Постанова
від 30.07.2012 по справі 8465/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8465/12/2070 Харківський окружний адміністративний суд61004,  м. Харків,  вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 30 липня 2012 р.                                         м. Харків                              справа № 2а- 8465/12/2070                      Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Сліденко А.В., за участю секретаря судового засідання - Алексєєнко О.В.,           розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом            Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості   до            Приватного сільськогосподарського підприємства "Світоч" про           стягнення заборгованості,- встановив:           Позивач, Фонд загальнообов'язкового державного соціального  страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив стягнути з відповідача, Приватного сільськогосподарського підприємства "Світоч", заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 164,57 грн.           В обґрунтування заявлених вимог позивач указав, що спірна заборгованість виникла за період 2008 р., підтверджена розрахунковою відомістю, однак відповідач у добровільному порядку не здійснив оплату цієї суми заборгованості.  Посилаючись на вказані обставини, позивач просив стягнути заявлену суму у судовому порядку.                Відповідач, ПСП "Світоч", своїх письмових заперечень до суду не подав.           Суд, розглянувши матеріали справи, дослідивши зібрані докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.           Відповідно до ч.2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" до функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, до яких належить і позивач, віднесено, зокрема, здійснення контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, а також витрат за страхуванням на випадок безробіття, проведення розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення (п.5 ч.2 ст.12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття").           За своїми правовими наслідками наділення законодавцем суб'єкта права функцією контролю одночасно означає і наявність у цього суб'єкта певних правомочностей на звернення до суду з метою забезпечення можливості реалізації означеної функції.           При цьому, суд бере до уваги, що оскільки положеннями ст..41 Конституції України запроваджено припис щодо непорушності права власності, то розв'язання питання про примусове відчуження будь-яких активів (майна), що охоплюється вимогою про стягнення, згідно з ст. 124 Конституції України належить до юрисдикції судових органів і підлягає вирішенню саме судом безвідносно до наявності в актах законодавства прямого права суб'єкта владних повноважень на звернення до суду.           Відтак, даний спір за своїми ознаками є справою адміністративною юрисдикції, а тому підлягає розгляду та вирішенню Харківським окружним адміністративним судом за правилами КАС України.           За матеріалами справи, ПСП "Світоч" як платник страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у Нововодолазькому районному центрі зайнятості за реєстраційним №202900301.             Судом встановлено, що відповідач склав і подав до Нововодолазького районного центру зайнятості  розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за 2008 рік, де визначена заборгованість на початок 2009 р. у сумі 164,57 грн.           Пунктом 7 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, строк сплати яких не настав на 01 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.           Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.           На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом           Згідно п. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що відповідач зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.           Порядок обчислення і сплати страхових внесків визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції на момент виникнення спірних правовідносину) та Інструкцією про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 18.12.2000 № 339, зареєстрованої в Мінюсті 16.01.2001р. за № 30/5221, із внесеними змінами.           З огляду на викладене, відповідач зобов'язаний здійснювати перерахування страхових внесків одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі, або виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення з цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань. У разі нестачі у платника коштів на виплату заробітної плати та сплату страхових внесків у повному обсязі, нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду проводиться у пропорційних сумах (п. 3 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"), (п.5.6 - 5.8 вищезгаданої Інструкції).           Статтею 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачена відповідальність платників за несвоєчасну сплату страхових внесків, у разі несвоєчасної сплати страхових внесків платник зобов'язаний сплатити суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. Не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду в безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків та фінансових санкцій не застосовується (п.2 ст. 38 вищевказаного Закону). Виявлені під час перевірки суми коштів, на які платником не нараховано та не сплачено страхові внески, такі страхові внески донараховуються та вважаються простроченою заборгованістю (недоїмкою) і стягуються з нарахуванням пені та накладанням штрафу (фінансових санкцій) (п. 7.4 Інструкції).           Відповідно до п. 7.4 вищезгаданої Інструкції рішення про стягнення донарахованих сум страхових внесків та застосування фінансових санкцій приймається директорами обласного центру зайнятості або його заступниками на підставі акта перевірки. Дане рішення протягом п'яти робочих днів направляється роботодавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Роботодавець протягом десяти робочих днів, наступних за днем одержання рішення, зобов'язаний сплатити суми недоїмки та фінансових санкцій або оскаржити рішення у встановленому порядку. У разі, якщо відділення поштового зв'язку не може вручити роботодавцю рішення через відсутність уповноважених осіб за місцезнаходженням (місцем проживання) платника страхових внесків або зміну місцезнаходження (місця проживання) без, повідомлення центру зайнятості, рішення розміщується на інформаційному стенді для роботодавців у приміщенні центру зайнятості. При цьому день розміщення такого рішення вважається днем його отримання платником.           Наявність заявленої до стягнення суми заборгованості підтверджується  наявними у матеріалах справи розрахунковою відомістю та довідкою Нововодолазького районного центру зайнятості.           Доказів оплати спірної суми заборгованості відповідачем суду не надано, а судом самостійно при виконанні вимог ст. 11 КАС України не встановлено.           За таких обставин, суд доходить висновку, що вимога позивача про стягнення спірної суми заборгованості підлягає задоволенню, так як доведена матеріалами справи.           Керуючись ст.ст. 8 і 19 Конституції України,  ст.ст. 7-11, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України,  суд, – постановив:           Адміністративний позов Фонду загальнообов‘язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості до Приватного сільськогосподарського підприємства  "Світоч" про стягнення заборгованості –задовольнити.           Стягнути з Приватного сільськогосподарського підприємства "Світоч" (ідентифікаційний код - 33511013; місцезнаходження - 63213, Нововодолазький р-н, с. Стара Водолага, вул. широка, 63) на користь Харківського обласного центру зайнятості (ідентифікаційний код - 00707099; місцезнаходження - 61068, м. Харків, вул. Броненосця "Потьомкін", буд. 1А, р/р 37178304900001 в ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011) заборгованість у сумі 164 (сто шістдесят чотири) грн. 57 коп.           Постанова набирає законної сили згідно з ст.  254 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.           Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду згідно з ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме: шляхом подачі через Харківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення (у разі застосування судом ч.3 ст.160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, у разі повідомлення суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 цього Кодексу,  про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду) апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.                      Суддя                                                                                                                  Сліденко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25440430
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8465/12/2070

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 20.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

Ухвала від 25.12.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Постанова від 30.07.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сліденко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні