Головуючий у 1 інстанції - Ушаков Т.С.
Суддя-доповідач - Шишов О.О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 липня 2012 року справа №2а/1270/3238/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Шишова О.О.
суддів Дяченко С.П., Сіваченко І.В.,
при секретарі судового засідання:
За участю:
представника позивача Кашуба Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство Оіл Брідж" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 травня 2012р. у справі № 2а/1270/3238/2012 (головуючий І інстанції Ушаков Т.С.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю"Підприємство Оіл Брідж" до Державної податкової інспекції в м.Сєвєродонецьку Луганської області про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки, -
В С Т А Н О В И В:
Постановою Донецького, Луганського окружного адміністративного суду у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженої відповідальністю «Підприємство Оіл Брідж» до Державної податкової інспекції у м.Сєвєродонецьку Луганської області про визнання протиправним та скасування наказу №206-п від 11.04.2012 року про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки відмовлено.
З рішенням суду першої інстанції не погодився позивач та звернувся з апеляційною скаргою у якій вказав, що 11.04.2012 ДПІ в м.Сєвєродонецьку видано наказ № 206-п про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Підприємство Оіл Брідж». Копію наказу від 11.04.2012 №206-п та повідомлення від 12.04.2012 № 149/01-87 про дату початку та місце проведення такої перевірки позивач отримав 18.04.2012. Податковим органом вказаний наказ про проведення перевірки прийнято з порушенням норм діючого законодавства України, оскільки відповідач не направляв на адресу ТОВ «Підприємство Оіл Брідж» в порядку, передбаченому п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України письмовий запит про подання інформації та її документального підтвердження. За відсутності обов'язкового письмового запиту органу державної податкової служби надісланого за наявності передбачених п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України підстав, наказ № 206-п від 11.04.2012 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки є протиправним. Суд першої інстанції не врахував вказані обставини та прийняв рішення з порушенням норм матеріального права. Просив скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, тому колегія суддів вважає можливим розглянути справу у відсутність особи яка не з'явилася.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.
Відповідно до Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяльності органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах про оскарження рішень суб'єктів владних повноважень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України, з виконанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Підприємство Оіл Брідж» (далі - ТОВ «Підприємстов Оіл Брідж») 16.01.1995 року зареєстрований як юридична особа виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради Луганської області, ідентифікаційний код 21821853.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ в м.Сєвєродонецьку на підставі п.п. 20.1.6 п.20.1 ст. 20, п.п. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України було направлено на адресу ТОВ «Підприємство Оіл Брідж» письмовий запит, в якому податковий орган просив платника податків у 10-денний термін від дня отримання запиту надати до ДПІ в м.Сєвєрдонецьку пояснення та їх документальне підтвердження з питань відносин з ТОВ «Оріал» (код за ЄДРПОУ 36917523) за період з 01.01.2011 по 30.09.2011року.
Вищевказаний запит позивач отримав 24.01.2012 року, про що сам зазначив у листі до ДПІ в м. Сєвєродонецьку від 06.02.2012 року № 02/02. Зазначеним листом ТОВ «Підприємство Оіл Брідж» відмовило податковому органу в наданні пояснень та їх документального підтвердження з питань відносин з ТОВ «Оріал» за період з 01.01.2011 по 30.09.2011.
11.04.2012 ДПІ в м. Сєвєродонецьку на підставі п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України від 02.12.2010, зі змінами та доповненнями, винесено наказ № 206-п про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Підприємство Оіл Брідж» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Оріал» за період з 01.01.2011 по 30.06.2011.
12.04.2012 податковим органом виписано повідомлення № 149/01-87 про дату початку та місце проведення перевірки ТОВ «Підприємство Оіл Брідж».
Вищевказані наказ № 206-п від 11.04.2012, повідомлення від 12.04.2012 № 149/01-87 та лист від 12.04.2012 № 2901/22-204 із зазначенням необхідності надати письмові пояснення та завірені належним чином копії документів щодо взаємовідносин з ТОВ «Оріал», було направлено на адресу ТОВ «Підприємство Оіл Брідж».
Стаття 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 № 509-XII зі змінами та доповненнями (далі - Закон № 509) визначає, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції: здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів; забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; аналізують причини і оцінюють дані про факти порушень податкового законодавства; проводять перевірки фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України та інше.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Стаття 20 Податкового кодексу України визначає права органів державної податкової служби. Відповідно до п.п. 20.1.6 п. 20.1 цієї статті органи державної податкової служби, зокрема, мають право для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Згідно п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Згідно п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Відповідно до ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.
Відповідно до п.п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна (невиїзна) перевірка здійснюється, зокрема, за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливість порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Наданими податковим органом доказами підтверджено, що наказ № 206-п від 11.04.2012 про проведення позапланової невиїзної документальної перевірки ТОВ «Підприємство Оіл Брідж» винесено після спливу 10-денного терміну з дня отримання запиту про надання письмових пояснень та завірених належним чином копій документів щодо взаємовідносин з ТОВ «Оріал», що відповідає вимогам Податкового кодексу України.
За таких обставин, суд першої інстанції правильно дійшов до висновку, що податковим органом проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Підприємство Оіл Брідж» відповідно до вимог п.п. 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.
Статтею 200 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а рішення суду без змін.
Повний текст рішення складений 20 липня 2012 року.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Підприємство Оіл Брідж" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 травня 2012р. у справі № 2а/1270/3238/2012 - залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 23 травня 2012р. у справі № 2а/1270/3238/2012 - залишити без змін.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.
Рішення набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів з дня складення в повному обсязі.
Головуючий О.О.Шишов
Судді І.В.Сіваченко
С.П.Дяченко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2012 |
Оприлюднено | 03.08.2012 |
Номер документу | 25477134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні