ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-25/619-2012 24.07.12
За позовом в особі Київського міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури в інтересах держави Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю «Об'єднання Млин» про зобов'язання звільнити земельну ділянку,- Головуючий суддя Морозов С.М.
Судді Ващенко Т.М.
Любченко М.О.
За участю представників сторін та учасників:
від прокуратури: Атаєва Д.К. (посвідчення 03 від 14.12.2011р.);
від позивача: Рог О.В. (представник за довіреністю №225-КР-732 від 07.05.2012р.)
від відповідача: не з'явились
Обставини справи:
Київський міжрайонний екологічний прокурор Дніпровської екологічної прокуратури (надалі - прокурор) звернувся до Господарського суду міста Києва із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Об'єднання Млин»(надалі - відповідач) в інтересах держави в особі Київської міської ради (надалі - позивач) про зобов'язання відповідача звільнити земельну ділянку площею близько 18 000 кв.м., яка використовується та експлуатується під комплекс «Київ в мініатюрі»на території Гідропарку біля ресторану «Млин». Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідач займає спірну земельну ділянку без належних на те правових підстав.
В наданих до суду поясненнях позивач підтримав позов прокурора та просить позов задовольнити.
Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому він проти позовних вимог заперечує, зазначаючи про те, що між відповідач здійснює діяльність на спірній земельній ділянці у відповідності до умов укладеного з КП «Генеральна дирекція Київської міської ради по обслуговуванню іноземних представництв»Договору №77/4 про спільну інвестиційну діяльність по забудові земельної ділянки вздовж Броварського проспекту біля ресторану «Млин»та рішення Київської міської ради № 965/1626 від 26.06.2007.
Ухвалою від 20.01.2012 прийнята до розгляду позовна заява та порушено провадження у справі, розгляд справи призначений на 07.02.2012. В судовому засіданні 07.02.2012 розгляд справи відкладено до 28.02.2012. В судове засідання 28.02.2012 представники сторін не з'явилися, в зв'язку з чим розгляд справи відкладено до 06.03.2012. В судове засідання 06.03.2012 представник прокуратури не з'явився, в зв'язку з чим розгляд справи відкладено до 13.03.2012. В судове засідання 13.03.2012 представники позивача і прокуратури не з'явилися, відповідачем подане клопотання про продовження строку розгляду справи, яке задоволено судом, розгляд справи продовжено до 02.02.2012, розгляд справи відкладено до 27.03.2012. В судовому засіданні 27.03.2012 судом ухвалено здійснювати розгляд справи колегіально. Розпорядженням Голови Господарського суду м. Києва від 27.03.2012 доручено здійснювати розгляд справи колегіально у складі : головуючий суддя Морозов С.М., судді -Літвінова М.Є., Ковтун С.А. Ухвалою від 27.03.2012 справа прийнята до розгляду колегією суддів, розгляд справи призначено на 24.04.2012. В судове засідання 24.04.2012 представники позивача і прокуратури не з'явилися, розгляд справи відкладено до 22.05.2012. Розпорядженням Голови Господарського суду м. Києва від 21.05.2012 доручено здійснювати розгляд справи колегіально у складі : головуючий суддя Морозов С.М., судді -Ковтун С.А., Котков О.В. Ухвалою від 22.05.2012 справа прийнята до розгляду колегією суддів, розгляд справи призначено на 12.06.2012. В судове засідання 12.06.2012 представники позивача і прокуратури не з'явилися, розгляд справи відкладено до 03.07.2012.
Розпорядженням Голови Господарського суду м. Києва від 03.07.2012 доручено здійснювати розгляд справи колегіально у складі : головуючий суддя Морозов С.М., судді -Ващенко Т.М., Любченко М.О. Ухвалою від 03.07.2012 справа прийнята до розгляду колегією суддів, розгляд справи призначено на 17.07.2012. В судове засідання 17.07.2012 представник відповідача не з'явився, розгляд справи відкладено до 24.07.2012.
В судовому засіданні 24 липня 2012 року було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до з п. 2 ст. 5 Закону України «Про прокуратуру»на органи прокуратури покладено функції представництва інтересів держави в суді.
Згідно з п. 4 ст. 6 Закону України «Про прокуратуру»органи прокуратури України вживають заходів до усунення порушень закону, від кого б вони не виходили, поновлення порушених прав і притягнення у встановленому законом порядку до відповідальності осіб, які допустили ці порушення.
Пунктом 6 ст. 20 Закону України «Про прокуратуру»визначено, що прокурор має повноваження звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів держави.
Статтею 121 Конституції України на органи прокуратури України покладено функції представництва інтересів громадян та держави в судах.
Відповідно до ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», прокурор здійснює представництво інтересів держави в суді у разі порушення або загрози порушень державних інтересів. Прокурор самостійно визначає підстави для представництва у судах.
На підставі зазначених положень Київський міжрайонний екологічний прокурор Дніпровської екологічної прокуратури звернулась до суду в інтересах держави в особі Київської міської ради та Головного управління Держкомзему у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «Об'єднання Млин», посилаючись на те, що відповідач неправомірно займає земельну ділянку площею близько 18 000 кв.м., яка використовується та експлуатується під комплекс «Київ в мініатюрі»на території Гідропарку біля ресторану «Млин».
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування; прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок відноситься до повноважень Київської міської ради.
10.03.2004 між відповідачем та Комунальним підприємством «Генеральна дирекція Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв»було укладено Договір № 77/4 про спільну діяльність по забудові земельної ділянки вздовж Броварського проспекту в м. Києві (Гідропарк) , яка складається з земельної ділянки навколо ресторанного комплексу «Млин».
Рішенням Київської міської ради від 26.06.2007р. №965/1626 «Про передачу земельної ділянки Комунальному підприємству «Генеральна дирекція Київської міської ради з обслуговування іноземних представництв»для спорудження, експлуатації та обслуговування культурно -освітнього макетного комплексу «Київ в мініатюрі»на території Гідропарку біля ресторану «Млин»у Дніпровському районі м. Києва»було передано вказаному комунальному підприємству короткострокову оренду строком на 4 роки земельну ділянку площею 1,8 га для спорудження, експлуатації та обслуговування культурно -освітнього макетного комплексу «Київ в мініатюрі».
Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації проведено обстеження земельної ділянки за адресою: м. Київ, на території Гідропарк біля ресторану «Млин»о.н. 66:149:0047 у Дніпровському районі м. Києва. Обстеженням встановлено, що на вказаній земельній ділянці, в межах прибережно-захисної смуги, розміщено та експлуатується комплекс «Київ в мініатюрі»; експлуатацію комплексу здійснює ресторанний комплекс «Млин»та ГДІП (Генеральна дирекція іноземних представництв); документів, які посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою згідно вимог ст. 125, 126 Земельного кодексу України у ресторанного комплексу Млин та ГДІП в Головному управлінні земельних ресурсів не зареєстровано.
Прокурор просить суд зобов'язати відповідача звільнити земельну ділянку площею близько 18 000 кв.м., яка використовується та експлуатується під комплекс «Київ в мініатюрі»на території Гідропарку біля ресторану «Млин»(надалі -спірна земельна ділянка), привівши її у придатний для використання стан.
Оцінюючи подані позивачем докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на землю.
Згідно п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Згідно ст. 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Порядок надання земельних ділянок комунальної власності у користування закріплений ст. 123 Земельного кодексу України, а порядок передачі земельних ділянок комунальній власності в оренду -ст. 124 Земельного кодексу України.
Вказаними нормами Земельного кодексу України встановлюється, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. При цьому, надання земельних ділянок юридичним особам здійснюється на підставі рішень органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України (надалі -ЗК України), право власності та право постійного користування на земельну ділянку або право оренди земельної ділянки виникає: після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації; після укладення договору оренди і його державної реєстрації.
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Згідно зі ст. 126 Земельного кодексу України, вказане право посвідчується державним актом встановленої форми або договором, який реєструється відповідно до закону.
Таким чином, законодавством встановлено, що будь-яке використання земельної ділянки без одержання документа, що посвідчує право на неї (якими у відповідності до ст. 125 ЗК України є документ, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою або договір оренди) забороняється.
Матеріали справи свідчать про те, що спірна земельна ділянка використовувалася (експлуатувалася) відповідачем для розміщення комплексу «Київ в мініатюрі». При цьому слід зазначити, що на час розгляду цієї справи та прийняття рішення у ній Київською міською радою не приймалось рішення про передачу у власність чи користування відповідачу спірної земельної ділянки. В рішенні ж Київської міської ради №965/1626 від 26.06.2007 спірна земельна ділянка передається не відповідачу, а КП «Генеральна дирекція КМР з обслуговування іноземних представництв», однак договору оренди цієї земельної ділянки в матеріали справи не надано.
За таких обставин посилання відповідача на вказане рішення та Договір № 77/4 від 10.03.2004 в обґрунтування правомірності використання спірної земельної ділянки є неправомірним.
Згідно ст. 13 Конституції України визначено, що земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до п. 2 ст. 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Враховуючи все вищевикладене, позовні вимоги Київського міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури в інтересах держави в особі Київської міської ради є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Згідно з п. 11 частини 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір»органи прокуратури - при здійсненні представництва інтересів громадян або держави в суді звільняються від сплати судового збору.
З огляду на це, відповідно до ч. 3 ст. 49 ГПК України, судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету.
З урахуванням викладеного, судовий збір в сумі 1073,00 грн. (1 розмір мінімальної заробітної плати за подання позову нематеріального характеру) покладаються на відповідача в доход Державного бюджету.
Керуючись ст.ст. 33,49, 82-85 ГПК України, господарський суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Об'єднання Млин»(ідентифікаційний код 32445584, адреса: 07500, адреса: Київська область, Баришівський район, смт. Баришівка, вул. Леніна, 45, кв. 11) звільнити земельну ділянку площею 18000,24 кв.м., яка знаходиться на території Гідропарку біля ресторану «Млин»у Дніпровському районі м. Києва, привівши її у придатний для використання стан.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Об'єднання Млин»(ідентифікаційний код 32445584, адреса: 07500, адреса: Київська область, Баришівський район, смт. Баришівка, вул. Леніна, 45, кв. 11, з будь-якого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення) на користь Державного бюджету (р/р 31215206783001 в ГУ ДКСУ у м. Києві, код банку 820019, код ЄДРПОУ 37993783 , Код класифікації доходів бюджету 22030001) судовий збір в розмірі 1 073,00 (одна тисяча сімдесят три гривні) грн.
4. Після вступу рішення в законну силу видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 30.07.2012р.
Головуючий суддяС.М. Морозов Судді Т.М. Ващенко М.О. Любченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2012 |
Оприлюднено | 15.08.2012 |
Номер документу | 25479159 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні