Постанова
від 22.06.2012 по справі 2а-6968/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 червня 2012 року № 2а-6968/12/2670

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянув адміністративну справу в порядку письмового провадження:

за позовом Управління Пенсійного фонду України у Дніпровському районі м.Києва

до Публічного акціонерного товариства «Будівельно-промисловий монтаж»

про стягнення заборгованості.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Управління Пенсійного фонду України у Дніпровському районі м. Києва звернулось до Окружного адміністративного суду з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства «Будівельно-промисловий монтаж»про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»у розмірі 23994,13 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що у відповідача наявна сума боргу на відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій по списку №2 на день розгляду справи складає 23994,13 грн. Також, позивачем було заявлено клопотання про можливість розгляду справи за його відсутності.

Відповідачем позовні вимоги заперечуються з огляду на те, що листом було повідомлено позивача про те, що довідка про підтвердження стажу роботу для призначення пільгової пенсії підприємством, яку було видано ОСОБА_1, відкликана підприємством, оскільки була видана некоректно. Тому, виплачені суми пенсій мають бути повернуті пенсіонером.

Зважаючи на викладене, суд ухвалив на підставі ч. 6 ст. 128 КАСУ, адміністративну справу розглядати у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані представником позивача документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ

Публічне акціонерне товариство «Будівельно-промисловий монтаж»(код ЄДРПОУ 05441217) знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України у Дніпровському районі м.Києва, як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до ст. 2 Перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".

Частиною 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який набрав чинності з 01.01.2004 р., збережено порядок покриття витрат на виплату і доставку пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Таким чином, відшкодуванню у розмірі 100 відсотків, відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до пунктів "б" - "з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 36 затверджено Список № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах та Список № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників на роботах із шкідливими і важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах.

Витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно до стажу роботи. При цьому, стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

Управління Пенсійного фонду України у Дніпровському м.Києва з 12.09.2008р. призначило пенсію за віком на пільгових умовах за списком №2 гр. ОСОБА_1 на підставі заяви про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за списком №2 та довідки про підтвердження стажу роботи для призначення пільгової пенсії №213 від 20.10.2008р., яка видана ВАТ «Будпроммонтаж».

ВАТ «Будпроммонтаж»листом від 18.06.2009р. №8 було повідомлено позивача, що довідку про підтвердження стажу роботи для призначення пільгової пенсії №213 від 20.10.2008р., видану ОСОБА_1 вважати недійсною, оскільки згідно наказу №30 від 27.05.1994р., професія муляра, за якою працював ОСОБА_1, не була включена до атестації робочих місць та не була атестована в період атестації робочих місць в 1994 році.

Відповідно до розпорядження від 24.06.2009р. виплата пенсії ОСОБА_1 була припинена з моменту її призначення, а саме з 12.09.2008р.

Управління Пенсійного фонду України у Дніпровському м.Києва листом від 23.10.2009р. №17360/08 повідомило ВАТ «Будпроммонтаж»про наявність переплати пенсії (безпідставно одержаних коштів), в розмірі 23994,13 грн., яка виникла в період з 12.09.2008 по 30.06.2009р. по пенсійній справі №871506 гр. ОСОБА_1 Даний лист був отриманий відповідачем 27.10.2009р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення поштового відправлення.

Згідно п.1 ч. 1 ст. 49 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», виплата пенсії за рішенням територіальних органів Пенсійного фонду або за рішенням суду припиняється: якщо пенсія призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі в наслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Відповідно до п. 1 ст. 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи та відповідно до повідомлення Управління з координації та контролю за виплатою пенсії Головного управління Пенсійного фонду України в м.Києві від 19.01.2012р. №5 по особовому рахунку НОМЕР_2, який належить ОСОБА_1, виникла переплата пенсії в сумі 23994,13 грн.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що в даному випадку підприємство несе матеріальну відповідальність за видачу недостовірних документів та має відшкодувати суми пенсій виплачених надміру пенсіонеру за Списком № 2, територіальним органом Пенсійного фонду.

Відповідно до частини першої статті 58 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-ІУ "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.

Кошти Пенсійного фонду відповідно до статті 73 зазначеного Закону, серед іншого, використовуються на оплату послуг з виплати та доставки пенсій.

Відповідно до пункту 1.1 розділу 1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 квітня 2002 року № 8-2, управління Пенсійного фонду України у районах, містах і районах у містах є органами Фонду, підвідомчими відповідно головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему органів Фонду.

Серед основних завдань управління, відповідно до пункту 2.1 значеного Положення, зокрема, є: облік платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; збирання та акумулювання в районі (місті) внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інших коштів, призначених для пенсійного забезпечення, ведення їх обліку; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів Фонду, інших коштів, призначених для виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів, призначених для пенсійного забезпечення.

Як вбачається з пункту 2.2 названого Положення, управління відповідно до покладених на нього завдань контролює надходження до Фонду від підприємств, установ, організацій та громадян страхових внесків та інших платежів, до яких належить, зокрема, плата на покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, збирає у встановленому порядку відповідну звітність, проводить планові та позапланові перевірки фінансово-бухгалтерських документів, звітів та інших документів щодо правильності обчислення та сплати страхових внесків, цільового використання коштів фонду в організаціях, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевказане, суд вважає вимоги Управління ПФУ у Дніпровському районі м. Києва про стягнення з Публічного акціонерного товариства «Будівельно-промисловий монтаж»заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 у розмірі 23994,13 грн. правомірними та обґрунтованими.

Враховуючи, що обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними конкретними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування, суд прийшов до висновку, що в позовній заяві наведені обставини, які підтверджуються достатніми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних вимог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на їх обґрунтування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Будівельно-промисловий монтаж»безпідставно одержані кошти у розмірі 23 994 (двадцять три тисячі дев'ятсот дев'яносто чотири) 13 грн. на розрахунковий рахунок 2560631426 в Головному управлінні Ощадбанку м. Києва, МФО 322669, ЄДРПОУ 22869069, отримувач Головне управління Пенсійного фонду України в м.Києві.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя С.К. Каракашьян

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.06.2012
Оприлюднено17.08.2012
Номер документу25496471
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6968/12/2670

Ухвала від 01.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гордійчук М.П.

Ухвала від 12.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гордійчук М.П.

Постанова від 22.06.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні