Постанова
від 02.07.2012 по справі 0870/5579/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2012 року 18-34 Справа № 0870/5579/12

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Р.В. Сацького,

при секретарі судового засідання А.С. Ярошенка,

за участю представників:

позивача: Романов Р.О.,

відповідача: не з'явився,

треті особи: не з'явились,

представника третьої особи ОСОБА_2 за довіреністю: ОСОБА_3,

За участі прокуратури Запорізької області,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовною заявою: Бердянського міжрайонного прокурора в інтересах держави

в особі: Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області

до: Бердянської міської ради Запорізької області

треті особи:

ОСОБА_4,

ОСОБА_5,

ОСОБА_6,

ОСОБА_2,

ОСОБА_7,

ОСОБА_8,

ОСОБА_9,

Бердянський державний педагогічний університет,

про: скасування пунктів 7.1 - 7.7 рішення сесії Бердянської міської ради №6 від 25.02.2010

ВСТАНОВИВ:

11 червня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Бердянського міжрайонного прокурора Запорізької області в інтересах держави в особі Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області до Бердянської міської ради Запорізької області, за участю третіх осіб: ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_2, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, Бердянського державного педагогічного університету, про скасування пунктів 7.1 - 7.7 рішення сесії Бердянської міської ради №6 від 25.02.2010.

У судовому засіданні прокурор надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, підтримав позовні вимоги та просить скасувати пункти 7.1 - 7.7 рішення сесії Бердянської міської ради №6 від 25.02.2010.

Вважає, що рішення Бердянської міської ради №6 від 25.02.10 «Про передачу у власність та в оренду земельних ділянок громадянам» прийнято з порушенням вимог ст.116, 118, 141 Земельного кодексу України, просить позов задовольнити у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення з підписом відповідача.

У судовому засіданні представник третьої особи ОСОБА_2 за довіреністю ОСОБА_3 проти позову заперечив, просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Проаналізувавши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Судом встановлено, що 07 червня 2011 року державним інспектором з контролю за використанням та охороною земель Управління Держкомзему у м. Бердянськ Запорізької області Зосименком Віктором Олександровичем було проведено перевірку додержання земельного законодавства при проведенні інвентаризації земельної ділянки, площею 0,6075 га, розташовану по АДРЕСА_8, що перебуває у оренді Бердянського державного педагогічного університету та надана для розміщення та обслуговування пляжу спортивно-оздоровчого комплексу Бердянського державного педагогічного університету, за результатами якої було складено акт. Яким було встановлено порушення вимог чинного земельного законодавства.

Встановлено, що пунктом 1.2.2 рішення сесії Бердянської міської ради №24 від 12.06.2003, Бердянському державному педагогічному університету (далі - БДПУ), була надана у постійне користування земельна ділянка, площею 1,6637 га, для розміщення та обслуговування спортивно-оздоровчого табору по АДРЕСА_8. Державний Акт на право постійного користування землею, серія І ЗП №003316 зареєстрований в книзі реєстрації державних актів на право постійного користування землею 20.08.2003 за №1278.

Між БДПУ та Бердянською міською радою 29.08.2000 укладено Договір на право тимчасового користування землею (Договір зареєстровано 11.09.2000 за №16). Відповідно до Договору, Бердянська міська рада, на підставі рішення сесії від 30.04.1996 №8 надає, а БДПУ приймає в тимчасове користування земельну ділянку площею 0.6075 га строком на 10 років, для розміщення пляжу спортивно-оздоровчого табору по АДРЕСА_8.

09.09.2003, між БДПУ та Бердянською міською радою укладено Договір оренди земельною ділянкою (Договір зареєстровано 24.03.2004 за №2625). Відповідно до Договору, Бердянська міська рада, на підставі пункту 2.5 рішення сесії від 12.06.2003 №27, земельна ділянка передавалась, площею 0, 6075 га, терміном до 01.05.2008, для розміщення пляжу спортивно-оздоровчого табору, по АДРЕСА_8. Земельна ділянка знаходилась в тих же межах, відповідно до договору від 29.08.2000. Суміжним користувачем є землі міської ради та земельна ділянка, яка знаходиться у постійному користуванні БДПУ для розміщення спортивно-оздоровчого табору.

26.06.2008, між БДПУ та Бердянською міською радою поновлено договір оренди землі (Договір зареєстровано 28.08.2008 за №040826500399). Відповідно до Договору, Бердянською міською радою, на підставі пункту 1.11 рішення сесії від 17.04.2008 №18, передано земельну ділянку по АДРЕСА_8, загальною площею 0.6075 га, терміном до 01.04.2013, для розміщення та обслуговування пляжу загального користування без здійснення будь-якого будівництва та встановлення огорожі. Земельна ділянка знаходилась в тих же межах. Суміжним користувачем є землі міської ради та земельна ділянка, яка знаходиться у постійному користуванні БДПУ для розміщення спортивно-оздоровчого табору.

В 2010 році була проведена інвентаризація земельної ділянки для розміщення та обслуговування пляжу загального користування площею 0,6075 га без здійснення будь якого будівництва та встановлення огорожі, за адресою:АДРЕСА_8.

Пунктом 18 рішення сесії Бердянської міської ради від 28.01.2010 №38, були затверджені матеріали інвентаризації земельної ділянки БДПУ.

Відповідно до Висновку про погодження інвентаризації земельної ділянки Управління Держкомзему у м. Бердянськ від 25.01.2010 №69, інвентаризація земельної ділянки була погоджена, за рахунок земель, раніше наданих БДПУ та земель міської ради.

Відповідно до плану зовнішніх меж землекористування та Кадастрового плану земельної ділянки з експлікацією угідь Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки, суміжними землекористувачами є - землі міської ради та земельна ділянка, яка знаходиться у постійному користуванні БДПУ для розміщення спортивно-оздоровчого табору.

В той же час, в схемі земельної ділянки та Акті визначення та погодження зовнішніх меж земельної ділянки, суміжними землекористувачами вже зазначено - землі міської ради.

Також в Схемах Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки, земельна ділянка, яка знаходиться в оренді БДПУ для розміщення та обслуговування пляжу була перенесена на 40 метрів від її місця розташування. В схемі було вказано, що земельна ділянка, яка знаходиться в оренді, була самовільно захоплена спортивно-оздоровчим табором БДПУ.

На підставі даної технічної документації 09.02.2010 укладено ще один договір оренди між БДПУ та Бердянською міською радою (Договір зареєстровано 15.07.2010 за №041026500411). Відповідно до Договору, Бердянська міська рада, передавала земельну ділянку площею 0.6075 га по АДРЕСА_8 терміном до 01.01.2015, для розміщення та обслуговування пляжу загального користування без здійснення будь-якого будівництва та встановлення огорожі.

На час проведення перевірки, станом на 07.06.2011 та на даний час договір оренди, який зареєстровано 28.08.2008 за №040826500399 та договір оренди, який зареєстровано 15.07.2010 за №041026500411 - є чинними.

Відмови БДПУ щодо земельної ділянки по договору оренди від 28.08.2008 за №040826500399 до Бердянської міської ради, не надходило.

Відповідно до вказаних договорів оренди вони мають однакову: площу - 0,6075 га; цільове використання - для розміщення та обслуговування пляжу загального користування без здійснення будь-якого будівництва та встановлення огорожі, адресу - АДРЕСА_8, кадастровий номер-2310400000:08:008:0179.

Територія земельної ділянки, яка була надана Бердянському державному педагогічному університету в користування, на підставі договору оренди, який зареєстровано 28.08.2008 за №040826500399, в 2010 році, була надана громадянам у власність для індивідуального дачного будівництва, на підставі рішення сесії Бердянської міської ради від 25.02.2010 за №6, а саме: пункт 7.1 - ОСОБА_5, площа 0,0693 га, АДРЕСА_1 (Державний акт ЯК №858659, реєстраційний №011026500464 від 30.04.2010); пункт 7.2 - ОСОБА_8, площа 0,0699 га, АДРЕСА_2 (Державний акт ЯК №858660, реєстраційний №011026500467 від 30.04.2010); пункт 7.3 - ОСОБА_6, площа 0,0799 га, АДРЕСА_3 (Державний акт ЯК №858654, реєстраційний №011026500465 від 30.04.2010); пункт 7.4 - ОСОБА_12, площа 0,0799 га, АДРЕСА_4 (Державний акт ЯК №858655, реєстраційний №011026500466 від 30.04.2010); пункт 7.5 - ОСОБА_7, площа 0,0799 га, АДРЕСА_5 (Державний акт ЯК №858658, реєстраційний №011026500468 від 30.04.2010); пункт 7.6 - ОСОБА_4, площа 0,0679 га, АДРЕСА_6 (Державний акт ЯК №858656, реєстраційний №011026500469 від 30.04.2010); пункт 7.7 - ОСОБА_9, площа 0,0679 га, АДРЕСА_7 (Державний акт ЯК №858657, реєстраційний №011026500470 від 30.04.2010).

При виїзді на місце були проведені заміри щодо місця розташування цих земельних ділянок, де було встановлено наступне: земельні ділянки, які надавалися громадянам, знаходяться на відстані 26 метрів від урізу берега Азовського моря. Частина пляжу по Договору від 15.07.2010 №041026500411 знаходиться в Азовському морі. Межі земельної ділянки в натурі не встановлені (межові знаки відсутні). Земельні ділянки знаходиться на території пляжу БДПУ. Вид ґрунту - пісок.

Відповідно до проектних рішень генерального плану розвитку міста будівництво нових дачних районів в межах міста Бердянська не передбачено. Дозволи надавались без розробки містобудівного обґрунтування об'єкту, не встановлено містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок. Крім того, будівництво нових дачних районів в міських населених пунктах, згідно з п.3.39 ДБН 360-92 «Планування і забудова міських і сільських поселень», не допускається.

Пунктом а ч.3 ст. 83 Земельного кодексу України встановлюється заборона щодо передачі деяких видів земельних ділянок комунальної власності у приватну власність, а саме: землі загального користування населених пунктів (майдани, вулиці, проїзди, шляхи, набережні, пляжі, парки, сквери, бульвари, кладовища, місця знешкодження та утилізації відходів тощо) не можуть передаватися у приватну власність. Як вбачається із матеріалів справи, саме територія пляжу Бердянського державного педагогічного університету за рішенням Бердянської міської ради була передана у приватну власність.

Відповідно до ст. 141 Земельного кодексу України підставами припинення права користування земельною ділянкою є: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати; е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці. Виходячи із матеріалів справи видно, що припинення права користування земельною ділянкою Бердянського державного педагогічного університету у відповідності до чинного законодавства не проводилось.

У відповідності до ст. 35 Закону України «Про землеустрій» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. У разі виявлення при проведенні інвентаризації земель державної та комунальної власності земель, не віднесених до тієї чи іншої категорії, віднесення таких земель до відповідної категорії здійснюється органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування на підставі відповідної документації із землеустрою, погодженої та затвердженої в установленому законом порядку. Таким чином, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації вищевказаної земельної ділянки не відповідає вимогам чинного законодавства.

Статтею 9 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації» визначено об'єкти, що підлягають обов'язковій державній експертизі, а саме проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок особливо цінних земель, земель лісогосподарського призначення, а також земель водного фонду, природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення. Після чого відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України проекти відведення земельних ділянок повинні затверджуватися на сесії міської ради з винесенням рішення щодо передачі земельної ділянки у власність.

Враховуючи вищевикладене, Бердянська міська рада, приймаючи рішення №6 від 25.02.10 «Про передачу у власність та в оренду земельних ділянок громадянам» суттєво порушила вимоги Конституції України та чинного земельного законодавства України, у зв'язку з чим суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Частиною 2 ст. 71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на те, що відповідач не надав суду жодних доказів щодо правомірності прийняття оскаржуваного рішення, суд приходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 158, 160, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ :

1. Адміністративний позов Бердянського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі: Державної інспекції сільського господарства в Запорізькій області до Бердянської міської ради про скасування пунктів 7.1 - 7.7 рішення сесії Бердянської міської ради №6 від 25.02.2010 - задовольнити.

2. Скасувати пункти 7.1-7.7 рішення сесії Бердянської міської ради Запорізької області №6 від 25.02.2010.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя /підпис/ Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2012
Оприлюднено23.08.2012
Номер документу25514444
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/5579/12

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Постанова від 02.07.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Постанова від 02.07.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 14.06.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні