cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Борзаниця С.В.
Суддя-доповідач - Дяченко С.П.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 липня 2012 року справа №2а/1270/2553/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Дяченко С.П., Сіваченка І.В. , Шишова О.О. , розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Лугатоп" на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року у адміністративній справі № 2а/1270/2553/2012 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Лугатоп" до Державного закладу "Санітарно-епідеміологічна станція міста Луганська" Міністерства охорони здоров"я України про визнання протиправною постанови про застосування адміністративно-запобіжних заходів про порушення санітарного законодавства від 06.03.2012 №5
ВСТАНОВИВ:
Позивач в березні 2012 року звернувся до суду з позовом до державного закладу «Санітарно-епідеміологічна станція міста Луганська» Міністерства охорони здоров'я України про визнання протиправною постанови про застосування адміністративно-запобіжних заходів про порушення санітарного законодавства від 06.03.2012 №5.
Позивач просить скасувати постанову Державного закладу "Санітарно-епідеміологічна станція міста Луганська" Міністерства охорони здоров"я України про застосування адміністративно-запобіжних заходів про порушення санітарного законодавства від 06.03.2012 №5, оскільки вона прийнята з перевищенням службових повноважень та суперечить вимогам діючого законодавства.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 24.05. 2012 року у справі № 2а/1270/2553/2012 у задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп» відмовлено.
Позивач з постановою суду першої інстанції не погодився, подав апеляційну скаргу, в якій посилався на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просив скасувати постанову суду першої інстанції та задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Сторони в судове засідання суду апеляційної інстанції не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином. За приписами п.2 ч.1 ст.197 КАС України розгляд справи колегією суддів здійснюється в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.
Судове рішення першої інстанції переглядається в межах апеляційної скарги.
Колегія суддів, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, встановила наступне .
Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю «Лугатоп» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Луганської міської ради 04.08.2009 за № 13821020000016474, є платником податку на додану вартість.
Відповідач - Державний заклад "Санітарно-епідеміологічна станція міста Луганська" Міністерства охорони здоров"я України є суб'єктом владних повноважень, якій в даних правовідносинах реалізує повноваження, надані йому Законом України ««Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та Положенням про Державну санітарно-епідеміологічну службу України, яке затверджене Указом Президента України від 6.04.2011 року № 400/2011
Згідно статті 19 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» атмосферне повітря в населених пунктах, на територіях підприємств, установ, організацій та інших об'єктів, повітря у виробничих та інших приміщеннях тривалого чи тимчасового перебування людей повинно відповідати санітарним нормам.
Підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні своєї діяльності зобов'язані вживати необхідних заходів щодо запобігання та усунення причин забруднення атмосферного повітря, фізичного впливу на атмосферу в населених пунктах, рекреаційних зонах, а також повітря у жилих та виробничих приміщеннях, у навчальних, лікувально-профілактичних та інших закладах, інших місцях тривалого чи тимчасового перебування людей.
Згідно статті 42 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» головні державні санітарні лікарі (їх заступники) застосовують такі заходи для припинення порушення санітарного законодавства: обмеження, зупинення або заборона викидів (скидів) забруднюючих речовин за умови порушення санітарних норм.
Згідно п.п. 6.2.5. п. 6.2 розділу 6 Правил до вимог при встановленні нормативів ГДВ на діючих об'єктах відноситься наявність проектної документації з обгрунтуванням значень нормативів ГДВ та планів заходів по їх досягненню,яка оформляється у вигляді зведеного тому "Охорона атмосфери і гранично допустимі викиди" по кожному населеному пункту окремо та подається органам державного санітарного і природоохоронного нагляду на затвердження в установленому порядку.
Згідно п.1.1 розділу 1 Інструкції про порядок застосування державною санітарно-епідеміологічною службою України адміністративно-запобіжних заходів (обмеження, тимчасова заборона, заборона, припинення, зупинення), затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14 квітня 1995 року N 67, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15 серпня 1995 р. за № 298/834 (далі за текстом - Інструкція №67) ця Інструкція регулює згідно із Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" порядок застосування посадовими особами Державної санітарно-епідеміологічної служби України адміністративно-запобіжних заходів щодо: діяльності підприємств, установ, організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів; викидів (скидів) забруднюючих речовин.
Відмовляючи у задоволенні позовних вимог , суд першої інстанції встановив фактичні обставини справи, правильно застосував норму матеріального та процесуального права, виходячи з наступного:
Відповідно до Статуту товариства з обмеженою відповідальністю «Лугатоп» одним з видів його діяльності є роздрібна та оптова торгівля паливом.
Згідно договору №АР-10 на оренду автозаправних станцій від 01.01.2010 ТОВ «Силай-Інвест» надало у тимчасове користування ТОВ «Лугатоп» наступні об'єкти: АЗС-1, розташовану за адресою: м. Луганськ, вул. Зарєчная, 2 загальною площею 440 кв. м.; АЗС-2, розташовану за адресою: м. Луганськ, вул. Нечуй-Левицького, 33 загальною площею 1459 кв. м.; АЗС-3, розташовану за адресою: м. Луганськ, вул. Ломоносова, 94б загальною площею 400 кв. м.; АЗС-4, розташовану за адресою: м. Луганськ, сел. Тепличне, вул. Лісова, 12 загальною площею 750 кв. м. Договір діє до 30.11.2012. Укладені раніше договори на оренду АЗС (вул. Зарєчная, 2, вул. Ломоносова, 94б, вул. Нечуй-Левицького, 33, вул. Лісова, 12) з моменту укладення цього договору вважати такими, що втратили силу.
Згідно наказу №7 від 24.02.2012 головного державного санітарного лікаря м. Луганська була призначена позапланова перевірка АЗС ТОВ «Лугатоп» за адресами: м. Луганськ, вул. Нечуй-Левицького, 33, вул. Зарєчная, 2, вул. Ломоносова, 94б, з метою перевірки виконання вимог санітарного законодавства, Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»: наявність дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та проектної документації із зазначенням нормативів ГДВ та планів заходів по їх досягненню; наявність тари для зберігання відходів 1 кл. небезпеки (люмінесцентних ламп) та договір на утилізацію промислових відходів 1-4 кл.; перевірка відповідності обладнання, яке задіяне у технологічному процесі до вимог проектного рішення, у зв'язку з чим невизначені межі санітарно-захисної зони у термін з 24.02.2012 до 07.03.2012.
Згідно акту санітарно-епідеміологічного обстеження об'єкта від 24.02-06.03.2012 було проведено обстеження АЗС ТОВ «Лугатоп» за адресами: м. Луганськ, вул. Нечуй-Левицького, 33, вул. Зарєчная, 2, вул. Ломоносова, 94б, де на зазначених об'єктах встановлена відсутність проектної документації з обґрунтуванням значень нормативів ГДВ та планів заходів по їх досягненню гранично допустимих викидів (ГДВ) і дозволів на викиди забруднюючих речовин.
При експлуатації АЗС постійний облік і контроль за якісним і кількісним складом забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря, не ведеться. Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів для отримання дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, на ці АЗС органами санітарно-епідеміологічної служби не видавалися, що є порушенням п. 6.1.1; 6.2.5 ДСП №201 від 09.07.1997.
З урахуванням наведеного , відповідач 06.03.2012 року прийняв постанову № 5 , якою зупинив діяльність підприємства АЗС ТОВ «Лугантоп» за адресами: м. Луганськ, вул. Нечуй-Левицького, 33, вул. Зарєчная, 2, вул. Ломоносова, 94б, а саме : прийом, зберігання і реалізація бензину різних марок та дизельного палива, яке супроводжується викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря з 06.03.2012 до отримання необхідної дозвільної документації (до погодження з органами санітарно-епідеміологічної служби проектної документації з обґрунтуванням значень нормативів ГДВ та планів заходів по їх досягненню отримати дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря).
При вирішенні вказаної справи суд приймає до уваги те , що оскаржувана постанова прийнята головним державним санітарним лікарем м. Луганська в межах компетенції, визначеної ст. 42 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та розділів 1-3 Інструкції про порядок застосування державною санітарно-епідеміологічною службою України адміністративно-запобіжних заходів (обмеження, тимчасова заборона, заборона, припинення, зупинення), затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14 квітня 1995 року № 67, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15 серпня 1995 р. за № 298/834.
Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними та біологічними речовинами) є обов'язковими для виконання підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами, в тому числі як для позивача - ТОВ «Лугатоп», так і для його керівника - директора як громадянина. У зв'язку з чим відповідно до п.п. 6.1.1. п. 6.1 розділу 6 Правил обов'язки, визначені вказаним підпунктом, є обов'язковими для директора позивача.
Таким чином , оскаржувана постанова приймалася на підставі норм Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та прийнятих на підставі нього підзаконних актів, які регулюють процедуру застосування адміністративно-запобіжних заходів незалежно від того, чи притягнуті винні особи до відповідальності за порушення санітарного законодавства та відповідно до вимог п.2.6. розділу 2 Інструкції №67 застосований вид адміністративно-запобіжного заходу у вигляді зупинення на визначений термін, оскільки в даному випадку застосування обмеження не припиняє виявлених порушень вимог санітарного законодавства, але виконання вказаних в постанові заходів дозволить припинити ці порушення
З матеріалів справи вбачається, що у позивача з моменту оренди АЗС з 01.01.2010 по період проведення перевірки станом на березень 2012 року дійсно відсутня документація щодо якісного і кількісного складу забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря, висновок головного державного санітарного лікаря м. Луганська щодо порушення п.п. 6.1.1. п. 6.1 розділу 6 Правил в постанові від 06.03.2012 №5 є правильним та відповідає дійсності.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. п. 1, 2 ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов правомірно висновку про те, що у вказаних правовідносинах з позивачем Державний заклад "Санітарно-епідеміологічна станція міста Луганська" діяла на підставі , у межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст .195, 197 , п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206, ст.211, ст.212, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Лугатоп" -залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 24 травня 2012 року у адміністративній справі № 2а/1270/2553/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лугатоп" до Державного закладу "Санітарно-епідеміологічна станція міста Луганська" Міністерства охорони здоров"я України про визнання протиправною постанови про застосування адміністративно-запобіжних заходів про порушення санітарного законодавства від 06.03.2012 №5-залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом 20 днів після набрання законної сили.
Колегія суддів С.П. Дяченко
І.В. Сіваченко
О.О. Шишов
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.07.2012 |
Оприлюднено | 07.08.2012 |
Номер документу | 25518599 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Дяченко С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні