ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 липня 2012 року 14:33 № 2а-7865/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., при секретарі судового засідання Мосійчук І.М., за участю представників: позивача -Антоненко В.В., відповідача -Сидоренко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства «ДЕСТЕНІ» до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24 січня 2012 року № 0000092360, - На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 25 липня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
11 червня 2012 року до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Дочірнє підприємство «ДЕСТЕНІ»(далі -ДП «ДЕСТЕНІ») з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24 січня 2012 року № 0000092360.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 червня 2012 року відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та адміністративну справу № 2а-7865/12/2670 призначено до судового розгляду на 04 липня 2012 року.
В судовому засіданні 04 липня 2012 року суд ухвалив розгляд справи відкласти на 25 липня 2012 року.
25 липня 2012 року в судовому засіданні протокольною ухвалою замінено неналежного відповідача -ДПІ у Голосіївському районі м. Києва на належного відповідача - ДПІ у Голосіївському районі м. Києва Державної податкової служби.
В судових засіданнях представник позивача позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити.
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство «ДЕСТЕНІ»зареєстроване Шевченківською районною у місті Києві державною адміністрацією 30 жовтня 2003 року та перереєстроване Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією 08 червня 2011 року за № 10681070012026063. Вказане підприємство розташоване за адресою: 01033, м. Київ, вул. Саксаганського, буд. 57-Б.
ДП «ДЕСТЕНІ»взято на податковий облік в органах державної податкової служби 07 листопада 2003 року за № 178551 та перереєстровано ДПІ у Голосіївському районі м. Києва 22 квітня 2011 року за № 86945/10/21-118.
В період перевірки, підприємство було зареєстроване платником податку на додану вартість, свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 100288127 від 18 червня 2010 року, видане ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, дійсне до 20 січня 2011 року.
В даний момент, згідно Свідоцтва № 200044070 (форма № 2-ПДВ) від 11 травня 2012 року ДП «ДЕСТЕНІ»є платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 326670726554).
В період з 12 грудня 2011 року по 30 грудня 2011 року Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі міста Києва проведено документальну планову перевірку ДП «ДЕСТЕНІ»(код ЄДРПОУ 32667072) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01 квітня 2009 року по 30 вересня 2011 року, валютного та іншого законодавства за період з 01 квітня 2009 року по 30 вересня 2011 року, за результатами якої складено Акт № 9/1-23-60-32667072 від 10 січня 2012 року.
В ході перевірки податковим органом встановлено порушення вимог, зокрема, п. 183.11 ст. 183; пп. «з», пп. «и»п. 184.1 ст. 184; п. 184.5 ст. 184 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями), в результаті чого завищено від'ємне значення по податку на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 1 903 грн., у тому числі по періодах: за вересень 2011 року в сумі 1 903 грн.
24 січня 2012 року ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, на підставі Акта перевірки № 9/1-23-60-32667072 від 10 січня 2012 року, прийняла податкове повідомлення-рішення № 0000092360, яким згідно з пунктом 54.3 статті 54 та пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) та згідно з пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, ст. 79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) за порушення вимог п. 183.11 ст. 183; пп. «з», пп. «и»п. 184.1 ст. 184; п. 184.5 ст. 184 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1 903 грн.
Зазначене податкове повідомлення-рішення разом з іншими податковими повідомленнями-рішеннями оскаржене позивачем в порядку процедури адміністративного оскарження до ДПС у м. Києві та ДПС України, які своїми рішеннями відповідно від 13 квітня 2012 року № 2157/10/12-114 та від 22 травня 2012 року № 8703/6/10-2115 його скарги в частині оскарження податкового повідомлення-рішення № 0000092360 від 24 січня 2012 року залишили без задоволення, а податкове повідомлення-рішення -без змін.
Позивач не погоджується з висновками, що викладені в Акті № 9/1-23-60-32667072 від 10 січня 2012 року та податковим повідомленням-рішенням № 0000092360 від 24 січня 2012 року, вважає податкове повідомлення-рішення ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 0000092360 від 24 січня 2012 року безпідставним та таким, що підлягає скасуванню.
ДП «ДЕСТЕНІ»в своєму позові вказує на те, що підприємство правомірно використовувало реквізити свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ № 100288127 від 18.06.2010 року та правомірно віднесло суми ПДВ за період з січня по вересень 2011 року до податкового кредиту, а ДПІ у Голосіївському районі м. Києва безпідставно визначено суму завищення від'ємного значення податку на додану вартість у розмірі 1 903,00 грн.
В своєму позові позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Голосіївському районі м. Києва № 0000092360 від 24 січня 2012 року.
ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС подала заперечення на адміністративний позов, в яких зазначає, що згідно з п. 4.1 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2011 року № 1394, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.11.2011 року за № 1369/20107, у разі виникнення змін у даних платника ПДВ, які стосуються його місцезнаходження (місця проживання), проводиться перереєстрація платника із заміною Свідоцтва платника ПДВ.
Для заміни Свідоцтва платник ПДВ зобов'язаний у двадцятиденний строк після виникнення змін подати до податкового органу, в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація». До такої заяви мають бути додані Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва.
Відповідної реєстраційної заяви позивачем до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не подано, за таких обставин позивач, на думку відповідача, з 20 січня 2011 року не є платником ПДВ, а отже, позбавлений права нараховувати податковий кредит з ПДВ та отримувати бюджетне відшкодування.
В своїх запереченнях, ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС просить у задоволенні позову повністю відмовити.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд не погоджується з позовними вимогами ДП «ДЕСТЕНІ», виходячи з наступного.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - ПК України), Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 22 грудня 2010 року № 978, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 року за № 1400/18695 (норми, якого діяли в момент встановлення завищення від'ємного значення по податку на додану вартість в розмірі 1 903,00 грн., в тому числі за вересень 2011 року) (далі -Положення).
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 183.11 статті 183 ПК України оригінал свідоцтва про реєстрацію платника податку повинен зберігатися таким платником, а копії свідоцтва, достовірність яких засвідчена органом державної податкової служби, розміщуватися в доступних для огляду місцях у приміщенні платника податку та в усіх його філіях (відділеннях), представництвах.
Згідно з пп. «з», пп. «и»пункту 184.1 статі 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, закінчився строк дії свідоцтва про реєстрацію особи як платника податку на додану вартість; обсяг постачання товарів/послуг платниками податку, зареєстрованими добровільно, іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсягу постачання.
Приписами пункту 184.5 статті 184 ПК України визначено, що з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних.
Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затверджене наказом Державної податкової адміністрації України від 22 грудня 2010 року № 978, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2010 року за № 1400/18695, розроблене відповідно до розділу V «Податок на додану вартість»Податкового кодексу України (далі - Кодекс), Закону України «Про державну податкову службу в Україні»та інших нормативно-правових актів.
У відповідності до пунктів 1, 2 розділу IV Положення, перереєстрація платника ПДВ проводиться та Свідоцтво підлягає заміні у разі виникнення змін у даних платника ПДВ, які стосуються коду ЄДРПОУ, податкового номера, який надається податковими органами, та/або найменування (прізвища, імені, по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника ПДВ, і якщо зміни не пов'язані із припиненням платника ПДВ, крім випадків, визначених підпунктом 16.1 пункту 16 розділу III цього Положення.
У разі зміни платником ПДВ місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого податкового органу зняття такого платника з обліку в одному податковому органі і взяття на облік в іншому здійснюється в порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.
Для заміни Свідоцтва платник ПДВ зобов'язаний у двадцятиденний строк після виникнення змін подати до податкового органу , в якому перебуває на обліку, додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» . До такої заяви мають бути додані Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва.
Податковий орган видає платнику ПДВ нове Свідоцтво (за новим номером) замість старого в такому самому порядку, як і при реєстрації. При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою початку дії нового Свідоцтва та датою анулювання старого Свідоцтва є останній день строку у 10 робочих днів від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація».
Пунктом 3 розділу IV Положення визначено, що у період перереєстрації до початку дії нового Свідоцтва платник ПДВ використовує реквізити старого Свідоцтва. За потреби податковий орган повертає платнику ПДВ на цей період старе Свідоцтво та необхідну кількість засвідчених копій старого Свідоцтва із спеціальними записами про термін дії:
«Свідоцтво дійсне до ,
запис зроблено ».
Запис у Свідоцтві та всіх засвідчених копіях Свідоцтва засвідчується підписом керівника (заступника керівника) податкового органу та печаткою.
Згідно з пп. 4.1 п. 4 розділу IV Положення перереєстрація платника ПДВ у зв'язку із зміною місцезнаходження (місця проживання), яка відповідно до Порядку обліку передбачає зняття з обліку платника ПДВ в одному податковому органі і взяття на облік в іншому, здійснюється із урахуванням таких особливостей, у податковому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) на підставі заяви, поданої до такого органу, проводиться перереєстрація платника ПДВ у порядку, визначеному пунктами 2 та 3 цього розділу. При цьому нове Свідоцтво видається із зазначенням терміну дії, який відповідає даті закінчення 30 днів, наступних за днем, до якого перебуватиме на обліку платник ПДВ в податковому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання). Термін дії Свідоцтва вказується на Свідоцтві та корінці Свідоцтва за правилами, визначеними у пункті 3 цього розділу.
У двадцятиденний строк після взяття на облік у податковому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платник ПДВ зобов'язаний подати до цього податкового органу додаткову реєстраційну заяву з позначкою «Зміна місцезнаходження» . Перереєстрація проводиться у порядку, визначеному пунктами 2 та 3 цього розділу (пп. 4.3 п. 4 розділу IV Положення).
З матеріалів перевірки вбачається, що ДП «ДЕСТЕНІ»перейшло із ДПІ у Шевченківському районі м. Києва на облік до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, в зв'язку із зміною місцезнаходження. ДП «ДЕСТЕНІ»було отримано свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ № 100288127 від 18.06.2010 р., яке видане ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, свідоцтво було дійсне до 20.01.2011 року. Після переходу до ДПІ у Голосіївському районі та на момент проведення перевірки, ДП «ДЕСТЕНІ»не отримало нове свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ. Проте, до перевірки було надано копію свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ № 100288127 від 18.06.2010 р., строк дії якого був до 20.01.2011 року.
У зв'язку з тим, що строк дії свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ № 100288127 від 18.06.2010 року закінчився 20.01.2011 року, перевіркою повноти визначення податкового кредиту за період з 01.04.2009 року по 30.09.2011 року встановлено завищення його на суму 2 160 грн., в тому числі, за січень -240 грн., за лютий 2011 року -240 грн., за березень 2011 року -240 грн., за квітень 2011 року -240 грн., за червень 2011 року -480 грн., за липень 2011 року -240 грн., за серпень 2011 року -240 грн., за вересень 2011 року -240 грн.
Отже, перевіркою зроблено висновок про завищення податкового кредиту з ПДВ на суму 2 160 грн., що призвело до завищення від'ємного значення з податку на додану вартість на суму 1 903 грн.
Окрім цього, в порушення приписів Положення, позивач реєстраційної заяви до ДПІ у Голосіївському районі м. Києва не подав, за таких обставин, з 20 січня 2011 року позивач не є платником ПДВ, а отже, позбавлений права нараховувати податковий кредит з ПДВ та отримувати бюджетне відшкодування.
Зазначене вище дає підстави зробити висновок про те, що ДП «ДЕСТЕНІ»безпідставно віднесено до складу податкового кредиту суми ПДВ у розмірі 2 160 грн. за оренду офісного приміщення.
Виходячи із викладеного, суд вважає, що під час перевірки були встановлені порушення, які знайшли своє підтвердження під час дослідження матеріалів справи, по результатам документальної планової перевірки, у відповідності до приписів Податкового кодексу України, посадовими особами суб'єкта владних повноважень складений відповідний акт, за наслідками перевірки податковим органом прийнято обґрунтоване податкове повідомлення-рішення, а отже, підстав для визнання його протиправним та скасування, у суду не має.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування (ч. 1 ст. 70 КАС України).
Зазначене вище свідчить про те, що висновок відповідача про завищення позивачем розміру від'ємного значення по податку на додану вартість, який підлягає зменшенню у розмірі 1 903 грн., є обґрунтованим.
Зважаючи на викладене вище, суд приходить висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000092360 від 24 січня 2012 року ґрунтується на нормах чинного законодавства, а тому є правомірним.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Під час розгляду справи доводи позивача були спростовані.
Натомість, відповідачем доведено правомірність прийнятого ним рішення.
Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін, вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.
Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.
Керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. В задоволенні адміністративного позову Дочірнього підприємства «ДЕСТЕНІ»відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя І.М. Погрібніченко
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 30.07.2012 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2012 |
Оприлюднено | 17.08.2012 |
Номер документу | 25532042 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні