ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.08.2012 року Справа № 34/5005/5284/2012
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів :
головуючого судді Вечірка І.О. (доповідач)
суддів : Джихур О.В., Лисенко О.М.
При секретарі судового засідання: Ковзикові В.Ю.
Учасники процесу у судове засідання не з'явились, про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Державної податкової служби України
на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року у справі № 34/5005/5284/2012
за заявою Приватного підприємства "КОЛОС-2012", м. Дніпропетровськ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ВАРТА ДНІПРО", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року у справі № 34/5005/5284/2012 (суддя Примак С.А.) визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВАРТА ДНІПРО», м. Дніпропетровськ банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці. Ліквідатором призначено ініціюючого кредитора Приватне підприємство «КОЛОС - 2012», м. Дніпропетровськ, якого зобов'язано вчинити певні дії.
Не погодившись з вказаною постановою, Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року у справі № 34/5005/5284/2012.
Апеляційна скарга мотивована тим, що:
- копія ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство та постанова про визнання банкрутом ТОВ «КОМПАНІЯ «ВАРТА ДНІПРО»на адресу ДПІ у Красногвардійському районі , м. Дніпропетровська не надходили;
- ДПІ позбавлена права здійснити перевірку боржника, що призводить до неможливості виконання функцій органів ДПІ по контролю за правильністю обчислення та сплати податків.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 26.07.2012 року апеляційну скаргу прийнято до розгляду, розгляд справи призначено у судовому засіданні на 07.08.2012 року.
03.08.2012 року на адресу Дніпропетровського апеляційного господарського суду від ПП «КОЛОС - 2012»надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому просило постанову господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року по справі №34/5005/5284/2012 залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Учасники провадження у справі наданими їм процесуальними правами не скористалися та не забезпечили явку в судове засідання своїх повноважних представників, які про час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Беручи до уваги, що неявка учасників провадження у справі не перешкоджає перегляду справи по суті, матеріали справи є достатніми для розгляду апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про розгляд справи по суті у відсутності вказаних учасників .
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи судова колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 20.06.2012 року порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВАРТА ДНІПРО», м. Дніпропетровськ, за заявою Приватного підприємства «КОЛОС -2012»на підставі статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (а. с. 1).
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВАРТА ДНІПРО», м. Дніпропетровськ визнано банкрутом, відкрито його ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Приватне підприємство "КОЛОС-2012", м. Дніпропетровськ (а. с. 47-49).
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість прийнятої судом першої інстанції постанови від 03.07.2012 року про визнання боржника банкрутом, колегія суддів враховує наступне.
Відповідно до частини 2 статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим Кодексом з урахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі -Закон), норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.
Згідно статті 5 Закону, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Статтею 52 Закону передбачено, що у разі, якщо громадянин -підприємець -боржник або керівні органи боржника -юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також, за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
Чинне законодавство про банкрутство пов'язує можливість відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку статті 52 Закону з доведенням обставин щодо відсутності боржника за його місцезнаходженням або за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності.
Таким чином, у контексті вказаної норми при розгляді даної справи за правилами статті 52 Закону предметом доказування є визначення місцезнаходження боржника -фізичної особи та факт відсутності керівних органів юридичної особи за її місцезнаходженням, а також наявності неплатоспроможності боржника.
Відповідно до частини 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців створюється Єдиний державний реєстр, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та номери записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням тощо.
Відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 14.06.2012 року до реєстру внесено запис про те, що Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ «ВАРТА ДНІПРО»відсутнє за його місцезнаходженням (а. с. 45).
Безспірність грошових вимог ініціюючого кредитора до боржника підтверджується виконавчим написом нотаріуса від 24.05.2012р. №1-928 на загальну суму 51 750грн.
Таким чином, кредитором належними доказами підтверджено відсутність боржника за його місцезнаходженням та факт неплатоспроможності боржника, у зв'язку з чим, господарський суд правомірно визнав боржника банкрутом.
Доводи Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України щодо не проведення нею податкової перевірки не можуть бути прийняті до уваги апеляційним господарським судом з огляду на наступне.
Статтею 2 Закону України "Про державну податкову службу України" від 04.12.1990 року № 50-ХІІ зі змінами та доповненнями передбачено, що завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків та зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;
- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;
- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;
- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.
Призначається та розпочинається перевірка у такі строки:
- протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
- протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Як вбачається з листа № 9978/10/10-011 від 16.07.2012 року ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська просила господарський суд зобов'язати ліквідатора ТОВ "КОМПАНІЯ "ВАРТА ДНІПРО" вжити заходів направлених на отримання бухгалтерської документації для проведення позапланової перевірки боржника. Даний лист свідчить про те, що ДПІ отримала інформацію про порушення провадження у даній справі та винесення постанови про визнання боржника банкрутом (а. с. 50).
Слід звернути увагу, що орган податкової служби в період здійснення ліквідаційної процедури вправі звернутися до ліквідатора боржника та провести позапланову перевірку його господарської діяльності, а у разі відмови ліквідатора як керівника боржника, надати можливість проведення перевірки суб'єкта господарювання, - орган податкової служби може оскаржити дії ліквідатора до суду у справі про банкрутство.
За таких обставин, колегія суддів апеляційної інстанції приходить до висновку, що постанова господарського суду від 03.07.2012 року у справі про банкрутство ТОВ "КОМПАНІЯ "ВАРТА ДНІПРО" винесена у відповідності до вимог закону та фактичних обставин справи і підстав для її скасування не вбачається.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, які викладені в оскаржуваній постанові суду першої інстанції, тому колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України задоволенню не підлягає, а постанова господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року має бути залишена без змін.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби України залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 03.07.2012 року у справі №34/5005/5284/2012 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Головуючий суддя І.О. Вечірко
Суддя О.В. Джихур
Суддя О.М. Лисенко
Повний текст постанови виготовлено та підписано 08.08.2012 року.
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2012 |
Оприлюднено | 10.08.2012 |
Номер документу | 25563579 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Вечірко Ігор Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні