cpg1251
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Друзенко Н.В.
Суддя-доповідач:Мацький Є.М.
УХВАЛА
іменем України
"20" серпня 2012 р. Справа № 2а/1770/5712/2011
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегіі:
головуючого судді Мацького Є.М.
суддів: Євпак В.В.
Капустинського М.М.,
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівне на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "23" лютого 2012 р. у справі за позовом Державної податкової інспекції у м.Рівне до Приватного підприємства "Лісбуд" про припинення юридичної особи ,
ВСТАНОВИВ:
28.12.2011 року Державна податкова інспекція у м.Рівне звернулася в суд з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Лісбуд" про припинення юридичної особи.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 23 лютого 2012 року в задоволенні позову відмовлено.
В апеляційній скарзі ДПІ у м.Рівне просила скасувати постанову суду та прийняти нову про задоволення позовних вимог.
Сторони в засідання суду не з'явились, хоча про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином, про що свідчать повідомлення про вручення сторонам рекомендованою кореспонденцією судових повісток та копій ухвал суду.
Згідно ч.4 ст.196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
З врахуванням приписів вищевказаних статей, розгляд апеляційної скарги здійснюється судовою колегією в порядку письмового провадження.
Розглянувши справу та перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах, передбачених статтею 195 КАС України, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що приватне підприємство "Лісбуд", код ЄДРПОУ 32471415, зареєстроване як юридична особа 10.04.2003 року Виконавчим комітетом Рівненської міської ради. Взяте на облік як платник податків в Державній податковій інспекції у м.Рівне. Згідно з довідкою податкового органу про стан розрахунків з бюджетом, відповідач недоїмки по сплаті податків немає (а.с.17).
Недоїмка перед бюджетом та державними позабюджетними фондами, в тому числі до органів Пенсійного фонду, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, міського центру зайнятості, у відповідача відсутня, що підтверджується відповідними довідками (а.с.18,20-21,23).
Згідно з довідкою про подачу податкової звітності (а.с.24) Приватне підприємство "Лісбуд" з 01.10.2008 року по 02.02.2012 року подавало до ДПІ у м.Рівне податкові декларації з податку на прибуток, податкові декларації з податку на доходи фізичних осіб та податкові розрахунки комунального податку, тобто звітувалось належним чином.
Відповідно до довідки та спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.4-5,9-10), відомості про реєстрацію відповідача юридичною особою включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 16.04.2003 року. Згідно з вказаними документами та довідкою Головного управління статистики у Рівненській області (а.с.19), зареєстрованим місцезнаходженням відповідача є наступна адреса: 33018, м. Рівне, вул. Курчатова, 60. Інформації щодо зміни вказаної адреси відповідач державному реєстратору не подавав, що доведено відсутністю записів про відповідні реєстраційні дії у довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, 30.12.2008 року державним реєстратором внесено інформацію про відсутність юридичної особи за вказаною адресою (запис №3 від 30.12.2008 року, реєстраційна дія за номером 1608143 0003 002102)(а.с.4).
Наявність такого запису і слугувала приводом для звернення податкового органу до суду з позовом про припинення юридичної особи - Приватного підприємства "Лісбуд".
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд дійшов правильного висновку, що відповідно до статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;
- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
У відповідності із частиною 3 статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України, суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Підпунктом 20.1.12 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, передбачено право органів державної податкової служби у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи.
В той же час, згідно з пунктами 3 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" №509-XII від 04.12.1990 року до функцій органів державної податкової служби належить контроль за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів. Вказана норма кореспондується з нормами абзацу п'ятого частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, якими визначені підстави для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця внаслідок неподання податкової звітності.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, державні органи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Компетенція органів державної податкової служби поширюється саме на відносини у сфері оподаткування.
Враховуючи наведене, органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення суб'єктів господарювання не в усіх випадках, визначених статтею 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, а лише у тих, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції. Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання лише у разі, якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством, або ж у випадку здійснення діяльності, безпосередньо спрямованої на ухилення від оподаткування.
Між тим, долученими до матеріалів справи доказами підтверджено, відповідач звітувався і звітується перед органів державної податкової служби. Фактів здійснення ним діяльності, спрямованої на ухилення від оподаткування, встановлено не було.
У відповідності з пунктами 12.1 - 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за №1562/20300, підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, реорганізації та внесення змін до реєстраційних чи установчих документів. Підрозділи органу державної податкової служби стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи; стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу. У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб. Відповідно до пунктів 12.4-12.5 Порядку, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та нез'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної податкової служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб вносяться дані про подання запиту. Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року.
Колегія суддів зазначає, що перевірка місцезнаходження платника податків може здійснюватись при наявності підстав для такої перевірки, а саме для встановлення місцезнаходження платника податку, що не здає податкову звітність, має податковий борг або іншим способом ухиляється від сплати податків. Як вбачається із змісту позовної заяви та долучених до неї документів, щодо відповідача не було встановлено ні фактів неподання податкової звітності, ні фактів існування заборгованості перед бюджетом. Жодних доказів тому, що стосовно відповідача була запланована документальна виїзна перевірка, або виникла необхідність у проведенні позапланових чи зустрічних перевірок суду не надано.
Зазначені обставини, на думку колегії суду, вказують на те, що у позивача не було підстав для перевірки місцезнаходження відповідача. Більше того, така перевірка позивачем і не проводилась.
Так, як вбачається з матеріалів справи, 30.12.2008 року державним реєстратором Виконавчого комітету Рівненської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено інформацію щодо відсутності Приватного підприємства "Лісбуд" за вказаним його місцезнаходженням. Підставою для внесення такого запису слугувало не повідомлення податкового органу про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18-ОПП, а повернення державному реєстратору скерованого ним на адресу відповідача поштового відправлення з повідомленням про необхідність подання реєстраційної картки (а.с.32-34).
Отже, суд першої інстанції, виконавши всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив справу у відповідності з нормами матеріального права, постановив обґрунтоване рішення, в якому повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в апеляційній скарзі не вбачається.
Керуючись ст.ст. 195,196,200,206,212 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м.Рівне залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 23 лютого 2012 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Є.М. Мацький
судді: В.В. Євпак М.М. Капустинський
Є.М. Мацький
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу Державна податкова інспекція у м.Рівне вул. Відінська, 8,м.Рівне,33023
3- відповідачу Приватне підприємство "Лісбуд" вул.Курчатова,60,м.Рівне,33018
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2012 |
Оприлюднено | 21.08.2012 |
Номер документу | 25664748 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Мацький Є.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні