Ухвала
від 09.08.2012 по справі 5/579-25/102
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2012 р. Справа № 75178/09

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Старунського Д.М.,

суддів Багрія В.М., Затолочного В.С.,

за участю секретаря судового засідання Луцак І.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропет» на постанову господарського суду Львівської області від 27 серпня 2009 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропет» до Державної податкової інспекції в Яворівському районі Львівської області про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

ТОВ «Пропет» 30.03.2006 року звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в Яворівському районі Львівської області, в якому просить визнати нечинним податкове повідомлення-рішення №0001262320/0 від 21.11.2005 року за порушення позивачем п.п. 5.2.1, 5.3.9 ст. 5 та п. 3,1 статті 3 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.1997 року (із наступними змінами та доповненнями), а саме: завищення валових витрат за отримані юридичні, маркетингові, рекламно - інформаційні та консультаційно - інформаційні послуги та безпідставного застосування пільги з податку на прибуток, як спеціальної економічної «Яворів», що призвело до заниження податкових зобов'язань із податку на прибуток підприємств на загальну суму 171600,00 грн.

Постановою господарського суду Львівської області від 27 серпня 2009 року позов задоволено частково. Податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Яворівському районі Львівської області №0001262320/0 від 21.11.2005 року в частині донарахування основного платежу податку з прибутку в розмірі 52 400 (п'ятдесят дві тисячі чотириста) грн. 00 коп. та зменшення суми податку з прибутку в розмірі 73 900 (сімдесят три тисячі дев'ятсот) грн. 00 коп., а також в частині застосування штрафних санкцій в розмірі 11 190 (одинадцять тисяч сто дев'яносто) грн. 00 коп. - визнано нечинним та скасовано. В решті позовних вимог - відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції ТОВ «Пропет» оскаржило його в апеляційному порядку в частині застосування підприємством податкової пільги за 1 квартал 2005 року. В апеляційній скарзі просить постанову господарського суду Львівської області від 27 серпня 2009 року змінити шляхом повного задоволення позовних вимог.

В апеляційній скарзі вказує, що Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів України» від 25.03.05 року було внесено до Єдиного державного реєстру нормативних актів 01.04.2005 року із присвоєнням йому реєстраційного коду 31959/2005 рішенням №1578, що підтверджується листом Міністерства юстиції України від 21.01.2006 року №34-50/7, і того ж числа опубліковано газетою «Голос України», а тому датою його офіційного оприлюднення не може бути календарна дата, раніше за 01.04.2005 року, тому застосування податкової пільги за 1 квартал 2005 року було правомірним.

Представник позивача в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав та просить задовольнити її.

Представник відповідача в судовому засіданні вважає прийняте рішення законним та обгрунтованим.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши наявні в справі матеріали та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що подану апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що в жовтні - листопаді 2005 року Державною податковою інспекцією у Яворівському районі Львівської області була проведена комплексна планова документальна перевірка дотримання вимог податкового та валютного законодавства товариством з обмеженою відповідальністю «Пропет» у період з 01.04.2004 року по 30.06.2005 року, за результатами чого було складено акт від 10.11.2005 року №146/23-2/31252665.

Перевіркою встановлено, що позивачем були порушені пункти 5.2.1, 5.3.9 статті 5 та пункт 3,1 статті 3 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.1997 року (із наступними змінами та доповненнями) шляхом завищення валових витрат та безпідставного застосування пільги з податку на прибуток, що призвело до заниження податкових зобов'язань із податку на прибуток підприємств на загальну суму 171600,00 грн.

В акті перевірки, зокрема, зазначено, що за даними Декларації підприємства з податку на прибуток за 1 квартал 2005 року, підприємство безпідставно використало пільговий режим оподаткування, який скасовано Законом України «Про внесення до Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів України», внаслідок чого занижено податок на прибуток на суму 193,1 тис. грн.

Також під час перевірки встановлено , що за рахунок безпідставного включення до валових витрат юридичних, рекламно-інформаційних, консультаційно-інформаційних послуг без підтверджуючих первинних документів, податок з прибутку занижено на 52,4 тис. грн., в т.ч. за 1-й квартал 2005 року на 7,1 тис. грн. та за 2-й квартал 2005 року на 45,3 тис. грн., а за рахунок не врахованих витрат майбутніх періодів прибуток завищено у 2-му кварталі 2005 року на 73,9 тис. грн.

На підставі цього акту відповідачем було виписано податкове повідомлення - рішення від 21.11.2005 року №0001262320/0, в якому була визначена сума податкових зобов'язань із податку на прибуток підприємств у загальному розмірі 225 940,00 грн., в тому числі за основним платежем 171 600,00 грн., та за штрафними (фінансовими) санкціями 54 340,00 грн.

Задовольняючи позовні вимоги позивача щодо правомірного віднесення вартості за отримані юридичні, маркетингові, рекламно - інформаційні та консультаційно - інформаційні послуги до валових витрат, що не є предметом оскарження, суд першої інстанції також дійшов висновку, про безпідставність застосування позивачем податкової пільги, визначеної , як фінансово- господарська діяльність у спеціальній економічній зоні «Яворів».

Колегія суддів вважає такий висновок суду першої інстанції вірним, оскільки він відповідає нормам чинного законодавства та встановленим обставинам справи.

У відповідності до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.7 ст. 9 Закону України «Про спеціальну економічну зону «Яворів» від 15.01.1999 р. № 402-XIV (із змінами і доповненнями), звільняється на п'ять років від оподаткування прибуток суб'єктів спеціальної економічної зони «Яворів», отриманий на території цієї зони від реалізації інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією. Прибуток таких платників податку, отриманий у наступні роки реалізації інвестиційних проектів, оподатковується за ставкою 50 відсотків діючої ставки оподаткування.

Законом України від 25.03.2005 року № 2505-ІУ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів» скасовано пільговий режим оподаткування інвестиційної діяльності, встановлений Законами України, що регулюють діяльність у СЕЗ, ТПР та технологічних парках, шляхом виключення із них статей, якими надавалися податкові пільги, а також розділів та статей, якими надано державні гарантії інвесторам та суб'єктам господарської діяльності в СЕЗ та ТПР.

Згідно з п. 23 р. 1 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів» частину 2 статті 1 та статті 2 і 9 Закону України «Про спеціальну економічну зону «Яворів» виключено.

В п. 6 р. II (Прикінцеві положення) Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів» від 25.03.2005 року № 2505-ІУ (із змінами і доповненнями) вказано: вважати таким, що втратив чинність Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з питань оподаткування у зв'язку із створенням спеціальної економічної зони «Яворів».

Згідно з ст. 4 Указу Президента «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності» від 10.06.1997 року № 503, нормативно-правові акти Верховної Ради України і Президента України набирають чинності через десять днів з дня їх офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самими актами.

Пунктом 1 розділу II Прикінцевих положень зазначеного Закону встановлено, що він набирає чинності з дня опублікування, крім норм Закону щодо оподаткування прибутку підприємств, що поширюються на результати фінансово-господарської діяльності платника податку за наслідками податкового періоду, на який припадає дата набрання чинності Законом № 2505-ІУ (пункт 2 розділу II Прикінцевих положень Закону № 2505-ІУ).

Відповідно до пункту 16.4 статті 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду і декларація з податку на прибуток підприємства подається за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу протягом сорока календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу, що визначений пп.4.1.4 п.4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», тобто до 09.08.2006 року,

Враховуючи те, що Закон України «Про Державний бюджет на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів» опублікований у газеті «Урядовий кур'єр» 31.03.2005 pоку, то він згідно ст. 4 Указу Президента «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності» набрав чинності 31 березня 2005 року.

Оскільки, дата набрання чинності Законом від 25.03.2005 року №2505-ІУ припадає на звітній податковий період - 1 квартал 2005 року , то пільги по податку на прибуток скасовано з 1 кварталу 2005 року, а відтак даний податок має бути нарахований та сплачений за 1 квартал 2005 року в повному об»ємі.

Виходячи з вищенаведеного, суд першої інстанції вірно встановив , що позивачем в результаті безпідставного застосування пільги, в порушення п.3.1 ст. З Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», занижено оподатковуваний прибуток за І квартал 2005 року на 772,5 тис. грн.

Посилання апелянта на те, що Закон України «Про Державний бюджет на 2005 рік» та деяких інших законодавчих актів» вступив в законну силу з 01.04.2005 року після його реєстрації та опублікування у газеті «Голос України», на погляд колегії, не заслуговують на увагу так як вперше цей Закон було опубліковано 31 березня 2005 року, тобто ця дата вважається офіційним оприлюдненням цього Закону в офіційному виданні, а тому пільговий режим оподаткування скасовано з 1 кварталу 2005 року.

Таку позицію висловлено також в роз'яснені Міністерства фінансів України від 22.04.2005 року № 31- 17120-05-18/7368 «Про набрання чинності змінами до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», та роз'ясненні ДПА України від 04.05.2005 року № 8576/7/151216, в листах Комітету Верховної Ради України з питань фінансів та банківської діяльності від 05.04.05 року №06-10/10-378 та Міністерства юстиції України від 26.04.2005 року №20-9-4211.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний спір, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду і задоволенню не підлягають.

Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198 п.1, 200, 205 ч.1 п.1, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

у х в а л и в:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Пропет» залишити без задоволення, а постанову господарського суду Львівської області від 27 серпня 2009 року у справі №5/579-25/102 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

На ухвалу може бути подано касаційну скаргу безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання нею законної сили, а в разі складання ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складання ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя Д.М. Старунський

Судді В.М. Багрій

В.С. Затолочний

Ухвала у повному обсязі складена 14.09.2012 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.08.2012
Оприлюднено22.08.2012
Номер документу25673070
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5/579-25/102

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 21.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 05.11.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 09.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні