ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
УХВАЛА
Справа № 50/249-б 16.08.12 За позовом публічного акціонерного товариства "Укртранснафта"
до Державного підприємства "Укрспецбудінвест"
про визнання банкрутом
за участю Української державної будівельної корпорації "Укрбуд"
Суддя Головатюк Л.Д.
Представники сторін:
Від заявника Челноков О.В.
Від боржника не з'явився
Розп. майна не з'явився
Від державного органу
з питань банкрутства Статура І.С.(дов. від 13.08.2012)
Від Української державної
будівельної корпорації "Укрбуд" Терещенко С.В. (дов. №07/01-340 від 13.07.2011)
Від ДПІ у Дніпровському районі м. Києва Шевченко В.О.(дов. від 29.05.2012)
Від прокуратури Дніпровського району м. Києва Драгомирецький В.І.(посв. № 57)
Від Генеральної прокуратури України не прибув
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Кредитор звернувся до суду із заявою про порушення справи про банкрутство боржника, оскільки Державне підприємство "Укрспецбудінвест" неспроможне сплатити борг у сумі 12 125 703,00 грн. протягом трьох місяців після встановленого для його сплати строку.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 19.07.2011 порушено провадження у справі №50/249-б.
Ухвалою підготовчого засідання від 10.08.2011 визнано розмір вимог кредитора -публічного акціонерного товариства "Укртранснафта", який подав заяву про порушення справи про банкрутство до Державного підприємства "Укрспецбудінвест" на суму 12 125 703,00 грн., призначено у справі № 50/249-б з метою забезпечення майнових інтересів кредиторів розпорядником майна арбітражного керуючого Білоусова Олексія Анатолійовича, призначено попереднє засідання суду на 10.11.2011.
Ухвалою попереднього засідання суду від 20.03.2012 визнано кредиторами Державного підприємства "Укрспецбудінвест":
1. Публічне акціонерне товариство "Укртранснафта" на суму 12 125 703,00 грн. -четверта черга.
2. Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Лівобережної міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення на суму 109,71 грн. -друга черга.
3. Київський міський центр зайнятості на суму 55,06 грн. -друга черга.
4. ДПІ у Дніпровському районі м. Києва на суму 1 100 562,24 грн. -третя черга.
Затверджено реєстр вимог кредиторів боржника -Державного підприємства "Укрспецбудінвест" на загальну суму 13 226 430,01 грн.
Зобов'язано розпорядника майна Державного підприємства "Укрспецбудінвест" арбітражного керуючого Білоусова О.А. протягом десяти днів з дня винесення даної ухвали повідомити кредиторів про місце і час проведення зборів.
Зобов'язано розпорядника майна Державного підприємства "Укрспецбудінвест" арбітражного керуючого Білоусова О.А. надати суду у строк, що не перевищує строку дії процедури розпорядження майном, протокол зборів кредиторів боржника стосовно обрання комітету кредиторів боржника, а також протокол засідання комітету кредиторів щодо вирішення питання про відкриття ліквідаційної процедури або процедури санації боржника, призначення ліквідатора або керуючого санацією боржника.
21.05.2012 через канцелярію суду від ПАТ "Укртранснафта" надійшов протокол зборів кредиторів боржника стосовно обрання комітету кредиторів боржника та протокол засідання комітету кредиторів. У даному клопотанні ПАТ "Укртранснафта" просить відкрити ліквідаційну процедуру у справі про банкрутство Державного підприємства "Укрспецбудінвест" та призначити ліквідатором арбітражного керуючого Білоусова Олексія Анатолійовича, кандидатуру якого для призначення розпорядником майна боржника раніше було запропоновано Державним департаментом з питань банкрутства.
Однак, в матеріалах справи № 50/249-б відсутня пропозиція державного органу з питань банкрутства щодо кандидатури ліквідатора боржника.
Суд відклав розгляд клопотання комітету кредиторів боржника про відкриття ліквідаційної процедури Державного підприємства "Укрспецбудінвест".
Розгляд справи призначено на 26.06.2012 та зобов"язано Міністерство юстиції України виконати вимоги п. 2 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і подати суду кандидатуру арбітражного керуючого для призначення його ліквідатором Державного підприємства "Укрспецбудінвест".
Представники боржника, державного органу з питань банкрутства, Генеральної прокуратури України в судове засідання 26.06.2012 не з'явилися, витребувані судом докази не подали, причин неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
В судове засідання 26.06.2012 прибули представники заявника, Української державної будівельної корпорації "Укрбуд", прокуратури Дніпровського району м. Києва, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва та розпорядник майна і дали пояснення по справі.
Розпорядник майна подав суду клопотання про продовження строку розпорядження майном боржника та строк повноважень розпорядника майна на шість місяців. Суд задовольнив дане клопотання та продовжив строк процедури розпорядження майном Державного підприємства "Укрспецбудінвест" та строк повноважень розпорядника майна - Білоусова О.А. на шість місяців - до 10.08.2012.
Судом встановлено, що Міністерство юстиції України не виконало вимог п. 2 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" і не подало суду кандидатуру арбітражного керуючого для призначення його ліквідатором Державного підприємства "Укрспецбудінвест".
Розгляд справи відкладено на 16.08.2012.
Представники боржника, Генеральної прокуратури України та розпорядник майна в судове засідання 16.08.2012 не з'явилися, витребувані судом докази не подали, причин неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
В судове засідання 16.08.2012 прибули представники заявника, державного органу з питань банкрутства, Української державної будівельної корпорації "Укрбуд", прокуратури Дніпровського району м. Києва, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва і дали пояснення по справі.
Судом встановлено, що у відповідності до статті 3 статуту Державного підприємства "Укрспецбудінвест" дане підприємство є юридичною особою, яка заснована на 100% державній власності та підпорядкована Українській державній будівельній корпорації "Укрбуд".
Згідно статті 4 статуту Державного підприємства "Укрспецбудінвест" майно підприємства є державною власністю і закріплюється за ним на праві повного господарського відання.
Верховною Радою України 29 листопада 2001 року прийнято Закон України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна"(далі - Закон).
Відповідно до п. 3 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 18.05.2006 № 01-8/1114 Про Закон України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" відповідно до статей 73 - 77 Господарського кодексу України (далі - ГК) до кола державних підприємств відносяться державні унітарні підприємства, державні комерційні підприємства та казенні підприємства. За змістом статті 1 Закону мораторій на застосування примусової реалізації майна (далі - мораторій) поширюється на усі категорії державних підприємств.
Згідно з п. 5 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 18.05.2006 № 01-8/1114 Про Закон України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" для з'ясування питання про те, чи підпадає конкретне підприємство під ознаки статті 1 Закону, господарським судам слід виходити з відповідних даних їх установчих документів, а стосовно відкритих акціонерних товариств - з даних реєстру власників іменних цінних паперів, ведення якого здійснюється відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні".
Згідно зі статтею 1 Закону встановлено мораторій на застосування примусової реалізації майна державних підприємств та господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про підприємства в Україні" до державних підприємств відносяться підприємства, засновані на державній власності, в тому числі казенні підприємства. Статутний фонд державного підприємства не поділений на акції (частки, паї) і тому за свою організаційно-правовою формою таке підприємство є унітарним підприємством. Отже мораторій на застосування примусової реалізації майна, встановлений Законом (далі - мораторій), поширюється на усі державні підприємства(Інформаційний лист Вищого господарського суду України від 13.02.2002 № 01-8/152 Про Закон України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна").
Відповідно до п. 6 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 13.02.2002 № 01-8/152 Про Закон України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" мораторій поширюється також на випадки відчуження шляхом продажу майна в процесі провадження зі справи про банкрутство, визначеного статтями 22, 23, 24, 25, 26, 30, частиною одинадцятою статті 42, абзацом другим частини шостої статті 43 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) щодо визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і продажу майна підприємства.
Статтею 2 Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" визначено, що під примусовою реалізацією майна підприємств розуміється відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних фондів цих підприємств, якщо таке відчуження здійснюється, зокрема шляхом продажу майна в процесі провадження справи про банкрутство в ліквідаційній процедурі.
Отже, вказаним Законом України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" встановлено, що під час дії мораторію, відносно підприємств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків, в процесі розгляду справи про банкрутство ліквідаційна процедура не відкривається до вдосконалення механізму примусової реалізації майна, а продаж майна банкрута можливий тільки у справах, де ліквідаційна процедура відкрита до набрання чинності Законом.
Тобто, стосовно вказаних підприємств після набуття чинності Законом України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" ліквідаційна процедура не відкривається у будь-якому випадку, незалежно від складу їх майнових активів.
Такої ж позиції дотримується Вищий господарський суд України у своїх постановах: від 09.06.2010 по справі № 12/130-б, від 14.02.2006 по справі № 2-8/2358-2005, від 20.12.2005 по справі № 318/11б, від 12.11.2008 по справі № 2-4/8999-2007, від 06.06.2012 по справі № 12/130-б.
Отже з набранням Законом чинності господарський суд не має права на прийняття постанови про визнання банкрутом боржника - підприємства, зазначеного у статті 1 Закону, і відкриття ліквідаційної процедури до закінчення дії мораторію. У разі коли комітет кредиторів приймає рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання цього боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у процедурі розпорядження майном боржника (частина 8 статті 16 Закону про банкрутство) чи у процедурі санації (частина 5 статті 21 Закону про банкрутство), або за наявності обставин, передбачених частиною 15 статті 21 Закону про банкрутство, господарський суд має зупинити провадження зі справи про банкрутство на підставі статті 1 Закону та частини першої статті 79 ГПК до закінчення дії мораторію.
Отже, у зв"язку з викладеним суд приходить до висновку про зупинення провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Укрспецбудінвест" до закінчення дії мораторію на примусову реалізацію майна.
Присутні в судовому засіданні представники не заперечували проти зупинення провадження у даній справі.
Керуючись ст.ст.1, 3-14 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 38, 86 ГПК України, ст. 1, ст. 2 Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна", суд-
У Х В А Л И В:
1. Провадження по справі № 50/249-б за заявою публічного акціонерного товариства "Укртранснафта" до Державного підприємства "Укрспецбудінвест" про визнання банкрутом, за участю Української державної будівельної корпорації "Укрбуд", зупинити до закінчення дії мораторію на примусову реалізацію майна.
2. Ухвалу про зупинення провадження може бути оскаржено.
3. Зобов'язати сторони та розпорядника майна сповістити суд про усунення обставин, що спричинили зупинення провадження.
4. Копію ухвали розіслати сторонам, державному органу з питань банкрутства(Департаменту нотаріату, банкрутства та функціонування центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України - вул. Городецького, 13, м. Київ, 01001), Головному управлінню юстиції у м. Києві(провул. Музейний 2-Б, м. Київ, 01001), Українській державній будівельній корпорації "Укрбуд"(02002, м. Київ, Дніпровський район, вул. М.Раскової, 23), прокуратурі Дніпровського району м. Києва, розпоряднику майна та всім кредиторам.
Суддя Головатюк Л.Д.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2012 |
Оприлюднено | 27.08.2012 |
Номер документу | 25709497 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні