Ухвала
від 14.08.2012 по справі 2а/2570/832/12
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а/2570/832/12 Головуючий у 1-й інстанції: Заяць О.В.

Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"14" серпня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого -судді Грищенко Т.М.,

суддів Лічевецького І.О., Мацедонської В.Е.,

при секретарі Киш С.

розглянувши відповідно до ч.1 ст. 41 КАС України у відкритому судовому засіданні в м. Києві справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 22 березня 2012 р. у справі за адміністративним позовом Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, представницький орган - Бахмацький районний центр зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 22 березня 2012 р. позов задоволено. Стягнуто на користь Бахмацького районного центру зайнятості з ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1) незаконно виплачене матеріальне забезпечення на випадок безробіття у сумі 6798 (шість тисяч сімсот дев'яносто вісім) грн. 30 коп. на розрахунковий рахунок 37176300901007, код 21404894. банк УДК у Чернігівській області, МФО 853592, одержувач Бахмацький районний центр зайнятості.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить: скасувати оскаржувану постанову як таку, що постановлена судом з порушенням норм діючого законодавства та закрити провадження по справі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як встановлено судом першої інстанції, 17.06.2008 року до Бахмацького РЦЗ як такий, що шукає роботу, звернувся громадянин ОСОБА_2. 24.06.2008 року у зв'язку з відсутністю підходящої роботи, на підставі особистої заяви відповідача (а. с. 12) було прийнято рішення про надання йому статусу безробітного та призначена виплата допомоги по безробіттю згідно зі статтями 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття». У вказаній заяві зазначено, що ОСОБА_2 не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, не має права на пенсію за віком, в тому числі на пільгових умовах, та на пенсію за вислугу років.

Як вбачається з матеріалів справи, у вересні 2010 року позивачем було проведено перевірку шляхом направлення запиту до державного реєстратора, щодо виявлення осіб (починаючи з 01.01.2007 року), які на день надання статусу безробітного не припинили приватну підприємницьку діяльність, або в період перебування у статусі безробітного її зареєстрували, що могло призвести до незаконного отримання матеріальних виплат. При звірці з даними державного реєстратора щодо підтвердження/спростування підприємницької діяльності виявлено, що ОСОБА_2 у період перебування на обліку в Бахмацькому РЦЗ (дата надання статусу безробітного 24.06.2008 року) був зареєстрований, як суб'єкт підприємницької діяльності, починаючи з 01.11.2007 року по 02.12.2008 року. Знятий з обліку в Бахмацькому РЦЗ в зв'язку з поданням заяви про відмову від послуг 01.06.2009 року.

За результатами перевірки 12.11.2010 року позивачем складено акт № 126 про розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплати матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»(а. с. 13, 14).

В зв'язку з цим, 12.11.2010 року позивачем виданий наказ № 166 про повернення коштів гр. ОСОБА_2 (а. с. 20). На підставі зазначеного наказу відповідачу 12.11.2010 року був направлений лист № 05/1559 (а. с. 23, 24) з вимогою повернути кошти протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення на розрахунковий рахунок Бахмацького РЦЗ. Лист отриманий ОСОБА_2 16.11.2010 року, про що свідчить його особистий підпис в повідомленні про вручення поштового відправлення (а. с. 29,30). Проте, станом на день розгляду справи кошти в розмірі 6798,30 грн. Бахмацькому РЦЗ відповідачем не повернуті.

Суд першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення про задоволення позовних вимог, дійшов обгрунтованого висновку, з яким погоджується колегія суддів апеляційної інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до підпункту «б»пункту 3 статті 1 Закону України «Про зайнятість населення»до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві, а також члени особистих селянських господарств, діяльність яких здійснюється відповідно до Закону України "Про особисте селянське господарство".

Згідно частини першої та четвертої статті 2 Закону України «Про зайнятість населення»безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. У разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу.

Пунктом 5 частини другої статті 12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття»передбачено, що виконавча дирекція Фонду та її робочі органи контролюють правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, проводять розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральними органами виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, державної податкової політики, Пенсійним фондом України за погодженням з правлінням Фонду. Розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних Пенсійного фонду України та Державної податкової адміністрації України, а в разі необхідності - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників.

Механізм проведення розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до пункту 5 частини другої статті 12 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначає Порядок розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року № 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року № 7-1 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за № 232/16248 (надалі -Порядок).

Відповідно до пункту 3 Порядку перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття у разі, коли: подані застрахованою особою документи дають їй право на одержання допомоги по безробіттю відповідно до частини першої статті 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; особа, яка одержує допомогу по безробіттю та не може бути працевлаштована у зв'язку з відсутністю на ринку праці

підходящої роботи, виявила бажання отримати залишок належної їй допомоги по безробіттю одноразово для організації підприємницької діяльності.

Згідно пункту 4 Порядку для проведення перевірки центри зайнятості взаємодіють з Державною податковою адміністрацією України та Пенсійним фондом України шляхом обміну інформацією про отримані особами, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості як безробітні, доходи від провадження підприємницької діяльності, виконання робіт за трудовим договором, у тому числі за сумісництвом, під час роботи за кордоном, виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Обмін інформацією між центрами зайнятості та державними реєстраторами здійснюється згідно з Порядком взаємодії суб'єктів інформаційного обміну щодо надання та використання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженим наказом Держпідприємництва, ДПА, Держкомстату від 07.12.2005 року № 121/560/406, постановою правління Пенсійного фонду України від 07.12.2005 року № 23-3, постановою правління Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття від 07.12.2005 року № 368, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.12.2005 року за№ 1523/11803.

Відповідно до пунктів 5- 8 Порядку перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості шляхом: звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили. У разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти. У разі неповернення коштів у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Згідно частини другої та третьої статті 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Відповідно до частини третьої статті 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Запис відносно державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 за його рішенням внесено до Єдиного державного реєстру лише 02.12.2008 року, що підтверджується копією довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Враховуючи зазначене, суд першої інстанції дійшов обгрунтованого висновку, з яким погоджується колегія суддів, що ОСОБА_2, як суб'єкт підприємницької діяльності, відносився до зайнятого населення, а тому не мав права отримувати матеріальне забезпечення на випадок безробіття.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування рішення суду.

Згідно ст. 198, ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст.195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 -залишити без задоволення.

Постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 22 березня 2012 р. - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Грищенко Т.М.

Судді: Лічевецький І.О.

Мацедонська В.Е.

Дата ухвалення рішення14.08.2012
Оприлюднено27.08.2012
Номер документу25712919
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення незаконно виплаченого матеріального забезпечення

Судовий реєстр по справі —2а/2570/832/12

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 14.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні