Постанова
від 23.08.2012 по справі 0555/101/2012
ЯСИНУВАТСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №0555/101/2012

Номер провадження2-а/0555/101/2012

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2012 р. місто Ясинувата

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області у складі:

головуючого - судді Ус О.В.,

при секретарі Махота О.В.,

з участю позивача ОСОБА_1,

представника відповідача Юрченко М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі міськрайонного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Желаннівської селищної ради Ясинуватського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

20 липня 2012 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправною бездіяльність Желаннівської селищної ради у розгляді його заяви про внесення змін у рішення № 45/1 та 45/2 від 25.10.1995 року та зобов'язати відповідача внести зміни у зазначені рішення стосовно розміру переданих йому у власність земельних ділянок відповідно до Державного акту про право приватної власності на землю серії ДН № 103171. Позов обґрунтований тим, що на підставі рішень № 45/1 та 45/2 від 25.10.1995 року відповідача йому було безкоштовно передані у приватну власність земельні ділянки площею 1500 м2 та 479 м2 для обслуговування житлового будинку і господарських будівель та ведення особистого присадибного господарства за адресою: АДРЕСА_1. на підставі зазначених рішень йому був виданий Державний акт на право приватної власності на землю, відповідно до якого йому належить земельна ділянка площею 0,2125 га за адресою: АДРЕСА_1. на розбіжності площі земельної ділянки у акті та рішеннях він не звертав уваги, оскільки право власності посвідчується державним актом. Але у зв'язку з необхідністю присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці у зв'язку з зазначеними невідповідностями він отримав відмову у присвоєнні кадастрового номеру. Для усунення недоліків він звернувся до відповідача, 20 лютого 2012 року отримав лист, яким йому рекомендували звернутися до суду для розрішення спору.

В судовому засіданні позивач підтримав позов в повному обсязі, дав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві, просив задовольнити позовні вимоги. Пояснив, що при виготовленні технічної документації перед отриманням державного акту він витратив багато коштів, документацію відповідач знищив або ховає. Коли переміряли землю перед видачею акту було з'ясовано, що раніше виміри були невірні.

Представник відповідача в судовому засіданні позов визнала в повному обсязі, зазначила, що рада не розглядала заяву позивача, йому була видана відповідь з рекомендацією звернутися до суду, оскільки рада ніколи такі питання не вирішувала. Крім того, зазначила, що технічна документація третій екземпляр повинний зберігатися у позивача. Вони не можуть внести зміні - оскільки позивач не надає технічну документацію про реальну на сьогоднішній день площу земельної ділянки, тому вони не можуть визначитися чи відповідає дійсності площа, зазначена в Державному акті.

Судом встановлено, що відповідно до договору купівлі-продажу від 24.08.1989 року (арк. справи 6) ОСОБА_1 придбав незавершеним будівництвом житловий будинок, розташований в с.Желанне Ясинуватського району вул. Побєди, 65 готовністю 36% на земельній ділянці площею 1200 м2.

Рішенням Желаннівської селищної ради № 45/1 від 25 жовтня 1995 року ОСОБА_1 безоплатно у приватну власність надана земельна ділянка площею 1500 м2 для обслуговування житлового будинку та господарських будівель, розташованого за адресою: .АДРЕСА_1 (арк. справи 7).

Рішенням Желаннівської селищної ради № 45/2 від 25 жовтня 1995 року ОСОБА_1 безоплатно у приватну власність надана земельна ділянка площею 479 м2 для ведення особистого присадибного господарства, розташованого за адресою: .АДРЕСА_1 (арк. справи 7).

Згідно з Державним актом на право приватної власності на землю серії ДН № 103171, виданим ОСОБА_1 йому на підставі рішення Желаннівської селищної ради № 45/2 від 25 жовтня 1995 року передана у приватну власність земельна ділянка, розташована на території Желаннівської селищної ради АДРЕСА_1 для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських будівель. Акт зареєстрований в Книзі записів держав них актів на право приватної власності на землю за № 8 28 січня 1997 року (арк. справи 10).

13 лютого 2012 року позивач ОСОБА_1 звернувся до Желанівської селищної ради з заявою про приведення у відповідність рішень ради та державного акту про право приватної власності на землю у відповідність та видачу йому додаткового рішення на 146 м2 земельної ділянки (арк. справи 16).

Листом № 02/02-18 від 20 лютого 2012 року ОСОБА_1 повідомлено, що внести зміни в рішення виконавчого комітету в сторону збільшення земельної ділянки неможливо, рекомендовано звернутися до суду (арк. справи 17).

Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи та перевіривши їх доказами, дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Стаття 142 Конституції України визначила, що до матеріальної бази органів місцевого самоврядування належить земля. Управління землею здійснюють органи місцевого самоврядування в межах, визначених законом, шляхом ухвалення цими органами повноважних рішень.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування та їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та засобами, передбаченими Конституцією та законами України.

Статтею 144 Основного Закону органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими для виконання на відповідній території.

Згідно ст. 12 Земельного Кодексу України, розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян і юридичних осіб, відноситься до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст.

Відповідно до положень п. 12 Перехідних положень Земельного Кодексу України до розмежувань земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність та земель, зазначених в абз. 3 цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Частиною 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Статтею 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень селищних рад у галузі земельних відносин на території міст належить:

а) розпорядження землями територіальних громад;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст;

д) організація землеустрою;

е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;

ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства;

з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу;

и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом;

і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок;

ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст;

й) вирішення земельних спорів;

к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

При цьому за змістом зазначеної статті селищна рада має рівні права з громадянами та юридичними особами, з якими вона вступає у відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Статтею 83 Земельного кодексу України передбачено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст є комунальною власністю і у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а відповідно до ст. 12 вказаного Кодексу до повноважень сільських рад належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб та надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Таким чином, повноваження щодо розпорядження земельними ділянками, які є комунальною власністю територіальної громади селища Желанне належать відповідачу у справі.

Згідно ч.1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 3 ст. 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та й спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В судовому засіданні з'ясовано, що заява ОСОБА_1 на пленарному засіданні селищної ради не розглядалася та відповідно радою не приймалося мотивоване рішення щодо задоволення або відмову у задоволенні заяви ОСОБА_1 з питання внесення змін до рішень ради № 45/1 та 45/2 від 25.10.1995 року або ухвалення додаткового рішення щодо 146 м2 земельної ділянки.

Тобто, позов в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо належного розгляду його заяви підлягають задоволенню.

Суд вважає, що захист прав позивача може бути реалізований лише шляхом зобов'язання ради розглянути відповідне питання на сесії ради, а не спонукання відповідача до прийняття конкретного, і бажаного позивачем рішення, як про це просить позивач.

Згідно п.1 ч.2 ст.162 КАС України, в разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

Постанова в повному обсязі складена 27 липня 2012 року.

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст.11, 17-20, 69-72,86, 94, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов ОСОБА_1 до Желаннівської селищної ради Ясинуватського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Желаннівської селищної ради Ясинуватського району Донецької області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 про внесення змін у рішення № 45/1 та 45/2 від 25.10.1995 року про надання йому у приватну власність земельних ділянок.

Зобов'язати Желаннівську селищну раду Ясинуватського району Донецької області розглянути на пленарному засіданні селищної ради питання щодо можливості приведення рішень ради 45/1 та 45/2 від 25.10.1995 року в частині розміру наданих у власність ОСОБА_1 земельних ділянок у відповідність до Державного акту про право приватної власності на землю серії ДН № 103171.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду з подачею апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її оголошення. У разі застосування судом частини 3 статті 160 КАС України, а також прийняття постанови в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає чинності після закінчення строку подання апеляційної скарги. Якщо апеляційна скарга не була подана протягом десяти днів, постанова суду набуває чинності після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає чинності після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя: О. В. Ус

СудЯсинуватський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення23.08.2012
Оприлюднено29.08.2012
Номер документу25719921
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0555/101/2012

Ухвала від 29.08.2012

Цивільне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Рибальченко Л. М.

Постанова від 23.08.2012

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Ус О. В.

Ухвала від 23.07.2012

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Ус О. В.

Вирок від 06.06.2012

Кримінальне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Заріцька О. О.

Постанова від 22.05.2012

Кримінальне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Заріцька О. О.

Постанова від 27.04.2012

Адмінправопорушення

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

Ухвала від 29.03.2012

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Бичков П. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні