cpg1251
УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
23.08.12р. Справа № 29/5005/4651/2012 Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.
при секретарі судового засідання Карпенко К.М.
за участю представників сторін:
від кредитора та ліквідатора : представник ТОВ "Едіта Плюс" Пашкова О.О. за довіреністю №29/05-юр від 29.05.2012р.
в засіданні приймали участь: представник Лівобережної МДПІ не з'явився
розглянувши справу
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Едіта Плюс", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродбудпостач", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Батумська, 11 порушено 28.05.12 р. за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Едіта Плюс", м. Дніпропетровськ .
Ініціюючим кредитором підтверджено свої вимоги наступним.
02.03.2012р. між сторонами укладено договір поставки товару №02/03 на виконання умов якого заявником поставлено боржникові товар на суму 16800грн., що підтверджується видатковою накладною №РН-007 від 02.03.2012р. (т.1 а.с.13).
В рахунок оплати заборгованості за договором боржником видано кредитору простий вексель серії АА №1580212 від 30.03.2012р. на суму 16800грн. (оригінал зазначеного векселя міститься в матеріалах справи - т.1 а.с.88).
20.04.2012р. приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу вчинено протест про неоплату векселя та на підставі зазначеного протесту вчинено виконавчий напис за реєстровим № 937 від 20.04.2012р. про стягнення з боржника на користь кредитора 16968грн.
Згідно зі ст. 14 Закону України "Про цінні папери і фондовий ринок" вексель це цінний папір, який засвідчує безумовне грошове зобов'язання векселедавця сплатити після настання строку визначену суму грошей власнику векселя (векселедержателю).
Відповідно до ст. 75 Уніфікованого Закону про прості і переказні векселі, простий вексель -це цінний папір, який містить безумовне зобов'язання сплатити визначену суму грошей. Векселі, опротестовані нотаріусами в установленому законом порядку, входять до переліку документів, за якими стягнення заборгованості провадиться у безспірному порядку на підставі виконавчих написів нотаріусів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.1999 року № 1172.
Таким чином, в силу правової природи самого векселя зобов'язання за векселем є безспірними.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий напис нотаріуса є виконавчим документом.
Згідно зі ст. 88 Закону України "Про нотаріат" нотаріус вчиняє виконавчі написи, якщо подані документи підтверджують безспірність заборгованості або іншої відповідальності боржника перед стягувачем та за умови, що з дня виникнення права вимоги минуло не більше трьох років, а у відносинах між підприємствами, установами та організаціями - не більше одного року.
Постановою Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ від 05.06.2012р. виконавчий документ повернуто без виконання у зв'язку з відсутністю будь-якого майна або коштів для погашення заборгованості за виконавчим документом.
Статтею 16 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що з метою забезпечення органів державної влади та учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб (підприємців) створюється ЄДР, який містить відомості щодо місцезнаходження юридичної особи, дати та номеру записів про внесення змін до нього, дати видачі або зміни свідоцтва про державну реєстрацію, дані про установчі документи, дати та № записів про внесення змін до них, про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, тощо.
Згідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 22.05.2012р. боржник відсутній за місцезнаходженням.
Таким чином заявником доведено належними доказами, як відсутність боржника за місцезнаходженням так і безспірність вимог ініціюючого кредитора.
На підставі викладеного постановою від 05.06.12 р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у справі, призначено ліквідатора - ініціюючого кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Едіта Плюс" (м. Дніпропетровськ, вул. Комунарівська, 255; код ЄДРПОУ 37732774; директор Тицький В.В.).
Ліквідатором подано на затвердження суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника ліквідатора, встановлено наступне.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.
Згідно з ч.1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації), відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Розглянувши звіт ліквідатора банкрута, ліквідаційний баланс, суд вважає, що ліквідатором здійснено всі необхідні заходи щодо розшуку майна, яке належить банкруту, та підлягає включенню до ліквідаційної маси.
З ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні будь-які товарно-матеріальні цінності та інші активи, які належать банкруту на праві власності чи повного господарського відання.
Для перевірки наявності у банкрута прав власності на майно ліквідатором направлено запити до органів, якими здійснюється реєстрація та облік майна та майнових активів суб"єктів господарювання.
Згідно довідок КП "Дніпропетровського МБТІ" №8814 від 05.07.2012р., Дніпропетровської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" №Ц/7234-14 від 16.07.2012р., Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ №7/7-495 від 09.07.2012р., Відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи з обслуговування м. Дніпропетровськ та Солонянського району №1 УДАІ ГУМВС України в Дніпропетровській області №14/1РЕР-2788 від 07.06.2012р., Інспекції державного технічного нагляду Дніпропетровської обласної державної адміністрації №1394-02-13 від 20.06.2012р., Територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області №05-14/1771 від 15.06.2012р. за боржником автотранспортних засобів і механізмів, сільськогосподарської техніки, земельних ділянок та іншого рухомого або нерухомого майна не зареєстровано.
Відповідно довідки Дніпропетровської митниці №17-14-2/5194 від 14.06.2012р. банкрут не здійснював свою діяльність як суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності та митного оформлення товарів.
Згідно листа ПАТ "Національний депозитарій України" №1152/06 від 09.08.2012р. документи системи реєстру власників іменних цінних паперів банкрута до НДУ не передавались.
Відповідно до Витягів з Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна про арешти в зазначених реєстрах інформація станом на 07.06.2012р. щодо обтяження майна банкрута відсутня.
Згідно довідки Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська №13942/10/192 від 06.07.2012р. рахунки банкрута в банківських установах закрито (т.2 а.с.8).
Також, як вбачається з матеріалів справи, що у зв'язку з тим, ліквідаційна процедура здійснюється за процедурою ст. 52 Закону, яка передбачає особливості банкрутства відсутнього боржника, місцезнаходження керівних органів, банкрута не встановлено, а отже ліквідатор позбавлений можливості отримання наявної будь-якої бухгалтерської та іншої документації банкрута та як наслідок не має можливості проведення фінансового аналізу господарської діяльності підприємства, в тому числі виявлення дебіторів банкрута.
Таким чином, дебіторську заборгованість банкрута, товарно-матеріальні цінності основні засоби, які належать банкруту ліквідатором не виявлено, про що свідчить додані до звіту документи.
З огляду на викладене, ліквідаційна маса не формувалась, її реалізація не проводилась, договори купівлі-продажу не укладались.
Одночасно під час ліквідаційної процедури ліквідатором здійснювались заходи щодо виявлення можливих кредиторів банкрута.
Так, в газеті "Голос України" №107 від 13.06.2012р. опубліковано оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до п.5 ст. 52 Закону ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
Згідно відповідей Лівобережного районного центру зайнятості м. Дніпропетровська №1965 від 13.06.2012р., УПФУ в Індустріальному районі м. Дніпропетровська №8084/02-40 від 11.06.2012р., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Дніпропетровську №3417-ю від 19.06.2012р., Індустріальної районної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №04-46-815 від 20.06.2012р., Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська № 13942/10/192 від 06.07.2012р. заборгованість банкрута перед зазначеними фондами відсутня.
Відповідно до довідки Індустріального ВДВС Дніпропетровського МУЮ №13060 від 08.06.2012р. на виконанні виконавчих документів про стосовно боржника у відділі не перебуває.
Таким чином в ході ліквідаційної процедури ліквідатором розглянуто та визнано вимоги наступних кредиторів:
- Товариство з обмеженою відповідальністю "Едіта Плюс", м. Дніпропетровськ - 22333грн.
Встановлена вимога кредитора залишилась незадоволеною у зв'язку з відсутністю майна боржника.
Згідно п.6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Всі наведені вище обставини є підставою для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
За результатами ліквідаційної процедури у банкрута відсутнє майно, тому слід прийняти рішення про ліквідацію юридичної особи банкрута.
Крім того, до суду надійшло клопотання Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська №10707/10/10-1 від 05.06.2012р., №11469/10/10-055 від 12.06.2012р. про зобов'язання ліквідатора надати документи для проведення перевірки банкрута.
Розглянувши зазначене звернення встановлено наступне.
Листом від 05.06.2012р. (т.2 а.с.10) ліквідатор звернувся до колишнього керівника банкрута з проханням про передачу посадовим особам ліквідатора матеріальних та інших цінностей, установчих та реєстраційних документів, бухгалтерської та іншої документації фінансово-господарської діяльності банкрута.
Також ліквідатор звернувся й до Лівобережної МДПІ м. Дніпропетровська з листом №29/5005/4651/2012 від 05.06.2012р. (т.2 а.с.5), в якому зазначив про неможливість надання документів фінансово-господарської діяльності банкрута в зв'язку з відсутністю керівних органів боржника за його місцезнаходженням.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, ГПК України, іншими законодавчими актами України.
Згідно ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», сторони у справі про банкрутство - кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут).
Статтею ст. 22 ГПК України передбачено, що тільки сторони по справі мають право заявляти клопотання у справі.
Як вбачається з матеріалів справи, Лівобережна МДПІ м. Дніпропетровська не є кредитором банкрута, та відповідно й стороною у даній справі.
З огляду на викладене, суд позбавлений права розглядати та приймати відповідні рішення за такими клопотаннями.
Одночасно суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п.78.1.7 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у разі порушення провадження у справі про визнання банкрутом платника податків.
Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 Податкового кодексу України.
Згідно з п.78.6 ст.78 Податкового кодексу України строки проведення документальної позапланової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу.
Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України регламентовано, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -5 робочих днів, інших платників податків -10 робочих днів.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва -не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків -не більш як на 5 робочих днів.
Відповідно до пункту 11.2 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року (надалі -Порядок) у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять позапланову документальну перевірку, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): - заяви за ф. N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; - відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; - відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; - судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Пунктом 11.3 Порядку передбачено, що у разі отримання документів згідно з пунктом 11.2 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, органом державної податкової служби приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими підпунктами 11.3.2 та 11.3.3 цього пункту) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі. Призначається та розпочинається перевірка у такі строки: - протягом десяти робочих днів з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; - протягом місяця після одержання того документа, що надійшов до органу державної податкової служби першим, в інших випадках.
Як вбачається з матеріалів справи ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство боржника відповідно до поштового повідомлення про вручення Лівобережна МДПІ м. Дніпропетровська отримала 05.06.12р. (т.1 а.с.95), постанову - 12.06.12р. (т.1 а.с.99).
На час розгляду справи Лівобережною МДПІ м. Дніпропетровська не надано суду доказів проведення позапланової перевірки банкрута в межах визначених законодавством строків та доказів неможливості отримання від банківських установ довідку про рух коштів на рахунках банкрута для проведення перевірки останнього.
З огляду на викладене, в матеріалах справи відсутні докази неналежного виконання ліквідатором своїх обов'язків, зокрема ухилення від виконання законних вимог контролюючого органу тощо.
Враховуючи викладене, розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, суд знаходить достатньо підстав щодо його затвердження.
Згідно до п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому ст.32 цього Закону.
Керуючись ст.86 ГПК України, ст.ст.22, 32, п.6 ст.40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -
УХВАЛИВ:
Затвердити ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропродбудпостач", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Батумська, 11 .
Ліквідувати юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропродбудпостач", м. Дніпропетровськ, Індустріальний район, вул. Батумська, 11 (ЄДРПОУ 36961352).
Провадження у справі припинити.
Копії цієї ухвали направити кредиторам банкрута та державним органам відповідно до п.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя Д.М. Полєв
Вик. Карпенко
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2012 |
Оприлюднено | 29.08.2012 |
Номер документу | 25744492 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Лисенко Олена Миколаївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Полєв Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні