Ухвала
від 28.08.2012 по справі 2а-2133/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №6.12

УХВАЛА

28 серпня 2012 року Справа № 2а-2133/10/1270

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді Ципко О.В.,

при секретарі судового засідання Гаркуші Ю.О.,

за участю представників:

від позивача: не прибув,

від відповідача: Полудніциної Т.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19 Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про розстрочення виконання судового рішення за адміністративним позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Красний Луч Луганської області до ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про стягнення заборгованості по страховим внескам,-

В С Т А Н О В И В:

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2010 року позовні вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Красний Луч Луганської області були задоволені в повному обсязі та стягнуто з ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про стягнення заборгованості по страховим внескам у розмірі 28448,39 грн.

09.08.2012 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява від представника ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області, в якій він просив розстрочити виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2010 року по справі № 2а-2133/10/1270 в сумі 28448,39 грн. строком на 57 місяців зі сплатою щомісячно відповідно наданому графіку. Обґрунтовуючи заявлене клопотання представник відповідача зазначив, що на даний час у зв'язку з важким фінансовим положенням, відсутністю постійних державних замовлень підприємство має заборгованість перед Пенсійним фондом України - 951,4 тис. грн. з яким укладено договір реструктуризації заборгованості, щомісячний платіж за яким складає 4,9 тис. грн., фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань - 292,8 тис. грн. Станом на 01.07.2012 року збитки підприємства з початку року складають 272,9 тис. грн. Тому виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду України від 02.06.2010 року по справі №2а - 2133/10/1270 на цей час неможливо, у зв'язку з відсутністю визначеною судом суми боргу у підприємства, а вживання заходів примусового виконання рішення, шляхом стягнення грошових надходжень на розрахункові рахунки підприємства призведе до утворення заборгованості по заробітній платі, податкам , обов'язковим платежам і зупинці виробництва. Реально погасити стягнутий борг можливо тільки в разі сплати його частками згідно графіку, починаючи з серпня 2012р. по квітень 2017 року включно. Вказане розстрочення податкового боргу надасть можливість Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та профзахворювань одержати грошові надходження, а підприємству забезпечити у подальшому можливість функціонування.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду заяви був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.

Представник відповідача в судовому засіданні дала пояснення аналогічні викладеним в заяві про розстрочення виконання судового рішення та просила суд розстрочити борг з страхових внесків згідно до постанови Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2010 р. по справі № 2а- 2133/10/1270 в сумі 28448,39 грн. строком на 57 місяців зі сплатою щомісячно відповідно наданому графіку

На підставі ч.2 ст. 263 КАС України суд ухвалив здійснити розгляд заяви без участі представника позивача, оскільки неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає судовому розгляду.

Перевіривши доводи, наведені у заяві про розстрочення виконання судового рішення, суд вважає, що заява не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Судом встановлено, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 02.06.2010 року позовні вимоги відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Красний Луч Луганської області були задоволені в повному обсязі та стягнуто з ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області на користь відділення виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Красний Луч Луганської області заборгованість по страховим внескам у розмірі 28448,39 грн.

Відповідно до ч.1 ст.263 КАС України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Частиною 2 статті 263 КАС України передбачено, що суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.

Із змісту наведеної норми вбачається, що розстрочка виконання, зміна, встановлення способу і порядку виконання рішення суду можливі лише у виняткових випадках.

Враховуючи, що з моменту набрання законної сили судового рішення, підприємством не було вжито жодного заходу його виконання шляхом часткового погашення заборгованості, суд розцінює таку поведінку ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області як ухилення від виконання судового рішення взагалі, а посилання на скрутне становище через наявність заборгованості у підприємства перед бюджетом з податків і зборів судом оцінюється критично, оскільки підприємством не надано суду жодного документального підтвердження про вжиття будь-яких заходів по погашенню заборгованості.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» вiд 23.09.1999 року № 1105-XIV встановлено, що Фонд соціального страхування від нещасних випадків - це некомерційна самоврядна

організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням.

Зокрема, зі ст. 21 вказаного Закону вбачається, що у разі настання страхового випадку Фонд соціального страхування від нещасних випадків зобов'язаний у встановленому законодавством порядку своєчасно та в повному обсязі відшкодовувати шкоду,

заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров'я або в разі його смерті, виплачуючи йому або особам, які перебували на його утриманні, страхові виплати.

Статтею 46 вказаного Закону визначено, що Фонд соціального страхування від нещасних випадків провадить акумулювання страхових внесків, має автономну, незалежну від будь-якої іншої, систему фінансування. Фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється за рахунок внесків роботодавців для підприємств - з віднесенням на валові витрати виробництва, для бюджетних установ та організацій - з асигнувань, виділених на їх утримання та забезпечення.

Разом з цим слід зазначити, що Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» вiд 23.09.1999 року № 1105-XIV не передбачено відстрочка та розстрочка заборгованості зі страхових внесків.

Таким чином, ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області, не виконуючи рішення суду, такими діями спричиняє порушення інтересів держави щодо надходження коштів до загальних та спеціальних фондів, тому суд вважає, що заява про розстрочення виконання постанови суду по адміністративній справі № 2а-2133/10/1270 не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 165, 167, 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-

У Х В А Л И В:

В задоволенні заяви ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про розстрочення виконання судового рішення за адміністративним позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Красний Луч Луганської області до ДП «Підприємства Краснолуцької виправної колонії № 19» Управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Луганській області про стягнення заборгованості по страховим внескам відмовити.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк апеляційної скарги, в порядку, передбаченому ч.3 ст. 186 КАС України.

Суддя О.В.Ципко

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2012
Оприлюднено30.08.2012
Номер документу25760355
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2133/10/1270

Ухвала від 23.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Ковальова

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 28.08.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Постанова від 02.06.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Чернявська Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні