Постанова
від 31.08.2012 по справі 2а/2570/2425/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/2425/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 серпня 2012 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді - Бородавкіної С.В.

при секретарі - Андрушко І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лана" до Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач 26.07.2012 року звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м.Чернігові і просить скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 25 травня 2012 року №0002062320, №0002072320 та №0002082320.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що всі операції вчинені ТОВ «Фірма «Лана» з ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар» мали реальний характер, були вчинені між право- і дієздатними суб'єктами права, претензій до право- і дієздатності юридичних осіб, які є сторонами правочинів, до правового статусу сторін цих правочинів як платників ПДВ, ДПІ у м.Чернігові при проведенні перевірки не мало, первинні документи складені у відповідності до закону, документи не мають дефектів форми, змісту або походження чи інших недоліків. Приймаючи до уваги наявність всіх необхідних первинних документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин платника податків з ТОВ «Фірма «Лана» та податкових накладних оформлених у повній відповідності з чинним законодавством, платник податків мав повне право на віднесення відповідних сум ПДВ до складу податкового кредиту. Наявність вказаних документів, як і відсутність підстав щодо товарності операцій, підтверджується актом перевірки.

Представники позивача позовні вимоги просили задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що перевіркою було встановлено порушення п. 44.1, п.44.2 ст. 44, п.п. 138.1.1. п. 138.1, п.138.2. ст. 138, пп.139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, що привело до заниження податку на прибуток всього у сумі 27818 грн., у тому числі за II-III квартал 2011 року в сумі 12666,0 грн., ІІ-ІV квартал 2011 року в сумі 15152,0 грн.; п.198.1, 198.2, п. 198.3, п.198.6 ст. 198, п.200.1 ст. 200 Податкового Кодексу України, що призвело до заниження суми податку на додану вартість всього на 24720 грн., в т.ч. деклараціях за липень 2011 р. на суму 5826 грн.; за серпень 2011 р. на суму 2229 грн.; за вересень 2011 р. на суму 3489 грн.; за жовтень 2011 р. на суму 6656 грн.; за листопад 2011 р. на суму 6520 грн.

В ході проведення аналізу матеріалів податкової звітності, реєстраційних документів, звітів та інших документів, встановлено, що у ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар» відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру. Також встановлено відсутність реальної можливості поставок товарів від ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар», а тому операції є нікчемними та не створюють юридичних наслідків. Враховуючи вищевикладене, первинні бухгалтерські документи, складені від імені ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар», не є документами, які можуть бути підставою для відображення в податковому обліку ТОВ "Фірма "Лана".

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного:

10.05.2012 року працівниками ДПІ у м.Чернігові була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лана" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинах з ПП «Фірма «Володар», ТОВ «Проммаст-Стандарт», ТОВ «Граньстройінвест» за період 01.01.2011 р. по 31.12.2011 р. (том №1 а.с.5-23).

Перевіркою було встановлено наступні порушення:

- п. 44.1, п.44.2 ст. 44, п.п. 138.1.1. п. 138.1, п.138.2. ст. 138, пп.139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України, що привело до заниження податку на прибуток всього у сумі 27818 грн., у тому числі за II-III квартал 2011 року в сумі 12666,0 грн., ІІ-ІV квартал 2011 року в сумі 15152,0 грн.;

- п.198.1, 198.2, п. 198.3, п.198.6 ст. 198, п.200.1 ст. 200 Податкового Кодексу України, що призвело до заниження суми податку на додану вартість всього на 24720 грн., в т.ч. деклараціях за липень 2011 р. на суму 5826 грн.; за серпень 2011 р. на суму 2229 грн.; за вересень 2011 р. на суму 3489 грн.; за жовтень 2011 р. на суму 6656 грн.; за листопад 2011 р. на суму 6520 грн.

На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення:

№0002082320 від 25.05.2012 р., яким відповідачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість по декларації №193400 від 16.01.2012 р. в сумі 914,00 грн. (а.с.24);

№0002072320 від 25.05.2012 р., яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 31978,00 грн., з них: +25582,00 - за основним платежем та 6396,00 грн. - за штрафними санкціями (а.с.25);

№0002062320 від 25.05.2012 р., яким відповідачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 27818,00 грн. (а.с.26).

Відповідно до п. 138.2 ст.138 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.

Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн.

Відповідно до п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.199.1 ст.199 Податкового кодексу України у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково - ні, до сум податку, які платник має право віднести до податкового кредиту, включається та частка сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг в оподатковуваних операціях.

Відповідно до п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Відповідно до п. 201.6. ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути фактично підтверджений належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Частинами 2 та 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, на підтвердження включення сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лана" зареєстровано Виконавчим комітетом Чернігівської міської ради. Основними видами діяльності підприємства є штукатурні роботи, малярні роботи та скління, покрівельні роботи (том №1 а.с.38).

Щодо взаємовідносин позивача з ПП «Володар» встановлено наступне:

05.07.2011 р. між ТОВ «Фірма «Лана» (замовник) та ПП «Володар» (підрядник) було укладено договір №21 (том №1 а.с.81), відповідно до якого замовник доручає, а підрядник приймає на себе виконання робіт по ремонту крівлі ВАТ «Будіндустрія» м.Чернігів.

Відповідно до п.1.2 договору вартість робіт складає 29129,35 грн., крім того, ПДВ - 5825,87 грн. Всього по договору - 34955,22 грн.

Відповідно до п.4.1 договору приймання та здача виконаних робіт проводиться по акту приймання виконаних робіт по формі КБ-2в.

Виконання договору підтверджується наступними документами: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за липень 2011 р. (том №1 а.с.75), податковою накладною №287 від 29.07.2011 р. на загальну суму 34955,22 грн., в т.ч. ПДВ - 5825,87 грн. (том №1 а.с.76), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.77-79) та актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (том №1 а.с.80).

Зазначений договір було укладено на виконання договору №23 від 23.06.2011 р. (том №1 а.с.156-158, додатки до договору том №1 а.с.156-160), який був укладений між ПАТ «Будіндустрія» (замовник) та ТОВ «Фірма «Лана» на виконання робіт по ремонту м'якої покрівлі залізобетонного цеху ПАТ «Будіндустрія» за адресою: м.Чернігів, вул.Індустріальна, 11. Даний договір виконано в повному обсязі, що підтверджується податковими накладними №1 від 29.06.2011 р. на суму 10000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666,67 грн., № 2 від 30.06.2011 р. на суму 30000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 5000,00 грн., № 1 від 30.07.2011 р. на суму 65214,80 грн., № 1 від 17.08.2011 р. на суму 4785,20 грн., в т.ч. ПДВ - 797,53 грн., довідкою про вартість виконаних підрядних робіт за червень 2011 р., актом прийому виконаних підрядних робіт за липень 2011 р. (том №1 а.с.148-155).

01.08.2011 р. між ТОВ «Фірма «Лана» (замовник) та ПП «Володар» (підрядник) було укладено договір №22 (том №1 а.с.73), відповідно до якого замовник доручає, а підрядник приймає на себе виконання робіт по ремонту кровлі на ПАТ «Укртелеком» м.Чернігів.

Відповідно до п.1.2 договору вартість робіт складає 11142,94 грн., крім того, ПДВ - 2228,59 грн. Всього по договору - 13371,53 грн.

Відповідно до п.4.1 договору приймання та здача виконаних робіт проводиться по акту приймання виконаних робіт по формі КБ-2в.

Виконання договору підтверджується наступними документами: актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.70-71) та актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (том №1 а.с.72), довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за серпень 2011 р. (том №1 а.с.68), податковою накладною №207 від 31.08.2011 р. на загальну суму 13371,53 грн., в т.ч. ПДВ - 2228,59 грн. (том №1 а.с.69).

Зазначений договір було укладено на виконання договору підряду №35 від 04.08.2011 р. на виконання робіт по об'єкту «Ремонт покрівлі по вул.Кільцева, 13 в м.Чернігові» між ПАТ «Укртелеком» (замовник) та ТОВ Фірма «Лана» (том №1 а.с.58-62). Даний договір виконано в повному обсязі, що підтверджується: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за серпень 2011 р. (том №1 а.с.53), податковою накладною №2 від 31.08.2011 р. на загальну суму 49399,20 грн., в т.ч. ПДВ - 8233,20 грн. (том №1 а.с.54), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.55-57), підсумковою відомістю ресурсів (том №1 а.с.63-64), розрахунок загальновиробничих витрат до акту (том №1 а.с.65-66).

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «Граньстройінвест» встановлено наступне:

01.09.2011 р. між ТОВ «Фірма «Лана» (замовник) та ТОВ «Граньстройінвест» (підрядник) було укладено договір №24 (том №1 а.с.88-90), відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, згідно завдання замовника, провести ремонт покрівлі у ДП «Газспецсервіс» м.Чернігів, а замовник зобов'язується прийняти виконані роботи і оплатити їх вартість на умовах вказаних у договорі.

Відповідно до п.п.3.1, 3.2 договору вартість ремонтних робіт становить 8278,70 грн., крім того ПДВ 1655,74 грн. Оплата по роботам здійснюється замовником в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 10 банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту прийому-передачі виконаних підрядних робіт.

Відповідно до п.4.1 договору роботи вважаються виконані підрядником і прийняті замовником з моменту підписання уповноваженими представника сторін акту прийому-передачі виконаних робіт.

Виконання договору підтверджується наступними документами: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за вересень 2011 р. (том №1 а.с.83), податковою накладною №214 від 30.09.2011 р. на загальну суму 9934,44 грн., в т.ч. ПДВ - 1655,74 грн. (том №1 а.с.84), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.85-86) та актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (том №1 а.с.87).

Зазначений договір було укладено на виконання договору підряду №72-09/11 від 01.09.2011 р. на виконання ремонтних робіт (ремонт крівлі адміністративно-побутового приміщення за адресою: м.Чернігів, вул. Інструментальна,8) між ДП «ГазСпецСервіс» (замовник) та ТОВ Фірма «Лана» (том №1 а.с. 96-98, додатки до договору том № а.с.99-105). Даний договір виконано в повному обсязі, що підтверджується: підсумковою відомістю ресурсів (том №1 а.с.91), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.92-94), податковою накладною №2 від 30.09.2011 р. на суму 15739,20 грн., в т.ч. ПДВ - 2623,20 грн. (а.с.95).

03.10.2011 р. між ТОВ «Фірма «Лана» (замовник) та ТОВ «Граньстройінвест» (підрядник) було укладено договір №25 (том №1 а.с.111-113), відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, згідно завдання замовника провести ремонт покрівлі на ВАТ «Будіндустрія» м.Чернігів, а замовник зобов'язується прийняти виконані роботи і оплатити їх вартість на умовах вказаних у цьому договорі.

Відповідно до п.п.3.1, 3.2 договору вартість ремонтних робіт становить 7978,93 грн., крім того ПДВ - 1595,79 грн. Оплата по роботам здійснюється замовником в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 10 банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту прийому-передачі виконаних підрядних робіт.

Відповідно до п.4.1 договору роботи вважаються виконані підрядником і прийняті замовником з моменту підписання уповноваженими представника сторін акту прийому-передачі виконаних робіт.

Виконання договору підтверджується наступними документами: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за жовтень 2011 р. (том №1 а.с.106), податковою накладною №162 від 17.10.2011 р. на загальну суму 9574,72 грн., в т.ч. ПДВ - 1595,79 грн. (том №1 а.с.107), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.108-109) та актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (том №1 а.с.110).

Зазначений договір було укладено на виконання договору підряду №37 від 23.08.2011 р. на виконання ремонтних робіт (ремонт крівлі адміністративного корпусу за адресою: м.Чернігів, вул. Індустріальна, 11) між ПАТ «Будіндустрія» (замовник) та ТОВ Фірма «Лана» (підрядник) (том №1 а.с. 120-122, додатки до договору том №1 а.с.123-127). Даний договір виконано в повному обсязі, що підтверджується: актом прийому виконаних підрядних робіт за жовтень 2011 р. (том №1 а.с.114-116), податковими накладними № 1 від 01.09.2011 р. на суму 1000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666,67 грн. (том №1 а.с.117), №3 від 21.09.2011 р. на суму 10000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666,67 грн. (том №1 а.с.118), №1 від 17.10.2011 р. на суму 12084,80 грн., в т.ч. ПДВ - 2014,13 грн. (том №1 а.с.119).

03.10.2011 р. між ТОВ «Фірма «Лана» (замовник) та ТОВ «Граньстройінвест» (підрядник) було укладено договір №47/2 (том №1 а.с.133-135), відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, згідно завдання замовника провести ремонт покрівлі на ПАТ «Будіндустрія» м.Чернігів, вул.Індустріальна,11, а замовник зобов'язується прийняти виконані роботи і оплатити їх вартість на умовах вказаних у цьому договорі.

Відповідно до п.п.3.1, 3.2 договору вартість ремонтних робіт становить 2343,25 грн., крім того ПДВ - 468,65 грн. Оплата по роботам здійснюється замовником в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 10 банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту прийому-передачі виконаних підрядних робіт.

Відповідно до п.4.1 договору роботи вважаються виконані підрядником і прийняті замовником з моменту підписання уповноваженими представника сторін акту прийому-передачі виконаних робіт.

Виконання договору підтверджується наступними документами: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за жовтень 2011 р. (том №1 а.с.128), податковою накладною №321 від 31.10.2011 р. на загальну суму 2811,90 грн., в т.ч. ПДВ - 458,65 грн. (том №1 а.с.129), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.130-131) та актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (том №1 а.с.132).

Зазначений договір було укладено на виконання договору №47 від 13.10.2011 р. на виконання робіт (ремонт покрівлі складу за адресою: м.Чернігів, вул. Індустріальна, 11) між ПАТ «Будіндустрія» (замовник) та ТОВ Фірма «Лана» (підрядник) (том №1 а.с. 140-141, додаток до договору том №1 а.с.142-147). Даний договір виконано в повному обсязі, що підтверджується: актом прийому виконаних підрядних робіт за жовтень 2011 р. (том №1 а.с.136-138), податковою накладною №3 від 31.10.2011 р. на суму 11124,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1854,00 грн. (том №1 а.с.139).

01.11.2011 року між ТОВ «Фірма «Лана» (замовник) та ТОВ «Граньстройінвест» (підрядник) було укладено договір №57 (том №1 а.с.166-168), відповідно до якого підрядник зобов'язується на свій ризик, згідно завдання замовника провести ремонт покрівлі на ТОВ «Автомобільна група «Богдан» м.Чернігів, а замовник зобов'язується прийняти виконані роботи і оплатити їх вартість на умовах вказаних у цьому договорі.

Відповідно до п.п.3.1,3.2 договору вартість ремонтних робіт становить 10037,00 грн., крім того ПДВ - 2007,40 грн. Оплата по роботам здійснюється замовником в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок підрядника протягом 10 банківських днів з моменту підписання уповноваженими представниками сторін акту прийому-передачі виконаних підрядних робіт.

Відповідно до п.4.1 договору роботи вважаються виконані підрядником і прийняті замовником з моменту підписання уповноваженими представника сторін акту прийому-передачі виконаних робіт.

Виконання договору підтверджується наступними документами: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за листопад 2011 р. (том №1 а.с.161), податковою накладною №268 від 30.11.2011 р. на загальну суму 12044,40 грн., в т.ч. ПДВ - 2007,40 грн. (том №1 а.с.162), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.163-164) та актом приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей (том №1 а.с.165).

Зазначений договір було укладено на виконання договору №27 від 25.10.2011 р. на виконання робіт (ремонт м'якої покрівлі будівлі торгівельно-сервісного центру за адресою: м.Чернігів,Пр-т Миру, 241-А) між ТОВ «Автомобільна група «Богдан» (замовник) та ТОВ Фірма «Лана» (підрядник) (том №1 а.с. 175-176, додатки до договору том №1 а.с.177-180). Даний договір виконано в повному обсязі, що підтверджується: довідкою щодо вартості виконаних підрядних робіт за листопад 2011 р. (том №1 а.с.169), податковими накладними №2 від 11.11.2011 р. на загальну суму 11288,80 грн., в т.ч. ПДВ - 1881,47 грн. (том №1 а.с.170) та №4 від 30.11.2011 р. на суму 26300,00 грн., в т.ч. ПДВ - 4383,33 грн. (том №1 а.с.171), актом прийому виконаних підрядних робіт (том №1 а.с.172-174).

Щодо взаємовідносин позивача з ТОВ «Проммаст-Стандарт» встановлено наступне:

03.10.2011 р. між ТОВ «Проммаст-Стандарт» (продавець) та ТОВ «Фірма «Лана» було укладено договір поставки №310, відповідно до якого постачальник зобов'язується постачати товар (передавати у власність покупця) для використання у підприємницькій діяльності, а покупець зобов'язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах договору(том №1, а.с.190-192).

Відповідно до п.п.2.2.1 та 2.2.2 договору товар поставляється покупцю партіями. Кожна партія товару повинна мати в наявності товарно-супровідні документи: податкова накладна, рахунок-фактура, в яких зазначаються: найменування товару, кількість товару, що повинна постачатися в конкретній партії.

Відповідно до п.п.3.1 договору партія товару, що узгоджена відповідною специфікацією повинна бути поставлена покупцю.

Відповідно до п.п.3.3 договору перехід права власності відбувається в момент поставки (оплати) відповідної партії товару, що оформляється видатковою накладною (актом прийому-здачі).

Відповідно до п.4.1 договору вартість кожної партії товару, що поставляється згідно з цим договором, визначається згідно видатковим накладним.

Відповідно до п.п.4.2 договору розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюється в безготівковому порядку протягом одного місяця з моменту отримання товару.

Виконання договору підтверджується наступними документами: видатковими накладними №021108 від 02.11.2011 р. (том №1 а.с.181) №031027 від 03.10.2011 р. (том №1 а.с.184), №071006 від 07.10.2011 р. (том №1 а.с.187); податковими накладними №28 від 02.11.2011 р. (том №1 а.с.182) №61 від 07.10.2011 р. (том №1 а.с.188) та рахунками фактурами №031027 від 03.10.2011 р. (том №1 а.с.186), №071006 від 07.10.2011 р. (том №1 а.с.189).

Матеріали придбані у ТОВ «Проммаст-Стандарт» були використані при ремонті покрівель, які робились ТОВ «Граньстройінвест» за адресою: вул. Інструментальна,8 та вул..Індустріальна, 11, що підтверджується актами приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей.

Позивач також придбавав товарно-матеріальні цінності для виконання робіт у ПП «СТВ», ТОВ «ВПК-Сервіс», КП ВТВ, ФОП ОСОБА_1, що підтверджується видатковими накладними, податковими накладними, виписками по особовому рахунку (том №2 а.с.88-124).

Виконання вищевказаних договорів також підтверджується відображенням у бухгалтерському обліку: в оборотних відомостях по рахунках ТОВ «Фірма «Лана», в журналах-головних за червень-грудень 2011р. (том №2 а.с.1-63), а також повною сплатою за надані послуги і товари ( виписки з банку по особовим рахункам (том №2 а.с.81-85, 105-108).

На момент здійснення позивачем господарських операцій ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар» були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання та платників ПДВ, що підтверджується: свідоцтвами про державну реєстрацію юридичної особи, довідками з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, свідоцтвами про реєстрацію платника податку на додану вартість щодо ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар» (том №2 а.с.64-80) та витягами із сайту ДПС України щодо свідоцтв платників ПДВ (том №1, а.с.276, 277). Крім того, ТОВ «Граньстройінвест», ПП «Фірма «Володар» мають ліцензії Державної архітектурно - будівельної інспекції України з переліком робіт провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури (том №2, а.с.67-68, 79-80). Із зазначеними документами позивач ознайомився при укладенні договорів, тобто належним чином пересвідчився у належному статусі контрагентів.

Таким чином, суд вважає, що дані господарські операції між позивачем та ТОВ «Граньстройінвест», ТОВ «Проммаст Стандарт», ПП «Фірма «Володар» мали реальний характер, оскільки придбання товару та підрядних робіт, зазначеного у податкових та видаткових накладних, відбулись з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ «Фірма «Лана», витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування були фактично здійснені і підтверджені належними первинними документами, які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку, також господарські операції спричинили реальні зміни майнового стану платника податків.

Крім того, податковий орган, не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускав його контрагент, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача. Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди - як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам відповідач як суб'єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень 25 травня 2012 року №0002062320, №0002072320 та №0002082320.

Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу товару, відображення таких операцій в бухгалтерському обліку позивача та надання до перевірки всіх необхідних первинних документів, які відповідали вимогам законодавства, суд вважає, що позивачем не було порушено вимог Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги про визнання недійсними та скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові 25 травня 2012 року №0002062320, №0002072320 та №0002082320 з підстав, наведених позивачем у позовній заяві, підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 25 травня 2012 року №0002062320, №0002072320 та №0002082320.

Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 35108650, отримувач: Державний бюджет, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Фірма "Лана" (код 21394670) судові витрати в сумі 607,07 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Бородавкіна С.В.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.08.2012
Оприлюднено04.09.2012
Номер документу25798251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/2425/2012

Постанова від 23.08.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 27.02.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бистрик Г.М.

Постанова від 31.08.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 27.07.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні