ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 серпня 2012 року 11:26 № 2а-5759/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Атріо» до Київської міської державної адміністрації, Комунального підприємства «Київреклама» провизнання протиправним та скасування наказу №128 від 01.11.2011р., за участю:
позивача -Шувар Н.М.
відповідач -Гончарук І.І., Коноваленко Є.Л.
На підставі частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 16 серпня 2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Фірма «Атріо»(далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Київської міської державної адміністрації (далі по тексту -відповідач 1) та Комунального підприємства «Київреклама»виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту -відповідач 2) з урахуванням уточнених позовних вимог про визнання незаконним та скасування наказу №128 від 01.11.2011р. «Про демонтаж рекламних засобів», виданого відповідачем -1 в частині проведення демонтажу рекламного засобу -щита ТОВ «Фірма «Атріо»за адресою: м. Київ, вул. Лугова (300м до перетину з вул. Коноплянською), що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00 кв.м. згідно п. 15 Додатку №1 до цього Наказу; визнання незаконними дії відповідача -2 щодо демонтажу рекламного засобу - щита ТОВ «Фірма «Атріо» за адресою: м. Київ, вул. Лугова (300м до перетину з вул. Коноплянською), що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00 кв.м., складення актів проведення демонтажу щита ТОВ «Фірма «Атріо»за адресою: м. Київ, вул. Лугова (300м до перетину з вул. Коноплянською), що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00 кв.м., нарахування компенсації витрат за демонтаж №06391-04-П-2 щита ТОВ «Фірма «Атріо»за адресою: м. Київ, вул. Лугова (300м до перетину з вул. Коноплянською), що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00 кв.м., у сумі 10 188грн. та пов'язані з таким демонтажем інші дії та зобов'язання відповідача - 2 відновити становище, яке існувало до порушення, а саме: повернути ТОВ «Фірма «Атріо»(код ЄДРПОУ 21469066) щит, що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00кв.м., самостійно та за власний рахунок здійснити монтаж щита ТОВ «Фірма «Атріо»за адресою: м. Київ, вул. Лугова (300м до перетину з вул. Коноплянською), що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00 кв.м.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачами протиправно здійснений демонтаж рекламних засобів ТОВ «Фірма «Атріо», оскільки у останнього були всі документи, що підтверджують законність встановлення рекламних щитів.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач -1 та 2 проти позову заперечили з підстав викладених у письмових запереченнях.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
На підставі договору купівлі -продажу №30/06-2009 від 30.06.2009р. позивачу на праві власності належать об'єкти зовнішньої реклами, а саме щит -розміром 6м х 3м, загальною площею 72 м2, з кількістю площин 4, з зовнішнім підсвічуванням, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Лугова 2, 300 метрів до перетину з вулицею Коноплянською.
На підставі наказу №128 від 01.11.2011р. Головного управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про демонтаж рекламних засобів, відповідно до п. 17.2, 17.3, 17.5, 17.6 Порядку розміщення зовнішньої реклами в м. Києві, затвердженого розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.09.2010р. №767 позивачу демонтовані рекламні засоби, а саме щит -розміром 6м х 3м, загальною площею 72 м2, з кількістю площин 4, з зовнішнім підсвічуванням, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Лугова 2, 300 метрів до перетину з вулицею Коноплянською.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Регулювання правовідносин пов'язаних з розміщенням зовнішньої реклами в м. Києві здійснюється відповідно до Закону України «Про рекламу», «Типових правил розміщення зовнішньої реклами»затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, «Правил благоустрою території у м. Києві»затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року № 1051/1051, «Порядку розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві»затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 27.09.2010 року № 767.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про рекламу»реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Згідно з статтею 16 Закону України «Про рекламу»розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 2 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 року № 2067, спеціальні конструкції - тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об'ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами.
Дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці.
Згідно п. 3 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил.
Пунктом 32 Типових правил плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.
Отже, згідно Типових правил користування місцем для розміщення об'єктів зовнішньої реклами є платним. Розмір плати за право тимчасового користування місцем для розміщення рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а отримані кошти спрямовуються робочим органом до міського бюджету.
Пунктом 15.1 «Порядку розміщення об'єктів зовнішньої реклами у м. Києві»затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 27.09.2010 року № 767 встановлено, що підставою для нарахування плати за право тимчасового користування місцями, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Києва, укладення договору на право тимчасового користування місцем та внесення розповсюджувачем зовнішньої реклами відповідної плати є рішення робочого органу та/або виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Відповідачем-1 12.05.2006 року прийняте протокольне рішення № 7 про видачу дозволу № 06391-04-П-1, яке є підставою для нарахування плати за право тимчасового користування місцями, які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Києва, укладення договору на право тимчасового користування місцем.
Між відповідачем-2 та Товариством з обмеженою відповідальністю «Штрьоер Україна»(попередній власник рекламного засобу) було укладено 02.11.2007 року договір № 00239 про право тимчасового користування місцем для розміщення об'єкту зовнішньої реклами. Місце, на якому розміщується рекламний засіб згідно дозволу №06391-04-П-1 (узгоджувальна частина дозволу (копія додається) містить погодження власника або балансоутримувача місця розташування ОЗР - комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Оболонського району м. Києва), перебуває в комунальній власності територіальної громади м. Києва, що попереднім власником рекламного засобу ніколи не оспорювалось, плата за користування місцем ним вносилася в повному обсязі згідно виставлених рахунків. Право комунальної власності на земельну ділянку, на якій розташований рекламний засіб позивача згідно дозволу № 06391-04-П-1, до позивача не переходило.
Позивач звертався до відповідача 2 з листом щодо виключення з договору на право тимчасового користування місцем, об'єкту зовнішньої реклами за адресою: м. Київ, вул. Лугова, 300 метрів до перетину з вул. Коноплянською (дозвіл № 06391-04-П-1). Відповідачем надана відповідь (лист № 196-2560/КР від 09.04.2010), що фактичне місце розташування рекламного засобу не відповідає схемі генерального плану розташування рекламного засобу, яка зазначена у дозволі № 06391-04-П-1, а тому необхідно усунути виявлені порушення. Виявлені порушення усунуті не були.
Також, відповідач звертався до позивача з вимогами про необхідність підписання договору на право тимчасового користування місцем для розміщення рекламного засобу (дозвіл № 06391-04-П-1), що перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Києва та надсилав відповідні проекти договорів для підписання. Але жодної відповіді не отримав.
Відповідно до Порядку 767 КП "Київреклама" - комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковане Головному управлінню з питань реклами та уповноважене виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) виконувати функції з укладення договорів на право тимчасового користування місцями (для розміщення РЗ), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Києва, здійснювати контроль за надходженням плати по договорах, організовувати або здійснювати власними силами та засобами демонтаж самовільно встановлених рекламних засобів, надавати платні послуги та виконувати інші повноваження, передбачені зазначеним Порядком та Статутом підприємства.
Відповідно до Порядку 767 організація демонтажу або самостійне проведення демонтажу здійснюється КП "Київреклама" за дорученням робочого органу на умовах, визначених Порядком.
Відповідно до п. 17.1 Порядку 767, демонтаж означає комплекс заходів, які передбачають відокремлення РЗ разом з основою від місця її розташування та транспортування на спеціально відведену територію для подальшого зберігання. При цьому демонтаж та наступне зберігання рекламного засобу не передбачає переходу права власності на нього до територіальної громади міста Києва. Демонтаж РЗ є засобом протидії порушенню прав територіальної громади м. Києва щодо надання у тимчасове користування місць (для розміщення РЗ) або усунення порушень договірних зобов'язань розповсюджувачами зовнішньої реклами за договорами про надання у тимчасове користування місць (для розміщення РЗ), які перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Києва (власниками та/або законними користувачами РЗ), а також засобом усунення порушень в інших випадках.
Згідно з п. 17.2. Порядку демонтаж РЗ здійснюється відповідно до Порядку у наступних випадках:
- в разі неможливості встановити власника (законного користувача) РЗ, у тому числі у випадках відсутності маркування на РЗ;
- в разі виявлення самовільно розміщених РЗ,
- в разі, коли термін дії дозволу на розміщення РЗ закінчився і не був продовжений згідно з Порядком;
- в разі, коли технічний стан РЗ створює загрозу життю або здоров'ю людей та/або заподіяння шкоди (майнової чи немайнової) третім особам.
- в разі невідповідності технічних характеристик РЗ та місця його встановлення виданому дозволу;
- у разі відсутності ордеру на тимчасове порушення благоустрою;
- у випадку наявності заборгованості більше ніж 2 місяці по договору на право тимчасового користування місцем (для розміщення РЗ);
- в інших випадках, передбачених договором про надання у тимчасове користування місць (для розміщення РЗ);
Демонтаж РЗ здійснюється після направлення власнику (законному користувачу) припису з відповідною вимогою.
У зв'язку з тим, що об'єкт зовнішньої реклами, щит що стоїть окремо, який знаходиться за адресою: м. Київ, Оболонський р-н, вул. Лугова (300м від вул. Коноплянської), розміщувався не у відповідності до місця встановлення рекламного засобу відповідно до виданого дозволу № 06391-04-П-1 (місце де фактично було встановлено РЗ перебуває в комунальній власності), існуванням заборгованості по сплаті коштів за користування місцем (копія довідки додається), були направлені поштою вимоги щодо погашення заборгованості по сплаті коштів за право тимчасового користування місцем, що перебуває у комунальній власності та приведення у відповідність місце розміщення РЗ до схеми генерального плану розташування РЗ, яка зазначена в дозволі №06391-04-П-1.
Виявлені порушення у зазначений строк виконані не були.
У зв'язку з вищевикладеним, судом вбачаються правомірні дії відповідачів - 1 та 2 з приводу демонтажу рекламних засобів ТОВ «Фірма «Атріо»за адресою: м. Київ, вул. Лугова (300м до перетину з вул. Коноплянською), що стоїть окремо, розміри 6.00х3.00 загальною площею 72.00 кв.м., а тому, позовні вимоги ТОВ «Фірма «Атріо»задоволенню не підлягають.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Фірма «Атріо» відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Повний текст постанови виготовлений 23.08.2012р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2012 |
Оприлюднено | 04.09.2012 |
Номер документу | 25823681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні