0870/4748/12 ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 17 липня 2012 року Справа № 0870/4748/12 Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Бердянського міжрайонного прокурора, позивач - Управління Пенсійного фонду України в м.Бердянську та Бердянському районі Запорізької області до Приватного підприємства «Профіль-Сталь» про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій та пені, ОБСТАВИНИ СПРАВИ: 22 травня 2012 року до Запорізького окружного адміністративного суду звернувся Бердянський міжрайонний прокурор (далі – Прокурор) в інтересах Управління Пенсійного фонду України в м.Бердянську та Бердянському районі Запорізької області (далі – позивач або УПФУ) з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Профіль-Сталь» (далі – відповідач або ПП «Профіль-Сталь») в якому просить суд стягнути з відповідача заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій, пені в розмірі 2231,06 грн. В зв'язку з тим, що адміністративний позов було подано з порушенням вимог, встановлених ст.106 КАС України, ухвалою від 25 травня 2012 року суд зобов'язав прокурора усунути недоліки в адміністративному позові в строк до 25 червня 2012 року. Прокурор усунув недоліки позовної заяви зазначені в ухвалі від 25.05.2012. Ухвалою суду від 27 червня 2012 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження, справа призначена до судового розгляду на 17 липня 2012 року. Представники сторін в судове засідання не з'явились. Від Прокурора надійшла заява (вх.№31031 від 17.07.2012) про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження. Від позивача надійшла заява (вх.№30807 від 16.07.2012) про розгляд справи без участі представника УПФУ, в зв'язку зі складною фінансовою ситуацією та неможливістю його направлення у судове засідання. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, заяви про розгляд справи без його участі суду не надав, про причини неявки суду не повідомив. Про дату та час судового засідання був повідомлений належним чином. Судова кореспонденція, направлена на його адресу повернулась до суду з відміткою вузла зв'язку: «за закінченням терміну зберігання». Адреса відповідача підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яка містяться в матеріалах справи. Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються, зокрема, юридичним особам – за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. За приписами ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З аналізу наведених норм КАС України, суд вважає, що судова кореспонденція вручена відповідачу належним чином. Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Частиною 6 ст. 128 КАС України визначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Відповідно до положень статті 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів. Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Розглянувши подані заявником документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд – ВСТАНОВИВ: Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» №2464-VІ від 08.07.2010 (далі – Закон №2464-VІ), платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Відповідач, відповідно до вимог Закону №2464-VІ, є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до Пенсійного фонду України. Відповідно до п. 1 ч.2 ст. 6 Закону №2464-VІ, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Частинами 5 та 15 Закону №2464-VІ визначено, що єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 (крім абзацу сьомого) частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску (за винятком винагороди за цивільно-правовими договорами) відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску, з урахуванням видів їх економічної діяльності та розподіляються за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування пропорційно до сум єдиного внеску (у відсотках). В статті 9 Закону №2464-VІ зазначено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок (ч. 2 ст.9 Закону №2464-VІ). Сплата єдиного внеску здійснюється виключно у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки територіальних органів Пенсійного фонду, відкриті в органах Державного казначейства України для його зарахування (ч. 5 ст. 9 Закону №2464-VІ). Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, зазначені в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв'язку. Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць (…). (ч. 7 та ч. 8 ст. 9 Закону №2464-VІ). Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону №2464-VІ). Як свідчать матеріали справи, відповідач має заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 2231,06 грн. Зазначена заборгованість виникла на підставі наступного. - недоїмка з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - 2086,47 грн. самостійно визначена боржником в поданих до Пенсійного фонду звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду України за вересень, жовтень, листопад 2011 року відповідно: 1067,21 грн., 1095,00 грн., 1095,00 грн., разом 3257,21 грн., за вирахуванням зарахованих зі сплачених 28.11.2011 згідно платіжних доручень сум - 1064,01 грн. та зараховано переплати згідно картки особового рахунку 106,73 грн. (3257,21 -1064,01 - 106,73 = 2086,47). Також, відповідно до ч.10 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (п.2 ч.11 ст.25 Закону №2464-VІ). Відповідно до картки особового рахунку за відповідачем рахується заборгованість по сплаті штрафних санкцій в розмірі 106,40 грн. та пені в розмірі 38,19 грн. Вказана заборгованість виникла на підставі рішень № 176 від 21.10.2011 та № 275 від 22.12.2011 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, якими нараховано шрафних санкцій - 213,12 грн., пені - 41,39 грн. за вирахуванням зарахованих зі сплачених 28.11.2011 згідно платіжних доручень сум відповідно у рахунок штрафних санкцій - 106,72 грн., пені - 3,20 грн. Зазначені рішення узгоджені з боржником. Таким чином, заборгованість з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій, пені загалом становить 2231,06 грн. ( 2086,47 + 106,40 + 38,19) В добровільному порядку вказана сума заборгованості погашена не була. Докази іншого відповідачем не надані. Відповідно до п. 6 ч.1 ст. 1 Закону №2464-VІ, недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена територіальними органами Пенсійного фонду України у випадках, передбачених цим Законом. Згідно з ч. 4 ст. 25 Закону №2464-VІ, територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. 07.02.2012 УПФУ направило відповідачу вимогу від 06.02.2012 за №ю34, яка була отримана відповідачем – 21 лютого 2012 року, про що є відмітка на повідомленні про вручення поштової кореспонденції. Станом на час розгляду справи зазначена вимога не оскаржена, сума боргу в добровільному порядку не сплачена. Докази іншого в матеріалах справи відсутні. Пунктом 7 ч. 4 ст.25 Закону №2464-VІ, передбачено право звернення територіального органу Пенсійного фонду до суду з позовом про стягнення недоїмки. У зв'язку із наведеним вище суд дійшов висновку про те, що вимоги прокурора та позивача про стягнення з відповідача заборгованості з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій та пені в розмірі 2231грн.06 коп., є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов Бердянського міжрайонного прокурора в інтересах Управління Пенсійного фонду України в м.Бердянську та Бердянському районі Запорізької області - задовольнити повністю. Стягнути з приватного підприємства «Профіль – Сталь» (код ЄДРПОУ 30463659) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську та Бердянському районі Запорізької області заборгованість з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, фінансових санкцій, пені в розмірі 2231,06 грн. (дві тисячі двісті тридцять одну гривню шість копійок); з них: на розрахунковий рахунок № 37192066000832 - 2057,67 грн. (дві тисячі п'ятдесят сім гривень 67 коп.), з них єдиного внеску 1924,32 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять чотири гривні 32 коп.), штрафних санкцій 98,13 грн. (дев'яносто вісім гривень 13 коп.), пені 35,22 грн. (тридцять п'ять гривень 22 коп.); на розрахунковий рахунок № 37197083000832 - 173,39 грн. (сто сімдесят три гривні 39 коп.), з них єдиного внеску 162,15 грн. (сто шістдесят дві гривні 15 коп.), штрафних санкцій 8,27 грн. (вісім гривен 27 коп.), пені 2,97 грн. (дві гривні 97 коп.); банк отримувача - ГУ ДКУ в Запорізькій області, МФО 813015, ЄДРПОУ 20508373 Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя (підпис) Ю.П.Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2012 |
Оприлюднено | 06.09.2012 |
Номер документу | 25855011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні