Постанова
від 30.08.2012 по справі 2а/0570/7191/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Хохленков О.В.

Суддя-доповідач - Чебанов О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2012 року справа №2а/0570/7191/2012

приміщення суду за адресою: 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Чебанова О.О., Старосуда І.М., Юрченко В.П., при секретарі Мартакові О.А., за участю представника позивача Парапінської А.В., представника відповідача Медведєва М.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунального підприємства Ворошиловського району «Комунсервіс» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2012 року по справі № 2а/0570/7191/2012 за позовом Комунального підприємства Ворошиловського району «Комунсервіс» до Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків,-

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство Ворошиловського району «Комунсервіс» звернулось до суду з позовом до УПФУ у Ворошиловському районі м. Донецька про визнання недійсним рішення № 324/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., № 322/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., № 325/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., та про скасування рішень про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків.

В обґрунтування зазначених позовних вимог позивач зазначив, що на підставі акту № 03-18/107 від 30.03.2012 р. про результати планової перевірки комунального підприємства Ворошиловського району «Комунсервіс», щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок» та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України за період з 01.10.2009 р. до 01.03.2012 р., а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2009 р. по 01.03.2012 р. Були винесені рішення про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів № 324/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., № 322/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., № 325/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р. Просив скасувати вищенаведені рішення.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2012 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначив, що судом порушені норми процесуального та матеріального права, що призвело до невірного рішення. Просив скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, думку представника позивача, яка підтримала доводи апеляційної скарги та думку представника відповідача, який заперечував проти апеляційної скарги, вважає за необхідне задовольнити апеляційну скаргу, скасувати постанову суду першої інстанції та прийняту нову постанову, якою задовольнити позов з наступних підстав.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що правовідносини, що склалися між сторонами регулюються Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 1058 (далі - Закон № 1058 та Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464 (далі - Закон № 2464).

З 01.01.2011р. набрав чинності Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464 від 08.07.2010 р. З дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків, зокрема, на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, вважаються платниками єдиного внеску.

Преамбулою Закону № 2464 передбачено, що цей Закон визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Згідно ч. 1 ст.2 дія Закону 2464 поширюється на відносини що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та ведення обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим законом, або в частини що не суперечить цьому закону.

Частиною 2 цієї ж статті Закону передбачено, що виключно цим законом визначаються принципи збору та ведення обліку єдиного внеску; платники єдиного внеску; порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування; порядок здійснення державного нагляду за збором та ведення обліку єдиного внеску.

Відповідно до п.2 ст.1 Закону 2464 єдиний внесок - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярний основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового соціального страхування, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом.

Абзацом 6 пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464 передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску,забороняється.

Відповідно до акту перевірки № 03-18/107 від 30.03.2012 року в п. 3 Правильність нарахування та сплати страхових внесків, були встановлені порушення вимог ст. 19, 20 Закону № 1058 щодо повноти включення до фонду оплати праці найманих працівників виплат, на які нараховуються внески за період з жовтня 2009 року по грудень 2010 року (а.с. 9-40).

Рішенням № 324/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 року було застосовано фінансові санкції до позивача, на підставі п.7 ч.9 ст.106 ЗУ № 1058 у вигляді стягнення суми штрафу в розмірі 50% сум несплачених в повному обсязі або несвоєчасно сплачених авансових платежів в розмірі 8166,89 грн. В розрахунку суми фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків вказаний період з жовтня 2009 року по грудень 2009 року (а.с. 3-4).

Рішенням № 322/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 року було застосовано фінансові санкції до позивача, на підставі п.3 ч.9 ст.106 ЗУ № 1058 у вигляді стягнення суми штрафу за приховування (заниження) сум заробітної плати (виплат, доходу) в сумі 38696,68 грн. В розрахунку суми фінансових санкцій за приховування (заниження) сум заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, вказаний період з жовтня 2009 року по лютий 2010 року (а.с. 5-6).

Рішенням № 325/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 року було застосовано фінансові санкції до позивача, на підставі п.5 ч.9 ст.106 ЗУ № 1058, за подання до органів Пенсійного фонду України недостовірних відомостей, в розмірі 29040,81 грн. В розрахунку фінансових санкцій за подання за не встановленою формою до органів Пенсійного фонду України відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку, вказаний період з 2009 року по грудень 2010 року (а.с. 7-8).

На підставі системного аналізу вимоги Закону №2464 в сукупності із Законом № 1058, які регулюють ці правовідносини, суд першої інстанції прийшов до висновку, що дії відповідача відповідали вимогам законодавства.

Але колегія суддів не може погодитись з таким висновком.

Відповідно до статті 106 Закону України від 09.07.2003р № 1058-ІV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі Закон) - відповідальність за своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплату внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування несе страхувальник-роботодавець.

При цьому згідно з пунктом 3 частини 9 статті 106 Закону за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу);

Пунктом 5 частини 9 статті 106 Закону за неподання, несвоєчасне подання, подання не: за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей,. звітності, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Пунктом 7 частини 9 статті 106 Закону за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків, передбачених цим Законом, - штраф у розмірі 50 відсотків сум несплачених або своєчасно не сплачених авансових платежів.

Однак, дана норма права, як і стаття 17 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058- ІV, яка регламентує вчинене порушення, встановлене відповідачем в Акті, втратила чинність з 1 січня 2011 року згідно із Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 р. № 2464- ІV, тобто, не діяла на дату прийняття Управлінням Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області оскаржуваного рішення, тобто 14 травня 2012 року.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції неправильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення без додержання норм матеріального і процесуального права, що є підставою для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 202, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комунального підприємства Ворошиловського району «Комунсервіс» на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2012 року по справі № 2а/0570/7191/2012 - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 25 липня 2012 року по справі № 2а/0570/7191/2012 - скасувати.

Позовні вимоги Комунального підприємства Ворошиловського району «Комунсервіс» задовольнити.

Скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в Ворошиловському районі м. Донецька № 324/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., № 322/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., № 325/02/44/1/24654226 від 14.05.2012 р., та про скасування рішень про застосування фінансових санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату авансових платежів із страхових внесків.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі.

Повний текст постанови виготовлено 04.09.2012 року.

Головуючий О.О. Чебанов

Судді М.І. Старосуд

В.П. Юрченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.08.2012
Оприлюднено06.09.2012
Номер документу25862428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/7191/2012

Ухвала від 28.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Постанова від 30.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Ухвала від 13.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Постанова від 25.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 10.07.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 19.06.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні