Рішення
від 06.09.2012 по справі 5017/2044/2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"06" вересня 2012 р.Справа № 5017/2044/2012

За позовом Білгород-Дністровський міжрайонний прокурор Одеської області;

в інтересах держави в особі, якою є Семенівська сільська рада Білгород-Дністровського району Одеської області; в особі, якою є Державна екологічна інспекція в Одеській області;

до відповідача Сільськогосподарський виробничий кооператив "Мрія"

про стягнення 745926грн.

Суддя Гуляк Г.І.

Представники:

Від прокуратури: Лянна О.А. на підставі посвідчення,

Від позивача Семенівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області: Григоренко О.П. -сільський голова;

Від позивача Державної екологічної інспекції в Одеській області: не з'явився.

Від відповідача: Фоміч І.В. -за дорученням, Лазаренко М.В. - директор.

СУТЬ СПОРУ: Заступник Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області, в особі Семенівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Мрія" про стягнення 745 926 гривень.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 11 липня 2012 року порушено провадження по справі № 5017/2044/2012 та призначено до розгляду на 2 серпня 2012 року.

30.07.2012 року відповідач СВК „Мрія" звернувся до суду із заявою про відкладення розгляду справи, у зв'язку з необхідністю зібрання витребуваних судом доказів.

03.08.2012 року представник позивача Державної екологічної інспекції надав витребуванні судом матеріали: належним чином засвідчену копію дозволу спеціального водокористування, копію паспорту артсвердловини, обгрнутований розрахунок заявленої до стягнення суми збитків заподіяних державі внаслідок самовільного водокористування.

Голова СВК „Мрія" 20.08.2012 року звернувся до суду з клопотанням про відкладення розгляду справи, оскільки 14.08.2012 року було проведено повторну позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства СВК „Мрія", необхідний час для здійснення розрахунку суми збитків.

05.09.2012 року представник відповідача надав відзив на позовну заяву, згідно якого вимоги позивача визнає в частині нарахованих збитків на суму 74 592,60 гривень.

Представник прокуратури 06.09.2012 року надав зменшення позовних вимог та просить суд стягнути з відповідача 74 592 гривень

У судовому засіданні 6 вересня 2012 р. після виходу судді з нарадчої кімнати було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті судом встановлено наступне.

Державною екологічною інспекцією в Одеській області була проведена позапланова перевірка Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Мрія" з питання дотримання вимог природоохоронного законодавства, про що складений акт від 30 травня 2012 року . В результаті перевірки встановлено, що відповідачем здійснюється видобування води з артезіанських свердловин без дозволу на спец водокористування, кількість води становить 14 200 м. куб..

30 травня 2012 року було складено протокол №000789 про адміністративне правопорушення у відношенні голови СВК „Мрія" Лазаренко М.В. щодо порушення ст..44 Водного кодексу України, а саме забирання води з артезіанської свердловини без дозволу на спец водокористування.

Постановою від 30 травня 2012 року про накладення адміністративного стягнення за №000789, Лазаренко М.В. визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення відповідальність за яке передбачена ст..48 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 136 гривень.

На підставі заяви голови СВК «Мрія»від 26.07.2012 року Державною екологічною інспекцією в Одеській області повторно проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства СВК «Мрія»за адресою: Одеська область, Білгород-Дністровський р-н, с. Семенівка, вул. Кишинівська, 1, в ході якої було встановлено, що підприємство СВК «Мрія»здійснює самовільний забір води (з артезіанських свердловин) при відсутності дозволу на спецводокористування, що являється порушенням ст.ст. 44, 48 «Водного Кодексу України», відповідальність за яке передбачена ст.ст. 110, 111 «Водного Кодексу України». Державною екологічною інспекцією в Одеській області була складено акт від 14 серпня 2012 року .

Розрахунок здійснено за "Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів", затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища від 20.07.2009р. №389.

Згідно розділу 16 «Збір за спеціальне використання води», табл. 352.2 Податкового Кодексу України № 2755-УІ від 02.12.10 року, ставка збору в Одеський області в 2012 році складає 0,5253 грн./м. куб. При самовільному водокористуванні збитки розраховуються за формулою (23), розділу 9.1. Методики № 389. З сам = 100 х 1420м3 х 0,5253 грн. = 74592,60 гривень.

Таким чином внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів була заподіяна шкода на суму 74592, 60 гривень, яка визнана відповідачем повністю.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.

Згідно зі ст. 46 Водного кодексу України водокористування може бути двох видів -загальне та спеціальне.

Спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб (ч. 1, ч. 2 ст. 48 Водного кодексу України).

Частинами 1, 5 ст. 49 Водного кодексу України передбачено, що спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу. У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин. У разі настання маловоддя ці ліміти можуть бути зменшені спеціально уповноваженими державними органами без коригування дозволу на спеціальне водокористування.

Статтею 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" передбачено, що порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність, а стаття 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" передбачає, що шкода заподіяна внаслідок порушення законодавство про охорону навколишнього природного середовища підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосовування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Згідно зі ст. 110 Водного кодексу України порушення водного законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно з законодавством України. Відповідальність за порушення водного законодавства несуть особи, винні, зокрема, у забрудненні та засміченні вод.

Підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України (ст. 111 Водного кодексу України).

Приймаючи до уваги вищевикладене, а також те, що позовні вимоги Білгород-Дністровського міжрайонного прокурора Одеської області, в особі, Семенівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області, в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області про стягнення 74 592 гривень підтверджуються наявними в матеріалах справи документами, суд вважає їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

У зв'язку з тим, що спір виник внаслідок неправомірних дій відповідача, відповідно до ст.ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по сплаті судового збору, покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Мрія" (67750, Одеська область, Білгород -Дністровський район, с. Семенівна, вул..Кишинівська,1, код 03768635) на користь Семенівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області (67750 Одеська область Білгород-Дністровський район, с. Семенівна вул..Молодіжна,2, код ЄДРПОУ 04378014) збитки в сумі 74 592 (сімдесят чотири тисячі п'ятсот дев'яносто дві) гривни.

3. Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу „Мрія" (67750, Одеська область, Білгород -Дністровський район, с. Семенівна, вул..Кишинівська,1, код 03768635) до Державного бюджету України на рахунок 31210206783008 ГУ ДКСУ в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача: ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, судовий збір у сумі 1609 (одна тисяча шістсот дев'ять) гривень 50 копійок через ДПІ у Білгород-Дністровському районі Одеської області.

Рішення господарського суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного господарського суду, яка подається через місцевий господарський суд протягом 10-денного строку з моменту складення та підписання повного тексту рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо не буде подано апеляційну скаргу. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Накази видати в порядку ст..116 ГПК України.

Повний текст рішення складено та підписано 7 вересня 2012 року.

Суддя Гуляк Г.І.

Дата ухвалення рішення06.09.2012
Оприлюднено10.09.2012
Номер документу25890857
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 745926грн

Судовий реєстр по справі —5017/2044/2012

Ухвала від 03.12.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 22.11.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 09.11.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 18.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Рішення від 06.09.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 20.08.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 02.08.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 11.07.2012

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні