КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.09.2012 № 23/555-б
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Пантелієнка В.О.
суддів: Гарник Л.Л.
Доманської М.Л.
за участю секретаря Корінної А.О.,
та представників:
від ініціюючого кредитора - Костогриз О.В. (довіреність від 10.05.2012 року № Д-44/12),
ліквідатор - Головачев І.М. (паспорт),
ОСОБА_4 - паспорт,
від ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України":
Овчарук О.О. (довіреність від 26.12.2011 року № 109/10),
від ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України":
Ганченко М.О. (довіреність від 28.12.2011 року б/н),
ОСОБА_17. - паспорт,
від ОСОБА_17. - ОСОБА_18. (довіреність від 12.07.2011 року № 4176),
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_4
на ухвалу
господарського суду м.Києва
від 02.07.2012р.
у справі №23/555-б (суддя Митрохіна А.В.)
за заявою Відкритого акціонерного товариства (далі - ВАТ) "Київгаз"
до Товариства з обмеженою відповідальністю Спеціалізованого
виробничого підприємства (далі - ТОВ СВП) "Академтеплоенерго"
про визнання банкрутом,
ВСТАНОВИВ :
Ухвалою господарського суду м.Києва від 02.07.2012р. по справі №23/555-б відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_4 від 04.01.2012р. про зобов'язання ліквідатора Головачева І.М. надати інформацію. Задоволено клопотання ОСОБА_17. від 16.05.2012р. Зобов'язано ліквідатора Головачева І.М. та комітет кредиторів повідомляти ОСОБА_17. про час і місце проведення зборів кредиторів, як уповноваженого представника працівників боржника. Зобов'язати ліквідатора надати суду ліквідаційний баланс банкрута та звіт ліквідатора з відповідними додатками.
Не погоджуючись з винесеною ухвалою, ОСОБА_4 подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду м.Києва в частині відмови в задоволенні клопотання про зобов'язання ліквідатора Головачева І.М. надати інформацію по стягненню дебіторської заборгованості і прийняти в цій частині нове рішення.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, заслухавши пояснення представників учасників провадження у справі про банкрутство, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, Київський апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Заявник звернувся до господарського суду міста Києва із заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ СВП "Академтеплоенерго" (код 03534400), оскільки останнє неспроможне сплатити борг.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 11.08.2003р. було порушено провадження у справі № 23/555-б і призначено підготовче засідання суду.
Ухвалою підготовчого засідання господарського суду міста Києва від 02.10.2003р. у справі № 23/555-б було визнано розмір вимог кредитора - Відкритого акціонерного товариства "Київгаз", яке подало заяву про порушення справи про банкрутство ТОВ СВП "Академтеплоенерго" на суму 927 787,14 грн., призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Матяша Івана Васильовича та призначено попереднє засідання на 16.12.2003р.
Ухвалою попереднього судового засідання господарського суду міста Києва від 14.04.2005р. було затверджено реєстр вимог кредиторів боржника на загальну суму 3 002 443,43 грн.
Постановою господарського суду міста Києва від 27.06.2006р. ТОВ СВП "Академтеплоенерго" було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Головачева І.М.
Оголошення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр" № 128 за 13.06.2006р.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 04.12.2006р. постанову господарського суду міста Києва від 27.06.2006 р. у справі № 23/555-б було залишено без змін.
10.12.2008р. на адресу господарського суду міста Києва була надіслана заява Управління Пенсійного фонду України в Святошинському районі міста Києва про визнання поточним кредитором ТОВ СВП "Академтеплоенерго" на суму 57 571,69 грн.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 15.12.2008 справу №23/555-б було призначено до судового розгляду на 02.02.2009р.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 02.02.2009р. було відкладено розгляд справи.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 24.03.2008р. було призначено розгляд справи на 15.04.2009р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 15.04.2009р. було відкладено розгляд справи.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 18.05.2009р. було продовжено строк ліквідаційної процедури ТОВ СВП "Академтеплоенерго" на шість місяців.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 28.09.2009р. було призначено розгляд заяви Управління Пенсійного фонду в Святошинському районі м. Києва про визнання поточним кредитором ТОВ СВП "Академтеплоенерго" та клопотання Управління Пенсійного фонду в Святошинському районі м. Києва про усунення від виконання обов'язків ліквідатора банкрута - арбітражного керуючого Головачева Ігоря Миколайовича на 19.10.2009р.
Ухвалами господарського суду міста Києва від 19.10.2009р., від 21.12.2009р., від 27.01.2010р., від 15.02.2010р., від 03.03.2010р. і від 22.03.2010 розгляд справи відкладався відповідно до вимог ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 20.05.2010р. справу № 23/555-б було призначено до розгляд на 11.06.2010р.
Ухвалами господарського суду міста Києва від 11.06.2010р., від 09.07.2010р. і від 27.08.2010р. розгляд справи було відкладено відповідно до вимог ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 18.10.2010р. справу № 23/555-б було призначено до розгляду на 29.11.2010р.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 06.12.201р. було призначено розгляд справи на 13.12.2010р..
Ухвалами господарського суду м. Києва від 13.12.2010р., від 05.01.2011р. і від 31.01.2011р. розгляд справи було відкладено відповідно до вимог ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 21.02.2011р. розгляд справи було призначено на 09.03.2011р.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 09.03.2011р. розгляд справи було відкладався на 23.03.2011р.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 28.03.2011р. розгляд справи було призначено на 05.04.2011р.
Ухвалами господарського суду м. Києва від 05.04.2011р., від 18.04.2011р., від 16.05.2011р., від 06.06.2011р., від 29.06.2011р. і від 13.07.2011 розгляд справи було відкладено відповідно до вимог ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.07.2011р. було призначено розгляд справи на 08.08.2011р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 08.08.2011р. було відмовлено ОСОБА_17. у задоволенні клопотань про включення представника фізичних осіб кредиторів до складу комітету кредиторів, про витребування у ліквідатора детального звіту про його діяльність у справі, про витребування у банківських установ, що обслуговують діяльність боржника з наданням відповідних виписок з рахунків компанії про рух коштів за час діяльності ліквідатора Головачева І.М., про надання роз'яснення по справі та відкладено розгляд справи на 15.08.2011.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 15.08.2011р. розгляд справи було відкладено на 21.09.2011р., у зв'язку з неявкою представників заявника, боржника, кредиторів (ЗАТ "Фонд правових ініціатив", НАК "Нафтогаз України", Головного управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" в особі "Управління магістральних газопроводів Київтрансгаз") та направленням запиту до Київської міської ради.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 28.09.2011р. апеляційну скаргу ОСОБА_17. було задоволено частково, пункт 1 ухвали господарського суду міста Києва від 08.08.2011р. скасовано, справу №23/555-б направлено на новий розгляд в цій частині до господарського суду м. Києва.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 17.11.2011р. було призначено розгляд клопотання ОСОБА_17. від 25.07.2011 про включення представника фізичних осіб кредиторів до складу комітету кредиторів на 12.12.2011р.
Ухвалою Вищого господарського суду України від 15.02.2012р. касаційну скаргу ОСОБА_17. було повернуто без розгляду, постанову Київського апеляційного господарського суду від 28.09.2011р. та ухвалу Господарського суду міста Києва від 08.08.2011р.- залишено без змін.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 24.02.2012р. було призначено розгляд клопотання ОСОБА_17. від 25.07.2011р. про включення представника фізичних осіб кредиторів до складу комітету кредиторів на 14.03.2012р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.03.2012р. було відкладено розгляд клопотання ОСОБА_17. від 25.07.2011р. про включення представника фізичних осіб кредиторів до складу комітету кредиторів на 04.04.2012р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 04.04.2012р. було призначено судове засідання на 25.04.2012р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 09.04.2012р. було прийнято справу №23/555-б до провадження суддею Митрохіною А.В.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 25.04.2012р. відмовлено ОСОБА_17. у задоволенні клопотання про включення представника фізичних осіб кредиторів до складу комітету кредиторів та призначено розгляд клопотання ОСОБА_4 від 04.01.2012р. на 16.05.2012р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 16.05.2012р. було виправлено описку в ухвалі місцевого суду від 16.05.2012р., відкладено розгляд клопотання ОСОБА_4 від 04.01.2012р. та призначено розгляд клопотання ОСОБА_17. на 06.06.2012р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 06.06.2012р. було виправлено описку в ухвалі суду першої інстанції від 16.05.2012р. та відкладено розгляд справи на 20.06.2012р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 20.06.2012р. було призначено розгляд клопотання ОСОБА_4 від 04.01.2012 та відкладено розгляд клопотання ОСОБА_17. на 02.07.2012р.
Відповідно до п. 6 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" при реалізації своїх прав та обов'язків арбітражний керуючий зобов'язаний діяти сумлінно та розумно з урахуванням інтересів боржника та його кредиторів.
Статтею 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими; з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. А тому звідси вбачається, що відповідно до норм чинного законодавства, передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити в ході ліквідаційної процедури та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури, яке проводиться за участю кредиторів (комітету кредиторів). (Зазначеної позиції дотримується і Вищий господарський суд України у постанові від 30.06.2009 № 21/63-06-2145).
Частиною 4 статті 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у ліквідаційній процедурі господарський суд: розглядає скарги на дії учасників ліквідаційної процедури; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
У матеріалах справи містяться необхідні докази щодо вчинення належним чином арбітражним керуючим Головачевим І.М. його повноважень.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", учасниками зборів кредиторів з правом вирішального голосу є кредитори, вимоги яких включені до реєстру вимог кредиторів. У зборах можуть брати участь представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариства з обмеженою чи додатковою відповідальністю, арбітражний керуючий з правом дорадчого голосу.
Так, представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю - особа, уповноважена загальними зборами, на яких присутні не менш як три чверті від штатної чисельності працівників боржника, або відповідним рішенням первинної профспілкової організації боржника представляти їх інтереси при проведенні процедур банкрутства з правом дорадчого голосу (ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом").
У матеріалах справи міститься протокол №1 від 10.04.2009р. зборів колишніх працівників кредиторів ТОВ "СВП "Академтеплоенерго", відповідно до якого ОСОБА_17. та ОСОБА_12 є представниками: ОСОБА_4, ОСОБА_13, ОСОБА_17., ОСОБА_5, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_12
Ухвалою господарського суду м. Києва від 31.10.2011р. було порушено провадження у справі № 44/269-б.
Постановою господарського суду м. Києва від 14.11.2011р. боржника було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, задоволено клопотання заявника та призначено ліквідатором у справі №44/269-б ініціюючого кредитора - ТОВ "Юніверсал-транс".
21.02.2012р. до господарського суду м. Києва було надійслано на затвердження звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Ухвалою господарського суду м. Києва від 09.04.2012р. розгляд справи було призначено на 23.04.2012р.
Вбачається, що з метою виявлення майна чи інших активів банкрута ліквідатором були направлені запити до компетентних органів, зокрема до Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна, Управління державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України, Інспекції головного державного реєстратора флоту, Державної митної служби України, Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру", Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку ,Відділу державної виконавчої служби Голосіївського районного управління юстиції у м. Києві, Інспекції державного технічного нагляду Київської міської державної адміністрації, Державної авіаційної служби України, Державного підприємства "Український інститут промислової власності" філії "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг", Головного міжрегіонального управління статистики, Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва.
Одержані ліквідатором відповіді від зазначених органів свідчать про відсутність у банкрута майнових активів, які належать йому на праві власності або повного господарського відання та які можуть бути включенні до ліквідаційної маси.
Відповідно до положень ч.6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" всі кредиторські вимоги до банкрута ТОВ "Медгрупконтинент", які не були задоволені за недостатністю майна банкрута, вважаються погашеними.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується в першу чергу згідно зі статтею 31 цього Закону за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення по заявлених до боржника вимогах поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство, і є неоплаченими; з підстав, передбачених частиною десятою статті 17 цього Закону, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає у встановленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до
реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства інформацію для ведення єдиної бази даних щодо підприємств-банкрутів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» неплатоспроможність - це неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами, в тому числі по заробітній платі, а також виконати зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) не інакше як через відновлення платоспроможності.
Неплатоспроможність повинна бути обов'язково доведена перед судом заявником (кредитором) шляхом подання доказів, що засвідчують відсутність коштів на рахунках або відсутності активів боржника.
Відповідно до ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника та визнання його банкрутом" господарський суд заслуховує звіт ліквідатора та думку членів комітету кредиторів в судовому засіданні та виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно вимог ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підстави своїх вимог і заперечень.
Тому місцевий суд своєю ухвалою законно і обґрунтовано відмовив у задоволенні клопотання ОСОБА_4 від 04.01.2012р.
За таких обставин, Київський апеляційний господарський суд не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, зміни чи скасування ухвали суду першої інстанції.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 106 ГПК України, ст.ст.16, 24, 25, 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Київський апеляційний господарський суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_4 залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду м.Києва від 02.07.2012р. по справі №23/555-б - без змін.
Справу №23/555-б повернути до господарського суду м.Києва.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня її прийняття.
Головуючий суддя Пантелієнко В.О.
Судді Гарник Л.Л.
Доманська М.Л.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2012 |
Оприлюднено | 10.09.2012 |
Номер документу | 25891128 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні