Постанова
від 05.09.2012 по справі 1170/2а-546/12
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 вересня 2012 року Справа № 1170/2а-546/12

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Хилько Л.І.,

при секретарі судового засідання -Яремчук Д.П.,

за участю представників:

позивача -Степаненко В.О.,

відповідача -Скрипник О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Кіровограді адміністративну справу за позовом Повного товариства «Сервіс» Авдєєв і компанія до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Повне товариство «Сервіс»Авдєєв і компанія (надалі позивач) звернулось Кіровоградського окружного адміністративного до суду з позовом до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби (надалі відповідач), в якому просить суд визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 27 жовтня 2011 року №0001552330 та №0001542330.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі наказу від 29.09.2011 р. №2877 відповідачем було проведено документальну невиїзну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах позивача з підприємствами-контрагентами ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра Кіровоград», ПП «Регіон Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровогра»за період з 01.04.2008 р. по 31.12.2009 р., за результатами якої складено акт №114/23-30/13740649 від 07.10.2011 року.

На підставі акту відповідачем винесено: 1) податкове повідомлення-рішення №0001552330 від 27 жовтня 2011 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток на 60648,00 грн., з яких за основним платежем 48518 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 12130,00 грн.; 2) податкове повідомлення-рішення №0001542330 від 27 жовтня 2011 р., яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість на 53463 грн., з яких за основним платежем 42770 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 10693 грн..

Позивач вважає, що податкові повідомлення-рішення №0001552330 та №0001542330 від 27 жовтня 2011р. є незаконними, протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив суд в їх задоволенні відмовити. З наданих до суду письмових запереченнях пояснив, що на виконання постанови заступника начальника ВРКС СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області, на підставі наказу начальника Кіровоградської ОДПІ від 29,09.2011 року № 2877, згідно із п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1 ст.79 ПК України проведено позапланову документальну невиїзну перевірку позивача з питань дотримання ним вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ПП «2008-Кіровоград»(код 36119992), ПП «Алегра Кіровоград»(код 34977905), ПП «Регіон Кіровоград»(код 34977439), ПП «Єлісаветград-Кіровоград»(код 36298505), ПП «Стандарт-2009»(код 36585088), ПП «Некс Кіровоград»(код 34099938), ПП «Альянс-Кіровоград»(код 34099964), ПП «Ямбо»(код 31975596), ПП «Алегра (код 31975554), ТОВ «Діаскури»(код 35804574), ПП «Арна-Кіровоград»(код 33877918), за період з 01.04.2008 року по 31.12.2009 року.

За результатами позапланової перевірки було встановлено порушення:

а) п.1.32 ст.1, п.5.1. ст.5, п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5, п.п.5.3.9 п.5.9 ст.5 11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94 р. №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток за 2009 рік всього в розмірі 48 518 грн., в т.ч. за 3-й квартал 2009 року у сумі 28 555 грн., за 4-й квартал 2009 року у сумі 19 963 грн.;

б) п.п.7.4.1 п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість всього за 2009 рік в загальній сумі 42770 грн., в т.ч. за травень 2009 р. -3 956 грн., липень 2009 р. -4 000 грн., серпень 2009 р. -11 299 грн., вересень 2009 р. -7 545 грн., грудень 2009 р. -15 970 грн.

Враховуючи вищевикладене, відповідач просить суд в задоволенні позову відмовити /а.с.88-89 т.1/.

Відповідно до частини 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України (по тексту - КАС України), складення постанови у повному обсязі відкладено до 07.09.2012 року із проголошенням вступної та резолютивної частини постанови в тому самому засіданні, в якому закінчився розгляд справи.

Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд приходить до наступних висновків.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 1 ст. 9 КАС України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 ч. 1 КАС України, одним із завдань адміністративного судочинства є захист інтересів суб'єктів сфери публічно-правових відносин при здійсненні ними управлінських функцій від порушень з боку інших суб'єктів.

Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Дані положення кореспондуються з п.1 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ»від 06.03.2008 року № 2. З огляду на зазначену норму під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам. Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання рішень, дій чи бездіяльності може бути підставою для задоволення позову за умови встановлення порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Повне товариство «Сервіс»Авдєєв і Компанія, 18.10.1990 року зареєстроване виконавчим комітетом Кіровоградської міської ради як юридична особа /а.с.75, 78 т.1/, та є платником податку на додану вартість з 30.09.1997 р..

Судом встановлено, що відповідачем, на виконання постанови заступника начальника ВРКС СВ ПМ Державної податкової адміністрації у Кіровоградській області, на підставі наказу начальника Кіровоградської ОДПІ від 29.09.2011 року №2877, згідно п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-УІ (зі змінами та доповненнями), проведено позапланову документальну невиїзну перевірку Повного товариства «Сервіс»Авдєєв і Компанія (код 13740649) (скорочено ПТ «Сервіс»Авдєєв і Компанія) з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з:

- ПП «2008-Кіровоград»(код 36119992),

- ПП «Алегра Кіровоград»(код 34977905),

- ПП «Регіон Кіровоград»(код 34977439),

- ПП «Єлісаветград-Кіровоград»(код 36298505),

- ПП «Стандарт-2009»(код 36585088),

- ПП «Некс Кіровоград»(код 34099938),

- ПП «Альянс-Кіровоград»(код 34099964),

- ПП «Ямбо»(код 31975596),

- ПП «Алегра»(код 31975554),

- ТОВ «Діаскури»(код 35804574),

- ПП «Арна-Кіровоград»(код 33877918), за період з 01.04.2008 року по 31.12.2009 року.

За результатами вказаної вище документальної невиїзної перевірки складено акт від 07 жовтня 2011 року №114/23-30/13740649 /а.с.90-95 т.1/.

В ході перевірки встановлено порушення позивачем:

а) п.1.32 ст.1, п.5.1. ст.5, п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5, п.п.5.3.9 п.5.9 ст.5 11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.94 р. №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток за 2009 рік всього в розмірі 48 518 грн., в т.ч. за 3-й квартал 2009 року у сумі 28 555 грн., за 4-й квартал 2009 року у сумі 19 963 грн.;

б) п.п.7.4.1, п.п.7.4.5 п.7.4, п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 року (із змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість всього за 2009 рік в загальній сумі 42 770 грн., в т.ч. за травень 2009 р. -3 956 грн., липень 2009 р. -4 000 грн., серпень 2009 р. -11 299 грн., вересень 2009 р. -7 545 грн., грудень 2009 р. -15 970 грн..

На підставі акту перевірки, відповідачем 27.10.2011 року винесено податкове повідомлення-рішення №0001552330, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на 60 648,00 грн., в тому числі за основним платежем -48 518,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -12 130,00 грн. /а.с.106-107 т.1/; податкове повідомлення-рішення №0001542330, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 53 463,00 грн., в тому числі за основним платежем -42 770,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями -10 693,00 грн. /а.с.10-105 т.1/.

Задовольняючи позовні вимоги позивача, суд виходить із наступних обставин справи.

Як вбачається з акту перевірки від 07.10.2011 р. та наказу «Про призначення документальної позапланової невиїзної перевірки»від 29.09.2011 р. №2877, документальна позапланова невиїзна перевірка позивача проведена на підставі п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78, п.79.1 ст.79 Податкового кодексу України, та згідно доповідної записки начальника управління податкового контролю юридичних осіб №429/23-30 від 29.09.2011 р. /а.с.90-95, 99 т.1/.

Підпункт 75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України вказує, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Відповідно до п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 ПК України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, а саме отримано постанову суду (ухвалу суду) про призначення перевірки або постанову органу дізнання, слідчого, прокурора, винесену ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

Згідно доповідної записки №429/23-30 від 29.09.2011 року, адресованої на ім'я в.о. начальника Кіровоградської ОДПІ Воленшчак Н.А., повідомлялось, що до відділу перевірок платників податків управління податкового контролю юридичних осіб надійшла постанова від 21.06.2011 р. заступника начальника ВРКС слідчого відділу податкової міліції ДПА у Кіровоградській області Омельченка Ю.С. по кримінальній справі №90-0004 про призначення позапланової невиїзної перевірки з питання дотримання податкового та іншого законодавства ПТ «Сервіс»Авдєєв і Компанія (код 13740649) за період з 01.04.2008 р. по 31.12.2009 р. /а.с.96 т.1/.

29.09.2011 року наказом в.о. начальника Н.А. Воленшчак №2877, в зв'язку з розслідуванням кримінальної справи №90-0004 та на виконання постанови від 21.06.2011 року заступника начальника відділення розслідування кримінальних справ СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області, призначено документальну позапланову невиїзну перевірку ПТ «Сервіс»Авдєєв і Компанія /а.с.99 т.1/..

В матеріалах справи міститься завірена копія постанови заступника начальника ВРКС СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області «Про призначення позапланової документальної перевірки з питань дотримання податкового законодавства ПТ «Сервіс»Авдєєв і Компанія (код 13740649) та виділення матеріалів для подальшої перевірки»від 21 червня 2011 р., із змісту якої встановлено, що в провадженні СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області перебуває кримінальна справ №90-0004 по обвинуваченню ОСОБА_6, ОСОБА_7 в скоєнні злочину передбаченого ч.3 ст.212 КК України, по обвинуваченню ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_9, ОСОБА_10 в скоєнні злочинів, передбачених ч.2 ст.27, ч.2 ст.205, ч.2 ст.27, ч.3 ст.212 КК України, по обвинуваченню ОСОБА_11 в скоєнні злочину, передбаченого ч.2 ст.205 КК України, відносно ОСОБА_12 за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.212 КК України.

Розслідуванням по справі встановлено, що мешканець м. Кіровограда ОСОБА_8 на початку 2002 року вирішив систематично займатися фіктивним підприємництвом, тобто створенням і придбанням суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) без мети здійснення комерційної діяльності, а виключно з метою прикриття незаконної діяльності, яка виражалася б в сприянні, за матеріальну винагороду різним суб'єктам підприємницької діяльності України, що реально діють, в проведенні безтоварних операцій, незаконному переказі безготівкових грошових коштів в готівку, умисному ухиленні від сплати податків з використанням реєстраційних документів, печаток і поточних рахунків фіктивних підприємств, а також легалізацією (відмиванням) грошових коштів, здобутих злочинним шляхом.

Для реалізації свого злочинного наміру в цей же час гр. ОСОБА_8 залучив своїх знайомих, жителів м. Кіровограда ОСОБА_3, ОСОБА_9 та ОСОБА_10, які в сою чергу залучили в злочинну діяльність інших громадян, яких не поставили до відома про розроблений ними злочинний план і за грошову винагороду, без мети здійснення фінансово-господарської діяльності, зареєстрували ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра-Кіровоград», ПП «Регіон-Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс-Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровоград». Створивши і придбавши вказані підприємства, заволодівши їх печатками і засновницькими документами, заздалегідь знаючи, що підконтрольні їм фіктивні юридичні особи не здійснюватимуть статутну діяльність, ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 переслідували при цьому мету прикриття своєї незаконної діяльності, яка виразилася в сприянні різним суб'єктам підприємницької діяльності України, що реально діяли, в умисному ухиленні від сплати податків, в проведенні безтоварних фінансових операцій з грошовими коштами за допомогою незаконного перекладу їх з безготівкової форми розрахунку в готівкову.

Відповідно до вилучених по справі роздруківок по банківських рахунках та аналізу 5 додатків податкових декларацій з ПДВ встановлено, що ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра-Кіровоград», ПП «Регіон-Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс-Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровоград»безпідставно формували податковий кредит для ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649). Вказане свідчить, що ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) безпідставно віднесено до податкового кредиту в період з 01.04.2008 по 31.12.2009 р. не підтверджені фактичними обставинами справи фінансово-господарські взаємовідносини з суб'єктами фіктивного підприємництва.

В даний час, для підтвердження чи спростування факту товарності вказаних господарських операцій і, відповідно, правомірності віднесення ПТ «Сервіс» Авдєєв і компанія (код 13740649) до податкового кредиту з ПДВ та до валових витрат сум по фінансово-господарським операціям проведеним з ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра-Кіровоград», ПП «Регіон-Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс-Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровоград», враховуючи, що вищезазначені протиправні діяння ОСОБА_8, ОСОБА_3, ОСОБА_9 і ОСОБА_10 з використанням документів та рахунків зазначених суб'єктів господарювання з ознаками фіктивності та матеріали даної кримінальної справи є підставою для перевірки діяльності задіяного в ланцюгу проходження грошових коштів контрагента- ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) по справі виникла необхідність в проведенні позапланової документальної перевірки ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2008 року по 31.12.2009 року.

Згідно резолютивної частини постановлено:

1. Призначити по вказаній кримінальній справі позапланову документальну перевірку з питань дотримання податкового законодавства ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649, м. Кіровоград, вул. Яновського 155, кв. 82), що перебуває на обліку в Кіровоградській ОДПІ за період з 01.04.2008 р. по 31.12.2009 р., на вирішення якої поставити наступні питання:

- чи правомірно ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) відображено в бухгалтерському обліку та в податковій звітності податковий кредит з податку на додану вартість по операціям з придбання товарно-матеріальних цінностей (робіт, послуг) у ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра-Кіровоград», ПП «Регіон-Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс-Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровоград»протягом перевіряємого періоду?

- чи правомірно ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) відображено в бухгалтерському обліку та в податковій звітності валові витрати по операціям з придбання товарів (робіт, послуг) у ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра-Кіровоград», ПП «Регіон-Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс-Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровоград»протягом перевіряємого періоду?

- в разі неправомірності відображення в бухгалтерському обліку та в податковій звітності податкового кредиту з ПДВ та валових витрат визначити, яка сума податків фактично не надійшла до бюджету держави в результаті таких дій, які норми законодавства України при цьому були порушені?

- в ході перевірки розглянути питання, щодо визнання правочинів між ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) і ПП «2008-Кіровоград», ПП «Алегра-Кіровоград», ПП «Регіон-Кіровоград», ПП «Єлісаветград-Кіровоград», ПП «Стандарт-2009», ПП «Некс-Кіровоград», ПП «Альянс-Кіровоград», ПП «Ямбо», ПП «Алегра», ТОВ «Діаскури», ПП «Арна-Кіровоград»недійсними.

2. Для дослідження ревізорам надати первинні бухгалтерські документи ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) відповідно до протоколу виїмки від 15.02.2010 р..

3. Копію постанови для організації виконання направити до Кіровоградської ОДПІ.

4. Виділити з матеріалів кримінальної справи первинні бухгалтерські документи ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) відповідно до протоколу виїмки від 15.02.2010 р..

5. Матеріали виконаної перевірки в оригіналах та первинні бухгалтерські документи ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649), які використовувались при перевірці, направити до відділу податкової міліції за місцем реєстрації ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) для проведення додаткової перевірки та прийняття рішення в порядку ст.97 КПК України /а.с.101-102 т.1/.

Отже, виходячи з вищевказаного, перевірку позивача проведено саме на виконання постанови заступника начальника ВРКС СВ ПМ ДПА у Кіровоградській області від 21.06.2011 року по кримінальній справі №90-0004.

За загальним правилом визначеним п.86.8 ст.86 Податкового кодексу України (надалі ПК України), податкове повідомлення-рішення приймається керівником податкового органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Однак, п.86.9 ст.86 ПК України встановлені особливості оформлення результатів податкових перевірок у разі, якщо такі перевірки призначені відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність. Так, відповідно до вказаної норми, у разі якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Слід зазначити, що ані норма пункту 86.9 статті 86, ані норма підпункту 78.1.11 пункту 78.1 ст.78 ПК України не конкретизують коло осіб, щодо яких може бути призначено документальну позапланову перевірку за наявності відповідної постанови компетентної особи, винесеної в порядку кримінально-процесуального законодавства. Отже, відповідну документальну перевірку за постановою слідчого, прокурора, органу дізнання чи суду може бути проведено щодо будь-яких осіб.

Положення п.86.9 ст.86 ПК України кореспондують із положеннями п.58.4 ст.58 ПК України, якою передбачено, що у разі коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом.

Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Отже, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду.

При цьому суд зауважує, що п.86.9 ст.86 ПК України не містить будь-яких застережень стосовно того, що порушена кримінальна справа має стосуватися безпосередньо злочинів, предметом яких є податки та збори (наприклад, ст.212 Кримінального кодексу України).

Також суд зазначає, що виходячи з аналізу п.58.4 ст.58, п.86.9 ст.86 ПК України, правовий аналіз висновків акту перевірки, на стадії до ухвалення судового рішення у кримінальній справі, в межах якої проведена перевірка позивача, виходить за межі компетенції адміністративного суду. Відтак, суд не дає правову оцінку твердженням відповідача, викладеним в акті щодо обставин, встановлених в ході розслідування кримінальної справи №90-0004.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 27 жовтня 2011 року №0001552330 та №0001542330 винесені відповідачем передчасно, без урахування вимог пункту податкового законодавства.

З огляду на вказане, суд приходить до висновку, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню, оскільки винесені за результатом перевірки платника податків, призначеної в рамках порушеної кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки та збори.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 69-72, 86, 94, 158-163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби від 27 жовтня 2011 року №0001542330.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби від 27 жовтня 2011 року №0001552330.

4. Присудити ПТ «Сервіс»Авдєєв і компанія (код 13740649) з Державного бюджету України шляхом зобов'язання Державної казначейської служби України безспірно списати з рахунку Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Кіровоградської області Державної податкової служби судові витрати по справі, що становлять судовий збір в сумі 1141 грн. 11 коп..

5. В іншій частині позовних вимог відмовити.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її оголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 07 вересня 2012 року.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Л.І. Хилько

Дата ухвалення рішення05.09.2012
Оприлюднено11.09.2012
Номер документу25909274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1170/2а-546/12

Ухвала від 11.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Постанова від 05.09.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 10.07.2012

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні