Ухвала
від 29.08.2012 по справі 2а/1270/3006/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Борзаниця С.В.

Суддя-доповідач - Білак С. В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2012 року справа №2а/1270/3006/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Білак С.В., суддів Сухарька М.Г., Гаврищук Т.Г., секретар судового засідання Костроміна Г.С., з участю представника позивача Ковальова С.О., представників відповідача Кулепна О.М., Кривонос О.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Слов'яносербському районі Луганської області Державної податкової служби на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 31 травня 2012 р. у справі № 2а/1270/3006/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрохім" до Державної податкової інспекції у Слов'яносербському районі Луганської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення рішення з ПДВ,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрохім" (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Слов'яносербському районі Луганської області Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 02.04.2012 року № 0000062300 про нарахування штрафних (фінансових) санкцій з ПДВ в сумі 66425,50 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 22 травня 2012 р. позов було задоволено.

Визнано противоправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в Слов'яносербському районі Луганської області від 02 квітня 2012 року №0000062300.

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрохім» з Державного бюджету України судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 696 грн. 45 коп.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права та відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що спеціальний режим оподаткування сільськогосподарського підприємства не звільняє від надання до контролюючого органу податкової декларації з ПДВ, у якій необхідно зробити розрахунок суми ПДВ, яка підлягає акумулюванню на спеціальному рахунку. Та пільга, надана на податок на додану вартість сільськогосподарському товаровиробнику, не дає право не несвоєчасне перерахування зазначених сум ПДВ на спеціальний рахунок.

Встановлені перевіркою суми заниження податкового зобов'язання не відображені платником податку у податкових деклараціях з ПДВ та не перераховані на спеціальний рахунок.

Судом першої інстанції не було надано належної правової оцінки поясненням відповідача з питань розрахунку штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, натомість судом першої інстанції у оскаржуваній постанові були зроблені висновки та прийнято рішення без використання інших доказів, передбачених ч.1 ст. 69 КАС України та без встановлення фактичних обставин справи.

В судовому засіданні представники відповідача підтримали доводи апеляційної скарги.

Представник позивача заперечував проти доводів апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що за результатами перевірки позивача 07.03.2012 року відповідачем було складено акт №7/23-31259644 про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрохім» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2011 року по 01.02.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2011 року по 01.02.2012 року (том І а.с.28-61).

На підставі акту перевірки, відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення від 02.04.2012 року №0000062300 про збільшення грошового зобов'язання за платежем з податку на додану вартість за штрафними санкціями у сумі 66425,5 грн. (том І а.с.62).

На виконання вимог та положень ст. 85 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» ст. 28 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» Постановою Кабінету Міністрів України «Про створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних регіонів» від 30.06.2010 року №527 затверджено Порядок спрямування у 2010 році коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних регіонів (далі - Порядок).

Згідно до п. 1 Порядку, цей Порядок визначає механізм спрямування у 2010 році Фондом загальнообов'язкового державного страхування України на випадок безробіття коштів на створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних регіонів.

Згідно до п.11 зазначеного Порядку, кошти, спрямовані на виконання програм, класифікуються як капітальні трансферти.

Відповідно до ч. 4 ст. 9 Бюджетного Кодексу України, трансферти - кошти, одержані від інших органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших держав або міжнародних організацій на безоплатній та безповоротній основі.

За результатами конкурсу бізнес-планів (том І а.с.84-130), проведеного Луганською обласною державною адміністрацією серед підприємств області, відповідно до Положення «Про проведення у 2011 році конкурсу бізнес-планів щодо створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних районів області», затвердженого розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації №368 від 29.03.2011 року, позивача було визнано Учасником Програми, як одного з переможців зазначеного конкурсу, що підтверджується листом Конкурсної комісії від 11.05.2011 року за №29 ( том І а.с.133).

Замовником із створення нових робочих місць та будівництва відповідних об'єктів у всіх галузях економіки і розпорядника нижчого рівня виділених на цю мету коштів розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації від 11.05.2011 року №368, на виконання Програми створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних районів Луганської області на 2010-2011 роки, затвердженої розпорядженням Луганської обласної державної адміністрації від 06.08.2010 року № 893 визначено Державну компанію «Луганськлегінвест».

Як вбачається з матеріалів справи 12.05.2011 року між Державною компанією «Луганськлегінвест» та позивачем було укладено договір №18-527/264 про взаємовідносини Державної компанії «Луганськлегінвест» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрохім» у реалізації Програми створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних районів Луганської області на 2011 рік (том І а.с.138-144).

Предметом договору від 12.05.2011 №18-527/264 є створення Учасником Програми при участі Замовника за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття згідно з Програмою - 2011 та у встановлені нею строки нових робочих місць шляхом реалізації у вугледобувному - Слов'яносербькому районі бізнес - плану «Організація виробництва, зберігання та реалізації овочів на базі використання прогресивних технологій».

Відповідно до п.п. 2.2 п. 2 зазначеного договору, кошти Фонду спрямовуються на фінансування видатків, пов'язаних із закупівлею обладнання, виконанням будівельно-монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт (послуг), та на утримання служби Замовника, включаючи витрати на здійснення замовником технічного нагляду.

Як вбачається з матеріалів справи, 20.05.2011 року було укладено договір поставки систем капітального зрошення №18-527/264-2 (з додатковими угодами) між Державною компанією «Луганськлегінвест» (далі-Замовник) з одного боку і позивачем (далі - Учасник Програми) з іншого боку та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЮТА ЛТД» (далі - Продавець), з третього боку, відповідно до якого Замовник з метою створення нових робочих місць зобов'язується перерахувати Учаснику Програми грошові кошти необхідні для оплати Продавцеві вартості закупівлі системи крапельного зрошення овочів на полі площею 40,0 га., а учасник Програми проводить оплату Товару і здійснює спільно з Замовником його отримання від Продавця, а продавець зобов'язується поставити учасникові програми, товар в номенклатурі та кількості вказаної в п. 1.2 цього Договору (том ІІ а.с.34-39).

Відповідно до умов договору гроші Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття надаються Замовником Учаснику Програми для здійснення останнім господарської діяльності, результатом якої є придбання основних фондів із наступним використанням їх позивачем у своїх оподатковуваних господарських операціях.

07.06.2011 року було укладено договір купівлі - продажу №18-527/264-3 між Державною компанією «Луганськлегінвест» (далі-Замовник) з одного боку і позивачем (далі - Учасник Програми) з іншого боку та Товариством з обмеженою відповідальністю «Техноторг - Дон» (далі - Продавець), з третього боку, відповідно до якого Замовник з метою створення нових робочих місць зобов'язується перерахувати Учаснику Програми грошові кошти необхідні для оплати Продавцю вартості закупівлі техніки, а учасник програми проводить оплату товару і здійснює спільно з Замовником його приймання від Продавця, а продавець зобов'язується поставити учасникові програми товар в номенклатурі, кількості, вказаної у Специфікації, що є Додатком №1 до Даного договору і складає його невід'ємну частину ( том ІІ 42-46).

Підпунктами 1.3 та 1.4 пункту 1 договору визначено, що фінансування цього договору здійснюється замовником по мірі надходження коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, що виділяються на 2011 рік. Загальна вартість товару та ціна цього Договору становить 348000,00 гривень.

Згідно акту приймання - передачі від 07.06.2011 року за договором купівлі - продажу №18-527/264-3 підтверджено факт поставки трактора колісного Белорус - 1221.21 на об'єкт Програми на загальну вартість 348000,00 грн. (том ІІ а.с.47). На підтвердження виконання ТОВ «Техноторг -Дон» надано видаткову накладну №ТехЛ000504 від 23.06.2011 року на загальну суму 348000,00 грн., з урахуванням ПДВ у сумі 58000,00 грн. (том ІІ а.с.48) та довідку рахунок №158556 серії ТН від 25.06.2011 року на суму 348000,00 грн. (том ІІ а.с.49).

22.06.2011 року було укладено договір поставки обладнання №18-527/264-4 між Державною компанією «Луганськлегінвест» (далі-Замовник) з одного боку і позивачем (далі - Учасник Програми) з іншого боку та Товариством з обмеженою відповідальністю «Українська овочева компанія» (далі - Продавець), з третього боку, відповідно до якого Замовник з метою створення нових робочих місць зобов'язується перерахувати Учаснику Програми грошові кошти необхідні для оплати Продавцю вартості закупівлі обладнання, а учасник програми проводить оплату товару і здійснює спільно з Замовником його приймання від Продавця, а продавець зобов'язується поставити учасникові програми товар в номенклатурі, кількості, вказаної в п. 1.2 цього Договору ( том ІІ 53-58).

06.06.2011 року за договором поставки обладнання №18-527/264-4 підтверджено факт поставки сівалки овочевої за ціною з урахуванням ПДВ 256191,60 грн., комбайну морквозбирального за ціною з урахуванням ПДВ 784893,22 грн., машини для зрізання гички ТО за ціною з урахуванням ПДВ 164198,74 грн., машини для викопування цибулі за ціною з урахуванням ПДВ 126933,77 грн., на об'єкт Програми на загальну вартість. На підтвердження виконання надано видаткову накладну №Ю-00000235 від 11.10.2011 року на загальну суму 95220,00 грн., з урахуванням ПДВ у сумі 15870,00 грн.

22.07.2011 року було укладено договір купівлі - продажу №18-527/264-5 між Державною компанією «Луганськлегінвест» (далі-Замовник) з одного боку і позивачем (далі - Учасник Програми) з іншого боку та Товариством з обмеженою відповідальністю «Альта Логістік ЛТД» (далі - Продавець), з третього боку, відповідно до якого Замовник з метою створення нових робочих місць зобов'язується перерахувати Учаснику Програми грошові кошти необхідні для оплати Продавцю вартості закупівлі техніки, а учасник програми проводить оплату товару і здійснює спільно з Замовником його приймання від Продавця, а продавець зобов'язується поставити учасникові програми товар в номенклатурі, кількості, вказаної у Специфікації, що є Додатком №1 до Даного договору і складає його невід'ємну частину (том ІІ а.с.60-63).

Згідно акту приймання - передачі від 08.09.2011 року за договором купівлі - продажу №18-527/264-5 підтверджено факт поставки електричного автонавантажувача на об'єкт Програми на загальну вартість 300000,00 грн. (том ІІ а.с.70). На підтвердження виконання ТОВ «Альта Логістік ЛТД» надано видаткову накладну №2-00000187 від 08.12.2011 року на загальну суму 300000,00 грн., з урахуванням ПДВ у сумі 50000,00 грн. (том ІІ а.с.64), рахунок - фактуру №2-00000155 від 08.09.2011 року (том ІІ а.с.64).

Позивачем було укладено господарські договори, відповідно до яких він отримував кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за які повинен був придбати основні фонди, організувати будівництво об'єкту та пуско-налагоджувальні роботи.

Виконання договорів позивачем підтверджено накладними, актами прийому-передачі, а сплата грошових коштів підтверджується платіжними дорученнями та деклараціями.

Згідно акту про готовність до вводу в експлуатацію об'єкта по створенню нових робочих місць «Програми із створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення вугледобувних районів та міст Луганської області на 2011 рік» у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Агрохім» від 26.12.2011 року, затвердженого заступником голови Луганської обласної держадміністрації, об'єкт Програми НРМ -2011 за основним показником - кількістю нових робочих місць, які обладнані за рахунок коштів Фонду, характеризується наступним: кількість нових робочих місць згідно завдання програми НРМ-2011 - 17, фактично - 17. Згідно висновків акту прийнято наступне рішення: об'єкт по створенню за рахунок коштів Фонду нових робочих місць вважати готовим до вводу в експлуатацію, на якому підлягають працевлаштуванню жителі вугледобувних регіонів у встановленому порядку (том ІІ, а.с.93-95).

Згідно довідки про результати перевірки ТОВ «Агрохім» від 17.04.2012 року, перевірка була проведена головним спеціалістом відділу взаємодії з роботодавцями Слов'яносербського районного центру зайнятості, в ході якої було встановлено, що в рамках реалізації Програми зі створення нових робочих місць в 2011 році в ТОВ «Агрохім» було створено 17 нових робочих місць. Перевіркою не виявлено порушень Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» .

З матеріалів справи вбачається, що грошові кошти на виконання зобов'язань за договорами були перераховані на рахунки контрагентів з банківських рахунків позивача, що підтверджується платіжними дорученнями.

Колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції про те, що позивач правомірно відповідно до п.п. 16-18 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.99 р. № 290 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1999 р. за № 860/4153, зарахував до складу свого валового доходу отримані кошти цільового фінансування капітальних інвестицій, одержаних від ДК «Луганськлегінвест». При цьому відповідно до положень п.п.16-17 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 15 "Дохід" зазначене цільове фінансування може бути визнаним доходом, оскільки позивачем були надані докази в підтвердження того, що воно було отримане та підприємство виконало умови такого фінансування. Також позивачем отримане цільове фінансування як доход декларувалося протягом тих періодів, в яких були зроблені витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування - Програми НРМ-11.

Крім того колегія суддів зазначає, що в матеріалах акту перевірки відповідачем не була визначена сума податкового зобов'язання з ПДВ, яка підлягала сплаті до Державного бюджету, а тому не було об'єкта для застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Таким чином, нарахування штрафу у сумі 66 425,50 грн. було здійснено всупереч вимогам абз. 1.2 п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України, оскільки штрафні (фінансові) санкції передбачаються лише у разі визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 167, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Слов'яносербському районі Луганської області Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 31 травня 2012 р. у справі № 2а/1270/3006/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрохім" до Державної податкової інспекції у Слов'яносербському районі Луганської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення рішення з ПДВ - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частина ухвали складена в нарадчій кімнаті та проголошена в судовому засіданні 29 серпня 2012 року, в повному обсязі складена 31 серпня 2012 року.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвала суду може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, а в разі складання рішення відповідно до ст.160 КАС України - з дня складання рішення в повному обсязі.

Головуючий суддя С.В.Білак

Судді Т.Г.Гаврищук

М.Г.Сухарьок

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2012
Оприлюднено11.09.2012
Номер документу25914532
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/3006/2012

Ухвала від 23.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 29.08.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Білак С. В.

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 23.04.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні