Постанова
від 07.09.2012 по справі 2а-9018/12/0170/27
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 вересня 2012 р. (10:10) Справа №2а-9018/12/0170/27

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Аблякимова Е.Е., при секретарі судового засідання Залюбовської Л.В., без участі представників сторін, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гурман"

про стягнення.

Обставини справи: Державна податкова інспекція у м. Керчі АР Крим Державної податкової служби (далі-Позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Гурман" (далі- Відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 189 053,73 гривень.

Свої вимоги мотивує тим, що за результатами проведеної невиїзної документальної позапланової перевірки відповідача було складено акт, на підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.05.2012 № 0000412201, відповідно до якого за відповідачем утворилась податкова заборгованість з податку на додану вартість, з урахуванням пені, на загальну суму 189 053,73 гривень. З метою погашення податкового боргу відповідачу надсилалась вимога, проте сума боргу залишилась несплаченою.

Ухвалами Окружного адміністративного суду від 17.08.12р. відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності, в якій позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив останні задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про день та час розгляду справи повідомлявся належним чином - рекомендованою кореспонденцією (а.с.34), про причини неявки суд не повідомив.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів з'ясування обставин по справі, керуючись ст.ст.33, 128 КАС України, суд вважає можливим розглядати справу у відсутності представників сторін.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 5 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено коло суб'єктів владних повноважень, до яких віднесено орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб'єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб'єктами владних повноважень.

Таким чином, судом встановлено, що ДПІ у м. Керч АР Крим ДПС є органом виконавчої влади та суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 55 Господарського кодексу України суб'єктом господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючі господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків встановлених законом. Згідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємства, створені відповідно до Господарського кодексу України та зареєстровані в установленому законом порядку визнаються суб'єктами господарювання.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Гурман" є юридичною особою, зареєстрованою 06.04.2005 року виконавчим комітетом Керченської міської ради АРК, що підтверджується довідкою з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 14317976 станом на 23.07.2012 рік.(а.с.4-6).

Відповідно до довідки ДПІ в м.Керчі АР Крим № 10643/10/18-03 від 31.07.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Гурман" перебуває на податковому обліку з 06 серпня 2002 року (а.с.8).

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований в податковому органі, є платником ПДВ з 21.02.2003 року, про що свідчить свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 00338225 НБ № 165454 (а.с.9).

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.49.2 ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Пунктом 54.1 ст.54 Податкового кодексу України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Пунктом 203.1 ст.203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно до п.203.2 ст.203 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно з п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Судом встановлено, що заборгованість відповідача утворилась в результаті нарахованих до сплати сум по акту про результати невиїзної документальної позапланової перевірки з питань нарахування ПДВ відносно операцій умовного продажу залишків товарних запасів по декларації з ПДВ за березень 2011 року від 18.05.2012 року № 316/22-01/32063187.

За висновками даного акту встановлено порушення Товариства з обмеженою відповідальністю "Гурман", а саме:

п. 184.6 та 184.7 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість у березні 2011 року у розмірі 171697,40 гривень (а.с.14). На підставі вищевказаного акту було винесене повідомлення-рішення № 0000412201 від 21.05.2012 року у розмірі 171 697,40 гривень. З урахуванням часткової сплати боргу, заборгованість станом на день розгляду справи становить 171 685,99 гривень, що підтверджується особовим рахунком.

Таким чином, судом встановлено, що податковий борг відповідача виник в результаті не сплати останнім суми богу, визначеному податковими повідомленнями -рішеннями.

Судом встановлено, що згідно з п.п. "ж" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755- VI зі змінами та доповненнями ТОВ "Гурман" 15.03.2012 року було анульовано у якості платника ПДВ у зв'язку з наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб записи щодо відсутності юридичної особи за її місцезнаходженням.

Платником протягом періоду ( з 01 лютого 2010 року по 01 січня 2011 року) надані податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчать про наявність оподатковуваних поставок, та має за останні дванадцять календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 626633 грн,, а також податкові декларації з ПДВ за січень, лютий, березень 2011 року, з сумою оподатковуваних поставок 112552 грн.

Згідно з п. 184.6 ст.184 Податкового Кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами та доповненнями: «У разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітнім (податковим) періодом, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.

Якщо в останньому звітному (податковому) періоді на обліку у платника податку залишаються товари та необоротні активи, при придбанні яких суми податку були включені до податкового кредиту, платник податку не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов'язаний визнати умовне постачання таких товарів та необоротних активів та нарахувати податкові зобов'язання виходячи із звичайної ціни відповідних товарів чи необоротних активів, крім випадків реорганізації платника податків, шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону».

На момент анулювання платником ПДВ на балансі ТОВ «ГУРМАН» згідно з даними додатку К/1 до податкової декларації з податку на прибуток за 2011 рік ( звітність з податку на прибуток надана до ДПІ в м. Керчі) задекларовано залишків ТМЦ на складах на суму 856802 грн. (балансова вартість запасів на оптових складах (в місцях зберігання) та залишкової вартості основних фондів в сумі 2405 грн.

На підставі п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до пп.129.1.1 ст. 129 ПК України відповідачу була нарахована пеня у сумі 17 367,74 грн. згідно з карткою особового рахунку.

Таким чином загальна сума заборгованості з урахуванням пені, станом на день розгляду справи складає 189 053,73 гривні.

Відповідно до вимог ст. 59, 87, 95 Податкового кодексу України з метою стягнення податкового боргу позивачем були прийняті наступні заходи.

Все майно та майнові права відповідача зареєстровані в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, що підтверджено витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 11.06.2012 року № 36426102.

21.05.12. р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Гурман» отримало податкове повідомлення рішення № 0000412201 (а.с.19).

22.05.2012 р. на адресу підприємства направлений лист вих. № 5263/10/22-01 про необхідність сплати податкового боргу, та розрахунок пені (а.с.22-23).

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.55.2 ст.59 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, органи державної податкової служби мають звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання платнику податкової вимоги на кожну суму податкового боргу.

Отже, для стягнення вищезазначеної суми боргу податковий орган повинен був відповідно до ст.59, п.55.2 ст.59 Податкового кодексу України надіслати відповідачу податкову вимогу на зазначену суму.

Судом встановлено, що позивачем було сформовано та надіслано відповідачу вимогу № 63 від 07 червня 2012 року про нарахування податку на додану вартість на загальну суму 189 053,73 гривень (а.с.20).

Отже, відповідач про несплату боргу повідомлений належним чином, але станом на день розгляду справи не погасив зазначений вище податковий борг.

08.06.12 р. у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю «Гурман» прийняте рішення про опис майна у податкову заставу. Того ж дня був складений акт опису майна, на яке розповсюджується право податкового залогу № 61. Відповідно до акту перевірки надання останньої звітності від 02.08.12 р. - дата надання останнього звіту -03.08.2011р.

Відповідно до облікових даних ДПІ в м.Керчі у відповідача відкрило 1 розрахунковий рахунок (а.с.16).

Перевіркою надання звітності підприємства встановлено, що дата надання останньої звітності 03.08.2011 року, надана податкова декларація з податку на прибуток за 2 квартал 2011 року.

Відповідно до облікової картки платника станом на 07.08.2012 року сума боргу в розмірі 189 053,73 гривень відповідачем не погашена.

На підставі викладеного, суд вважає, що факт несплати ТОВ "Гурман" у встановленому законом порядку та строки суми податкового боргу з податку на додану вартість в розмірі 189 053,73 гривень, є повністю доведеними позивачем та підтверджується доказами, дослідженими у судовому засіданні.

Суд зазначає, що відповідно до п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно п. 95.1 статті 95 Податкового кодексу України органи державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності -шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Приймаючи до уваги, що податковий борг у розмірі 189 053,73 гривень відповідачем станом на день розгляду справи не сплачений, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальність "Гурман" (ідентифікаційний код 32063187) в дохід місцевого бюджету м. Керчі АР Крим ( р/р № 35210001002491 в ДУ ДКСУ в АРК м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 34406573) заборгованість зі сплати податкового боргу з податку на додану вартість, з урахуванням пені, на загальну суму 189 053 (сто вісімдесят дев'ять тисяч п'ятдесят три) гривні 73 копійки.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Аблякимов Е.Е.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.09.2012
Оприлюднено13.09.2012
Номер документу25942506
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9018/12/0170/27

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Постанова від 07.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

Ухвала від 17.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Аблякимов Е.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні