Постанова
від 16.08.2012 по справі 0870/5784/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2012 року 14:30 Справа № 0870/5784/12

м. Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Татаринова Д.В.

розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовною заявою: Комунального підприємства «Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об'єднання №13»

до відповідача: державного реєстратора Виконавчого комітету Запорізької міської ради Медведєвої Т.О.

про: припинення юридичної особи, -

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: не з'явився, -

ВСТАНОВИВ:

15.06.2012 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального підприємства «Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об'єднання №13» (далі - позивач, КП «ВРЕЖО №13») до державного реєстратора Виконавчого комітету Запорізької міської ради Медведєвої Т.О. (далі - відповідач, держреєстратор Медведєва Т.О.), в якому позивач просить суд:

- визнати свідоцтво про реєстрацію КП «ВРЕЖО №14» код ЄДРПОУ 30599671, виданого відділом реєстрації та єдиного реєстру Запорізької міської ради зареєстрованого розпорядженням Запорізького міського голови №1198 від 29.09.1999 таким, що втратило чинність;

- припинити юридичну особу КП «ВРЕЖО № 14», пр. Металургів, буд. 11, м. Запоріжжя, 69032;

- зобов'язати відповідача провести спрощену державну реєстрацію припинення юридичної особи КП «ВРЕЖО № 14».

Представник позивача у судове засідання не з'явився. До суду подав клопотання про розгляд справи за відсутності уповноваженого представника. Позовні вимоги підтримує у повному обсязі.

Відповідач у судове засідання також не з'явилась. До суду надала клопотання про розгляд справи за її відсутності. Проти позову заперечує у повному обсязі та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Керуючись приписами ст. 41, 122 КАС України суд розглянув справу в порядку письмового провадження, на підставі наявних доказів, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Вивчивши матеріали адміністративного позову, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.

05.06.2002 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 40 «Про реорганізацію КП «ВРЕЖО № 12» та КП «ВРЕЖО № 14» (далі - разом КП «ВРЕЖО № 12, 14»). Даним рішенням вирішено:

- реорганізувати КП «ВРЕЖО № 12, 14» шляхом злиття;

- створити комунальне підприємство «ВРЕЖО № 13»;

Управлінню житлового господарства Запорізької міської ради забезпечити виконання відповідних заходів, пов'язаних з реорганізацією КП «ВРЕЖО № 12, 14» і створенням на їх базі КП «ВРЕЖО № 13» та затвердженням статуту.

17.06.2002 Управлінням житлового господарства Запорізької міської ради видано наказ №184 «Про реорганізацію комунальних підприємств «ВРЕЖО № 12, 14», яким наказано:

1. Реорганізувати з 01.09.2002 КП «ВРЕЖО № 12,14» шляхом злиття.

2. На базі виробничих потужностей реорганізованих КП «ВРЕЖО № 12, 14» створити КП «ВРЕЖО №13» з об'єднаним статутним фондом та обсягом загальної площі, яка знаходиться на обслуговуванні 992,3 тис.м2 в тому числі житловий фонд комунальної власності 264,8 тис.м2.

3. Начальникам КП «ВРЕЖО № 12, 14» Юлпатову Б.В. та Чернеченку М.Г.:

3.1. Забезпечити у строк до 01.09.2002 виконання умов ст. 34 Закону України «Про підприємства», а саме наступних, зокрема:

3.1.3. Забезпечити підготовку документів для виключення з 01.09.2002 КП «ВРЕЖО № 12, 14» з державного реєстру України. Строк 01.09.2002.

8. Членам робочої комісії по реорганізації КП «ВРЕЖО № 12,14» створеної на підставі наказу від 14.06.2002 № 182 забезпечити контроль за ходом реорганізації КП «ВРЕЖО № 12, 14» і створення КП «ВРЕЖО № 13», звернувши увагу, зокрема, на дотримання умов чинного законодавства з питань реорганізації підприємств, формування трудового колективу, кошторису доходів і видатків.

9. Прийняття заяв претензій кредиторів реорганізованих КП «ВРЕЖО « 12, 14» здійснювати до 01.09.2002.

Як встановлено матеріалами справи, керівники КП «ВРЕЖО № 12,14» ліквідаційні комісії не створили і не надали належних документів до відділу реєстрації та єдиного реєстру Запорізької міської ради для включення підприємств з державного реєстру.

22.06.2002 Управління житлового господарства оприлюднило оголошення про ліквідацію КП «ВРЕЖО № 12, 14» в газеті «Запорізька Січ». З даного приводу позивачем зазначено, що інших заходів щодо припинення реєстрації підприємств проведено не було.

Частиною 11 Статуту КП «ВРЕЖО № 14» від 29.09.1999 передбачено, що ліквідація та реорганізація Підприємства (злиття, поділ, приєднання, виділення, перетворення) провадяться за рішенням Власника Підприємства, або за рішенням суду (арбітражного суду).

Ліквідація Підприємства здійснюється комісією, яка утворюється Власником або судом (арбітражним судом) у випадках, передбачених чинним законодавством України.

З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження по керуванню справами Підприємства.

Порядок та термін проведення ліквідації Підприємства встановлюються Власником Підприємства або судом (арбітражним судом), також встановлюється строк заяви претензій кредиторів.

Майно Підприємства, що залишилось після розрахунків с бюджетом, оплати праці працівників Підприємства, розрахунків з його кредиторами, використовується за вказівкою Власника.

У разі реорганізації Підприємства його права і обов'язки переходять до правонаступників.

Підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту його виключення з державного реєстру України.

20.03.2012 КП «ВРЕЖО № 13» звернулось до відповідача з листом № 779, у якому просить провести спрощену процедуру припинення реєстрації підприємств КП «ВРЕЖО № 12, 14» в Єдиному реєстрі юридичних осіб.

До листа КП «ВРЕЖО № 13» були надані наступні документи:

- копія реєстраційної картки про включення відомостей про юридичну особу КП «ВРЕЖО № 14», КП «ВРЕЖО № 12»;

- копія реєстраційної картки про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи КП «ВРЕЖО № 14», КП «ВРЕЖО № 12»;

- копія наказу Управління житлового господарства Запорізької міської ради №184 від 17.06.2002;

- копії довідок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №325, №326;

- копія довідки Державної податкової адміністрації №1120/10/29-117 від 25.01.2012 із зазначенням про те, що КП «ВРЕЖО № 12», КП «ВРЕЖО № 14» на обліку в ДПІ у Ленінському районі не перебувають;

- копія довідки Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 02.02.2012 №346, №345;

- копії довідок з Пенсійного фонду України від 04.11.2002 №08/03-2877 №2845. У довідці №08/03-2877 зазначено, що КП «ВРЕЖО № 14» на обліку в УПФУ в Ленінському районі м. Запоріжжя не перебуває;

- копія довідки Правобережного районного центру зайнятості №442 від 14.02.2012, із зазначенням про зняття з обліку КП «ВРЕЖО № 12, 14»;

- копія довідки про включення до єдиного державного реєстру підприємств та організацій України №24/4126 від 08.10.1999;

- копія свідоцтва про державну реєстрацію КП «ВРЕЖО № 14»;

- копія довідки 1781/9/28/115 від 06.12.2002 про зняття з обліку платника податків КП «ВРЕЖО № 14». У даній довідці зазначено, що КП «ВРЕЖО № 14» не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) у зв'язку з реорганізацією за рішенням власника від 05.0.2002 № 40;

- копія Статуту КП «ВРЕЖО № 14»;

- копія рішення Запорізької міської ради № 40 від 05.06.2002;

- копія оголошення з газети «Запорізька Січ»;

- копія балансу КП «ВРЕЖО № 14» від 01.09.2002;

- копія актів-передачі справ КП «ВРЕЖО № 12» від 20.08.2002.

28.03.2012 держреєстратором Медведєвою Т.О. направлено листа до КП «ВРЕЖО № 13» із зазначенням, що надіслані копії документів для проведення припинення юридичних осіб КП «ВРЕЖО № 12, 14» не відповідають вимогам Закону № 755-IV (ст. 34 та ст. 36). Стосовно включення відомостей про юридичних осіб до ЄДР, які зареєстровані до 01.07.2004 надано копію листа Державної реєстраційної служби України № 159-7-25-12 від 17.02.2012. Із змісту даного листа вбачається, що процес включення до ЄДР відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих до 1 липня 2004 року, завершується 03.03.2012.

Перевіривши вміст наданих позивачем документів, суд вважає, що відповідачем вірно відмовлено позивачу у включенні до ЄДР відомостей про юридичних осіб КП «ВРЕЖО № 12, 14», оскільки позивачем надані не всі необхідні документи.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд прийшов до висновку, що у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити у повному обсязі, з огляду на наступне.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» № 755-IV від 15 травня 2003 року із змінами та доповненнями (далі - Закон № 755-IV).

Статтею 1 Закону № 755-IV встановлено, що ЄДР - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до ЄДР шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно із ч. 2 Прикінцевих положень Закону № 755-IV (в редакції Закону від 15.05.2003) державний реєстратор протягом 2004-2005 років при надходженні від юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної картки, відповідно до вимог статті 19 цього Закону, зобов'язаний провести заміну раніше виданих їм свідоцтв про державну реєстрацію на свідоцтва про державну реєстрацію єдиного зразка.

Верховною Радою України 01.07.2010 за № 2390 прийнято Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» щодо спрощення механізму державної реєстрації припинення суб'єктів господарювання» (далі - Закон № 2390).

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2390 цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, тобто 03.03.2011.

Усі юридичні особи та фізичні особи - підприємці, створені та зареєстровані до 01.07.2004, зобов'язані у встановлений п. 2 цього розділу строк подати державному реєстратору реєстраційну картку для включення відомостей про них до ЄДР.

Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2390 передбачено, що процес включення до ЄДР відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих до 01.07.2004, завершується через рік, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, тобто 03.03.2012.

Відповідно до вимог Закону № 2390 засобами програмного забезпечення ведення ЄДР в автоматичному режимі відключено функцію для реалізації можливості включення відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Згідно із Прикінцевими та перехідними положеннями Закону № 2390 після закінчення передбаченого для включення відомостей до ЄДР строку, уповноважені органи у місячний строк проводять звірення відомчих реєстрів (баз даних реєстрів, журналів реєстрації, обліку тощо), за результатами якого готують аналітичну інформацію для передачі її тимчасовим міжвідомчим спеціальним комісіям, утвореним з метою проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 01.07.2004, відомості про яких до встановленого строку не включені до ЄДР.

За результатами проведеної тимчасовими міжвідомчими спеціальними комісіями роботи відомості про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, зареєстрованих до 01.07.2004, будуть включені до ЄДР з відміткою про те, що свідоцтва про їх державну реєстрацію, оформлені з використанням бланків старого зразка та видані до 01.07.2004, вважаються недійсними.

Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону № 755-IV для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.

За приписами ч. 1 ст. 36 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв'язку з ліквідацією;

довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів;

довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування;

довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Крім того, згідно ч. 1 ст. 38-1 Закону 755-IV спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться державним реєстратором на підставі судового рішення про:

скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи, у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення щодо визнання юридичної особи банкрутом;

припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року та в разі, якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати опублікування в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації оголошення про постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, не надав державному реєстратору документи, перелік яких передбачено частиною першою статті 36 цього Закону.

Стосовно спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичних осіб КП «ВРЕЖО № 12, 14», судом встановлено, що позивачем не надано держреєстратору Медведєвій Т.О. судового рішення щодо припинення юридичної особи.

Згідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2, 4 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 4, п. 1 ст. 17, ст. ст. 158, 162, 163, 167, КАС України, суд. -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити у повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя (підпис) Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2012
Оприлюднено14.09.2012
Номер документу25959353
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/5784/12

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 16.08.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 07.08.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 03.07.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні