Постанова
від 28.08.2012 по справі 2а/2370/3019/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2012 року Справа № 2а/2370/3019/2012

12 год. 30 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді -Гараня С.М.,

при секретарі -Лисенко С.С.,

за участю:

представників позивача товариства з обмеженою відповідальністю «Злагода»Горбачевської Ю.В., Полішкевича М.В. -за довіреностями,

представника відповідача територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Черкаській області Заграничної С.М. -за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Злагода»до територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у Черкаській області про скасування постанови про застосування фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністративним позовом звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Злагода», в якому просить скасувати постанову територіального управління Головавтотрансінспекції у Черкаській області № 087302 від 06.04.2010 р.

Представники позивача в обґрунтування позовних вимог зазначили, що штраф накладений необґрунтовано, оскільки положеннями Закону України «Про автомобільний транспорт»не передбачена наявність в дорожньому листі автомобіля штампу медпрацівника про проведення перед рейсового медичного огляду працівника, оскільки дана норма регулює саме вантажні, а не пасажирські перевезення. На підставі викладеного представники позивача і просили скасувати оскаржувану постанову про застосування санкцій.

Представник відповідача з позицією позивача не погодилася, з приводу чого пояснила, що Головна державна інспекція на автомобільному транспорті згідно покладених на неї завдань здійснює державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування. На підставі виявленого порушення відповідачем було винесено постанову про накладення фінансових санкцій в сумі 1700 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, а саме -пункту 3 частини 1 статті 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт». В задоволенні позову просила відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши письмові докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців товариство з обмеженою відповідальністю «Злагода»зареєстроване як юридична особа 26.12.2003 р., ідентифікаційний код 32810166.

24 березня 2010 року територіальним управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Черкаській області проведено перевірку позивача на предмет дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Результати перевірки зафіксовані в акті перевірки за № 161821 від 24.03.2010 р.

Відповідно до вищезазначеного акту при перевірці транспортного засобу, що належить позивачеві, виявлено порушення -в дорожньому листі автомобіля відсутній штамп медпрацівника про проведення перед рейсового медичного огляду водія. На даній підставі до позивача постановою від 06.04.2010 р. були застосовані санкції в сумі 1700 грн. за порушення законодавства про автомобільний транспорт, передбачене пунктом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»від 5 квітня 2001 року № 2344-III (далі -Закон № 2344-III).

Засади організації та діяльності між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень визначені Законом № 2344-III.

Статтею 6 Закону № 2344-III визначено, що урядовий орган державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті здійснює: державний контроль за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів законодавчо регульованої сфери, що визначають організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 1190 затверджено положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті (далі -Положення), пунктом 1 якої визначено, що Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується.

Згідно пункту 15 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року № 1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду -відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.

Оцінюючи підстави, на основі яких до позивача були застосовані штрафні санкції, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 39 Закону № 2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху документи, на підставі яких виконують перевезення. Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника -ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса -посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України; для пасажира -квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду -посвідчення особи встановленого зразка).

Згідно пункту 11.1 Наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» № 363 від 14.10.97 р. (далі -Наказ) основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.

Пунктом 11.3 Наказу дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.

В силу пункту 1.4 спільного Наказу Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства внутрішніх справ України від 05.06.2000 року № 124/345 «Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів»щозмінному передрейсовому та післярейсовому медичним оглядам підлягають водії транспортних засобів підприємств, установ та організацій усіх форм власності.

Відповідно до пункту 5.3 вказаного Наказу від 05.06.2000 р. результат проведення щозмінного передрейсового та післярейсодого оглядів фіксується в Журналі щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв, після чого в шляховому листі ставиться штамп з висновком про придатність до керування транспортом.

Таким чином, шляховий лист видається водієві на здійснення кожного окремого рейсу, перед здійсненням якого медичними працівниками встановлюється їх придатність до керування транспортними засобами.

Згідно пункту 2 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції за надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтею 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З аналізу викладених положень нормативно-правових актів суд приходить до висновку про наявність порушення з боку позивача та обґрунтованість накладення фінансових санкцій, що вказує на відсутність підстав для задоволення позову та скасування спірної постанови.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги яка подається до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови виготовлений 03 вересня 2012 року.

Суддя С.М. Гарань

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.08.2012
Оприлюднено14.09.2012
Номер документу25960463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/3019/2012

Ухвала від 21.08.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 28.08.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Ухвала від 10.08.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні