Ухвала
від 05.09.2012 по справі 45/72-42/374т
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

УХВАЛА

Справа № 45/72-42/374т 05.09.12 Справа № 45/180-50/48

За скаргою Державного агентства резерву України(правонаступник Державного комітету України з державного матеріального резерву) на дії Державної виконавчої служби України

У справах № 45/72-42/374т за позовом Державного підприємства "Донецька залізниця"

до Державного агентства резерву України(правонаступник Державного комітету України з державного матеріального резерву)

про стягнення 246100,00 грн.

третя особа Державна казначейська служба України

та № 45/180-50/48 за позовом Державного підприємства "Луганський верстатобудівний завод"

до Державного комітету України з державного матеріального резерву

про стягнення 188 574,90 грн.

Суддя Головатюк Л.Д.

Представники сторін:

Від стягувачів Скляревська Н.О.(дов. від 23.05.2012)

Багаутдінова О.О.(дов. від 07.08.2012)

Від боржника(скаржника) Свірська Н.П.(дов. від 28.05.2012)

Від ДВС України Вовченко О.В.(дов. від 12.12.2011)

Від державної казначейської служби України не прибув

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Рішенням господарського суду м. Києва від 14.07.2010 по справі № 45/72-42/374т позов було задоволено частково, а саме стягнуто з Державного комітету України з державного матеріального резерву на користь Державного підприємства "Донецька залізниця" основний борг в сумі 205 847,21 грн., державне мито в сумі 2058,47 грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 196,81 грн. та витрати на проведення судових експертиз в розмірі 19 158,21 грн.

28.03.2011 на виконання рішення господарського суду міста Києва по справі № 45/72-42/374т від 14.07.2010 видано наказ.

Рішенням господарського суду м. Києва від 11.10.2010 по справі № 45/180-50/48 позовні вимоги задоволено повністю, а саме стягнуто з Державного комітету України з державного матеріального резерву (вул. Пушкінська, 28, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00034016, п/р 35225016003272 у Державному казначействі України, МФО 820172) на користь Державного підприємства - Виробничого об'єднання "Луганський верстатобудівний завод" (91055, м. Луганськ, вул. Поштова, 1, код ЄДРПОУ 143110085) основний борг в сумі 188 574 (сто вісімдесят вісім тисяч п'ятсот сімдесят чотири) грн. 90 коп., витрати по сплаті держмита в сумі 1 885 (одна тисяча вісімсот вісімдесят п'ять) грн. 75 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп.

18.01.2011 на виконання рішення господарського суду міста Києва по справі № 45/180-50/48 від 11.10.2010 видано наказ.

16.07.2012 Державне агентство резерву України(правонаступник Державного комітету України з державного матеріального резерву) звернулося до господарського суду міста Києва зі скаргою від на дії Державної виконавчої служби.

Відповідно до ст. 121-2 Господарського процесуального кодексу України скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконання судових рішень.

Справи № 45/72-42/374т та №45/180-50/48 передано судді Головатюку Л.Д. для розгляду скарги Державного агентства резерву України на дії Державної виконавчої служби.

Ухвалою від 23.07.2012 суддя Головатюк Л.Д. розгляд скарги Державного агентства резерву України на дії Державної виконавчої служби призначив на 15.08.2012.

15.08.2012 в судовому засіданні було оголошено перерву на 22.08.2012 для подання додаткових доказів по справі.

Представник стягувача в судове засідання 22.08.2012 не з'явився, витребувані судом докази не подав, причин неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представники боржника(скаржника) та Державної виконавчої служби України в судове засідання 22.08.2012 з'явилися, дали пояснення по справі.

Суд, дослідивши матеріали справи та вислухавши представників сторін, прийшов до висновку про залучення до участі у справах № 45/72-42/374т та № 45/180-50/48, як третьої особи без самостійних вимог на стороні стягувачів Державну казначейську службу України.

Оскільки на думку боржника(скаржника) Державна казначейська служба України на вимогу Державної виконавчої служби України неправомірно перерахувала на користь останньої грошові кошти, то права та обов"язки Державної казначейської служби України можуть зачіпатися ухвалою, яка буде винесена за результатами розгляду скарги Державного агентства резерву України на дії Державної виконавчої служби України.

Суд прийшов до висновку про витребування додаткових доказів по справі.

Розгляд справи було відкладено на 05.09.2012.

05.09.2012 у судове засідання з"явилися представники позивача, відповідача та відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України і дали пояснення по справі.

Представник державної казначейської служби України в судове засідання 05.09.2012 не з'явився, витребувані судом докази не подав, причин неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник Державного агентства резерву України просив задовольнити скаргу на дії відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України та визнати незаконною діяльність Державної виконавчої служби щодо стягнення коштів в сумі 797 042,66 грн., з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти, які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву і зобов'язати Державну виконавчу службу повернути стягнуті з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву кошти в сумі 797 042,66 грн.

Представники Державного підприємства "Донецька залізниця" та відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України проти зазначеної скарги заперечували та просили відмовити в її задоволенні.

Заслухавши пояснення представників сторін та відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд вважає, що скарга підлягає задоволенню в частині визнання незаконною діяльності Державної виконавчої служби щодо стягнення коштів в сумі 797 042,66 грн., з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву з наступних підстав:

Як пояснив представник Державного агентства резерву України платіжними реквізитами щодо примусового стягнення коштів за відповідальне зберігання є: КПК - 5121030 „Відшкодування підприємствам, установам та організаціям витрат пов'язаних з обслуговуванням матеріальних цінностей державного резерву" рахунок - № 35224009004115; платник - Державне агентство резерву України; код ЄДРПОУ - 37472392; банк платника - Державна казначейська служба України; МФО - 820172.

Вказані реквізити Державне агентство резерву України направляло до відділу примусового виконання рішень судів Державної виконавчої служби листами від 15.12.2011 вих. № 5737/0/4-11 та від 21.06.2012 вих. № 2783/0/4-12 (копії листів в матеріалах справи).

Всупереч наданій інформації 09.07.2012 Державна казначейська служба України перерахувала на користь Державної виконавчої служби України, на вимогу останньої, кошти в сумі 797 042,66 грн. з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти, які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву.

Зазначене підтверджується Випискою з рахунку № 35220003004115 з урахуванням КЕКВ за 09.07.2012, що скріплена штампом Державної казначейської служби України.

Безспірне стягнення коштів з рахунків розпорядників бюджетних коштів здійснюється згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 «Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ».

Відповідно пункту 19 цього Порядку «Безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету та/або заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів». Отже, через неналежне виконання своїх обов'язків виконавчою службою та зазначення у платіжній вимозі не правильних рахунків, з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву, було стягнуто кошти в сумі 797 042,66 грн.

На думку суду Головний державний виконавець ДВС України Вовченко О.В. неправомірно і всупереч наданій Державним агентством резерву України інформації використав для списання державних коштів дані про платіжні реквізити(рахунок, КПКВК та КЕКВ) боржника з іншого виконавчого провадження(про стягнення з Державного агентства резерву України за наказом № 32/200 коштів на користь ПАТ «Сітронікс інформаційні технології Україна») і направив платіжні вимоги Державній казначейській службі України, якою і здійснено примусове списання коштів, які розпорядженням державного виконавця розподілені у відповідності до вимог чинного законодавства.

Суд зазначає, що той факт, що на рахунку № 35220003004115 знаходились кошти які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву підтверджується наступним:

- відповідно до п.8.2 розділу 8 наказу Міністерства фінансів України від 12.03.2012 № 333 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 березня 2012 р. за N 456/20769 „Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету" код 2200 призначений для створення державних запасів і резервів. У вище зазначеному пункті інструкції встановлено, що за кодом 2200 здійснюються видатки на закупівлю товарів для створення стратегічних і надзвичайних запасів, запасів зерна та інших товарів, що мають особливо важливе значення для країни, зокрема державні фонди дорогоцінних металів та каміння, а також державний матеріальний резерв. До цієї категорії не належать звичайні запаси або оборотні матеріальні кошти, а також резервні фонди;

- при списанні коштів з рахунку Держрезерву № 35220003004115 в платіжній вимозі Державної виконавчої служби зазначено код економічної класифікації видатків державного бюджету (КЕКВ) 2200. Отже, виконавчою службою списано з рахунків держрезерву кошти економічна класифікація яких є видатки на закупівлю товарів для створення стратегічних і надзвичайних запасів, запасів зерна та інших товарів, що мають особливо важливе значення для країни, зокрема державні фонди дорогоцінних металів та каміння, а також державний матеріальний резерв.

На думку суду списання коштів Державною виконавчою службою з неналежного рахунку призвело до нецільового використання бюджетних коштів, передбачених для накопичення (приросту) матеріальних цінностей Держрезерву, що в свою чергу може призвести до зриву виконання плану освіження матеріальних цінностей державного резерву, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що п. 1 ст. 23 Бюджетного кодексу України встановлено, що будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному Кодексом.

Пунктом 14 ст. 9 Закону України „Про Державний бюджет України на 2012 рік" установлено, що у 2012 році кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами статей 4, 7 і 8 цього Закону, спрямовуються відповідно на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного матеріального резерву (за рахунок джерел, визначених пунктом 29 статті 4 цього Закону, та 90 відсотків джерел, визначених пунктом 13 статті 4 цього Закону). Отже, кошти списані з рахунку № 35220003004115, є коштами спеціального фонду бюджету, відповідно до п.4 ст. 23 Бюджетного кодексу України витрати спеціального фонду бюджету мають постійне бюджетне призначення, яке дає право провадити їх виключно в межах і за рахунок фактичних надходжень спеціального фонду бюджету.

Також слід зазначити, що Бюджетним кодексом України встановлено розпис державного бюджету, відповідно до п.46 ст. 2 Бюджетного кодексу України розпис бюджету - документ, в якому встановлюється розподіл доходів, фінансування бюджету, повернення кредитів до бюджету, бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за певними періодами року відповідно до бюджетної класифікації.

Згідно з ст.44 Бюджетного кодексу України Державний бюджет України виконується за розписом, який затверджується Міністром фінансів України відповідно до бюджетних призначень у місячний строк з дня прийняття закону про Державний бюджет України. До затвердження розпису Державного бюджету України Міністром фінансів України затверджується тимчасовий розпис Державного бюджету України на відповідний період. Примірник затвердженого розпису Державного бюджету України передається до Рахункової палати та Комітету Верховної Ради України з питань бюджету з подальшим інформуванням про внесені до нього зміни, зумовлені внесенням змін до закону про Державний бюджет України. Міністерство фінансів України протягом бюджетного періоду забезпечує відповідність розпису Державного бюджету України встановленим бюджетним призначенням, а також відповідність розподілу бюджетних асигнувань головним розпорядникам бюджетних коштів за загальним фондом державного бюджету за визначеними цим розписом періодами року відповідному прогнозу надходжень загального фонду державного бюджету протягом бюджетного періоду.

Крім того суд зазначає, що Державний резерв є особливим державним запасом матеріальних цінностей, призначених для використання в цілях і в порядку, передбачених Законом України „Про державний матеріальний резерв". У складі державного резерву створюється незнижуваний запас матеріальних цінностей (постійно підтримуваний обсяг їх зберігання).

До складу державного резерву входять: мобілізаційний резерв - запаси матеріально-технічних та сировинних ресурсів, призначених для забезпечення розгортання виробництва військової та іншої промислової продукції, ремонту військової техніки та майна в особливий період, розгортання у воєнний час робіт з відновлення залізничних та автомобільних шляхів, морських та річкових портів, аеродромів, ліній і споруд зв'язку, газо-, нафтопродуктопроводів, систем енерго- і водопостачання для організації безперебійної роботи промисловості, транспорту і зв'язку, подання медичної допомоги;

запаси сировинних, матеріально-технічних і продовольчих ресурсів для забезпечення стратегічних потреб держави;

запаси матеріально-технічних ресурсів для виконання першочергових робіт під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та для виконання інших заходів, передбачених законодавством.

Отже суд зазначає, що погашення заборгованості за відповідальне зберігання матеріальних цінностей державного резерву за рахунок коштів, що обліковуються на № 35220003004115 та спрямовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного матеріального резерву є бюджетним порушенням, що привело до нецільового використання бюджетних коштів. Отже, операції з коштами Державного бюджету України можуть проводитись лише в спеціальному порядку, передбаченому спеціальним законодавством. А тому, при примусовому списанні коштів Державного бюджету України, державному виконавцю слід було чітко дотримуватися положень Закону України „Про Державний бюджет України на 2012 рік" та Бюджетного кодексу України.

Відповідно до ст.4 Закону України „Про державний матеріальний резерв" державний резерв створює Кабінет Міністрів України. Організація формування, зберігання і обслуговування державного резерву, соціальний розвиток забезпечується уповноваженим на це центральним органом виконавчої влади, який здійснює управління державним резервом, підприємствами, установами і організаціями, що входять до єдиної системи державного резерву України.

Згідно з Положенням про Державне агентство резерву України, Державне агентство резерву України забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління державним матеріальним резервом.

Що стосується іншої частини скарги на дії відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України, а саме щодо зобов'язання Державної виконавчої служби повернути стягнуті з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву кошти в сумі 797 042,66 грн., то суд зазначає, що виконавчі провадження по виконанню наказів господарського суду м. Києва від 18.01.2011 № 45/180-50/48 та від 28.03.2011 № 45/72-42/374т вже закінчені, кошти перераховані, тобто відбулися всі необхідні виконавчі дії по стягненню коштів з боржника.

У зв'язку з наведеним, Державне агентство резерву України має звернутися до суду із окремим позовом щодо стягнення безпідставно перерахованих коштів, оскільки це вже інший предмет позову, ніж той що був у справах № 45/180-50/48 та № 45/72-42/374т, а в межах розгляду даної скарги на дії ДВС у суду немає достатніх правових підстав для розгляду самостійних позовних вимог щодо повернення перерахованих коштів.

Згідно зі ст. 121 2 ГПК України Скарги на дії чи бездіяльність органів Державної виконавчої служби щодо виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів можуть бути подані стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти днів з дня вчинення оскаржуваної дії, або з дня, коли зазначеним особам стало про неї відомо, або з дня, коли дія мала бути вчинена.

Скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконання судових рішень. Неявка боржника, стягувача, прокурора чи представника органу Державної виконавчої служби в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги.

За результатами розгляду скарги виноситься ухвала, яка надсилається стягувачеві, боржникові та органові виконання судових рішень. Ухвалу може бути оскаржено у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно до п. 20 Постанови Пленуму Верховного суду України від 26.12.2003 № 14 «Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження»відповідно до статей 45, 46 Закону N 606-XIV витрати виконавчого провадження та виконавчий збір стягуються за постановою державного виконавця з боржника, якщо останній не виконав рішення добровільно в установлений для цього строк і воно було виконане примусово.

Керуючись ст.ст. 86, 121 2 ГПК України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Скаргу Державного агентства резерву України по виконанню наказів господарського суду м. Києва від 18.01.2011 № 45/180-50/48 та від 28.03.2011 № 45/72-42/374т задовольнити частково.

2. Визнати неправомірними дії Державної виконавчої служби щодо стягнення коштів за наказами господарського суду м. Києва від 18.01.2011 № 45/180-50/48 та від 28.03.2011 № 45/72-42/374т в загальній сумі 797 042,66 грн., з рахунку № 35220003004115, на якому обліковуються кошти, які використовуються на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного резерву.

3. Провадження по іншій частині скарги Державного агентства резерву України припинити.

4. Дана ухвала може бути оскаржена у встановленому законом порядку.

5. Копію ухвали направити сторонам, Державній виконавчій службі України та Державній казначейській службі України.

Суддя Головатюк Л.Д.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.09.2012
Оприлюднено14.09.2012
Номер документу25963790
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —45/72-42/374т

Постанова від 13.12.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Гоголь T.Г.

Ухвала від 05.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

Ухвала від 22.08.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

Ухвала від 23.07.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні