Постанова
від 03.09.2012 по справі 2а-2475/12/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" вересня 2012 р. Справа № 2а-2475/12/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Тимощука О.Л.

при секретарі Маковійчук С.М.

за участю:

представника позивача - Атаманюка К.Д.,

представника відповідача - Пастух Е.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Управління Пенсійного фонду України в Косівському районі

до відповідача: Відділу освіти Косівської районної державної адміністрації

про стягнення коштів в сумі 16024,11 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

16.08.2012 року Управління Пенсійного фонду України в Косівському районі (надалі також - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до відділу освіти Косівської районної державної адміністрації (надалі також - відповідач) про стягнення коштів в сумі 16024,11 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем видано недостовірну довідку сум заробітної плати, відповідно до якої громадянину ОСОБА_3 призначено пенсію за віком. Недостовірність вищевказаної довідки встановлена на підставі зустрічної перевірки правильності обрахунку пенсії, оформленої актом перевірки. В зв'язку з цим видано нову, достовірну довідку та виведено суму переплати пенсії за період з 01.07.2002 року по 31.07.2012 року, яка становить 16024,11 грн. Оскільки відповідачем суми переплати пенсії добровільно не сплачено, позивач просив суд стягнути заборгованість в судовому порядку.

Представник позивача вимоги викладені в адміністративному позові підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.

Представник відповідача проти позову заперечила. Просила провадження у справі закрити, оскільки відділ освіти Косівської районної державної адміністрації є неналежним відповідачем, так як дану суму переплати пенсії потрібно стягувати з вигодонабувача, а саме з ОСОБА_3 Крім того зазначила, що посадові особи, що підписували та видавали недостовірну довідку вже не працюють, а тому немає можливості притягнути вииних осіб до відповідальності.

Розглянувши адміністративний позов, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Відповідно до Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску за №432 від 31.07.2012 року, відділ освіти Косівської районної державної адміністрації взято на облік в управлінні Пенсійного фонду України в Косівському районі 10.02.1997 за №08.01.0058 (а.с.17).

09 липня 1993 року громадянин ОСОБА_3, останнє місце роботи якого був відділ освіти Косівської районної державної адміністрації, в зв'язку з виходом на пенсію, подав заяву (а.с.7), з усіма необхідними документами до управління праці та соціального захисту населення Косівської райдержадміністрації для призначення пенсії за віком.

В зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законів України»№2981-III від 17.01.2002 року, функції управління праці та соціального захисту населення перейняв Пенсійний фонд України.

З поданою заявою також надана довідка відповідача від 16.07.1993 року за №187 про заробітну плату за червень, липень та серпень 1991 року (а.с.8) для обчислення пенсії за віком, в якій зазначалися суми заробітної плати за вищенаведений період. На підставі поданих документів громадянину ОСОБА_3 призначено пенсію по віку.

27 червня 2012 року спеціалістом управління Пенсійного фонду України в Косівському районі проведено зустрічну перевірку на предмет достовірності даних відображених в довідці про заробітну плату громадянина ОСОБА_3, за результатами якої складено акт зустрічної перевірки №629 від 27.06.2012 року (а.с.14-15), згідно з яким встановлено розбіжності між сумами заробітної плати в довідці, виданій відповідачем №187 від 16.07.1993 року (а.с.8) і книгами по заробітній платі по відділу освіти Косівської райдержадміністрації, а саме за червень, липень та серпень 1991 року. Даний акт підписаний керівником та бухгалтером відділу освіти Косівської райдержадміністрації.

Відповідно до абзацу 1 статті 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Згідно з вищевказаним актом, відповідачем видано нову, достовірну довідку №1140 від 27.06.2012 року (а.с.9), на підставі якої позивачем обчислено розмір пенсії громадянину ОСОБА_3, та встановлено переплату за період з 01.07.2002 року по 31.07.2012 року в сумі 16024,11, що підтверджується розрахунком суми переплати по пенсійній справі ОСОБА_3 №124898 (а.с.10-13).

За наведених підстав, позивачем на адресу відповідача направлено претензію за №3526/06 від 17.07.2012 року (а.с.16), з вимогою повернути на рахунок управління Пенсійного фонду України в Косівському районі суму зайво виплаченої пенсії в розмірі 16026,53 грн.

Дана претензія отримана відповідачем, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про вручення (а.с.16), ним не оскаржувалася, а сума надміру виплаченої пенсії не повернена.

Відповідно до стаття 81 Закону України «Про пенсійне забезпечення», призначення пенсій і оформлення документів для їх виплати здійснюється органами Пенсійного фонду України.

За приписами частини 1 статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Разом з тим, встановлюючи можливість добровільного відшкодування пенсіонером надміру виплаченої суми пенсій, Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» не обмежує, виключно пенсіонерами, коло осіб щодо яких може бути заявлено вимогу про стягнення такої суми у судовому порядку.

За загальними правилами відшкодування шкоди, встановленими главою 82 Цивільного кодексу України, завдану шкоду відшкодовує особа, яка її завдала.

Таким чином, наведені правові акти презюмують право на звернення з вимогою про стягнення надміру виплаченої суми пенсії до осіб, винних в такій переплаті.

Згідно з абзацом 2 статті 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення», із змінами та доповненнями, підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її .

Вказана норма Закону носить імперативний характер і кореспондується із частиною 1 статті 50 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»в частині права на стягнення із страхувальника, в судовому порядку, суми надміру виплаченої пенсії внаслідок подання ним недостовірних даних.

Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.

Стаття 4 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами.

Юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Відповідно до абзацу 5 частини 1 статті 17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 2 статті 18 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам. Таким чином, даний позов підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства Івано-Франківським окружним адміністративним судом.

З огляду на вищенаведене, суд вважає доводи відповідача необґрунтованими, оскільки законом чітко встановлено відповідальність за видачу недостовірних документів, а тому надміру виплачена сума пенсії в розмірі 16024,11 грн., підлягає стягненню з відповідача в повному обсязі.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 26.01.2012 року по справі №К-52141/09 та від 17.05.2012 року по справі №К-13783/10

За наведених підстав та вказаних правових норм позовні вимоги є обгрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відділу освіти Косівської районної державної адміністрації (ідн. № 02143554) на користь Управління Пенсійного фонду України в Косівському районі суму переплати по пенсії в розмірі 16024 (Шістнадцять тисяч двадцять чотири гривні) 11 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.

Постанова складена в повному обсязі 07.09.2012 року.

Дата ухвалення рішення03.09.2012
Оприлюднено17.09.2012
Номер документу25973797
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2475/12/0970

Постанова від 03.09.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 22.08.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Р.Б.

Постанова від 03.09.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні