ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2013 р. Справа № 163529/12/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :
Головуючої судді Хобор Р.Б.,
суддів: Сапіги В.П., Яворського І.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу відділу освіти Косівської районної державної адміністрації на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.09.2012 року у справі за позовом управління Пенсійного фонду України в Косівському районі до Відділу освіти Косівської районної державної адміністрації про стягнення коштів в сумі 16024,11 грн.-
В С Т А Н О В И В:
16.08.2012 року управління Пенсійного фонду України в Косівському районі (надалі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до відділу освіти Косівської районної державної адміністрації (надалі - відповідач) про стягнення коштів в сумі 16024,11 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем видано недостовірну довідку сум заробітної плати, відповідно до якої громадянину ОСОБА_1 призначено пенсію за віком. Недостовірність вищевказаної довідки встановлена на підставі зустрічної перевірки правильності обрахунку пенсії, оформленої актом перевірки. У зв'язку з цим видано нову, достовірну довідку та виведено суму переплати пенсії за період з 01.07.2002 року по 31.07.2012 року, яка становить 16024,11 грн. Оскільки відповідачем суми переплати пенсії добровільно не сплачено, позивач просив суд стягнути заборгованість в судовому порядку.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.09.2012 року позов задоволено повністю. Зобов»язано стягнути з відділу освіти Косівської районної державної адміністрації на користь управління Пенсійного фонду України в Косівському районі суму переплати по пенсії в розмірі 16024 грн. 11 коп.
Приймаючи оскаржувану постанову суд першої інстанції дійшов висновку, що законом встановлено відповідальність за видачу недостовірних документів, а тому надміру виплачена сума пенсії в розмірі 16024,11 грн. підлягає стягненню з відповідача в повному обсязі.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, її в апеляційному порядку оскаржив відповідач - відділ освіти Косівської районної державної адміністрації, який покликаючись на неповне з»ясування судом обставин, що мають значення для справи, порушення судом норм матеріального і процесуального права, що призвело до безпідставного задоволення позовних вимог, просить оскаржувану постанову суду скасувати та прийняти нову ухвалу, якою позовні вимоги залишити без розгляду.
Як на доводи апеляційної скарги апелянт посилається на те, що належним відповідачем у даній справі повинна бути особа, яка отримувала надміру виплачену пенсію.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску за №432 від 31.07.2012 року, відділ освіти Косівської районної державної адміністрації взято на облік в управлінні Пенсійного фонду України в Косівському районі 10.02.1997 за №08.01.0058 (а.с.17).
09 липня 1993 року громадянин ОСОБА_1, останнє місце роботи якого був відділ освіти Косівської районної державної адміністрації, в зв'язку з виходом на пенсію, подав заяву (а.с.7), з усіма необхідними документами до управління праці та соціального захисту населення Косівської райдержадміністрації для призначення пенсії за віком.
З поданою заявою також надана довідка відповідача від 16.07.1993 року за №187 про заробітну плату за червень, липень та серпень 1991 року (а.с.8) для обчислення пенсії за віком, в якій зазначалися суми заробітної плати за вищенаведений період. На підставі поданих документів громадянину ОСОБА_1 призначено пенсію за віком.
27 червня 2012 року спеціалістом управління Пенсійного фонду України в Косівському районі проведено зустрічну перевірку на предмет достовірності даних відображених в довідці про заробітну плату громадянина ОСОБА_1, за результатами якої складено акт зустрічної перевірки №629 від 27.06.2012 року (а.с.14-15), згідно з яким встановлено розбіжності між сумами заробітної плати в довідці, виданій відповідачем №187 від 16.07.1993 року (а.с.8) і книгами по заробітній платі по відділу освіти Косівської райдержадміністрації, а саме за червень, липень та серпень 1991 року. Даний акт підписаний керівником та бухгалтером відділу освіти Косівської райдержадміністрації.
Частиною 1 статті 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.
Таким чином, підставою для повернення надміру виплачених сум пенсії, серед іншого, є подання страхувальником недостовірних даних.
У якості надання таких даних позивач посилається на подання відповідачем довідки № 187 від 16.07.1993 року про заробітну плату за червень-серпень 1991 року, яка містила дані про суми заробітної плати ОСОБА_1 за вказаний період.
Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення", затвердженого спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Пенсійного фонду України від 30.04.2002 р. № 224/30, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.06.2002 р. за № 536/6824, для обчислення пенсії подається довідка про заробіток, а починаючи з 01.07.2003 р. - за даними персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.
Зазначені довідки видаються на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану заробітну плату підприємством установою чи організацією, де працювала особа, яка звертається за пенсією, або годувальник.
Згідно з Указом Президента України про грошову реформу в Україні від 25.08.1996 р. № 762/96 та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.1996 р. № 1002, у довідках про заробітну плату для обчислення пенсії заробітна плата в загальній сумі за кожний календарний рік перераховується у гривні в порядку її заокруглення, передбаченому в абзаці першому пункту 2 постанови, з п'ятьма знаками після коми. Тобто у довідках, які містять відомості про заробітну плату за період до 1 вересня 1996 року і після цієї дати, розміри заробітку до 1 вересня 1996 року перераховуються в гривні у співвідношенні 1:100000. Перерахування заробітку в гривні здійснюється в такому порядку його заокруглення: цифра в шостому розряді після коми до 5 відкидається, а більше 5 - збільшується в попередньому розряді на одиницю. При цьому перераховується в гривні загальна сума заробітку за кожний рік в цілому, а якщо в календарному році береться заробіток менше року - сума заробітку за відповідний період. У довідках обов'язково зазначається про перерахунок заробітку з інших грошових одиниць в гривні (лист Міністерства соціального захисту населення України від 09.10.96 р. № 01-3/1375-02-6).
Підприємства та організації згідно зі статтею 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.
Таким чином, кошти, що були надміру сплачені в якості пенсії, повинна відшкодувати та особа, дії якої спричинили виникнення такої переплати.
Судом першої інстанцій встановлено, що переплата виникла внаслідок недостовірних даних, що були подані відділом освіти Косівської районної державної адміністрації, а відтак колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що позивачем правомірно вирішено утримувати кошти саме з відповідача.
Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.
Керуючись ст.160, ст.ст.195, 197, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу відділу освіти Косівської районної державної адміністрації залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.09.2012 року у справі 2а-2475/12/0970 - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуюча суддя: Р.Б. Хобор
Судді: В.П. Сапіга
І.О. Яворський
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.08.2013 |
Оприлюднено | 30.08.2013 |
Номер документу | 33188287 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Хобор Р.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні