Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2012 р. Справа № 2a-1870/7135/12
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глазька С.М.
за участю секретаря судового засідання - Вангородської Ю.В.,
представника позивача - Мороз І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Ямпільського районного центру зайнятості Сумської області до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманого матеріального забезпечення,-
В С Т А Н О В И В:
Ямпільський районний центр зайнятості (далі - позивач, Ямпільський РЦЗ) звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ОСОБА_2 (далі - відповідач, ОСОБА_2.) про стягнення з неї незаконно отриманої допомоги по безробіттю в сумі 808,48 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що 11.06.2010 року ОСОБА_2 звернулася до Ямпільського РЦЗ, де серед інших даних повідомила, що в даний час не є підприємцем, трудовою діяльністю не займається і пенсію не отримує.
Натомість, під час перебування на обліку ОСОБА_2 не повідомила про те, що вона працювала в ТОВ «АСФ»Рітеіл» з 05.01.2011р. Сума незаконно отриманої відповідачем допомоги по безробіттю, отриманої за період з 05.01.2011р. по 21.02.2011р. року складає 808,48 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила суд їх задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з'явилася, у відзиві на позовну заяву проти позовних вимог заперечував, зазначила, що на роботу до ТОВ «АСФ»Рітеіл» була прийнята 21.02.2011р. вже після того як була знята з обліку Ямпільського РЦЗ.
Вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про зайнятість населення" безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Відповідно до ч. 3 ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" в Україні до зайнятого населення належать громадяни, що проживають на території держави на законних підставах, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців.
Судом встановлено, що ОСОБА_2 звернулася до Ямпільського РЦЗ, де спеціалістом центру зайнятості була заповнена персональна картка НОМЕР_1 від 11.06.2010р. (а.с.8). Крім того, відповідач повідомила, що на момент звернення до центру зайнятості вона не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує, що підтверджується копією заяви від 18.06.2010 року (а.с.9).
Починаючи з 21.02.2011р. відповідачу припинено виплату допомоги (за її заявою) та знято з обліку у зв'язку з відмовою від послуг центру зайнятості, згідно витягу з наказів про прийняті рішення по особі ОСОБА_2 від 16.07.2012р. (а.с. 14).
На підставі інформації, отриманої з ДПА України, та відповідно до Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, службою зайнятості встановлено факт, що з 05.01.2011р. ОСОБА_2 була працевлаштована в ТОВ «АФѻгтеіл».
Під час перебування на обліку ОСОБА_2 не повідомила спеціаліста про те, що працювала та не подала довідку про отриманий дохід на ТОВ «АФѻгтеіл» для розрахунку допомоги по безробіттю. Відповідно до довідки № 169 від 17.07.2012р. допомога по безробіттю відповідачу була виплачена за період з 05.01.2011р. по 21.02.2011р. в розмірі 808,48 грн. (а.с. 15).
Таким чином ОСОБА_2, незаконно отримала допомогу по безробіттю в сумі 808,48 грн., яка підлягає поверненню.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Як вбачається з матеріалів справи, Ямпільський РЦЗ повідомив відповідача про необхідність повернути на рахунок Ямпільського РЦЗ суму виплаченого матеріального забезпечення (а.с. 20), проте у встановлений строк кошти не сплачені.
Відповідно до п.п. 6, 8 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 р. N 60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13 лютого 2009 р. N 7-1 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за N 232/16248, у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. У разі відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Відповідно до ст. 12 Закону функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону Фонд має право стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
Невідшкодування цих витрат порушує інтереси держави, яка є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм відповідних соціальних послуг Фондом загальнообов'язкового соціального страхування на випадок безробіття.
Таким чином, судом достовірно встановлено, що кошти, отримані як грошова допомога по безробіттю в сумі 808,48 грн., відповідачем у добровільному порядку не сплачені, що підтверджується матеріалами справи, тому суд приходить до висновку, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми допомоги по безробіттю є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Ямпільського районного центру зайнятості Сумської області до ОСОБА_2 про стягнення незаконно отриманого матеріального забезпечення -задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1, мешкає: АДРЕСА_1) на користь Ямпільського районного центру зайнятості Сумської області (41200, смт Ямпіль, пров. пролетарський, 6, розрахунковий рахунок 37175001000395 ГУ ДКСУ в Сумській області, МФО 837013, код ЄДРПОУ 21113783) незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 808 грн.48 коп. (вісімсот вісім грн. 48 коп.).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.М. Глазько
З оригіналом згідно
Суддя С.М. Глазько
Повний текст постанови складено 14 вересня 2012 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2012 |
Оприлюднено | 17.09.2012 |
Номер документу | 25984107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Глазько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні