ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2012 року Справа № 2а/2370/2030/2012
15 год. 55 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Тимошенко В.П.
при секретарях судового засідання -Кулик О.П., Поліщук О.О.,
за участю представника позивача -Ніжнікова Д.В. -за довіреністю,
представника відповідача -Зубка О.О.-за довіреністю,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства «Чорнобаївське автотранспортне підприємство 17149»до Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
встановив:
11 червня 2012 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось приватне акціонерне товариство «Чорнобаївське автотранспортне підприємство 17149»(далі -позивач, підприємство) з позовом до Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає наступне. За результатами перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності трудових патентів і ліцензій від 03.02.2012 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 21 лютого 2012 року № 0000062303, яким до підприємства застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 40800 грн. за порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Зокрема, відповідачем в акті перевірки зазначено, що підприємство в порушення вищезазначеної норми закону використовує у сфері надання послуг з перевезення пасажирів для розрахунків із споживачами (пасажирами) незареєстровані у органах ДПС квитки за 2012 рік згідно з квитково-обліковими листами за 2012 рік, з чим позивач не погоджується та вважає, що дане твердження відповідача не ґрунтується на законодавчих актах та є хибним виходячи із наступного. Статтею 10 вищезазначеного закону встановлено, що перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики і Державної податкової адміністрації України. Розрахункові книжки не застосовуються у випадках здійснення підприємницької діяльності, визначених статтею 9 закону. В самому ж п. 10 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 № 1336,зазначається, що дозволяється здійснювати без застосування РРО із використанням розрахункової книжки продаж квитків у кіосках та салонах транспортних засобів для проїзду в міжміському автотранспорті, але не вказується про те, що розрахункові книжки не застосовуються при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю. Позивач вважає, що виходячи із принципу верховенства закону, розрахункові книжки повинні використовуватися під час продажу квитків у кіосках та салонах транспортних засобів для проїзду в міжміському автотранспорті, окрім випадків продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача позов не визнав з підстав, викладених у письмових запереченнях.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та докази, суд прийшов до наступного.
03 лютого 2012 року посадовими особами Державної податкової служби в Черкаській області проведена перевірка за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій суб'єкта господарювання -приватного акціонерного товариства «Чорнобаївське автотранспортне підприємство 17149»(ідентифікаційний код 03120271) за адресою: Черкаська область, Чорнобаївський район, вул. Черкаська, 1.
За результатами перевірки складено акт № 40/23/23/23\03120271 від 03.02.2012 (а.с.7, 8), в якому зазначено що в ході перевірки встановлено порушення позивачем вимог п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» , а саме при перевірці бухгалтерії підприємства встановлено 120 (сто двадцять) випадків використання незареєстрованих в органах ДПС квитків за 2012 рік (перелік наведено у додатку № 1 до акту перевірки) (а.с. 62-64).
Зазначений акт підписано головним бухгалтером підприємства Совою А.В. із зауваженнями.
На підставі акту перевірки № 40/23/23/23\03120271 від 03.02.2012 за порушення позивачем вимог п.1 ст.3 та на підставі п.3 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 21 лютого 2012 року № 0000062303. про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 40 800 грн.(а.с.5).
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені у Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону , суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
За порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або незберігання розрахункових книжок протягом встановленого терміну;
Згідно ст.2 Закону розрахунковий документ -це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених цим Законом, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.
Розрахункова книжка - це належним чином зброшурована та прошнурована книжка, зареєстрована в органах державної податкової служби України, що містить номерні розрахункові квитанції, які видаються покупцям у визначених цим Законом випадках, коли не застосуються реєстратори розрахункових операцій.
Пунктом 4 ст. 9 Закону встановлено, що реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу проїзних і перевізних документів із застосуванням бланків суворого обліку на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті з оформленням розрахункових і звітних документів та на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю, а також при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу Державним казначейством України, та квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів. Таким чином в даному випадку розрахунковий документ ( квиток, квитанція, талон) прирівнюються до розрахункової квитанції.
Як вбачається із акту перевірки, підприємство надає послуги з перевезення пасажирів на маршрутному автомобільному транспорті з видачею квитків, а відтак при здійсненні розрахункових операцій має право не застосовувати реєстратор розрахункових операцій та розрахункову книжку.
Натомість, в акті перевірки встановлено, що підприємство використовує у сфері надання послуг з перевезення пасажирів для розрахунків із споживачами незареєстровані в органах ДПС квитки за 2012 рік. Факт використання вказаних квитків при розрахунках у сфері надання послуг з перевезення пасажирів підтверджено даними квитково-облікових листів, перелік наведено у додатку № 2 до акту перевірки.
У випадках видачі талонів, квитанції, квитків без нанесення друкарським способом серії, номера, номінальної вартості або якщо такі документи не видаються, то розрахунки проводитися на загальних підставах -із застосуванням РРО. Винятком є продаж квитків у кіосках, салонах транспортних засобів для проїзду в міжміському автотранспорті, який дозволяє здійснювати без застосування РРО із використанням розрахункової книжки (п. 10 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 № 1336). При цьому розрахункові книжки повинні використовуватися на місцях проведення розрахунків господарських одиницях тих суб'єктів підприємницької діяльності, що зареєстрували ці розрахункові книжки.
Таким чином, документом на перевезення при розрахунках із застосуванням РРО є фіскальний чек касового апарата, а при розрахунках із використанням розрахункової книжки -розрахункова квитанція.
На виконання закону ДПА України розроблено Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом № 614 від 01.12.2000р ., зареєстрованим Міністерством юстиції України 05.02.2001р. за №106/5297 (далі -Порядок), яким установлено, що при наданні послуг пасажирським автомобільним транспортом КОРО реєструються на кожного кондуктора або за рішенням суб'єкта підприємницької діяльності - на кожний транспортний засіб.
Пунктом 4.1 Порядку передбачено, що реєстрація розрахункових книжок, що використовуються при розрахунках за разові послуги міського і приміського пасажирського автомобільного транспорту та електротранспорту, здійснюється безоплатно в органі ДПС, де суб'єкт господарювання зареєстрував відповідну книгу ОРО, не пізніше двох робочих днів з моменту подання СГ необхідних документів.
До реєстрації приймаються розрахункові книжки, які складаються з блоків послідовно пронумерованих розрахункових квитанцій (квитків) установленої форми, виготовлених відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів (пункт 4.2 Порядку).
Реєстрація розрахункової книжки здійснюється на підставі подання суб'єкта господарювання письмової заяви довільної форми, довідки про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій, а також надання ним оригіналу та копії довідки про придбання розрахункових книжок, форма якої наведена в додатку (пункт 4.3 Порядку).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Матеріалами справи факт вчинення виявленого правопорушення підтверджується та позивачем не спростований.
Доказів в обґрунтування на спростування вказаних фактичних обставин позивачем не надано.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач повністю довів правомірність прийнятого ним рішення, встановлення фактів порушення чинного законодавства.
З урахуванням викладених обставин позовні вимоги визнаються необґрунтованими і такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 56, 58, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.П. Тимошенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2012 |
Оприлюднено | 17.09.2012 |
Номер документу | 25984279 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.П. Тимошенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні