КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2012 року Справа № 1170/2а-2414/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні о 10-05 год. адміністративну справу
за позовом : Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»
до відповідача : Кіровоградського обласного центру зайнятості
про скасування рішення,
за участю :
секретаря судового засідання -Головача Д.Л.,
представників:
позивача -Слюсара О.В.,
відповідача -Смолькіної В.А.,
Обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро-Кіровоград»звернулося з позовом до Кіровоградського обласного центру зайнятості про скасування рішення від 12.06.2012 року №1106-4/03346822, яким відносно позивача застосовано економічні санкції в розмірі 21 111,75 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення всупереч вимогам ч.5 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»підписане головним спеціалістом інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, в той час, як на думку позивача, мало бути підписане керівником чи його заступником.
Також позивач вказує, що відповідно до ч.2 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення»обов'язок повідомляти державну службу зайнятості про вивільнення працівників покладено на підприємство, яке прийняло рішення про скорочення працівника. Позивач зазначає, що ним не приймалося рішення про скорочення техніка з обліку ОСОБА_3, а тому у нього відсутній обов'язок щодо подачі затверджених форм повідомлень про скорочення №4-пн (план) та форми №4-пн (факт).
Відповідачем подано заперечення на позовну заяву, відповідно до якого позовні вимоги не визнаються у повному обсязі, оскільки оскаржуване рішення винесене головним спеціалістом інспекції на підставі п.5 ч.2 ст.20 Закону України «Про зайнятість населення», відповідно до Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення та п.3.5 посадової інструкції головного спеціаліста інспекції, а тому вважає безпідставними посилання позивача на ч.5 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Окрім того відповідач зауважує, що рішення про звільнення ОСОБА_3 прийняте головою комісії з реорганізації Знам'янського міського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства, правонаступником якого є позивач.
В судове засідання з'явився представник позивача, який позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити з підстав, зазначених у позовній заяві.
Представник відповідача заперечив проти задоволення позову та просив відмовити в його задоволенні з підстав зазначених в запереченні на позовну заяву.
На підставі ч.3 ст.160 КАС України в судовому засіданні 23.08.2012 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 29.08.2012 р., про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні.
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,
ВСТАНОВИВ:
12 червня 2012 року головним спеціалістом інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості Улибіною О.М., відповідно до плану роботи на червень 2012 року на підставі посвідчення на проведення контрольного заходу від 06.06.2012 р. №134, проведено планову перевірку Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»з питань додержання законодавства про зайнятість населення щодо подання адміністративних даних про всіх прийнятих працівників, наявність вільних робочих місць (вакансій), інформації про наступне фактичне вивільнення працівників, працевлаштування громадян. які потребують соціального захисту, недопущення нелегального використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття щодо подання відомостей про прийняття на роботу працівників, за результатами якої складено акт контрольного заходу від 12.06.2012 р. №112 (а.с.8-15, 87, 88).
Перевіркою встановлено порушення ОКВП «Дніпро-Кіровоград»вимог п.5 ч.1 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»щодо неподання державній службі зайнятості списків фактично вивільнених працівників за формою звітності №4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників»під час вивільнення техніка з обліку ОСОБА_3 (а.с.8-15).
На підставі акту контрольного заходу від 12.06.2012 р. №112 головним спеціалістом інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості Улибіною О.М. винесено рішення про застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення №1106-4/03346822 від 12.06.2012 р., яким відносно Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»застосовано економічні санкції в розмірі 21 111,75 грн. (а.с.16-17).
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до п.1.1 наказу голови комісії з реорганізації Знам'янського міського виробничого управління водоканалізаційного господарства №26 від 30.03.2012 р. ОСОБА_3 звільнено 30.03.2012 року з посади техніка з обліку ВРіК у зв'язку зі скороченням її посади (скорочення штату в зв'язку з реорганізацією підприємства) (п.1 ст.40 КЗпП України) (а.с.55).
Відповідно до п.5 ч.1 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення»при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення -направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.
У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.
Таким чином, підприємство, що здійснює вивільнення працівника, зокрема, у зв'язку з реорганізацією, зобов'язане в десятиденний строк після вивільнення працівників направляти до державної служби зайнятості списки фактично вивільнених працівників за формою №4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005 р. №420.
Судом встановлено, що рішенням третьої сесії Знам'янської міської ради шостого скликання від 30.03.2012 р. №549 затверджено передавальний акт комісії з реорганізації юридичної особи Знам'янське міське виробниче управління водоканалізаційного господарства (а.с.75-77).
Зі змісту п.1.2 Статуту Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»(нова редакція), зареєстрованого 01.04.2012 р. вбачається, що Обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро-Кіровоград»(далі -Підприємство) є правонаступником прав і обов'язків, зокрема, Знам'янського міського виробничого управління водоканалізаційного господарства, зареєстрованого виконавчим комітетом Знам'янської міської ради 03.12.1997 р. (ідентифікаційний код 05398740), реорганізованого шляхом приєднання до Підприємства згідно з рішенням Знам'янської міської ради від 24.06.2011 р. №274 та рішенням Кіровоградської обласної ради від 23.09.2011 р. №189.
Представник позивача в судовому засіданні пояснив, що процес реорганізації Знам'янського міського виробничого управління водоканалізаційного господарства шляхом його приєднання до Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»завершився 01.04.2012 р.
Оскільки позивач є правонаступником підприємства, що здійснило звільнення ОСОБА_3, то з 01.04.2012 р. у нього виник обов'язок щодо подачі до державної служби зайнятості форми №4-ПН (факт) у десятиденний строк після вивільнення такого працівника.
З огляду на неподання позивачем у встановлені строки зазначеної звітності, що підтверджено в судовому засіданні представником позивача, суд приходить до висновку, що відносно ОКВП «Дніпро-Кіровоград» правомірно застосовані економічні санкції визначені п.5 ч.1 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».
Спір в частині розміру нарахованих економічних санкцій між сторонами відсутній.
Відповідно до змісту ст. 34 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991 р. №803-ХІІ, контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється, зокрема, інспекціями служби зайнятості.
У відповідності до п.1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 р. №47 (далі за текстом -Положення), інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення (далі -інспекція) входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.
Зі змісту п. 5 Положення вбачається, що основним завданнями інспекції є, зокрема, здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість.
Згідно п.п.«а»п.6 Положення, інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, передусім щодо: подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.
Відповідно до п.п.«г»п.8 Положення інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України «Про зайнятість населення»і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.
У відповідності до п.9 Положення працівники інспекції зобов'язані здійснювати якісне проведення перевірок додержання законодавства про зайнятість населення та об'єктивність їх результатів;
Згідно п.3.5 Посадової інструкції головного спеціаліста інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості, затвердженої 10.05.2011 р. директором Кіровоградського обласного центру зайнятості, головному спеціалісту інспекції надається право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5, 8 і 20 Закону України «Про зайнятість населення».
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що головний спеціаліст інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості Улибіна О.М. наділена повноваженнями щодо винесення рішення про застосування економічних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення з підстав порушення вимог законодавства про зайнятість населення, передбачені ст.ст. 5, 20 Закону України «Про зайнятість населення»та за недодержання вимог ст.ст. 8 ,18 вказаного Закону.
Посилання представника позивача на ч.5 ст.38 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»є безпідставними, оскільки вказана норма встановлює відповідальність та порядок застосування фінансових санкцій за порушення вимог саме Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Обласного комунального виробничого підприємства «Дніпро-Кіровоград»задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10- денний строк з дня отримання копії постанови у повному обсязі.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2012 |
Оприлюднено | 17.09.2012 |
Номер документу | 25988611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні