ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 вересня 2012 року 14:47 Справа № 0870/7565/12
Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Садового І.В.
при секретарі судового засідання - Гайдай А.В.
за участю:
представників позивача: Бутт І.А., Губернік О.Г., Гаврікової О.П.
представників відповідача: Пасько І.О., Макуха О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Державного закладу «Запорізька міська санітарно - епідеміологічна станція Запорізької області» Міністерства охорони здоров'я України
до: Державної фінансової інспекції в Запорізькій області
про: визнання протиправним та скасування п.2 вимоги від 04.07.2012 №08- 04-14-14/6492
ВСТАНОВИВ:
03.08.2012 Державний заклад «Запорізька міська санітарно - епідеміологічна станція Запорізької області» Міністерства охорони здоров'я України (далі - позивач) звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної фінансової інспекції в Запорізькій області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування п.2 вимоги від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492.
Ухвалою суду від 06.08.2012 відкрито провадження в адміністративній справі №0870/7565/12, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 16.08.2012.
Ухвалою суду від 16.08.2012 провадження у справі зупинено за клопотанням позивача до 06.09.2012 для надання додаткових доказів.
06.09.2012 провадження у справі поновлено зі стадії судового розгляду.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Камертон».
У судовому засіданні 06.09.2012 на підставі ст.160 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Позивач підтримав вимоги позовної заяви з підстав, зазначених у позові та додаткових поясненнях. Просить скасувати пункт 2 вимоги відповідача від 04.07.2012 №08-04-12-14/6492, оскільки він суперечить чинному законодавству і є незаконним. Зазначає, що кошти до спеціального фонду державного бюджету установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я відраховують за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, що не відносяться до медичної допомоги населенню, а саме за підготовку та видачу дозволів, висновків, гігієнічних сертифікатів, передбачених статтями 12, 16, 17, 23, 25 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» N4004-XII від 24.02.1994 (далі - Закон України N4004-XII від 24.02.1994). Окрім того, в ст. 35 вищевказаного Закону встановлено на законодавчому рівні інші види робіт і послуг, плата за які, надходить до спеціального фонду державного бюджету. Таким чином, висновок відповідача про безоплатність надання послуги за комплексне вивчення документів та підготовку проекту висновку експертизи є безпідставним. Просить позов задовольнити.
Відповідач з позовними вимогами не погодився з підстав, зазначених у наданих запереченнях. Зазначає, що Кабінетом Міністрів України розпорядженням від 09.06.2011 №561-р затверджено Перелік платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством охорони здоров'я, проте їх надання відповідно до листа Державної санітарно-епідеміологічної служби України від 15.02.2012 №06.71/606/28 не відноситься до компетенції та повноважень закладів Державної санітарно-епідеміологічної служби, які на теперішній час підпорядковані Міністерству охорони здоров'я України. При цьому, постановою Кабінету міністрів України «Про внесення зміни до переліку робіт і послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються і надаються за плату» від 30.11.2011 № 1262 (набрання чинності з 14.12.2011), внесено зміни до Переліку робіт і послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються та надаються за плату, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 №1544, а саме: виключено ст.12 «Підготовка та видача дозволів, висновків, гігієнічних сертифікатів у випадках, передбачених статтями 12, 16, 17, 23 і 25 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» та ст. 22 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів». На підставі викладеного, вважає пункт 2 вимоги відповідача від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492 обґрунтованим та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства. Просить у задоволенні позову відмовити.
Як вбачається з матеріалів справи, Державною фінансовою інспекцією в Запорізькій області в період з 10.05.2012 по 12.06.2012 відповідно до п.2.7 Плану контрольно-ревізійної роботи на II квартал 2012 року проведено ревізію використання бюджетних коштів, виділених для проведення державного санітарно-епідеміологічного нагляду та дезінфекційних заходів в Державному закладі «Запорізька міська санітарно - епідеміологічна станція Запорізької області» Міністерства охорони здоров'я України за період з 01.07.2009 по 01.05.2012.
За результатами ревізії складено акт від 12.06.2012 №04-21/13, на який позивачем 25.06.2012 подано заперечення за №20-18/1787.
В акті ревізії зазначено, що за комплексне вивчення документів та підготовку проекту висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, в порушення вимог Переліку робіт і послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються і надаються за плату, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 №1544 (надалі - Перелік 1544), яким не передбачено надання таких платних послуг зараховані до доходів спеціального фонду кошторису позивача та відображені в Звіті форми 4-Ід за видані протягом періоду з 01.01.2012 по 01.05.2012 309 висновків на загальну суму 74 160 грн. та є незаконно отриманими.
Відповідне порушення призвело до неперерахування в доход бюджету надходжень від надання платних послуг, які не передбачені Переліком 1544 в сумі 61 800 грн.
На підставі акту ревізії винесено вимогу від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492 відповідно з пунктом 2 якої зобов'язано позивача забезпечити надходження до загального фонду державного бюджету коштів у сумі 61 800 грн. Не погодившись з пунктом 2 вимоги від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492 позивач звернувся з даними позовом до суду.
Оцінивши представлені докази у їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 35 Закону України N4004-XII від 24.02.1994 фінансування органів, установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі спеціального фонду, а також інших джерел, передбачених законом.
Фінансування установ, закладів, частин і підрозділів державної санітарно-епідеміологічної служби центральних органів виконавчої влади в галузі оборони, внутрішніх справ, у справах охорони державного кордону, з питань виконання покарань, Державного управління справами, Служби безпеки України здійснюється за рахунок асигнувань на охорону здоров'я, що виділяються зазначеним державним органам з Державного бюджету України.
Кошти до спеціального фонду державного бюджету установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби центрального органу виконавчої влади в галузі охорони здоров'я відраховують за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, що не відносяться до медичної допомоги населенню:
підготовка та видача дозволів, висновків, гігієнічних сертифікатів, передбачених статтями 12, 16, 17, 23, 25 цього Закону;
проведення лабораторних досліджень, вимірювань, випробувань факторів середовища життєдіяльності людини;
вивчення, дослідження, аналіз проектів нормативних документів, проектної, технічної, інструктивно-методичної документації на відповідність вимогам санітарного законодавства;
обґрунтування медичних вимог безпеки для життя і здоров'я людини, розробка гігієнічних нормативів і санітарних норм;
участь в акредитації установ, організацій та закладів на право випробувань продукції щодо її безпеки для життя і здоров'я людини;
атестація робочих місць;
гігієнічне навчання професійних груп працівників;
консультації за зверненнями юридичних і фізичних осіб;
роботи з профілактичної дезінфекції, дезінсекції, дератизації;
інші види робіт і послуг за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України.
Оплата зазначених послуг здійснюється за тарифами та прейскурантами, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
Приміщення, будівлі, споруди, устаткування, транспортні засоби та інше майно, що використовуються установами і закладами державної санітарно-епідеміологічної служби, які здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, перебувають у державній власності і передаються зазначеним установам і закладам у порядку, встановленому законом. Земельні ділянки, на яких розміщуються будівлі та споруди установ і закладів державної санітарно-епідеміологічної служби України, надаються їм у порядку, встановленому законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 №1544 затверджено Перелік робіт і послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються і надаються за плату.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 №1262 «Про внесення змін до переліку робіт і послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються і надаються за плату» внесено зміну до переліку робіт і послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, які виконуються і надаються за плату, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року виключивши пункти 7 і 12.
Саме цей нормативно-правовий акт врахований при складенні акту ревізії.
Проте, відповідачем при проведені ревізії не враховано вимоги ст. 35 Закону України N4004-XII від 24.02.1994. До цієї статті зміни не вносились.
Окрім того, в 3 абзаці сторінки 48 акту ревізії визначено, що з 14.12.2011 послуга «Комплексне вивчення документів та підготовка проекту висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи» має надаватись безоплатно.
Як вище зазначалось такий висновок суперечить вимогам ст. 35 Закону України N4004-XII від 24.02.1994 та вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2003 №1351 «Про затвердження тарифів (прейскурантів) на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби».
Пунктом 244 зазначеної постанови визначено розмір плати за комплексне вивчення документів та підготовку проекту висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи у розмірі 200 грн. без ПДВ за 1 проект висновку. Кабінетом Міністрів України зміни до цієї постанови не вносились.
Таким чином висновок відповідача про безоплатність надання послуги є безпідставним.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1067-р, на яке посилається відповідач, затверджено Перелік платних адміністративних послуг, які надаються Державною санітарно-епідеміологічною службою та установами і закладами, що належать до сфери її управління.
Державний заклад «Запорізька міська санітарно - епідеміологічна станція Запорізької області» Міністерства охорони здоров'я України не належить до сфери управління Державної санітарно-епідеміологічної служби України.
Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.06.2011 №561-р затверджено Перелік платних адміністративних послуг, які надаються Міністерством охорони здоров'я. До цього переліку не віднесена послуга «комплексне вивчення документів та підготовку проекту висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи».
Матеріалами справи встановлено, що у звітах про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1м) за перший та другий квартали 2012 року відсутні записи про надходження інших адміністративних послуг.
Відповідно до ст. 13 Закону Україну «Про державну контрольно- ревізійну службу України» дії або бездіяльність службових осіб державної контрольно-ревізійної служби можуть бути оскарженні в судовому порядку.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, суд вважає, що висновки відповідача про безоплатність надання послуги за комплексне вивчення документів та підготовку проекту висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи є безпідставними, а тому пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Запорізькій області від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.
Згідно із ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Керуючись ст. ст.94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного закладу «Запорізька міська санітарно - епідеміологічна станція Запорізької області» Міністерства охорони здоров'я України до Державної фінансової інспекції в Запорізькій області про визнання протиправним та скасування п.2 вимоги від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492 задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Запорізькій області від 04.07.2012 №08-04-14-14/6492.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного закладу «Запорізька міська санітарно - епідеміологічна станція Запорізької області» Міністерства охорони здоров'я України (вул.Миру/Рекордна, 1-Б/25, м. Запоріжжя, код ЄДРПОУ 05498341) 32 (тридцять дві) грн. 19 коп. судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В.Садовий
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2012 |
Оприлюднено | 19.09.2012 |
Номер документу | 26018205 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні