У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Дело № 11/0190/1699/2012 Доповідач : Трясун Ю.Р.
06.09.2012 Колегія суддів судової палати у кримінальних справах Автономної Республіки Крим у складі:
ГоловуючогоТрясуна Ю.Р., СуддівРадіонова І.І. Корольова М.П.. За участю прокурораСулейманової Д.Н., особи, звільненої від покарання ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Сімферополі кримінальну справу за апеляцією прокурора, який брав участь у розгляді справи в суді першої інстанції
ВСТАНОВИЛА:
вироком Алуштинського міського суду АР Крим від 28 травня 2012 року
ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженка ст. Кізема Черевековского району Архангельської області, громадянка України, зареєстрована і проживає за адресою: АДРЕСА_1 не судима,
визнана винною у скоєнні злочину, передбаченого ст. ст. 365 ч. 1; 366 ч. 1 КК України і їй призначено покарання:
- за ст. 365 ч. 1 КК України у вигляді позбавлення волі строком на 4 роки з позбавленням права обіймати керівні посади в органах місцевого самоврядування строком на 2 роки;
- за статтею 366 ч. 1 КК України у вигляді обмеження волі на строк 2 роки з позбавленням права обіймати керівні посади в органах місцевого самоврядування строком на 1 рік.
На підставі ст. 70 КК України остаточно визначено покарання шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим 4 роки позбавлення волі з позбавленням права обіймати керівні посади в органах місцевого самоврядування строком на 2 роки.
В силу ст. 49, ч. 5 ст. 74 КК України звільнена від покарання у зв'язку з
закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Згідно з вироком, ОСОБА_5, будучи службовою особою, в період перебування на посаді Голови Гаспринської селищної Ради, перевищила свої службові повноваження, при цьому зробила службове підроблення при наступних обставинах.
Так, на підставі рішення територіальної виборчої комісії по
виборам Гаспринської селищної Ради і селищного голови смт. Гаспри від
03-10 квітня 2002 року ОСОБА_5 була зареєстрована селищним головою смт.
Гаспри, а на підставі рішення № 01 від 22.04.02 року Гаспринської
селищної ради вступила на посаду Гаспринського селищного Голови,
яку займала до 28.04.06 року.
ОСОБА_5, обіймаючи посаду Гаспринського селищного Голови, була представником влади і здійснювала функції, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядних та адміністративно-господарських обов'язків, тобто була службовою особою, яка займає відповідальне становище.
07 вересня 2005 ОСОБА_5, явно перевищуючи службові повноваження,
діючи в порушення вимог закону, передбачених ст.ст. 141, 154 Земельного Кодексу України, а також положень, передбачених ст. 10, п. 34 ст. 26, ст. 26, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», незаконно припинила право постійного користування земельними ділянками санаторіям «Парус», «Україна» і «Ясна Поляна» загальною площею 33,5082 га.
07 вересня 2005 Гаспринський селищний голова ОСОБА_5 в приміщенні Гаспринської селищної ради за адресою: смт. Гаспра, вул. Н.Тамарли, д. 6/24, діючи з перевищенням своїх повноважень, не виносячи на розгляд у пленарному засіданні Гаспринської селищної ради питання про припинення права постійного користування землею санаторіями «Парус», «Україна», «Ясна Поляна», одноосібно прийняла рішення припинити право постійного користування землею зазначеними санаторіями, яке в силу положень п. 34 ст. 26, ч. 15 ст. 46, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» може бути прийнято тільки колегіально.
З цією метою ОСОБА_5, 07.09.2005 року виготовила і підписала, таким чином склала, а потім видала офіційний документ - рішення № 36 від 07.09.05 року «Про припинення права користування землею» від імені Гаспринської селищної ради, яким незаконно припинила право постійного користування земельними ділянками санаторіям «Парус», «Ясна Поляна», «Україна» загальною площею 33,5082 га та скасувала державні акти на право постійного користування землею, мотивуючи своє рішення нібито мали місце припиненням діяльності зазначених юридичних осіб, що не відповідає дійсності, що відбила у вказаному рішенні, чим внесла свідомо помилкові відомості в офіційний документ.
Так, на підставі рішення № 36 від 07.09. 2005 року від імені Гаспринської селищної ради, підписаного ОСОБА_5, незаконно припинено право постійного користування земельними ділянками: закритому акціонерному товариству клінічний санаторій «Парус» ЄДРПОУ 02650630 площею 7,5368 га за адресою: м. Ялта, смт. Гаспра по вул. Алупкінське шосе, 4, при цьому скасовано рішення 13 сесії Гаспринської селищної ради 21 скликання від 02.06.93 року та анульований державний акт на землю 1-КМ № 003047 від 12. 01. 1996 року; дочірньому підприємству санаторій «Ясна Поляна» Закритого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» ЄДРПОУ 02650802 площею 17,6173 га за адресою: смт. Гаспра, вул. Севастопольське шосе, 52 з 12. 03. 2003 року з скасуванням рішення виконкому Гаспринської селищної Ради від 24. 09. 1999 року і анулюванням державного акту на землю серії 11 - КМ № 004638; дочірньому підприємству санаторій «Україна» Закритого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» ЄДРПОУ 02650647 площею 8,3541 га за адресою: смт. Гаспра, вул. Алупкінське шосе, 15 з 05. 03. 2003 року, при цьому скасовано рішення Гаспринської селищної ради 22 скликання від 15.12.1995 р. та анульований державний акт 1-КМ № 003045.
Таким чином, внаслідок протиправних дій ОСОБА_5 як Гаспринського селищного Голови, інтересам трьох юридичних осіб, а саме: закритому акціонерному товариству клінічний санаторій «Парус», ДП санаторій «Україна» та ДП санаторій«Ясна Поляна» заподіяно істотну шкоду у вигляді незаконного позбавлення права постійного користування земельними ділянками загальною площею 33,5082 га.
В апеляції прокурор просить скасувати вирок у зв'язку з невідповідністю висновків суду першої інстанції фактичним обставинам справи, а також невідповідністю призначеного судом покарання ступені тяжкості злочину та особистості ОСОБА_5 внаслідок м'якості, а також постановити новий вирок, яким визнати ОСОБА_5 винною у вчиненні злочинів, передбачених ст.ст.364 ч.2, 366 ч.2 КК України та призначити їй покарання у відповідно з позицією державного обвинувача в судових дебатах у суді першої інстанції.
Свої доводи прокурор мотивує тим, що кваліфікуючи дії ОСОБА_5, суд не мотивував, чому він не взяв до уваги докази підтверджують заподіяння тяжких наслідків.
Крім того, прокурор вважає, що призначене покарання ОСОБА_5 не відповідає тяжкості вчиненого злочину та наступившим наслідкам.
Заслухавши доповідача, провівши судові дебати, в яких прокурор підтримав апеляцію та просив постановити новий вирок, ОСОБА_5 заперечувала проти задоволення апеляції прокурора та просила залишити вирок без змін, заслухавши останнє слово особи, звільненої від покарання, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи, викладені в апеляції, прийшла до висновку, що вона не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Всебічно та ретельно перевіривши всі докази, суд прийшов до правильного висновку про доведеність вини ОСОБА_5 в скоєнні злочинів: перевищенні службових повноважень; в службовому підробленні.
Орган досудового слідства кваліфікував її дії за ч. 2 ст. 365 КК України, як перевищення службових повноважень , що спричинили суттєву шкоду охоронюваним законом інтересам юридичних осіб від чого наступили тяжкі наслідки і за ст. 366 ч.2 КК України, як складання і видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення в офіційні документи завідомо неправдивих відомостей, що спричинило тяжкі наслідки.
Але таке обвинувачення не знайшло свого підтвердження під час судового розгляду справи.
Судом правильно встановлено, що ОСОБА_5, як селищний голова була службовою особою, а тому є суб'єктом злочинів, передбачених ст.ст. 365, 366 КК України.
Дослідивши всі докази відносно прийняття 07.09.05 року рішення Гаспринської селищної ради суд встановив, що в цей день відбулася сесія селищної ради, але рішення № 36 про припинення права постійного користування землею санаторіями «Парус», «Україна» і «Ясна Поляна» на порядок денний сесії не виносилось і депутатами не голосувалось. Таким чином, вона одноособово, порушуючи п.34 ст.26, ч.15 ст. 96, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» позбавила вказані санаторії права постійного користування землею, склавши, а потім видавши офіційний документ - рішення № 36 від 07.09.05 року «Про припинення права постійного користування земельними ділянками санаторіїв «Парус», Україна» і «Ясна Поляна».
До такого висновку суд прийшов, дослідивши показання свідків - депутатів Гаспринської селищної ради. Судом дана оцінка показанням свідків ОСОБА_7 і ОСОБА_8 На думку колегії суддів, їх свідчення правильно не взяті судом до уваги тому, що вони суперечать іншим доказам.
Крім того, судом дана оцінка письмовим доказам: висновкам комплексних судових будівельно-технічних експертиз, які вказали, що правові підстави для позбавлення санаторіїв «Парус», «Україна» і «Ясна Поляна» права користування земельними ділянками були відсутні (т.5 а.с. 90-120; 135-137; 186-225). До такого висновку прийшов і Господарський суд АР Крим, який своїм рішенням від 14.12.10 року визнав рішення № 36 від 07.09.05 року в частині позбавлення права санаторія «Ясна поляна» права постійного користування земельною ділянкою недійсним, а щодо позбавлення такого права санаторія «Парус» і «Україна», то суд вказав, що Гаспринська селищна рада при прийнятті такого рішення вийшла за межі своїх повноважень.
Викладені вище встановлені судом обставини фактично ніким не оспорюються.
Разом з тим, прокурор в апеляції ставить під сумнів висновок суду про те, що від злочинних дій ОСОБА_5 не настали тяжкі наслідки. Свої доводи він мотивує тим, що позбавлення трьох юридичних осіб законного права постійного користування земельними ділянками призвело до того, що частина земельних ділянок в подальшому була виділена іншим юридичним особам, в результаті чого завдано шкоди на 78 347 397 гривень.
Колегія суддів не погоджується з такими доводами апеляції, виходячи з наступного.
В рішенні №36 від 07.09.05 року 34 сесії 4 скликання Гаспринської селищної ради вказано: «Припинити права користування земельними ділянками у зв'язку з припиненням діяльності юридичних осіб санаторія «Парус», «Ясна Поляна», «Україна».
Рекомендувати вищевказаним організаціям оформити своє землекористування відповідно до діючого законодавства».
Якби таке рішення не було підроблене і прийняте фактично селищним головою ОСОБА_5 одноосібно, то воно б відповідало п.6 розділу 10 «Перехідних положень» Земельного Кодексу України, який зобов'язував юридичні особи до 01.01.08 року переоформити у встановленому порядку право власності або право оренди на земельні ділянки ,які знаходились у них в користуванні.
Суд правильно вказав, що в рішенні викладені рекомендації санаторіям привести своє землекористування відповідно до діючого на той час земельного законодавства.
Таке рішення не призвело до того, що земельні ділянки, які були в санаторіїв фактично вибули з їх користування.
Крім того, 22.09.05 року Конституційний Суд України визнав положення п.6 розділу 10 «Перехідних положень» Земельного Кодексу України неконституційними. Як вбачається з матеріалів справи, за час з 07.09.08 року по 22.09.05 року земельні ділянки, які були в користуванні санаторіїв нікому не передавались. Більш того, рішення № 36 Гаспринської селищної ради від 07.09.05 року після 22.09.05 року втрачає будь-яку юридичну силу.
Як вбачається з матеріалів справи, в подальшому частина земельних ділянок, які належали санаторіям «Ясна Поляна» і «Україна» були передані іншим юридичним особам.
На це звертає увагу суду в своїй апеляції прокурор, мотивуючи те, що суд безпідставно дійшов до висновку про відсутність тяжких наслідків.
Але суд першої інстанції правильно вказав у своєму рішенні, що інші юридичні особи отримали земельні ділянки, які належали санаторіям не на підставі рішення сесії №36 від 07.09.05 рокує, а після того, як 29.01.07 року Гаспринська селищна рада своїм рішенням № 33 доповнила втративше юридичну силу рішення №36 пунктом №4 «Перевести землі вищевказаних організацій в землі запасу Гаспринської селищної ради» і пунктом №5 «Ялтинському управлінню земельних ресурсів внести відповідні зміни в статистичну звітність». На час прийняття даного рішення, ОСОБА_5 селищною головою вже не була.
Таким чином, суд прийшов до правильного висновку про відсутність причинного зв'язку між злочинними діями ОСОБА_5 та настанням тяжких наслідків.
На підставі викладеного колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно кваліфіковані дії ОСОБА_5 за ст.365 ч.1 КК України, як перевищення службових повноважень, тобто умисне вчинення службовою особою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав чи повноважень, якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам юридичних осіб, і за ст.366 ч.1 КК України, як складання , видача службовою особою завідомо неправдивих документів, внесення до офіційних документів до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.
Враховуючи те, що з моменту скоєння злочинів сплинув передбачений ст. 49 КК України час притягнення до кримінальної відповідальності і що лише вироком можна визнати особу винною в злочині, суд правильно звільнив ОСОБА_5 від покарання.
Керуючись ст. ст. 365-366 КПК України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляцію апеляцією прокурора, який брав участь у розгляді справи в суді першої інстанції залишити без задоволення.
Вирок Алуштинського міського суду АР Крим від 28 травня 2012 року у відношенні ОСОБА_5 залишити без зміни.
Судді:
Трясун Ю.Р. Радіонов І.І. Корольов М.П.
Суд | Апеляційний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2012 |
Оприлюднено | 21.09.2012 |
Номер документу | 26059792 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні