Окружний адміністративний суд автономної республіки крим
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
Реєстрація2а-675/12/0170/17 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України 12 квітня 2012 р. Справа №2а-675/12/0170/17 Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим Папуша О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Нижньогірського районного центру зайнятості до Публічного акціонерного товариства "Победа" про стягнення ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 10.01.2012 р. надійшов адміністративний позов Нижньогірського районного центру зайнятості до Публічного акціонерного товариства "Победа" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок безробіття сумою 3170,95 грн. Ухвалою суду від 11.01.2012р. відкрито провадження в адміністративній справі та у справі розпочато підготовче провадження, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів, які в нього є. Розглянувши в підготовчому провадженні матеріали справи, судом з'ясовано питання про склад осіб, які беруть участь у справі, визначено факти, які необхідно встановити для вирішення спору, вивчено документи надані позивачем, зобов'язано сторін надати оригінали документів та докази на підтвердження заявлених вимог, за результатами чого закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 14.02.2012р. Сторони, належним чином повідомлені про місце, день та час судового розгляду(а.с.22-23). 13.02.2012 року до канцелярії суду представник відповідача надав заперечення на позовну заяву Нижньогірського районного центра зайнятості у яких посилається на абз.8.4.2. ст.1 ЗУ "Про фіксований сільськогосподарський податок", в редакції яка діяла на момент виконання спірних правовідносин, за змістом якаї фіксований сільськогосподарський податок сплачується, зокрема в рахунок збору на обов'язкове соціальне страхування. Даний абзац зазначеної статті було виключено Законом України від 23.12.2004 року № 2287-IV "Про внесення змін до деяких законів України щодо оподаткування сільськогосподарських підприємств", який набув чинності з 01.01.2005 року. За таких обставин очевидно, що за спірний період фіксований сільськогосподарський податок сплачувався в рахунок страхових внесків за всіма видами загальнообов'язкового державного соціального страхування включаючи страхування на випадок безробіття, тому вимоги про стягнення є безпідставними та такими, що задоволенню не підлягають. У судове засідання, яке відбулось 12.04.2012 року позивач у судовому засіданні надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримує у повному обсязі. Представник відповідача до судового засідання надав суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження, проти позову заперечує та просить відмовити у позові. Розглянувши клопотання позивача, суд не знаходить перешкод для розгляду справи в порядку письмового провадження та вважає за можливе розглянути справу без участі повноважних представників сторін відповідно до приписів частини шостої статті 128 КАС України за наявними в ній матеріалами. Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, судом з'ясовано, що позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим на підставі статей 36, 39 Закону України від 02.03.2000р. №1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", якими районний центр зайнятості, як місцевий орган державної виконавчої влади та місцевий орган державної служби зайнятості, наділений правом на звернення до суду з позовами про стягнення недоїмки, що утворилась внаслідок умисного невиконання застрахованою особою своїх обов'язків та зловживанням щодо виплаченої допомоги у зв'язку з безробіттям. Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України (вищим органом виконавчої влади), створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. У відповідності до частини 2 статті 18 Закону України "Про зайнятість населення", Постанови Кабінету Міністрів "Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР "Про зайнятість населення" № 47 від 24 червня 1991 року державна служба зайнятості складається з: державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості тощо. За таких підстав, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Нижньогірський районний центр зайнятості, який входить до складу державної служби зайнятості. З огляду на викладене цей позов розглядається судом відповідно до пункту 5 частини другої статті 17 КАС України, як спір за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадку прямо передбаченому законом, та, зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки однією із сторін справи є орган державної влади, на цей спір поширюється компетенція адміністративних судів та справа підсудна окружному адміністративному суду. З матеріалів справи вбачається, що заборгованість по сплаті страхових внесків до Фонду загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття за період з 01.10.2003 року по 01.01.2010 року сумою 36 170,95 грн., станом на 01.10.2011 року підтверджується розрахунковою відомістю за 2003-2010 роки, розрахунком ціни позову (а.с.5-13). Відносини у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування врегульовано Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 14.01.98 р. Відносини, що виникають із загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття врегульовано нормами Закону України від 02.03.2000 р. № 1533-ІІІ "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", згідно з положень статті 16 якого одним із джерел формування коштів Фонду є страхові внески, розмір яких встановлено Законом України від 11.01.01 р. № 2213 "Про розмір внесків на деякі види загальнообов'язкового державного соціального страхування". Згідно пп. 2 п. 2 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платники страхових внесків зобов'язані своєчасно та повно їх сплачувати. У разі несвоєчасності та неповноти сплати страхових внесків згідно приписів статті 38 Закону роботодавець несе відповідальність, передбачену законом. Публічне акціонерне товариство "Победа" зареєстровано юридичною особою Нижньогірською районною державною адміністрацією Автономної Республіки Крим, 22.03.1999р., ідентифікаційний код 00413073, за адресою: 97154, АР Крим, Нижньогірський район, с. Жемчужина, вул. Шкільна, буд. 2, про що свідчить довідка з Єдиного державну реєстру підприємств та організацій України (а.с.3). Відповідачем самостійно визначено та подано розрахункову відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на 01.10.2011 року за 2003 - 2010 рік (а.с.5-13), недоїмка зі сплати страхових внесків загальною сумою складає 36 170,95 грн. З дослідження матеріалів справи судом встановлено, що представниками Публічного акціонерного товариства "Победа", а саме головним бухгалтером та головним спеціалістом Нижньогірського районного центру зайнятості була проведена звірка рахунків, що підтверджує акт від 14.03.2012 року з якого вбачається сальдо станом на 14.03.2012 року на користь Нижньогірського районного центру зайнятості загальна заборгованість сумою 88813,82 грн. (а.с.50). Порядок нарахування і сплата внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття визначені Інструкцією про порядок нарахування та сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття і обліку їх надходження у Фонд загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, затвердженою Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.12.2000 р. № 339, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.01.2001 р. № 30/5221. Відповідно до частини другої статті 38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" не сплачені в строк страхові внески, пеня й штраф стягуються в дохід Фонду зі страхувальника в безспірному порядку. Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується. Доводи відповідача щодо протиправності вимоги позивача з підстав того, що він є платником сільськогосподарського податку, що виключає сплату усіх податків і зборів і унеможливлює сплату страхових внесків суд вважає безпідставним з огляду на наступне. Згідно частини 1 статті 3 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533, законодавство про страхування на випадок безробіття складається з Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, цього Закону, Закону України "Про зайнятість населення" та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, не включені до податків і зборів, встановлених Законом України "Про систему оподаткування", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетом та державним цільовими фондами". Закон України №2181 не може розширювати перелік податків і зборів або поширювати порядок погашення зобов'язань платників податків на платежі, які не включені у систему оподаткування. Відповідно до статті 8 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №1533 Фонд загальнообов'язкового держаного соціального страхування України на випадок безробіття є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною організацією, і кошти Фонду не включаються до складу Державного бюджету України. Докази, які б спростовували доводи позивача щодо стягнення визначеної суми заборгованості в матеріалах справи відсутні, як і відсутні докази на підтвердження сплати відповідачем недоїмки із страхових внесків. Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що заявлений до відшкодування розмір заборгованості підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", тому заявлені позовні вимоги щодо стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок безробіття до Нижньогірського районного центру зайнятості, підлягають задоволенню. Відповідно до частини четвертої статті 94 КАС України, у справах в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 94,159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд - ПОСТАНОВИВ: Задовольнити адміністративний позов повністю. Стягнути з Публічне акціонерне товариство "Победа" на користь Нижньогірський районний центр зайнятості заборгованість розміром 36 170,95 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня отримання постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Суддя Папуша О.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2012 |
Оприлюднено | 24.09.2012 |
Номер документу | 26071825 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні