Ухвала
від 13.09.2012 по справі 2а-18178/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-18178/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"13" вересня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого: Бєлової Л.В.

суддів: Гром Л.М. ,

Денісова А.О.

при секретарі: Салоїд І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Окружної державної податкової служби - центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 липня 2012 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТНК-ВР КОММЕРС» до Окружної державної податкової служби - центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «ТНК-ВР КОММЕРС»звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Окружної ДПС - центрального офісу з обслуговування ВПП ДПС від 01.07.2011р. №0002844120.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 липня 2012 року позов задоволено.

Не погоджуючись із зазначеною постановою, Окружної ДПС подано апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 липня 2012 року та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити, мотивуючи свої вимоги тим, що судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального права.

Заслухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, пояснення з'явившихся учасників процесу, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що спеціалізованою державною податковою інспекцією у м. Києві по роботі з великими платниками податків проведено перевірку ТОВ «ТНК-ВР КОММЕРС»за результатами якої 14.06.2011р. складено акт №407/41-20/33500195 про результати документальної позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»(код ЄДРПОУ 24762246) за період з 01.02.2011р. по 28.02.2011р. (далі - Акт перевірки).

Відповідно до Акту перевірки, відповідачем встановлено порушення ст. 215, 216 Цивільного кодексу України та п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України в результаті чого занижено суму ПДВ в розмірі 170 770 грн., у тому числі за лютий 2011 року в сумі 170 770 грн.

На підставі встановленого порушення відповідачем 01.07.2011р. винесено податкове повідомлення рішення №0002844120, яким за порушення п. 198.2, 198.3 статті 198, п. 201.4, п. 201.10, п. 201.14, п. 201.15 статті 201 Податкового кодексу України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на суму 170 771 грн., у тому числі -170 770 грн. - основний платіж та 1 грн. - штрафні санкції.

В порядку адміністративного оскарження податкове повідомлення - рішення залишено без змін.

В перевіряємому періоді позивач мав взаємовідносини з ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»(код ЄДРПОУ 24762246) у зв'язку з чим задекларував в декларації з ПДВ за лютий 2011 року податковий кредит з ПДВ на суму 170 769,61грн. за період з 01.02.2011р. по 28.02.2011р. (Договір №0031-09/ПЦ від 01.04.2009р. на охорону та супроводження вантажів).

ДПІ у Приморському районі м. Одеси проведено перевірку ТОВ «Охоронна агенція «Варяг» (код ЄДРПОУ 24762246) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків ТОВ «Каскад - Сервістрейд»(код ЄДРПОУ 37351611), ТОВ «Диметра - Промтрейд»(код ЄДРПОУ 37351585) за лютий 2011 року (акт перевірки від 10.05.2011р. №1518/23-513/24762246) за результатами якої встановлено, що між ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»(код ЄДРПОУ 24762246) та його основними постачальниками правочини за лютий 2011 року визнані нікчемними згідно з ч. 1, 5 ст. 203, п. 1, 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України (відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби) правочини з покупцями за лютий 2011 року мають ознаки нікчемності: податкові зобов'язання - 268 737грн.

ДПІ у Суворовському районі м. Одеси проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ «Диметра - Промтрейд з питань достовірності відображення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту з ПДВ за період з 01.02.2011р. по 28.02.2011р. (акт перевірки від 18.04.2011р. №23-1/37351585) якою встановлено, усі операції купівлі-продажу ТОВ «Диметра - Промтрейд»не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже, мають ознаки нікчемності та є нікчемними по ланцюгу до «вигодонабувача».

Відповідно до Довідки по формі 1 ДФ в ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»працює 1 особа. Відповідно до акту №67/23-510/20 від 10.05.2011р. ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»відсутнє за юридичною адресою.

Оскільки на ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»та у його постачальників відсутні трудові ресурси, складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредити, не мають реального товарного характеру.

Колегія суддів не приймає доводи апеляційної скарги про правомірність прийняття Окружною ДПС податкового повідомлення-рішення від 01.07.2011р. №0002844120, з таких підстав.

Суд першої інстанції, задовольняючи позов виходив з того, що відповідно до п. 201.8. ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованими як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

На момент укладення Договорів ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»мало Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість.

Відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, підставою для нарахування податкового кредиту, є податкова накладна, яка видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача.

Згідно з п.п. 14.1.181. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу;

Згідно з п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. .

Згідно з п. 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Зокрема згідно з п. 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; є) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що право на податковий кредит не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової дисципліни третіми особами. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку до бюджету або подання податкової звітності, це тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо цієї особи, а тому сама по собі несплата податку контрагентом чи неподання ним звітності (у тому числі внаслідок ухилення) не може бути підставою для відмови у праві платника податку на податковий кредит за наявності факту здійснення господарської операції.

Формування позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «Охоронна агенція «Варяг»є правомірним та відповідає вимогам чинного законодавства.

За вказаних обставин суд першої інстанцій дійшов обґрунтованого висновку щодо неправомірності прийняття Окружною ДПС податкового повідомлення-рішення від 01.07.2011р. №0002844120.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачем як суб'єктом владних повноважень не доведено правомірності прийнятого ним рішення.

Враховуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 липня 2012 року ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеній постанові, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Окружної державної податкової служби - центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 липня 2012 року - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 05 липня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів піс ля набрання ухвалою законної сили.

Ухвалу складено в повному обсязі -14.09.2012 р.

Головуючий суддя Бєлова Л.В.

Судді: Гром Л.М.

Денісов А.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2012
Оприлюднено25.09.2012
Номер документу26115153
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18178/11/2670

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 20.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 03.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

Ухвала від 13.09.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 05.07.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні