Постанова
від 19.09.2012 по справі 2а-1091/12/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

2а-1091/12/0170/18 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013 ПОСТАНОВА Іменем України м. Сімферополь 19 вересня 2012 р. (14:45 год.) Справа №2а-1091/12/0170/18 Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Карпенко Л.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу     за позовом   Товариства з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС-ХОЛДІНГ"           до   Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим               про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. представники сторін: не з'явились. Суть справи: Товариство з обмеженою відповідальністю "АЛЬЯНС-ХОЛДІНГ" (далі-Позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим (далі- відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ДПІ у м. Сімферополь АР Крим № 0024192301/0 від 20.10.2010р. за платежем податок на прибуток приватних підприємств на загальну суму 220 000 грн.   Вимоги мотивовані тим, що   податковим  органом була проведена планова виїзна перевірка без урахування всіх документів, в наслідок  чого неправомірно нараховане податкове зобов'язання по податку на прибуток та протиправно застосовані штрафні санкції . Ухвалами Окружного адміністративного суду АРК від 25.01.2012 року відкрито провадження по справі, закінчене підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду. У судовому засіданні ухвалою суду від 27.04.2012 року по справі призначено судово-економічну експертизу. Ухвалою суду від 27.04.2012 року  провадження у справі було зупинено у зв'язку з призначенням експертизи до одержання результатів експертизи. 31.08.12р. на адресу суду від ТОВ "Кримська експертна служба" надійшов висновок №129 судової економічної експертизи по адміністративній справі №2а-1091/12/0170/18. Ухвалою суду від 03.09.2012р. було поновлено провадження в адміністративній справі №2а-1091/12/0170/18. У судове  засідання представник позивача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та  місце розгляду справи. У судове засідання представник відповідача не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю  представників сторін на підставі наявних в справі  матеріалів, оскільки по справі достатньо доказів для вирішення її по суті. Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд, -     ВСТАНОВИВ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс-Холдінг» є юридичною особою, яка 14.04.1992 року зареєстрована Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи та статутом ТОВ «Альянс-Холдинг», реєстрацію якого проведено 25.05.2011 року №18821050009003782. Позивач взятий на облік платником податків ДПІ у м. Сімферополі АР Крим за №45 від 08.06.1992р. Судом встановлено, що посадовими особами Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим була проведена планова виїзна перевірка позивача з питань дотримання податкового законодавства за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., за наслідками перевірки складено акт від 13 жовтня 2010 року №14645/23-7. За висновками даного акту встановлено порушення позивачем  п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4, п.п.5.2.1 п.5.2, п.5.1, п.п.5.3.9 п.5.3, п.п.5.4.6 п.5.4 ст.5, п.6.1 ст.6, п.п.7.3.3 п.7.3 ст.7, п.п.8.3.1, п.п.8.3.2 п.8.3 ст.8, п.п.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» №334/94-ВР від 28.12.1994р., зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижений податок на прибуток підприємства за півріччя 2010 року на суму 183333 грн. (а.с. .23-59). На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення  від 20.10.2010 року №0024192301/1 про визначення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на  прибуток приватних підприємств за основним платежем - 183333,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 36667,00 грн. Перевіряючи обґрунтованість визначення суми заниження податку на прибуток за 1 квартал 2010р. на суму 183333,00 грн. ТОВ "Альянс-Холдінг", суд зазначає наступне. Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно. Тому, вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щодо скасування податкових повідомлень - рішень, суд зобов'язаний перевірити, чи є правомірними дії відповідача у зв'язку прийняттям таких повідомлень –рішень, яким позивачеві визначені податкові зобов'язання з податку на додану вартість та нараховані штрафні санкції. Відповідно до п.3.1 ст.З Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР від 28.12.1994р., зі змінами, що діяли на момент виникнення прововідносин (далі - Закон №334/94), об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону, на суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону, і суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону. Так, згідно з п.4.1 ст.4 Закону №334/94 валовий доход - це загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за її межами. Валовий доход включає (п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону №334/94): Загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону). Згідно з абзацом другим п.п.4.1.6. п.4.1. ст.4 Закону №334/94 валовий доход включає доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді сум поворотної фінансової допомоги, отриманої платником податку у звітному періоді, що залишається неповерненою на кінець такого звітного періоду від осіб, що не є платниками цього податку (у тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно із законодавством мають пільги з цього податку. У разі коли у майбутніх податкових періодах платник податку повертає таку поворотну фінансову допомогу (її частину) особі, яка її надала, такий платник податку збільшує суму валових витрат на суму такої поворотної фінансової допомоги (її частини) за наслідками податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. При цьому валові доходи такого платника податку не збільшуються на суму умовно нарахованих процентів, а податкові зобов'язання особи, що надала поворотну фінансову допомогу, не змінюються як при її видачі, так і при її зворотному отриманні. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом   за   узгодженням   з   комітетом   Верховної   Ради України,   що відповідає за проведення податкової політики (п.16.4. ст.16 Закону №334/94). Згідно з п.1.5. Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого наказом ДПАУ №143 від 29.03.2003р., узгодженого рішенням Комітету Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності №06-10/239 від 31.03.2003, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.04.2003р. за №271/7592,зі змінами, податок на прибуток за квартал, півріччя, три квартали та рік розраховується за правилами, встановленими п.11.1 ст.11 і п.16.4 ст.16 Закону №334, наростаючим підсумком з початку звітного календарного року (надалі - Порядок №143). Відповідно до п.1.6 Порядку №143 дані, наведені в декларації, повинні підтверджуватись первинними документами обліку та відповідати податковому обліку (звітності) платника податку. Дата збільшення валового доходу нормативне визначена у п.п.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону №334/94, а саме: датою збільшення валового доходу вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: - або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що підлягають продажу, у разі продажу товарів (робіт, послуг) за готівку - дата її оприбуткування в касі платника податку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; - або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) - дата фактичного надання результатів робіт (послуг) платником податку. Судом встановлено, що скоригований валовий доход позивачем за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. відображений у рядку 03 декларацій з податку на прибуток підприємства, наданих платником до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим, складає 24394276 грн., у т.ч. за три квартали 2008 року у розмірі 9733449 грн.; за 2008 рік у розмірі 12387538 грн.; за перший квартал 2009 року у розмірі 1204635 грн.; за півріччя 2009 року у розмірі 2354000 грн.; за три квартали 2009 року у розмірі 7345872 грн.; за 2009 рік у розмірі 8555033 грн.; за перший квартал 2010 року у розмірі 7677596 грн.; за півріччя 2010 року у розмірі 13185154 грн. За даними актів передачі нежитлових приміщень, видаткових та податкових накладних ТОВ «Альянс-Холдінг», відбитих в регістрах бухгалтерського обліку журнал -ордер і відомість по балансовим субрахункам 3772 «Розрахунки з іншими дебіторами» (у розрізі замовлень), 361 «Розрахунки з покупцями та замовниками», 6811 «Розрахунки по авансам отриманим», 712 «Дохід від реалізації», 746 «Доход від звичайної діяльності», оформлених відповідно до вимог чинного законодавства, валові доходи, отримані від продажу нежитлових приміщень рекреаційно-оздоровчого комплексу за адресою: вул. Багрова, 16а, селище Чайка, п. Малий Маяк м. Алушта за облігаціями та за договорами купівлі - продажу нежилих приміщень, а також від реалізації будівельних матеріалів та надання послуг з утримання нежилих приміщень, визначені за правилом першої події (враховуючи авансові внески), відповідно до п.п.4.1.1 п.4.1 ст.4, п.п.11.3.1 п.11.3 ст.11 Закону №334/94, які підлягають декларуванню за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., складають 27976210 грн., у тому числі за три квартали 2008 року у розмірі 9733449 грн.; за 2008 ріку розмірі 15305117 грн.; за перший квартал 2009р. у розмірі 1204635 грн.; за півріччя 2009 року у розмірі 4173139 грн.; за три квартали 2009 року у розмірі 7352472 грн.; за 2009 ріку розмірі 9219388 грн.; за перший квартал 2010р. у розмірі 7677596 грн.; за півріччя 2010р. у розмірі 13185154 грн. Отже суд звертає увагу на те, що розбіжності з даними позивача проведеним дослідженням встановлені із-за нормативне не обґрунтованого не відображення ним у складі валового доходу при його формуванні у податковій звітності сум здійснених позивачем господарських операцій з продажу товарів і послуг та сум отриманих інших доходів, які включають отриману готівкою зворотну фінансову допомогу від фізичних осіб, курсові різниці та суми від списання необоротних малоцінних активів (НМА) і безнадійної заборгованості за рішенням суду, що підлягають декларуванню у рядку 01.6 податкових декларацій з податку на прибуток за досліджений період, підтверджених документально. Так, валові витрати виробництва та обігу відповідно до п.5.1 ст.5 Закону №334/94 (далі - валові витрати) - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності. Склад валових витрат платника податку нормативно приведено у п.5.2.  ст.5 Закону №334/94, у тому числі відповідно до п.п.5.2.1 якого до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду * у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці. За вимогами п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону №334/94 не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку. Датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) згідно із п.п. 11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону №334/94 вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: - або дата списання коштів з банківських рахунків платника податку на оплату товарів (робіт, послуг), а в разі їх придбання за готівку - день їх видачі з каси платника податку; - або дата оприбуткування платником податку товарів, а для робіт (послуг) -дата фактичного отримання платником податку результатів робіт (послуг). Судом встановлено, що скориговані валові витрати ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., відображені у рядку 06 декларацій з податку на прибуток підприємства, наданих платником до ДПІ у м. Сімферополі АР Крим, складають 84959554 грн., у т.ч. за три квартали 2008 року у розмірі 14300672 грн.; за 2008 рік у розмірі 33014032 грн.; за перший квартал 2009 року у розмірі 21186760 грн.; за півріччя 2009 року у розмірі 22438726 грн.; за три квартали 2009 року у розмірі 28441902 грн.; за 2009 рік у розмірі 30711199 грн.; за перший квартал 2010 року у розмірі 29736022 грн.; за півріччя 2010 року у розмірі 35534995 грн. Скориговані валові витрати ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, обґрунтовані його документами бухгалтерського та податкового обліку (актами надання (передачі) послуг, прибутковими і податковими накладними з придбання товарів, робіт, послуг, платіжними дорученнями, рахунками - накладними за спожиті газ та електроенергію, видатковими касовими ордерами, платіжними дорученнями) визначені згідно п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5, п.п.11.2.1 п.11.2 ст.11 Закону №334/94  встановлені загальною сумою 58583778 грн., у тому числі за три квартали 2008 року у розмірі 14300672 грн.; за 2008 рік у розмірі 32871832 грн.; за перший квартал 2009 року у розмірі 18449150 грн.; за півріччя 2009 року у розмірі 19652349 грн.; за три квартали 2009 року у розмірі 24398621 грн.; за 2009 рік у розмірі 25866087 грн.; за перший квартал 2010 року у розмірі 8702021 грн.; за півріччя 2010 року у розмірі 14146531 грн. За своїм складом валові витрати ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. включають: витрати з придбання товарів (робіт, послуг), рядок 04.1 декларацій; витрати на оплату праці, рядок 04.3 декларацій; суми страхових внесків (зборів) на пенсійне та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування фізичних осіб, рядок 04.4 декларацій; суми податків, зборів (обов'язкових платежів), рядок 04.6 декларацій; суми витрат зі страхування, рядок 04.12 декларацій; інші витрати, рядок 04.13 декларацій. Зазначені дані документально підтверджені розрахунками 4 комунального податку (Дт 949 Кт 6414), податку з власників транспортних засобів (Дт 92 Кт 6424), земельного податку (Дт 92 Кт 6424), збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі - продажу іноземної валюти (Дт 949 Кт 651), податковими деклараціями збору за забруднення навколишнього природного середовища (Дт 92 Кт 6424) та збору за використання водних ресурсів (Дт 92 Кт 6424). Суми страхування цивільно-правової відповідальності водіїв, які підлягають відображенню у рядку 04.12 декларацій з податку на прибуток за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., відбита у регістрах бухгалтерського обліку та в головній книзі по Дт 949 Кт 39, підтверджені документально полісами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів Кримської філії ЗАТ «Акціонерна страхова компанія «Інго Україна» в м. Сімферополі. Під час дослідження судом сум убутку балансової вартості запасів, відображених позивачем в рядку 04.2 декларацій з податку на прибуток за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., встановлене, що при визначенні приросту / убутку запасів Позивачем застосувався метод бухгалтерського обліку оцінки вибуття запасів - ФІФО (вартості перших за часом надходження запасів), що відповідає п.5.9. ст.5 Закону №334/94. За даними головної книги підприємства запаси обліковуються на балансовому субрахунку 203 «Паливо». Від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток попереднього податкового року в бухгалтерському обліку ТОВ «Альянс-Холдінг» станом на 01.10.2008 року обліковується у розмірі 2595106 грн., що підтверджене записом у головній книзі підприємства та в зворотно - сальдовій відомості по балансовому субрахунку 791 «Фінансові результати». Станом на 31.12.2008р. обліковується від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток попереднього податкового року, яке підлягає декларуванню ТОВ «Альянс-Холдінг» за 2008 рік в рядку 04.9 «Від'ємне значення об'єкта оподаткування попереднього податкового року», у розмірі 2557504 грн. Станом на 31.12.2009 в податковому обліку ТОВ «Альянс-Холдінг» обліковується від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 16718492 грн., що відповідає даним акту перевірки ДПІ і даними висновку експерта. При співставленні даних первинних документів, що містять відомості про господарську операцію й підтверджують її здійснення, з даними регістрів синтетичного і аналітичного бухгалтерського обліку, а також з даними податкового обліку судом встановлене, що підлягає включенню до складу валових витрат Позивача і декларуванню в рядку 04.9 за 2010 рік сума від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього податкового року у розмірі 3343698 грн. - 20 відсотків суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податку на прибуток, яке утворилося станом на 1 січня 2010 року у розмірі 16718492 грн., що нормативне обґрунтоване згідно з абзацом першим п.22.4 ст.22 Закону №334/94 (16718492 грн. х 20%). Отже, розбіжності з даними Відповідача по сумі скоригованих валових витрат ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. судом встановлені за перший квартал і півріччя 2010 року. Розбіжності склалися із-за надання позивачем до ДПІ у м. Сімферополь уточнюючого розрахунку показників податкової декларації за півріччя 2010 року у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок, який відповідачем був прийнятий до відома. Також, відповідно до п.п.8.1.1. п.8.1. ст.8 Закону №334/94 під терміном "амортизація" основних фондів і нематеріальних активів слід розуміти поступове віднесення витрат на їх придбання, виготовлення або поліпшення, на зменшення скоригованого прибутку платника податку у межах норм амортизаційних відрахувань, установлених цією статтею. Відповідно до п.п.8.2.1. п.8.1. ст.8 Закону №334/94 під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом. Витрати на придбання будь-яких матеріальних цінностей, вартість яких не перевищує 1000 гривень, що призначені для використання у господарській діяльності платника податку, включаються до складу валових витрат платника податку в загальному порядку та враховуються для цілей застосування пункту 5.9 статті 5 цього Закону. Порядок визначення і нарахування сум амортизаційних відрахувань встановлене п.8.3 ст.8 Закону №334/94, згідно із п.п.8.3.1 якого сума амортизаційних відрахувань звітного періоду визначається як сума амортизаційних відрахувань, нарахованих для кожного із календарних кварталів, що входять до такого звітного періоду. За період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. ТОВ «Альянс-Холдінг» задекларовано амортизаційних відрахувань у сумі 125061 грн. Документальною перевіркою Відповідача повноти визначення амортизаційних відрахувань за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. встановлена їх сума 121661 грн. Але як вбачається судом за наданими документами (прибутковими накладними), відображеними в регістрах бухгалтерського обліку (зворотно-сальдових відомостях по балансовим субрахункам 103, 104, 105, 106, 113, 131, 132), оформлених належним чином, які відповідають вимогам п.2 ст.9 Закону про бухгалтерський облік, п.2.4 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку №88, амортизаційні відрахування ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. судом встановлені у сумі 121661 грн. Дані аналітичних рахунків тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця, відображених у головній книзі підприємства. Отже, амортизаційні відрахування ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. в загальній сумі 125061 грн. відображені ним у рядку 07 декларацій з податку на прибуток підприємства «Сума амортизаційних відрахувань» із розшифровкою сум за групами основних фондів, приведеною у додатку К1/1 до декларацій за досліджений період. Таким чином, судом встановлене завищення Позивачем сум амортизаційних відрахувань, відображених ним у рядку 07 декларацій з податку на прибуток підприємства в загальній сумі 3400 грн. (121661 грн. - 125061 грн.) за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., у тому числі за 2009 ріку сумі 1515 грн.; за півріччя 2010 року у сумі 1885 грн. Розбіжності склалися із-за нормативно не обґрунтованого включення Позивачем до складу основних фондів 2 групи та застосування норм амортизаційних відрахувань до витрат придбаних шин для легкових автомобілів, які обліковуються   підприємством на  балансовому  субрахунку   112   «Малоцінні   необоротні   матеріальні  активи»,   чим завищено балансову вартість 2-ої групи основних фондів, що є порушення позивачем пп.8.3.1, п.п.8.3.2 п.8.3 ст.8 Закону №334/94. Отже розбіжностей з даними акту перевірки ДПІ по сумам амортизаційних відрахувань ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. судом не встановлено. Що стосується податку на прибуток, то суд зазначає наступне. У періоді з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. згідно із п.16.2 ст. 16 Закону №334/94 податок на прибуток нараховується за ставкою, визначеною статтею 10 цього Закону, а саме у розмірі 25% від прибутку, що підлягає оподаткуванню, розрахованому згідно з пунктом 3.1 цього Закону. Податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду (п. 11.1 ст. 11 Закону №334/94). Відповідно до п.6.1 ст.6 Закону №334/94, якщо об'єкт оподаткування платника податку з числа резидентів за результатами податкового року має від'ємне значення об'єкта оподаткування (з урахуванням суми амортизаційних відрахувань), сума такого від'ємного   значення   підлягає   включенню   до   складу   валових   витрат   першого календарного кварталу наступного податкового року. Розрахунок об'єкта оподаткування за наслідками півріччя, трьох кварталів та року здійснюється з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього року у складі валових витрат таких податкових періодів наростаючим підсумком до повного погашення такого від'ємного значення. У 2010 році норми цього пункту діють з урахуванням особливостей, встановлених пунктом 22.4 статті 22 Закону №334/94. Так, згідно із абзацом першим п.22.4 ст.22 Закону №334/94 у 2010 році у складі валових витрат платника податку враховується 20 відсотків суми від'ємного значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток, яке утворилося станом на 1 січня 2010р. За період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. ТОВ «Альянс-Холдінг» задекларовано у рядку 08 від'ємне значення об'єкту оподаткування податком на прибуток: - за 2008 рік в сумі 20719520 грн.; - за 2009 рік в сумі 22229474 грн.; - за півріччя 2010 року у сумі 22379429 грн. Документальною перевіркою ДПІ повноти визначення податку на прибуток ТОВ «Альянс-Холдінг» за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р. встановлене від'ємне значення об'єкту оподаткування податком на прибуток: - за 2008 рік в сумі 17659741 грн.; - за 2009 рік в сумі 16718492 грн.; - за півріччя 2010р. у сумі 733330 грн., як позитивне значення податку на прибуток, що підлягає оподаткуванню за базовою ставкою у розмірі 25% згідно із п.16.2 ст.16 Закону №334/94. Документальною перевіркою ДПІ встановлене заниження податку на прибуток в сумі 183333 грн., утому числі за півріччя 2010 року на суму 183333 грн. (а.с.36). Так, відповідно даних податкового та бухгалтерського обліку ТОВ «Альянс-Холдінг», підтверджених наданими документами, від'ємне значення об'єкту оподаткування податком на прибуток ТОВ «Альянс-Холдінг» встановлене: - за 2008 рік в сумі 17659741 грн.; - за 2009 рік в сумі 16718492 грн.; - за півріччя 2010 року у сумі 989080 грн., враховуючи 20% суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податку на прибуток, яке утворилося станом на 1 січня 2010 року у розмірі 16718492 грн. і підлягає декларуванню у рядку 04.9 за правилами, встановленими пунктом 22.4 статті 22 Закону №334/94. Судом встановлені розбіжності з даними позивача, яким у рядку 08 задеклароване від'ємне значення об'єкту оподаткування податком на прибуток за півріччя 2010 року, з урахуванням уточнюючих розрахунків, в сумі 22379429 грн. Розбіжності встановлені із-за відображення позивачем у податковій звітності сум валових доходів та валових витрат, а також декларування від'ємного значення об'єкту оподаткування попереднього податкового року у рядку 04.9 за 2009 рік і півріччя 2010р. не підтверджених документально. Розбіжності з даними акту перевірки відповідача встановлені за півріччя 2010р. із-за нормативне не обґрунтованого не включення при визначенні об'єкту оподаткування податком на прибуток за півріччя 2010 року до складу валових витрат позивача, що підлягають декларуванню у рядку 04.9, суми 3343698 грн., яка складає 20% від'ємного значення об'єкта оподаткування попереднього 2009 податкового року, встановленого ревізорами ДПІ при проведенні документальної перевірки у сумі 16718492 грн. та підтвердженого проведеним дослідженням (16718492 грн. х 20% = 3343698 грн.). Таким чином, суд може зробити висновок, що первинними документами бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «Альянс-Холдінг» висновки акту Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АРК №14645/23-7 від 13.10.2010р. не підтверджуються. Також, судово-економічною експертизою відповідно до висновку №129 від 20.08.2012 р. ТОВ "Кримська експертна служба"  було зроблено такий висновок: - Первинними документами бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «Альянс-Холдінг», оформленими у відповідності до вимог п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. №996-Х , п.2.4 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995р., зареєстрованого міністерством юстиції України 05.06.1995р. під №168/704, висновки акту Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АРК №14645/23-7 від 13.10.2010р. «Про результати планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс-Холдінг», код за ЄДРПОУ 16508580, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р., валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2008р. по 30.06.2010р.», щодо заниження податку на прибуток за півріччя 2010 року на суму 183333,00 грн. не підтверджуються. Отже, викладені обставини судом також підтверджуються висновком судової економічної експертизи, яку суд вважає повною та обґрунтованою і приймає у якості доказу по справі. На підставі викладеного, суд вважає, що податкове повідомлення - рішення відповідача  № 0024192301/0 від 20.10.2010 року на суму 220,000 грн. не може бути визнане таким, що прийняте на підставі та відповідно до діючого законодавства, добросовісно та безсторонньо, тому позовні вимоги є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню. Згідно з п. 3 ст. 87 КАС України до витрат, пов'язаних з розглядом справи належать: витрати на правову допомогу; витрати сторін та їхніх представників, що пов'язані із прибуттям до суду; витрати, пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів та проведенням судових експертиз; витрати, пов'язані з проведенням огляду доказів на місці та вчинення інших дій,  необхідних для розгляду справи. Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь  сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 21.11.2011 року № 2135/11/13-11у резолютивній частині судового рішення слід зазначати обов'язок органу Державної казначейської служби України стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень –відповідача. На підставі викладеного, керуючись ст.ст.  160-163 КАС України, суд     ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов задовольнити. 2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення – рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим №0024192301/0 від 20.10.2010 р. 3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс- Холдінг" судові витрати, шляхом їх безспірного списання із рахунку Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим, в рахунок відшкодування понесених витрат зі сплати судового збору у розмірі 32,19 грн. та з проведення судової експертизи у розмірі 18330,00 грн. Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.      Суддя                                                     Панов О.І.                                                                                                                                                                                  

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.09.2012
Оприлюднено28.09.2012
Номер документу26163301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1091/12/0170/18

Ухвала від 20.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Горошко Наталія Петрівна

Постанова від 19.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні