Рішення
від 12.09.2012 по справі 5009/2740/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 24/93/12

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.09.12 Справа № 5009/2740/12

м. Запоріжжя За позовом Приватного підприємства «Токмак - Центр»(71708 , Запорізька область , м. Токмак , вулиця Гоголя ,91; код ЄДРПОУ 32701364).

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «АТД»(71701 , Запорізька область , м. Токмак, вулиця Шевченка , 36 ; код ОКПО 19268351 ).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Токмацька міська рада (Запорізька область, м. Токмак)

Про зобов'язання укласти договір.

Суддя Азізбекян Т.А.

Представники:

Від позивача - Таран К.В. ( дов. № 13 від 01.03.2012 р.).

Від відповідача - Нехамкін В.С. ( дов. № 14/08 від 14.08.2012 р.).

Від третьої особи - не прибув .

ВСТАНОВЛЕНО:

Розглядаються позовні вимоги про зобов'язання ТОВ «АТД»укласти договір про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території від 28.05.2012 р. між Приватним підприємством «Токмак -Центр»та Товариством з обмеженою відповідальністю «АТД»у редакції позивача .

Ухвалою від 19.07.2011 р. позовні матеріали прийняті к провадженню , слухання господарської справи № 5009/2740/12 було призначено на 15.08.2011 р. о 12-00.

Розгляд справи відповідно до вимог статті 77 ГПК України відкладався , а термін вирішення спору продовжувався в порядку статті 69 ГПК України .

Представникам сторін роз'яснені права та обов'язки передбачені положеннями Господарського процесуального кодексу України .

Відводів складу суду не заявлено .

В судовому засіданні 12.09.2012 р. господарський суд відповідно до вимог статті 85 ГПК України оголосив вступну і резолютивну частини рішення .

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини . ТОВ «АТД»є власником нежитлового приміщення загальною площею 775, 7 кв. м. , в багатоквартирному житловому будинку , яке знаходиться за адресою вулиця Шевченка , 36 , м. Токмак Запорізької області і одночасно на праві спільної сумісної власності співвласником цього будинку , а також споживачем житлово -комунальних послуг в розумінні частини 1 статті 1 Закону України «Про житлово -комунальні послуги»від 24.06.2004 р. Виконавчим комітетом Токмацької міської ради в межах своїх повноважень було прийнято рішення № 143 від 22.06.2006 р. «Про визначення виконавців послуг з утримання будинків , споруд та прибудинкових територій», за яким визначено виконавцем послуг з утримання будинків , споруд та прибудинкових територій ПП «Токмак - Центр»з додатком № 4 про перелік житлових будинків і споруди . Встановлені тарифи на послуги з утримання будинків , споруд та прибудинкових територій , що підтверджується рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради за № 224 від 28.08.2008 р. «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ПП «Токмак -Центр». Будинок № 36 по вулиці Шевченко м. Токмак прийнятий на обслуговування підприємством , яким надаються житлово -комунальні послуги з утримання будинку і прибудинкової території .28 травня 2012 р. підприємство супровідним листом № 125 від 28.05.2012 р. надало відповідачу для розгляду та на підпис два примірники договору про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території від 28.05.2012 р. із додатком № 5 .За поясненнями позивача відповідачем договір був отриманий 28.05.2012 р. , що підтверджується особистим підписом директора ТОВ «АТД»на копії супровідного листа № 125 від 28.05.2012 р. Відповідач пропозицію підприємства отримав , але договір від 28.05.2012 р. не підписав та не повернув на адресу позивача , що є на думку позивача ухиленням від укладення договору. Просить позовні вимоги задовольнити .

Відповідач проти заявленого позову заперечив з огляду на такі обставини . Типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій затверджено постановою Кабінету Міністрів України № 529 від 20.05.2009 р. «Про затвердження Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій». Проект договору від 28.05.2012 р. у редакції ПП «Токмак -Центр», який доданий до позовної заяви і на підставі якого суду запропоновано зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «АТД»укласти договір про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території не відповідає Типовому договору , затвердженому Постановою КМ України № 529 від 20.05.2009 р. Договір від 28.05.2012 р. у редакції ПП «Токмак -Центр», який доданий до позовної заяви і на підставі якого суду запропоновано зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «АТД»укласти договір про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території не відповідає за змістом проекту договору , який надсилався ТОВ «АТД»супровідним листом від 28.05.2012 р. № 125. Вартість запропонованих ПП «Токмак -Центр»послуг в зазначених договорах відрізняється , що свідчить про не визначення істотних умов договору ( пункти 3.1 , 5.1 цих договорів). На думку відповідача , посилання позивача на рішення виконавчого комітету Токмаціької міської ради № 224 від 28.08.2008 р. «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ПП «Токмак -Центр»є неправильним , оскільки вказаним рішенням встановлюються тарифи для населення. Рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ПП «Токмак -Центр»було прийняте 25 грудня 2008 р. № 337. Крім того , перелік вартості робіт по утриманню будинків та прибудинкової території , який доданий до проекту договору від 28.05.2012 р. встановлений для будинків І-У класу обладнаних ліфтами ( крім перших поверхів). ТОВ «АТД»є власником нежитлового приміщення , загальною площею 775 , 7 кв. м. , яке знаходиться в багатоквартирному житловому будинку на першому поверсі , підвальному приміщенні та в прибудованому приміщенні , за адресою вулиця Шевченка , 36 , м. Токмак , Запорізької області. За висновком відповідача наданий ПП «Токмак -Центр»перелік вартості робіт не стосується Товариства з обмеженою відповідальністю «АТД». ТОВ «АТД»уклало наступні договори з комунальними службами : - № 202 від 01.01.2012 р. про надання послуг з вивезення побутових відходів з Комунальним підприємством «Контакт»Токмацької міської ради ; - № 125 від 01.01.2007 р. про надання послуг з водопостачання та водовідведення з Комунальним підприємством «Водопровідник»Токмацької міської ради ; - № 638 від 21.03.2012 р. про надання послуг з постачання електроенергії з ВАТ «Запоріжжяобленерго»; - № 420077 від 22.12.2011 р. про надання послуг з постачання природного газу з ПАТ «Запоріжгаз». За висновком відповідача , більшу частину запропонованих ТОВ «АТД»послуг ПП «Токмак -Центр»не надає. Листом № 07/06 від 07.06.2012 р. ТОВ «АТД»запропонувало ПП «Токмак -Центр»укласти договір про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території на умовах , які відповідають фактичному переліку послуг , які надаються цим підприємством . Від укладення договору ПП «Токмак -Центр»відмовилося ( лист № 160 від 20.06.2012 р.). Просить у задоволенні позовних вимог відмовити .

Третя особа листом від 12.09.2012 р. повідомила , що рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради № 224 від 28.08.2008 р. «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ПП «Токмак -центр»( з додатком № 5) є діючим , також , є діючим рішення № 143 від 22.06.2006 р. «Про визначення виконавця послуг з утримання будинків і споруд та при будинкової території»( з додатком № 4). Щодо рішення № 337 від 25.12.2008 р. «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово - комунальні послуги по ДП «Токмак Плюс»ПП «Токмак -Центр»( з додатком № 5) , то воно втратило чинність на підставі рішення № 183 від 25.06.2009 р. «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ПП «Токмак -Центральний». Відповідно до рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради від 22.04.2004 р. № 85 «Про перерозподіл комунального майна між комунальними підприємствами міста»будинок № 36 по вулиці Шевченка м. Токмак був вилучений з оперативного управління КП «Центр»та переданий в оперативне управління КП «Контакт». Станом на 11.09.2012 р. зазначений будинок знаходиться на балансі комунального підприємства «Контакт»Токмацької міської ради за інвентарним номером 10300124. Позовні вимоги підтримує .

Розглянувши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін , суд -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю « АТД»( код ОКПО 19268351) є власником нежитлового приміщення , загальною площею 775 , 7 кв. м. в багатоквартирному житловому будинку на першому поверсі , підвальному приміщенні та в прибудованому приміщенні , за адресою : Запорізька область , м. Токмак , вулиця Шевченка , 36 /57 та 36/58.

Право приватної власності набуто на підставі Рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради від 28.08.2008 р. № 236/1 ( Свідоцтво про право власності від 02.09.2008 р. на нерухоме майно загальною площею 97 , 2 кв. м. та загальною площею 678 , 5 кв. м. ).

Позивач , посилаючись на статті 355 , частину 2 статті 382 ЦК України , вважає відповідача співвласником багатоквартирного житлового будинку , а також споживачем житлово -комунальних послуг в розумінні частини 1 статті 1 Закону України «Про житлово -комунальні послуги».

Відповідно до приписів статті 355 ЦК України майно , що є у власності двох або більше осіб ( співвласників) , належить їм на праві спільної власності ( спільне майно). Майно може належати особам на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності .

Статтею 382 Цивільного кодексу України передбачено , що власникам квартири у дво - або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування , опорні конструкції будинку , механічне , електричне , сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири , яке обслуговує більше однієї квартири , а також споруди , будівлі , які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир , а також власників нежитлових приміщень , які розташовані у житловому будинку .

З матеріалів справи слідує , що 22 червня 2006 р. виконавчим комітетом Токмацької міської ради прийнято Рішення № 143 «Про визначення виконавців послуг з утримання будинків і споруд та при будинкової території»яким затверджений перелік виконавців , серед яких визначено Приватне підприємство «Токмак -Центр».

Додатком № 4 до вказаного рішення визначений перелік житлових будинків і споруд на які розповсюджуються повноваження ПП «Токмак -Центр»як виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території , в тому числі : вулиця Шевченка , 36 .

Рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради від 25 червня 2009 р. № 183 погоджений перелік послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ПП «Токмак -Центральний», у зв'язку з чим рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради № 337 від 25.12.2008 р. «Про погодження переліку послуг та тарифів на житлово -комунальні послуги по ДП «Токмак -Плюс», ПП «Токмак -Центр»після вводу в дію нових тарифів , вважати таким , що втратило чинність .

Також , Токмацька міська рада листом № 171 від 12.09.2012 р. повідомила , що відповідно до рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради від 22.04.2004 р. № 85 «Про перерозподіл комунального майна між комунальними підприємствами міста»будинок № 36 по вулиці Шевченка м. Токмак був вилучений з оперативного управління КП «Центр»та переданий в оперативне управління КП «Контакт». Станом на 11.09.2012 р. зазначений будинок знаходиться на балансі комунального підприємства «Контакт»Токмацької міської ради за інвентарним номером 10300124.

Приватним підприємством «Токмак -Центр»до матеріалів справи надана належним чином засвідчена копія договору про передачу на обслуговування та ремонт житлового фонду і прибудинкової території від 06.05.2004 р. , відповідно до предмету якого замовник ( виконавчий комітет Токмацької міської ради ) доручає виконавцю ( ПП «Токмак -Центр») обслуговування , експлуатацію та поточний ремонт житлового фонду Токмацької міської ради згідно переліку . Капітальний ремонт житлового фонду провадити за рахунок замовника. Облік житлового фонду , нарахування і збір квартирної плати з мешканців квартир , нарахування і збір з володарів приватизованих квартир сум відшкодування експлуатаційних витрат на утримання будинків і прибудинкових територій , нарахування і збір з орендарів і володарів нежитлових приміщень сум відшкодування експлуатаційних витрат на утримання будинків і прибудинкових територій .

З матеріалів справи вбачається , що позивачем на адресу відповідача 28.05.2012 р. була надана письмова пропозиція № 125 про укладення договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій , згідно статей 7, 19 Закону України «Про житлово -комунальні послуги».

Вказана письмова пропозиція була отримана директором ТОВ «АТД»Нехамкіним П.В. 28.05.2012 р. , що підтверджується особистим підписом вказаної фізичної особи та не спростовувалось представниками відповідача в судовому засіданні .

До матеріалів справи позивачем надана копія проекту договору про надання послуг з утримання будинку і споруд та при будинкової території від 28 травня 2012 р. , предметом якого є утримання спільного сумісного майна співвласників багатоквартирного будинку (гуртожитку) № 36 по вулиці Шевченка м. Токмака Запорізької області шляхом надання виконавцем послуг з утримання будинку і споруд та при будинкової території (обслуговування внутрішньо будинкових систем водозабезпечення , тепло забезпечення , каналізації , крім квартир , ліквідація аварійних ситуацій , підготування житлового фонду до експлуатації у зимовий період , вивезення та утилізація ТПВ , освітлення східних площадок та обслуговування внутрішньо будинкових електричних мереж , прибирання при будинкової території , дезинфекція , обслуговування димових та вентиляційних каналів , витрати на виготовлення розрахункових книжок та довідок , ремонт лавок , спортивних площадок та малих архітектурних форм , утримання ліфтів , в будинках в яких вони є ) , а споживачем - забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах , що передбачені цим договором .

В судовому засіданні позивач пояснив , що відповідач отримав пропозицію щодо укладення договору , проте договір у запропонованій редакції від 28 травня 2012 р. не підписав , що стало підставою для звернення з позовом про зобов'язання укласти договір.

Вивчивши текст проекту договору від 28.05.2012 р. , отриманий відповідачем , суд дійшов висновку , що редакції проекту договору наданого до матеріалів справи та направленого на адресу ТОВ «АТД» , не ідентичні .

Статтею 180 Господарського кодексу України передбачено , що зміст господарського договору становлять умови договору , визначені угодою його сторін , спрямованою на встановлення , зміну або припинення господарських зобов'язань , як погоджені сторонами , так і ті , що приймаються ними як обов'язкові умови відповідно до законодавства . Господарський договір вважається укладеним , якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов . Істотними є умови , визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь -якому разі погодити предмет , ціну та строк дії договору .

Слід зазначити , що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначити зміст договору на основі типового договору , затвердженого Кабінетом Міністрів України , чи у випадках , передбачених законом , іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору , але мають право конкретизувати його умови .

Суб'єкти господарювання , які забезпечують споживачів , зазначених у частині першій цієї статті , електроенергією , зв'язком , … а у випадках , передбачених законом , також інші суб'єкти зобов'язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг).

Відповідно до статті 181 Господарського кодексу України господарський договір за загальними правилами викладається у формі єдиного документа , підписаного сторонами та скріпленого печатками . Проект договору може бути запропонований будь -якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ , він надається другій стороні у двох примірниках . Сторона , яка одержала проект договору , у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист у двадцятиденний термін після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона , яка одержала проект договору , складає протокол розбіжностей , про що робиться застереження у договорі , та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором .

У разі якщо сторони не досягли згоди з усіх істотних умов господарського договору , такий договір вважається неукладеним ( таким , що не відбувся).

Предметом регулювання Закону України «Про житлово -комунальні послуги»є правовідносини , що виникають між виробниками , виконавцями , споживачами у процесі створення , надання та споживання житлово -комунальних послуг. Суб'єктами цього Закону є органи виконавчої влади , органи місцевого самоврядування , власники , виробники, виконавці та споживачі житлово -комунальних послуг .

Статтею 1 Закону України «Про житлово - комунальні послуги»визначено , що житлово -комунальні послуги - це результат господарської діяльності , спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях , будинках і спорудах , комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів , норм , стандартів , порядків і правил .

За змістом вказаного Закону , виконавцем вважається суб'єкт господарювання , предметом діяльності якого є надання житлово -комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору .

Власником приміщення , будинку , споруди , житлового комплексу або комплексу будинків і споруд вважається фізична або юридична особа , якій належить право володіння , користування та розпорядження приміщенням , будинком , спорудою , житловим комплексом або комплексом будинків і споруд , зареєстроване у встановленому законом порядку .

Законом передбачено , що утримання будинків і прибудинкових територій - це господарська діяльність , спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень , будинків і споруд , комплексів будинків і споруд , а також утримання прилеглої до них ( при будинкової) території відповідно до вимог нормативів , норм , стандартів , порядків і правил згідно із законодавством .

Статтею 7 Закону України «Про житлово -комунальні послуги»визначені повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово -комунальних послуг , зокрема , визначення виконавця житлово -комунальних послуг відповідно до цього Закону в порядку , затвердженому центральним органом виконавчої влади з питань житлово -комунального господарства та управління об'єктами у сфері житлово -комунальних послуг, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад , забезпечення їх належного утримання та ефективності експлуатації .

В Законі України «Про житлово -комунальні послуги»наводиться класифікація житлово -комунальних послуг за функціональним призначенням та порядком затвердження цін/тарифів.

В свою чергу , житлово -комунальні послуги за функціональним призначенням наступні : - комунальні послуги ( централізоване постачання холодної та гарячої води , водовідведення , газо- та електропостачання , централізоване опалення , а також вивезення побутових відходів тощо) ; - послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій ( прибирання внутрішньо будинкових приміщень та при будинкової території , санітарне -технічне обслуговування , обслуговування внутрішньо будинкових мереж , утримання ліфтів , освітлення місць загального користування , поточний ремонт , вивезення побутових відходів тощо).

Відповідно до приписів статті 16 Закону , порядок надання житлово -комунальних послуг , їх якісні та кількісні показники мають відповідати умовам договору та вимогам законодавства .

Вказаним Законом , зокрема , статтею 19 передбачено , що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово -комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово -комунальних послуг є : власник, споживач , виконавець , виробник . Виробник послуг може бути їх виконавцем . Особливими учасниками відносин у сфері житлово -комунальних послуг є балансоутримувач та управитель , які залежно від цивільно -правових угод можуть бути споживачем , виконавцем або виробником.

Споживач , крім іншого , має право одержувати вчасно та відповідної якості житлово -комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово -комунальних послуг та зобов'язаний укласти договір на надання житлово -комунальних послуг , підготовлений виконавцем на основі типового договору .

В свою чергу виконавець зобов'язаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово -комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором .

Статтею 22 Закону передбачений обов'язок виробника укласти договір з виконавцем ( споживачем) про умови надання житлово -комунальних послуг .

Також , Законом України «Про житлово -комунальні послуги»передбачено право балансоутримувача укладати договори на надання житлово -комунальних послуг .

Законодавцем чітко визначені істотні умови договору між виконавцем / виробником та споживачем ( стаття 26 Закону) : - найменування сторін ; - предмет договору ; - вичерпний перелік житлово -комунальних послуг , тарифи та їх складові на кожну з цих послуг , загальна вартість послуг ; - порядок оплати за спожиті житлово -комунальні послуги ; - порядок перерахунків розміру плати за житлово -комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі , зниження їх якості ; - права та обов'язки сторін; - порядок контролю та звіту сторін ; - порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг ; - визначення точок розподілу , в яких відбувається передача послуг від виконавця / виробника споживачу ; - порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення ( ремонту) ; - умови доступу в квартиру , будинок , приміщення , на земельну ділянку для усунення аварій , неполадок , огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку ; - порядок здійснення ремонту ; - відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору ; - порядок вирішення спорів ; - перелік форс -мажорних обставин ; - строк дії договору ; - умови зміни , пролонгації , припинення дії договору ; - дата і місце укладення договору .

Договір на надання житлово -комунальних послуг набирає чинності з моменту його укладення . Процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін .

У разі виникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця / виробника споживач має право розірвати договір у порядку , встановленому законом .

Постановою КМ України № 529 від 20 травня 2009 р. затверджений типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з визначенням типового переліку послуг , а саме : - прибирання прибудинкової території ; - прибирання сходових кліток ; - вивезення побутових відходів ( збирання , зберігання , перевезення , перероблення , утилізація , знешкодження та захоронення) ; - прибирання підвалу , технічних поверхів та покрівлі ; - технічне обслуговування ліфтів ; - обслуговування систем диспетчеризації ; - технічне обслуговування внутрішньо будинкових систем : гарячого водопостачання ; холодного водопостачання ; водовідведення ; теплопостачання; зливової каналізації ; дератизація ; - дезінсекція ; - обслуговування димовентиляційних каналів ; - технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення , а також інших внутрішньо будинкових інженерних систем у разі їх наявності ; - поточний ремонт конструктивних елементів , внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання , водовідведення , теплопостачання та зливної каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження , що розміщені на закріпленій в установленому порядку при будинковій території ( в тому числі спортивних , дитячих та інших майданчиках) ; - поливання дворів , клумб і газонів ; - прибирання і вивезення снігу , посипання частини при будинкової території , призначеної для проходу та проїзду , протиожеледними сумішами ; - експлуатації номерних знаків на будинках ; - освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води ; - енергопостачання ліфтів ; - періодична повірка , обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії , у тому числі їх демонтаж , транспортування та монтаж після повірки.

Здійснивши системний аналіз викладених правових норм , суд дійшов висновку , що укладення договору про надання житлово -комунальних послуг , в тому числі послуг з утримання будинків і споруд та при будинкової території є обов'язковим для споживачів цих послуг.

Укладення вказаного договору відбувається за ініціативою виконавця житлово -комунальних послуг , яким в даному випадку є Приватне підприємство «Токмак -центр».

Відповідно до вимог Закону України «Про надання житлово -комунальних послуг»договір між виконавцем / виробником та споживачем повинен містити істотні умови , повний перелік яких наводиться в статті 26 вказаного Закону .

Проаналізувавши тексти проектів договору про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території , наданого до матеріалів справи та направленого позивачем на адресу відповідача , суд дійшов висновку , що вказані редакції не містять повного переліку істотних умов , передбачених Законом України «Про житлово -комунальні послуги».

Так , згідно статті 26 вказаного Закону істотними умовами договору на надання житлового -комунальних послуг , крім іншого , є : - порядок перерахунків розміру плати за житлово -комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі , зниження їх якості ; - порядок контролю та звіту сторін ; - порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг ; - визначення точок розподілу , в яких відбувається передачі послуг від виконавця / виробника споживачу ; - порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення ( ремонту) ; - умови доступу в квартиру , будинок , приміщення , на земельну ділянку для усунення аварій , неполадок,огляду мереж ,зняття контрольних показників засобів обліку ; - порядок здійснення ремонту .

Оскільки Законом вищевказані умови визнання істотними , вони є обов'язковими при укладенні договору про надання послуг з утримання будинку і споруд та при будинкової території як різновиду житлово -комунальних послуг за функціональним призначенням .

А відтак , позовні вимоги про зобов'язання ТОВ «АТД»укласти договір про надання послуг з утримання будинку і споруд та прибудинкової території від 28.05.2012 р. в редакції, запропонованій ПП «Токмак -Центр» , яка не містить таких обов'язкових істотних умов як : - порядок перерахунків розміру плати за житлово -комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі , зниження їх якості ; - порядок контролю та звіту сторін ; - порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг ; - визначення точок розподілу , в яких відбувається передача послуг від виконавця / виробника споживачу ; - порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення ( ремонту) ; - умов доступу в квартиру , будинок , приміщення , на земельну ділянку для усунення аварій , неполадок ,огляду мереж ,зняття контрольних показників засобів обліку ; - порядок здійснення ремонту , задоволенню не підлягають .

У позові відмовити .

Керуючись ст. ст. 49, 82, 84 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ :

У позові відмовити.

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 18.09.2012 р.

Дата ухвалення рішення12.09.2012
Оприлюднено28.09.2012
Номер документу26167197
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5009/2740/12

Ухвала від 15.08.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Рішення від 12.09.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 19.07.2012

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні