ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" вересня 2012 р. Справа № 2а-2693/12/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.
за участю:
представника позивача - Вікаря В.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Коломийського міськрайонного центру зайнятості
до відповідача: Приватного вищого навчального закладу "Коломийський коледж комп'ютерних наук"
про стягнення заборгованості в сумі 7257,17 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
31 вересня 2012 року Коломийський міськрайонний центр зайнятості (надалі також - позивач) звернувся в суд з позовною заявою до Приватного вищого навчального закладу "Коломийський коледж комп'ютерних наук" (надалі також - відповідач) про стягнення заборгованості в сумі 7257,17 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що колишньому працівнику відповідача ОСОБА_2, якій надано статус безробітної, виплачено допомогу по безробіттю в сумі 7257,17 грн., з порушенням вимог закону. Факт порушення встановлений актом розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Оскільки порушення вчинені роботодавцем, то в силу вимог чинного законодавства просить стягнути з відповідача в судовому порядку незаконно виплачену суму допомоги по безробіттю в розмірі 7257,17 грн.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги, викладені в позовній заяви підтримав в повному обсязі, просив суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду судом повідомлявся належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про отримання відповідачем 07.09.2012 року. Правом подання заперечення, станом на момент розгляду адміністративної справи, відповідач не скористався, заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи без участі відповідача до суду не надходило.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
З огляду на вищенаведене, розглянувши адміністративний позов, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
ОСОБА_2 відповідно до персональної картки (а.с.7) надано статус безробітної 05.09.2011 року, останнє місце роботи якої з 15.11.2005 року по 01.09.2011 року був приватний вищий навчальний заклад «Коломийський коледж комп'ютерних наук».
Згідно з чинним законодавством 12 вересня 2011 року ОСОБА_2 призначено допомогу по безробіттю, яка нарахована та виплачена на підставі довідки про середню заробітну плату з врахуванням страхового стажу №654 від 12.09.2011 року (а.с.12). Також у відповідності до п.1 ст.7, п.7 ст.22, п.5 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (далі - Закон), та пункту 7 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової, її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 № 307 (надалі -Прядок №307) ОСОБА_2 було здійснено одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності відповідно до наказу позивача №1020 від 27 жовтня 2011 року (а.с.13).
Позивачем, на підставі ст.34 Закону та Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 р. № 60/62, та Постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 р. № 7-1 (надалі -Порядок №60/62) проведено перевірку, якою встановлено порушення порядку обчислення середньої заробітної плати відображеної в довідці №654 від 12.09.2011 року (а.с.12) виданій ОСОБА_2, а саме єдиний внесок по даній особі за період, що перевірявся, не був фактично сплачений відповідачем до відповідного відділення пенсійного фонду України. Результат перевірки, закріплений в акті №300 від 16 березня 2012 року (а.с.9).
В довідці-поясненні до акту №300 від 16.03.2012 року (а.с.10) відповідачем повідомлено, що єдині соціальні внески до пенсійного фонду із нарахування заробітної плати працівників коледжу комп'ютерних наук не сплачувалися, так, як рішенням судів за 2011 рік було прийнято першочергову виплату заробітної плати.
За результатами Акту, враховуючи встановлене порушення в частині подання приватним вищим навчальним закладом «Коломийський коледж комп'ютерних наук» недостовірних відомостей про сплату єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, відображених в довідці про середню заробітну плату (дохід) від 12.09.2011 року №654, виданій ОСОБА_2, сума переплати допомоги по безробіттю складає 7257,17 грн. У зв'язку із чим, на адресу відповідача надіслано вимогу від 25.06.2012 року №2271-07/12-12, про повернення в 15 денний строк Коломийському міськрайонному центру зайнятості незаконно виплаченої допомоги по безробіттю ОСОБА_2 в сумі 7257,17 грн.
Відповідачем вимогу отримано, про що свідчить належним чином засвідчена копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою про отримання 26.06.2012 року (а.с.8), але сума заборгованості в зазначені вимогою строки так і не погашена, а сама вимога відповідачем не оскаржувалася.
Матеріальне забезпечення, отримане ОСОБА_2, що підлягає поверненню позивачу підтверджується також Розрахунком від 27.08.2012 року №2941-04/12-12 (а.с.11), та включає матеріальну допомогу в сумі 150,98 грн., допомогу по безробіттю в сумі 634,08 грн. та одноразову виплату допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності в загальній сумі 6472,11 грн.
Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає страхуванню на випадок безробіття та за який сплачено страхові внески (нею, роботодавцем); страхові внески - кошти відрахувань на страхування на випадок безробіття, сплачені згідно із законодавством, що діяло до набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, спрямовані на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття відповідно до пропорцій, визначених законом.
Згідно з пунктом 1 статті 22 вищевказаного закону, застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу.
Згідно з пунктом 3.1 Порядку №307, страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала страхуванню на випадок безробіття та за який щомісяця сплачено нею та роботодавцем страхові внески в сумі не менш як мінімальний страховий внесок, крім випадків передбачених абзацом другим частини першої статті 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".
Відповідно до абзацу 2 пункту 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, для страхування на випадок безробіття розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення), є період (періоди) роботи за основним місцем роботи (проходження служби), а у разі його відсутності - період (періоди) зайняття підприємницькою, адвокатською, нотаріальною, творчою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від такої діяльності, виконання робіт (надання послуг) згідно з цивільно-правовими договорами перед настанням страхового випадку (реєстрація особи в державній службі зайнятості як безробітної), протягом якого сплачено страхові внески.
З наведених підстав, внаслідок подання недостовірної довідки про середню заробітну плату ОСОБА_2, видано довідку з порушенням законодавства та незаконно виплачено допомогу по безробіттю в сумі 7257,17 грн.
Відповідно до статті 68 Конституції України, кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Частиною ч. 2 статті 35 Закону встановлено, що роботодавець зобов'язаний, в тому числі, подавати виконавчій дирекції Фонду в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про розмір заробітної плати, використання робочого часу працівників, у тому числі прийнятих за направленням державної служби зайнятості з наданням роботодавцю дотації за рахунок коштів Фонду на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.
Згідно з частиною 3 статті 35 Закону, достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Відповідно до частини 2 статті 34 Закону, фонд зобов'язаний, зокрема, контролювати правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.
У відповідності до п.6 Порядку №60/62, якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем. Виплата коштів, недоотриманих особою внаслідок зниження суми страхових виплат, здійснюється за рахунок коштів Фонду.
Згідно з статтею 39 Закону, спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
З огляду на наведене суд прийшов до висновку, що відповідачем вчинено порушення норм законодавства щодо обчислення середньої заробітної плати в довідці яка лягла в основу виплат матеріального забезпечення ОСОБА_2, а тому сума забезпечення в розмірі 7257,17 грн. підлягає стягненню в судовому порядку.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного вищого навчального закладу "Коломийський коледж комп'ютерних наук" (ідентифікаційний код 23925812) на користь Коломийського міськрайонного центру зайнятості суму незаконно виплаченої допомоги по безробіттю в розмірі 7257 (Сім тисяч двісті п'ятдесят сім гривень) 17 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ Тимощук О.Л.
Постанова складена в повному обсязі 21.09.2012 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26178229 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні