ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
18 вересня 2012 року № 2а-5903/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качура І.А., при секретарі Хрімлі К.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДМ Груп Консалдинг»до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення.
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернувся Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ Груп Консалдинг» до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців Подільської районної в м. Києві державної адміністрації (надалі -Відповідач1), Державна податкова інспекція у Подільському районі м. Києва ДПС про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що спірне рішення винесене з порушенням норм чинного законодавства, не відображає дійсних обставин справи, відтак підлягає скасуванню.
Відповідачі проти задоволення позову заперечували з мотивів його необґрунтованості та безпідставності.
Відповідно до частини шостої ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на вищевикладене та з урахуванням вимог ст. 41, 122, ч.6 ст.128 КАС України, суд дійшов до висновку про розгляд справи у письмовому провадженні.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, про те, що позов підлягає задоволенню, з огляду про наступне.
Матеріалами справи встановлено, що «08»вересня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»(ЄДРПОУ 37176119) зареєстровано Подільською районною у місті Києві державною адміністрацією у якості юридичної особи.
Відповідно до Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №602304, місцезнаходження юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»зазначено: 04074, м. Київ, вул. Мостицька, буд. 26, кв. 140.
З «10»вересня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»знаходиться на обліку в Державній податковій інспекції у Подільському районі міста Києва, у тому числі «08»листопада 2010 року, як платник податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом №100308878 про реєстрацію платника податку на додану вартість.
«20»квітня 2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»отримало листа від Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва, ДПС з рішенням № 84 від «11»квітня 2012 року (надалі - Рішення) про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»(37176119), місцезнаходження платника: 04074, Подільський, м. Київ, вул. Мостицька, 26, 140.
Підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ», як зазначено в рішенні: у зв'язку з надходження з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відповідно до п. «ж»п. 184.1 ст. 184 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2012р. № 2755-VI, із змінами і доповненнями.
На підтвердження підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість в рішенні зазначено, що комісією, створеною відповідно до розпорядження ДПІ у Подільському районі м. Києва ДПС від «16»березня 2012 року № 1-р (із змінами і доповненнями) встановлено по платнику ТОВ «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ» до ЄДР внесено запис щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу, що підтверджено Відомістю з ЄДР щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу, номер реєстраційної дії 10711440002027281, дата 30.03.2012р. Факт відсутності чи неможливості установити місцезнаходження: підтверджено повідомленням № 1997/26-7 від 29.12.2011 року.
Проаналізувавши матеріали адміністративної справи, суд прийшов до висновку про те, що на момент прийняття оскаржуваного рішення у Відповідача були відсутні встановлені законодавством підстави для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, а запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»(ЄДРПОУ 37176119), а відтак позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно з вимогами ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 17.05.2010 року №336 (далі - Положення).
Згідно з пунктом 1.3 вказаного Положення виконавцем запиту щодо встановлення місцезнаходження платника податків є працівники підрозділів податкової міліції, які здійснюють заходи із встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
В пункті 1.4 Положення вказано, що визначення (місця проживання фізичної особи) та (місцезнаходження юридичної особи) вживаються відповідно до Закону України
«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року №755-IV.
Згідно Положення, після отримання запиту на встановлення місцезнаходження платника податків підрозділ податкової міліції при прийнятті рішення про організацію підрозділом податкової міліції заходів для встановлення місцезнаходження платника податків (пункт 4.1.1 Положення) повинен: - обов'язково здійснити вихід за адресою платника податків і у разі незнаходження за адресою платника податків, якщо платник податків зареєстрований за адресою приміщення, необхідно опитати власника такого приміщення (за згодою) щодо місцезнаходження за вказаною адресою платника податків, а також місцезнаходження посадових осіб платника податків, вказаного у запиті (пояснення або рапорт) (п. 4.2 Положення); у разі встановлення, що засновники та посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків - передати керівнику органу ДПС службову записку та матеріали (п. 4.2 Положення); - за даними адресного бюро МВС України встановити місця реєстрації фізичних осіб та всіх посадових осіб, засновників платника податків (заходи оформити довідкою або рапортом п.4.3 Положення), за встановленими адресами здійснити виїзди та опитати засновників і керівників платника податків (за згодою) щодо фактичного місцезнаходження платника податків та документів фінансово-господарської діяльності (заходи оформити поясненням або рапортом - п. 4.5 Положення); - за необхідності співробітник податкової міліції звертається із письмовим запитом до відповідного структурного підрозділу органів ДПС про отримання інформації щодо джерел доходів засновників і керівників платника податків (п. 4.4 Положення); - проводяться інші заходи, які не суперечать чинному законодавству, з метою встановлення місцезнаходження платника податків; - кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом - пункти 4.7, 4.8 Положення).
Пунктом 4.12 вказаного Положення встановлено, що запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків вважається виконаним, якщо: місцезнаходження платника податків встановлено, що підтверджено виходом на відповідну адресу та оформлено документально; встановлено, що платник податків зареєстрований на осіб, які не пов'язані з утворенням та господарською діяльності платника податків, та вжито всіх заходів, передбачених п.4.13 розділу IV Положення.
Проте в Рішенні не зазначено на підставі якої довідки або рапорту був встановлений факт відсутності чи неможливості встановити місцезнаходження платника податків, чи проводилися податковою міліцією які-небудь заходи по встановленню місцезнаходження платника податків - ТОВ «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ».
Відповідно до п. 4.13 Положення у разі вжиття заходів для визначення місцезнаходження та встановлення, що засновники і посадові особи не пов'язані з утворенням та господарською діяльністю платника податків, підрозділ податкової міліції: - службовою запискою повідомляє структурний підрозділ ДПС, який ініціював заходи, про встановлення ознак фіктивності платника податків; - ініціює зміну стану платника податків з "10" - запит на встановлення місцезнаходження (місце проживання) на "23" - місцезнаходження не встановлено або "32" - фактичну адресу не встановлено, юридична адреса масової реєстрації; - повідомляє структурний підрозділ органу ДПС який ініціював заходи про їх припинення щодо встановлення місцезнаходження платника податків та передає керівнику органу ДПС службову записку та матеріали відповідно до вимог п. 2.3.1 Порядку взаємодії структурних підрозділів органів державної податкової служби під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДПА України від 22.02.2008 №106 "Про організацію роботи юридичних підрозділів в органах державної податкової служби", із змінами; матеріалів до юридичного підрозділу для проведення відповідної позовної роботи, виконує доручення юридичного підрозділу та супроводжує матеріали у судах.
Окрім того, з тексту Рішення ДПІ у Подільському районі міста Києва №84 від 12.04.2012р. не вбачається, що позивачем подавались декларації з ПДВ протягом періоду з грудня 2011р. до березня 2012р. (включно) з показниками, які свідчать про наявність постачання (придбання) товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту.
Згідно з пунктом 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. №1588 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 р. за № 1562/20300), якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №18-ОПП (додаток 26) для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. №19-ОПП.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»від 15.05.2003 року №755-IV (надалі - Закон № 755).
Відповідно до ст.1 Закону № 755 державний реєстратор - посадова особа, яка відповідно до цього Закону від імені держави здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 1 ст.4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону № 755 відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно з частинами 1 та 5 статті 16 Закону №755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру. Єдиний державний реєстр створюється і ведеться Спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації, який є його розпорядником та адміністратором.
Частиною 5 ст. 17 Закону № 755 встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, а також відомості про зарезервовані найменування юридичних осіб.
Відповідно до приписів ст. 18, 19 Закону № 755 відомості про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу вносить до Єдиного державного реєстру державний реєстратор.
Згідно частині 11 ст. 19 Закону № 755 юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу.
В ході судового розгляду справи встановлено, що Генеральним директором ТОВ «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»у визначений ч. 11 ст. 19 Закону № 755 строк подавалася державному реєстратору Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації Реєстраційна картка за формою №6 для підтвердження відомостей про юридичну особу. Ці дані наведені в реєстраційній справі ТОВ «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ», яка знаходиться у Відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації. Відповідно ч. 6 ст. 11 Закону № 755 державному реєстратору забороняється видавати копії документів, які знаходяться у відповідній реєстраційній справі. Відповідно ч. 1 ст. 13 Закону № 755 витребування документів з реєстраційних справ здійснюється на підставі судового рішення.
Відповідно до ч. 12 ст. 19 Закону у разі ненадходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки. У разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Проте всупереч вимогам Закону №755 Відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на юридичну адресу Позивача: 04074, м. Київ, вул. Мостицька, будинок 26, кв. 140, не було направлено повідомлення про необхідність надання Державному реєстратору картки підтвердження реєстраційних відомостей у зв'язку з отриманням від державної податкової адміністрації повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходження.
Проте Державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації 30.03.12р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис про відсутність підтвердження відомостей про Юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»(ЄДРПОУ 37176119).
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про те, що Державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації не було дотримано порядку внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТОВ «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ», які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Так, судом встановлено, що дії Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації стосовно внесення запису до ЄДР щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу (ТОВ «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ») - є протиправними, що в свою чергу призвело до винесення Державною податковою інспекцією у Подільському районі міста Києва ДПС неправомірного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, відтак такі рішення підлягають скасуванню.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
При цьому суд бере до уваги положення ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 11, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними дії Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо внесення 30.03.2012 року в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу -Товариство з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»(ЄДРПОУ 37176119).
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Подільському районі міста Києва ДПС від 11.04.2012 року № 84 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»ЄДРПОУ 37176119.
4. Зобов'язати Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва стягнути судові витрати в сумі 32 грн. 19 коп. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДМ ГРУП КОНСАЛТИНГ»за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, Державної податкової інспекції у Подільському районі м. Києва ДПС.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А.Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2012 |
Оприлюднено | 01.10.2012 |
Номер документу | 26179443 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні