Постанова
від 28.09.2012 по справі 2а-10393/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 вересня 2012 року 08 год. 20 хв. № 2а-10393/12/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва Державної податкової служби до Товариства з обмеженою відповідальністю «МЗС-ПРОЕКТ» про стягнення податкової заборгованості на суму 83 640, 78 грн., - В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулася Державна податкова інспекція у Дніпровському районі міста Києва Державної податкової служби (далі - ДПІ у Дніпровському районі м. Києва, Позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «МЗС-ПРОЕКТ»(далі -ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ», Відповідач) про стягнення податкової заборгованості на суму 83 640, 78 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог Позивач посилався на те, що Відповідач має заборгованість перед державним бюджетом по податку на додану вартість на загальну суму 83 640, 78 грн. (в тому числі 82 941, 71 грн. -основного платежу, 699, 07 грн. -сума пені), яка виникла у зв'язку з несплатою ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ»самостійно узгоджених податкових зобов'язань та сум узгоджених грошових зобов'язань, визначених податковою інспекцією.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 вересня 2012 року було відкрито скорочене провадження в адміністративній справі № 2а-10393/12/2670.

Надіслана на адресу Відповідача рекомендованим листом № 0620393 0 копія вказаної ухвали була повернута до суду разом поштовим відправленням, в якому зазначено причину його невручення «за закінченням терміну зберігання».

Станом на 28 вересня 2012 року до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження Відповідача не надходили.

Частиною четвертою ст. 33 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик надсилається юридичним особам за адресою місцезнаходження, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов'язки, зокрема про право надати свої заперечення проти позову або заяву про визнання позову.

Згідно з ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України справа в порядку скороченого провадження розглядається суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

З огляду на викладене, справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши подані Позивачем документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд прийшов до висновку, що надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для розгляду справи в порядку скороченого провадження та прийняття рішення по справі, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі з огляду на наступне.

ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ»(ідентифікаційний код 34425837) зареєстроване як юридична особа 22 червня 2006 року Дніпровською районною у м. Києві державною адміністрацією, та перебуває починаючи з 23 червня 2006 року на податковому обліку в ДПІ у Дніпровському районі м. Києва як платник податків (підтверджується довідкою Позивача про взяття на облік платника податків від 07.08.2008р. № 10556/14/29-11588 за формою № 4-ОПП).

Протягом січня-червня 2012 року ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ»подало до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва податкову звітність з податку на додану вартість (далі -ПДВ), в яких задекларувало суми самостійно узгоджених податкових зобов'язань з цього податку, а саме: податкову декларацію з податку на додану вартість (далі -Податкову декларацію) за грудень 2011 року (вх. № 9013637627 від 17.01.2012р.) із самостійно визначеною сумою податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 16 396, 00 грн.; Податкову декларацію за січень 2012 року (вх. № 9006440108 від 17.02.2012р.) із сумою податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 7 190, 00 грн.; Податкову декларацію за лютий 2012 року (вх. № 9011887172 від 15.03.2012р.) із сумою податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 1 513, 00 грн., Податкову декларацію за березень 2012 року (вх. № 9019984120 від 18.04.2012р.) із сумою податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 13 338, 00 грн., Податкову декларацію за квітень 2012 року (вх. № 9027619011 від 18.05.2012р.) із сумою податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 27 123, 00 грн., Податкову декларацію за травень 2012 року (вх. № 9034048673 від 18.06.2012р.) із сумою податкового зобов'язання з ПДВ в розмірі 30 784, 00 грн.

Крім того, внаслідок несвоєчасної сплати сум узгоджених грошових зобов'язань з податку на додану вартість Відповідачу були визначені суми штрафів на підставі підпункту 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України згідно наступних податкових повідомлень-рішень (форми «Ш»):

- від 16.12.2011р. за № 0055451520 на суму 1 273, 64 грн., яке не були вручено ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ»з причини «за закінченням терміну зберігання», що підтверджується довідкою відділу зв'язку на поштових відправленнях (копія наявна в матеріалах справи), а тому в силу п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України вважається таким, що було надіслане (вручене) Відповідачу;

- від 20.04.2012р. за № 0016911520 на суму 168, 39 грн. та за № 0016921520 на суму 1 300, 00 грн., які були вручені уповноваженій посадовій особі Відповідача 20 квітня 2012 року, про що свідчить підпис головного бухгалтера Товариства Давидової Л.І. на корінцях таких податкових повідомлень-рішень.

Доказів оскарження зазначених податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку та сплати сум штрафу суду не надано.

Починаючи з 01 січня 2011 року спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює, зокрема, порядок сплати грошових зобов'язань (податкових зобов'язань і штрафних (фінансових) санкцій) юридичних або фізичних осіб до бюджетів з податків і зборів, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами за порушення податкового законодавства, та, одночасно, визначає процедуру оскарження рішень, дій органів стягнення на момент виникнення спірних правовідносин є Податковий кодекс України.

Податковим зобов'язанням в розумінні Податкового кодексу України (далі -ПК України) визначається сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (пп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу «грошове зобов'язання платника податків»- сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України).

Також пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 зазначеного Кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.

З огляду на те, що доказів оскарження вище перелічених податкових повідомлень-рішень про визначення сум штрафних (фінансових) санкцій в судовому або адміністративному порядку, а також доказів сплати Відповідачем у повних обсягах самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих ним в поданих деклараціях та сум, визначених у вказаних податкових повідомленнях-рішеннях, суду не надано, вказані суми визнаються податковим боргом.

При цьому в силу пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п. 129.4 ст. 129 ПК України), та відповідно до п. 131.1 ст. 131 зазначеного Кодексу самостійно сплачуються платником податків.

ДПІ у Дніпровському районі м. Києва виставила ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ»першу і другу податкові вимоги за № 1/488 від 03.03.2010р. на загальну суму податкового боргу в розмірі 39 211, 23 грн. та за № 2/1026 від 27.04.2010р. на загальну суму податкового боргу в розмірі 78 067, 20 грн. (в порядку визначеному ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам»від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ, що діяв до 01 січня 2011 року).

Вказані податкові вимоги не була вручені Відповідачу органом пошти з причини незнаходження підприємства за місцезнаходженням, що підтверджується довідками відділу зв'язку на поштових відправленнях, актами Позивача про неможливість вручення податкової вимоги платнику податків та актами про розміщення податкової вимоги на дошці податкових оголошень, а тому в силу пп. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам»податкові вимоги вважається такими, що надіслані (вручені) Відповідачу.

Доказів оскарження цих податкових вимог в адміністративному або судовому порядку суду не надано.

Станом на момент розгляду справи сума податкового боргу в заявленій до стягнення сумі залишається непогашеною, що підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків ТОВ «МЗС-ПРОЕКТ»по податку на додану вартість.

Крім того, з метою погашення Відповідачем податкового боргу в досудовому порядку Позивачем були вжиті наступні заходи для погашення податкового боргу, а саме: прийнято рішення від 17.02.2011р. за № 341/5 про опис майна боржника у податкову заставу; направлено запити до УДАІ ГУМВС України в м. Києві від 03.11.2010р. № 6645/9/24-109 щодо наявності зареєстрованих транспортних засобів, на який надійшла відповідь від 19.11.2010р. з відомостями про наявність зареєстрованих транспортних засобів; до Київського міського бюро технічної інвентаризації реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна від 28.10.2010р. № 30593/10-24-111, від 03.11.2011р. № 31104/10/24-111 та від 10.04.2012р. № 2219/10/19-114 щодо наявності у відповідача нерухомого майна, на запит від 29.10.2010р. надійшла відповідь від 07.12.2010р. з відомостями про наявність зареєстрованого за відповідачем нежитлового приміщення, а на решту запитів відповіді на день розгляду справи не надійшли; до Інспекції державного технічного нагляду від 03.11.2010р. № 31103/10/24-111 та до Інспекції головного державного реєстратора флоту України від 03.11.2010р. № 31102/10/24-111, на які відповіді на день розгляду справи не надійшли.

Доказів погашення заявленої суми податкового боргу чи звернення до органу державної податкової служби із заявами про розстрочення/відстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу до суду не надано.

Згідно п. 41.5 ст. 41 ПК України органами уповноваженими здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, є виключно органи державної податкової служби.

Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено, що органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Зокрема, підпунктом 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.2 п. 87.1 ст. 87 ПК України).

Орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п. 95.1 ст. 95 ПК України).

Згідно з підпунктом 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 ПК України).

Беручи до уваги вищевикладені положення законодавства та встановлені по справі обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до положень ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 183 2 , ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Дніпровському районі міста Києва Державної податкової служби задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «МЗС-ПРОЕКТ»(місцезнаходження: 02160, м. Київ, просп. Возз'єднання, буд. 15, ідентифікаційний код 34425837) до Державного бюджету України суму податкового боргу з податку на додану вартість в загальному розмірі 83 640 (вісімдесят три тисячі шістсот сорок) грн. 78 коп.

Постанова підлягає негайному виконанню згідно з ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням порядку обчислення строку для подання апеляційної скарги, встановленого в ч. 8 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.09.2012
Оприлюднено01.10.2012
Номер документу26179632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10393/12/2670

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Лічевецький І.О.

Постанова від 28.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 04.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 01.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні