Постанова
від 07.09.2012 по справі 2а/0570/10240/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2012 р. Справа № 2а/0570/10240/2012

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 11 година 26 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.

при секретарі Аврамченко С.С.

за участю

представника позивача - Юнякової С.Ю. - на підставі довіреності,

представника відповідача - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства «Донецький центр технічного обслуговування металообробного обладнання з програмним управління» про стягнення заборгованості в сумі 493,81 грн., -

встановив:

9 серпня 2012 року Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, (далі - Позивач або Відділення Фонду), звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Донецький центр технічного обслуговування металообробного обладнання з програмним управлінням», (далі - Відповідач або ПП), в якому просило суд стягнути з Відповідача заборгованість в сумі 493,81 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, Позивач зазначив, що ПП перебуває на обліку як платник страхових внесків в Центральній міжрайонній виконавчій дирекції в місті Донецьку Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Внаслідок невиплати заробітної плати у Відповідача виникла заборгованість в сумі 493,81 грн., що відображено в звіті за 2009 рік. До цього часу вказана заборгованість не ліквідована.

Позивач зазначив, що несвоєчасне перерахування Відповідачем страхових внесків до Фонду ускладнює реалізацію конституційного права громадян на соціальне забезпечення та перешкоджає стабільній діяльності Фонду, тому просив позовні вимоги задовольнити.

В судовому засіданні представник Позивача підтримала заявлені позовні вимоги у повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві, надала пояснення, аналогічні тим, що викладені в адміністративному позові.

Представник Відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, доказів поважності причин неявки суду не надав, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином з дотриманням вимог ст.ст.33-38 Кодексу адміністративного судочинства України, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, (а.с.31), про своє ставлення до заявлених позовних вимог суд не повідомив.

Приймаючи до уваги положення ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч.1 ст.122 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, суд вважав за можливе розглянути справу за відсутності представника Відповідача на підставі наявних в ній доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, (код ЄДРПОУ 21955772), є юридичною особою, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 307465, (а.с.9), та довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 7-22-222, (а.с.12).

Центральна міжрайонна виконавча дирекція в місті Донецьку Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, (код ЄДРПОУ 35237640), є відокремленим підрозділом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності без права юридичної особи, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 14/4-20/329, (а.с.13).

Отже, з огляду на положення ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративною процесуальною правосуб'єктністю, в тому числі право на звернення до суду з цим адміністративним позовом, наділена Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно з Свідоцтвом про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи, (а.с.10), Довідкою про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 31227534, (а.с.14), Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АА № 221025, (а.с.15-16) Приватне підприємство «Донецький центр технічного обслуговування металообробного обладнання з програмним управлінням», (код ЄДРПОУ 31227534), є юридичною особою.

ПП перебуває на обліку в Фонді соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як страхувальник з 27 лютого 2002 року, про що свідчить заява про реєстрацію страхувальника, (а.с.7), і довідка від 1 червня 2012 року № 01-866, (а.с.11).

Згідно зі Звітом про нараховані внески, перерахування та витрати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 2009 рік (форма Ф4-ФСС з ТВП), наданим в січні 2012 року, заборгованість Відповідача перед Фондом становить 493,81 грн. і виникла у зв'язку з невиплатою заробітної плати, (а.с.8).

Таким чином, Позивачем доведено, що на час розгляду справи у Відповідача наявна заборгованість перед Фондом в сумі 493,81 грн. Докази, які б спростовували цей висновок суду, Відповідачем не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені норми матеріального права.

Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей регламентовані Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18 січня 2001 року № 2240-ІІІ, (далі - Закон № 2240-ІІІ).

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.9 Закону № 2240-ІІІ Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені ст.34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Фонд є некомерційною самоврядною організацією. Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду.

Система органів управління Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності визначена ст.10 Закону № 2240-ІІІ, згідно з положеннями ч.ч.3, 5 якої Виконавча дирекція Фонду є виконавчим органом правління Фонду, який забезпечує виконання рішень правління; Виконавча дирекція є підзвітною правлінню Фонду та здійснює діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням. Робочими органами виконавчої дирекції Фонду та його відділень є виконавчі дирекції відділень в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі. Статутом Фонду може бути передбачено створення виконавчих дирекцій або уповноважених представників відділень у районах та містах республіканського (Автономної Республіки Крим) та обласного значення.

Виконавчі дирекції відділень підзвітні правлінням відділень та виконавчій дирекції Фонду та здійснюють свою діяльність від імені Фонду в межах і в порядку, передбачених статутом Фонду та положенням про виконавчі дирекції відділень Фонду.

До повноважень виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, крім іншого, належить забезпечення акумуляції внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, представництво інтересів страховика в судових та інших органах, про що свідчить зміст п.п.1, 5 ч.1 ст.13 Закону № 2240-ІІІ.

Згідно з п.1.3. Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26 червня 2001 року № 13, в редакції постанови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31 липня 2012 року № 46, (далі - Положення), відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і є юридичною особою.

Одним з напрямів діяльності Відділення Фонду та його робочих органів є акумуляція внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, що надаються Фондом; здійснення контролю за надходженням та використанням коштів Фонду, що передбачено п.2.1. Положення.

Відповідно до п.3.2. Положення на Відділення Фонду та його робочі органи покладено обов'язок здійснювати контроль своєчасністю та повнотою страхових внесків.

Застосовуючи системний аналіз вищенаведених норм, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах Позивач є суб'єктом владних повноважень, на виконання повноважень якого у сфері публічно-правових відносин заявлений адміністративний позов.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.19 Закону № 2240-ІІІ одним з джерел формування коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, належать страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб, що сплачуються на умовах і в порядку, передбачених законом.

Згідно з п.2 ч.2 ст.27 Закону № 2240-ІІІ, (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), на страхувальників було покладено обов'язок нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.

Ч.1 ст.23 Закону № 2240-ІІІ, (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), було передбачено, що страхувальники-роботодавці сплачують до Фонду різницю між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до цього Закону.

Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових розрахунків здійснюється страхувальниками-роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.

У разі нестачі у страхувальників-роботодавців коштів для виплати заробітної плати та сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перерахування страхових внесків до Фонду провадиться пропорційно до сум заробітної плати.

Ч.2 ст.30 Закону № 2240-ІІІ, (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), передбачала, що не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується.

Абз.5-6 п.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464-VI передбачено, що стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.

Судом встановлено, що Відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків, яка не погашена на час розгляду справи, отже вимоги Позивача про стягнення з ПП 493,81 грн. є законними і обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Заслухавши пояснення представника Позивача, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про необхідність задоволення заявлених позовних вимог.

Відповідно до ч.3 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення увалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Оскільки Позивачем - суб'єктом владних повноважень не були понесені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз, суд дійшов висновку, що судові витрати не підлягають стягненню з Відповідача.

Керуючись Конституцією України, ст.ст.2-15, 17-20, 69-72, 94, 98, 159-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Приватного підприємства «Донецький центр технічного обслуговування металообробного обладнання з програмним управління» про стягнення заборгованості в сумі 493,81 грн. - задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства «Донецький центр технічного обслуговування металообробного обладнання з програмним управління», (код ЄДРПОУ 31227534) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість в сумі 493 (чотириста дев'яносто три) грн. 81 коп., шляхом перерахування зазначеної суми на транзитний рахунок Центральної міжрайонної виконавчої дирекції в місті Донецьку Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 25609160985001 у ПАТ КБ «Надра», м. Київ, Центр, ЄДРПОУ 35237640, МФО 380764.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини проголошено в судовому засіданні 7 вересня 2012 року.

Постанова складена у повному обсязі і підписана 12 вересня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2012
Оприлюднено02.10.2012
Номер документу26208344
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/10240/2012

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Грищенко Є.І.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Грищенко Є.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні