ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
11 вересня 2012 року 14:49 № 2а-9586/12/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шулежка В.П.,
при секретарі Воронюк М.М..,
за участю сторін:
представник позивача - Бірова Н.М.
представник відповідача - Коновал Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Альбіон 2011»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання дій протиправними,-
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Альбіон 2011»(надалі -позивач, ТОВ «Альбіон 2011») до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби (надалі -відповідач, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва) про визнання протиправними дій щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Альбіон 2011», оформленої актом від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Альбіон 2011»(код ЄДРПОУ 37730190) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року»та визнання протиправними висновки відповідача про наявність ознак фіктивності підприємства та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «Альбіон 2011», викладені в акті від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що відповідач порушив порядок оформлення результатів перевірки, склавши акт, складення якого не передбачено чинним законодавством. В оскаржуваному акті відповідач зафіксував порушення та виклав обставини, які впливають на права та інтереси позивача, а тому дії відповідача є протиправними та такими, що суперечать вимогам законодавства.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечував, з підстав викладених у письмових запереченнях та просив у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
До ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС надійшов лист Нововолинської ОДПІ у Волинській області № 2732/15-105-6 від 29.05.2012 р., яким на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 р. № 266 «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів»та у зв'язку з наявною розбіжністю по податковим зобов'язанням між ТОВ «Промкомплектація», код ЄДРПОУ 30419715 та контрагентами, які знаходяться на обліку у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, зокрема, ТОВ «Альбіон 2011»повідомлено, що надійшли відомості від державного реєстратора про зміну керівника ТОВ «Промкомплектація».
Останнім до Нововолинської ОДПІ у Волинській області надіслано декларацію з податку на додану вартість за березень 2012 року. Для вручення запиту щодо надання документального підтвердження задекларованих податкових зобов'язань та податкового кредиту працівниками Нововолинської ОДПІ у Волинській області здійснено виїзд по юридичній та фактичній адресах ТОВ «Промкомплектація», в ході якого встановлено, що підприємство за даними адресами не знаходиться.
Працівниками податкової міліції відібрано пояснення засновника та директора ТОВ «Промкомплектація»ОСОБА_3, який пояснив, що 03.04.2012 р. нотаріально переписав підприємство ОСОБА_4, також повідомив, що жодних господарських відносин у березні 2012 року не проводив, документів бухгалтерського та податкового обліку не підписував.
У зв'язку із встановленням, що ТОВ «Промкомплектація»відсутнє за місцезнаходженням, рішенням Нововволинської ОДПІ у Волинській області скасовано свідоцтво платника податку на додану вартість.
Декларацію з податку на додану вартість за березень 2012 року Нововолинської ОДПІ у Волинській області визнано недійсною. Також податковий орган повідомив, що податкові зобов'язання, визначені у декларації сформовані по контрагентам, що зареєстровані у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, зокрема, ТОВ «Альбіон 2011».
Відповідачем здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Альбіон 2011»(код ЄДРПОУ 37730190) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит у березні 2012 року.
Зокрема, працівниками ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Альбіон 2011»: м. Київ, вул. Жилянська, буд. 120-Б з метою вручення запиту про проведення позапланової документальної перевірки, проте підприємство за вказаною адресою не знаходилось, що підтверджується актом № 259/22-90 від 06.06.2012 р. про неможливість розпочати позапланову документальну виїзну перевірку.
В подальшому, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС складено акт від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Альбіон 2011»щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року.
В ході проведення перевірки встановлено неможливість фактичного здійснення ТОВ «Альбіон 2011»господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів; порушення частини 1 статті 203, частини 1 статті 207, статей 215, 216, 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів ТОВ «Альбіон 2011»з постачальниками та покупцями, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків; відсутність об'єктів, які підпадають під визначення пунктів 198.1, 198.2, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України.
Відповідно до висновків, викладених в акті від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 встановлено порушення ТОВ «Альбіон 2011»порушило п.198.1, и. 198.2, п.198.6 ст.198, п.185.1 ст. 185, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України та п.1, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ст.626, ст.629, ст.650, ст.655, ст.658, ст.662 Цивільного кодексу України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених контрагентами ТОВ «Альбіон 2011» при визначенні податкових зобов'язань та і податкового кредиту, у зв'язку з чим підлягають зменшенню податкового кредиту, який задекларований контрагентом-покупцем, до 0 за період з 01.03.2012 по 31.03.2012.
Надаючи правову оцінку діям відповідача при складанні акту від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Альбіон 2011»щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року, суд зазначає наступне.
Статтею 62 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.
Відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження господарських виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (далі -Порядок).
Пунктом 1 Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до пункту 2 Порядку, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку).
Згідно з пунктом 4 Порядку передбачено, зокрема, у разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Як встановлено судом, відповідачем з метою отримання інформації та документального підтвердження проведення господарських операцій позивача з контрагентами здійснено виїзд за адресою позивача з метою вручення запиту, але за адресою реєстрації підприємство не знаходилось.
За приписами «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»затверджених Наказом ДІІА України від 22 квітня 2011 року № 236 (далі - Методичні рекомендації №236), зокрема пунктом 4.4 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.
Суд звертає увагу, що оскільки зустрічна звірка не є перевіркою, за її наслідками не може бути прийняте податкове повідомлення-рішення про визначення грошових зобов'язань, натомість в акті вказано про неможливість проведення зустрічної звірки.
Акт, складений за результатами такої звірки, є податковою інформацією, яка може бути використана ДПІ для висновків під час проведення планових чи позапланових перевірок, що здійснюються за наявності обставин для їх проведення, визначених ст.ст. 75 , 77 , 78 ПКУ .
Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідачем в процесі проведення звірки не вчинено дій, які виходили б за межі повноважень органів податкової служби чи порушували встановлений нормативними актами порядок її проведення і складання такого оскаржуваного акту не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача, а тому позовні вимоги є необґрунтованими.
Щодо позовних вимог позивача про визнання протиправними висновків відповідача про наявність ознак фіктивності підприємства та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «Альбіон 2011», викладені в акті від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 суд вважає за необхідно зазначити наступне.
Позовні вимоги позивача про визнання протиправними висновків відповідача, викладені в акті від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 фактично є оскарженням акту перевірки.
Відповідно до інформаційного листа Вищого адміністративного суду України від 30.11.2009р. № 1619/10/13-09, акт перевірки податкового органу неможливо вважати його рішенням, дією чи бездіяльністю, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, а відтак такий акт не підпадає під дію пункту 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства, якою передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Висновки акта перевірки не змінюються стану суб'єктивних прав особи, не породжують у неї додаткового обов'язку та не можуть безпосередньо заподіяти майнову чи іншу шкоду особі, а власне проведення перевірки є лише процедурою встановлення обставин, які необхідні для контролю за дотриманням суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства.
Таким чином, ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС при проведенні звірки ТОВ «Альбіон 2011»щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року та визнання правочинів ТОВ «Альбіон 2011»нікчемними діяла у межах повноважень, та у спосіб, що визначені чинним законодавством України.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 цього Кодексу передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В даному випадку відповідачем доведено правомірність своїх дій.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю «Альбіон 2011»відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний 17.09.2012р.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2012 |
Оприлюднено | 03.10.2012 |
Номер документу | 26237933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні