КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-9586/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Шуежко В.П.
Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.
У Х В А Л А
Іменем України
"18" грудня 2012 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Пилипенко О.Є.
суддів - Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,
при секретарі - Паскаль Ю.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Альбіон 2011" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2012 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альбіон 2011" до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання дій протиправними, -
В С Т А Н О В И Л А:
У липні 2012 року позивач -Товариство з обмеженою відповідальністю "Альбіон 2011" звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби про визнання дій протиправними, в якому просив визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Альбіон 2011», оформленої актом від 19.06.2012 року № 614/2240/37730190 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Альбіон 2011»(код ЄДРПОУ 37730190) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року»та визнати протиправними висновки відповідача про наявність ознак фіктивності підприємства та відсутності факту реального здійснення господарської діяльності ТОВ «Альбіон 2011», викладені в акті від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2012 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись із судовим рішенням, позивач звернувся із апеляційною скаргою, в якій просив скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2012 року та постановити нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт посилався на те, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, що призвело до постановлення незаконного рішення.
У судове засідання сторони та їх представники не з'явилися, причини неявки суду невідомі, про розгляд справи були повідомлені належним чином.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні -не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Альбіон 2011" - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2012 року -без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
У відповідності до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, суд першої інстанції виходив з того, що Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби, в процесі проведення звірки не вчинено дій, які виходили б за межі повноважень органів податкової служби, визначені Податковим кодексом України чи Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних перевірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України віл 27.12.2010 року № 1232, відповідачем не було порушено встановлений нормативними актами порядок проведення такої перевірки, складання оскаржуваного акту, окрім того, такі дії відповідача не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача, а тому позовні вимоги є необґрунтованими.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та було встановлено колегією суддів, до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ДПС надійшов лист Нововолинської ОДПІ у Волинській області № 2732/15-105-6 від 29.05.2012 року, яким на виконання наказу ДПА України від 18.04.2008 року № 266 «Про організацію взаємодії органів державної податкової служби при проведенні перевірок податкових декларацій з податку на додану вартість з урахуванням інформації розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів»та у зв'язку з наявною розбіжністю по податковим зобов'язанням між ТОВ «Промкомплектація», код ЄДРПОУ 30419715 та контрагентами, які знаходяться на обліку у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, зокрема, ТОВ «Альбіон 2011»повідомлено, що надійшли відомості від державного реєстратора про зміну керівника ТОВ «Промкомплектація».
Останнім до Нововолинської ОДПІ у Волинській області надіслано декларацію з податку на додану вартість за березень 2012 року. Для вручення запиту щодо надання документального підтвердження задекларованих податкових зобов'язань та податкового кредиту працівниками Нововолинської ОДПІ у Волинській області здійснено виїзд по юридичній та фактичній адресах ТОВ «Промкомплектація», в ході якого встановлено, що підприємство за даними адресами не знаходиться.
Працівниками податкової міліції відібрано пояснення засновника та директора ТОВ «Промкомплектація»ОСОБА_2, який пояснив, що 03.04.2012 року нотаріально переписав підприємство ОСОБА_3, також повідомив, що жодних господарських відносин у березні 2012 року не проводив, документів бухгалтерського та податкового обліку не підписував.
У зв'язку із встановленням, що ТОВ «Промкомплектація»відсутнє за місцезнаходженням, рішенням Нововолинської ОДПІ у Волинській області скасовано свідоцтво платника податку на додану вартість.
Декларацію з податку на додану вартість за березень 2012 року Нововолинської ОДПІ у Волинській області визнано недійсною. Також податковий орган повідомив, про необхідність проведення зустрічних перевірок контрагентів позивача, що зареєстровані у ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, зокрема, ТОВ «Альбіон 2011».
Відповідачем здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «Альбіон 2011»(код ЄДРПОУ 37730190) з питань підтвердження відомостей по взаємовідносинам з контрагентами, якими сформовано податкові зобов'язання та податковий кредит у березні 2012 року.
Зокрема, працівниками ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ «Альбіон 2011»: м. Київ, вул. Жилянська, буд. 120-Б з метою вручення запиту про проведення позапланової документальної перевірки, проте підприємство за вказаною адресою не знаходилось, що підтверджується актом № 259/22-90 від 06.06.2012 року про неможливість розпочати позапланову документальну виїзну перевірку.
У подальшому, Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва ДПС складено акт від 19.06.2012 р. № 614/2240/37730190 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Альбіон 2011»щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року.
В ході проведення перевірки встановлено неможливість фактичного здійснення ТОВ «Альбіон 2011»господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу; відсутність необхідних умов для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів; порушення частини 1 статті 203, частини 1 статті 207, статей 215, 216, 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів ТОВ «Альбіон 2011»з постачальниками та покупцями, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків; відсутність об'єктів, які підпадають під визначення пунктів 198.1, 198.2, 198.6 статті 198 Податкового кодексу України.
Відповідно до висновків, викладених в акті від 19.06.2012 року № 614/2240/37730190 встановлено порушення ТОВ «Альбіон 2011» п.198.1, п. 198.2, п.198.6 ст.198, п.185.1 ст. 185, п.188.1 ст.188, п.187.1 ст. 187 Податкового кодексу України та п.1, п.5 ст.203, п.1, п.2 ст.215, п.1 ст.216, ст.228, ст.626, ст.629, ст.650, ст.655, ст.658, ст.662 Цивільного кодексу України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених контрагентами ТОВ «Альбіон 2011» при визначенні податкових зобов'язань та і податкового кредиту, у зв'язку з чим підлягають зменшенню податкового кредиту, який задекларований контрагентом-покупцем, до 0 за період з 01.03.2012 року по 31.03.2012 року.
Статтею 62 Податкового кодексу України (далі -ПК України) передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу.
Відповідно до п.п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження господарських виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (далі -Порядок).
Пунктом 1 Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
Відповідно до пункту 2 Порядку, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (пункт 3 Порядку).
Згідно з пунктом 4 Порядку передбачено, зокрема, у разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.
Як встановлено судом першої інстанції, відповідачем з метою отримання інформації та документального підтвердження проведення господарських операцій позивача з контрагентами здійснено виїзд за адресою позивача з метою вручення запиту, але за адресою реєстрації підприємство не знаходилось.
За приписами «Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок»затверджених Наказом ДІІА України від 22 квітня 2011 року № 236 (далі - Методичні рекомендації №236), зокрема пунктом 4.4 передбачено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.
З вищенаведеного колегія суддів вважає необґрунтованими вимоги позивача щодо визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва Державної податкової служби щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Альбіон 2011», оформленої актом від 19.06.2012 року № 614/2240/37730190 «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «Альбіон 2011»(код ЄДРПОУ 37730190) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за березень 2012 року», адже право проводити таку перевірку чітко передбачено ПК України, а відповідача, натомість, діяв на підставі та в межах норм чинного законодавства.
Разом з тим, колегія суддів звертає увагу на той факт, що відповідно до п. 3 та 6 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 року N 984 акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що не допускається відображення в акті перевірки необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень перевіряючими, які не мають підтверджених доказів, та різного роду висновків щодо дій посадових осіб суб'єкта господарювання, а тому, колегія суддів вважає висновки, викладені посадовими особами контролюючого органу в Акті перевірки передчасними.
Разом з тим, як правомірно зазначено судом першої інстанції зустрічна звірка не є перевіркою в розумінні норм ПК України, за її наслідками не може бути прийняте податкове повідомлення-рішення про визначення грошових зобов'язань, окрім того, в самому акті вказано про неможливість проведення зустрічної звірки.
Акт, складений за результатами такої звірки, є лише податковою інформацією, яка може бути використана ДПІ для висновків під час проведення планових чи позапланових перевірок, що здійснюються за наявності обставин для їх проведення, визначених ст.ст. 75, 77, 78 ПК України.
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає, що права позивача порушені не були, а тому підстави для задоволення позову відсутні.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було вірно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам. В зв'язку з цим колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Альбіон 2011" - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2012 року -без змін.
Керуючись ст. ст. 41, 155, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 207, 212, 254 КАС України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Альбіон 2011" -залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 вересня 2012 року -без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Пилипенко О.Є.
Судді: Глущенко Я.Б.
Шелест С.Б.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2012 |
Оприлюднено | 28.12.2012 |
Номер документу | 28294101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Пилипенко О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні