cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про визнання боржника банкрутом
25.09.2012 справа № 5011-15/3149-2012-50/328-2012
За заявою приватного підприємства "Металлум"
до приватного підприємства "Металлум"
про визнання банкрутом
Суддя Головатюк Л.Д.
Представники:
Від заявника(боржника) Костін К.М.(за довіреністю)
Від ДПІ у Печерському районі м. Києва Посвистак С.М.(дов. від 05.09.2012)
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Привтне підприємство "Металлум"подало до суду заяву за підписом голови ліквідаційної комісії юридичної особи про порушення справи про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", посилаючись на свою неспроможність виконати грошові зобов'язання перед кредиторами в сумі 541 801,69 грн.
Провадження у справі за вказаною заявою порушено ухвалою Господарського суду міста Києва № 5011-15/3149-2012 від 15.03.2012.
Постановою господарського суду міста Києва від 24.04.2012 боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Булаха Юрія Миколайовича, якого зобов'язано провести ліквідаційну процедуру та надати суду свій звіт і ліквідаційний баланс банкрута на затвердження.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 10.07.2012 у справі № 5011-15/3149-2012 апеляційну скаргу державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва на постанову господарського суду міста Києва від 24.04.2012 по справі № 5011-15/3149-2012 задоволено частково, постанову господарського суду міста Києва від 24.04.2012 по справі № 5011-15/3149-2012 скасовано, матеріали справи № 5011-15/3149-2012 повернуто господарському суду м. Києва для подальшого розгляду.
Згідно з автоматичним розподілом справу № 5011-15/3149-2012 передано для розгляду судді Головатюку Л.Д., який ухвалою від 23.07.2012 прийняти справу № 5011-15/3149-2012-50/328-2012 до свого провадження та призначив її до розгляду на 21.08.2012.
Представники заявника(боржника) та ДПІ у Печерському районі м. Києва в судове засідання 21.08.2012 з'явилися та дали пояснення по справі.
Суд прийшов до висновку про витребування додаткових доказів по справі, а саме адиторського висновку щодо приватного підприємства "Металлум".
Відповідно до п. 10 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд може зобов'язати боржника подати аудиторський висновок або провести аудит.
Розгляд справи відкладено на 25.09.2012 та зобов'язано заявника(боржника) подати суду аудиторський висновок щодо приватного підприємства "Металлум".
Представники заявника(боржника) та ДПІ у Печерському районі м. Києва в судове засідання 25.09.2012 з'явилися та дали пояснення по справі.
Представник заявника(боржника) подав суду аудиторський висновок щодо приватного підприємства "Металлум", а також підтримав вимоги заяви про визнання банкрутом приватного підприємства "Металлум", клопотав про визнання підприємства банкрутом та просив призначити його ліквідатором голову ліквідаційної комісії Булаха Ю.М.
Приватне підприємство "Металлум" зареєстроване як юридична особа Печерською районною у м. Києві державною адміністрацією 10.09.2007 з присвоєнням ідентифікаційного коду 35427327.
Відповідно до поданих суду документів місцезнаходженням підприємства є: 01010, м. Київ, вул. Січневого повстання,3, літера "Б", офіс 197, основними видами діяльності -оптова торгівля чорними та кольоровими металами в первинних формах та напівфабрикатами з них.
Згідно з даними статуту установи її засновником і власником є громадянин України Булах Юрій Миколайович.
11.01.2011 власником приватного підприємства "Металлум" було прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи.
Згідно з вказаним рішенням для ліквідації юридичної особи було призначено ліквідаційну комісію у складі однієї особи - голови ліквідаційної комісії Булаха Ю.М.
Відповідно до ч. 4 ст. 105 Цивільного Кодексу України оголошення про припинення підприємства шляхом ліквідації та відомості про ліквідатора були розміщені в друкованому засобі масової інформації, в якому публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, а саме: в Бюлетені державної реєстрації № 169 (4) за 2011 рік
11.03.2011 заявником (боржником) було подано до державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП.
Як слідує з матеріалів справи, ліквідатором виявлено, що боржник має кредиторську заборгованість у розмірі 541 801,69 грн.
Зазначені грошові вимоги кредитора відображені в бухгалтерському обліку боржника та визнані головою ліквідаційної комісії в повному обсязі.
В звіті аудитора зазначено, що підприємство-боржник не забезпечене власними оборотними засобами, значення коефіцієнта автономії менше оптимального значення та свідчить про складності з погашенням боргів.
Даними статуту підприємства стверджується, що у статутному капіталі Приватного підприємства "Металлум" частка державної власності відсутня.
Суд враховує, що відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до абз. 4 ст. 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.
У разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений банкрутом.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані вернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Чинне законодавство про банкрутство пов'язує можливість відкриття провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 51 Закону з доведенням боржником обставин недостатності майна для задоволення вимог кредиторів.
Відповідно до вимог ч. 4. ст. 105 ЦК України, комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає, ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.
Як вбачається із матеріалів справи приватне підприємство "Металлум"(код ЄДРПОУ 35427327) виконало вимоги вищезазначених законів і перед зверненням до господарського суду із заявою про своє банкрутство та винесення господарським судом м. Києва у даній справі ухвали про порушення провадження боржник провів оцінку вартості наявного свого майна в порядку ст. 60 ГК України, здійснив ліквідаційною комісією публікацію повідомлення про припинення юридичної особи для виявлення кредиторів в порядку ст. 105 ЦК і в даний час закінчився строк, який передбачений ч. 4 ст. 105 ЦК України (після розміщення комісією з припинення юридичної особи в друкованих засобах інформації повідомлення про припинення юридичної особи, в порядку ч. 4 ст. 105 ЦК України, цей факт стає загальновідомим), повідомив орган державної податкової служби про свою ліквідацію та склав проміжний ліквідаційний баланс, який необхідний для з»ясування питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та наявність якого передбачена ч.1 ст.111 ЦК України.
Сукупність доказів, які містяться в матеріалах даної справи доводять безспірність грошових вимог кредиторів та неспроможність боржника виконати свої зобов'язання перед ними у встановлений Законом строк. Вказані обставини є правовою підставою визнання боржника банкрутом.
У судовому засіданні представник заявника (боржника) запропонував призначити ліквідатором боржника голову ліквідаційної комісії Булаха Юрія Миколайовича.
Відповідно до п. 1 ст. 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом господарський суд відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, передбаченому для призначення керуючого санацією.
Пунктом 2 статті 17 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що Комітет кредиторів приймає рішення про погодження кандидатури керуючого санацією, вибір інвестора (інвесторів), схвалення плану санації боржника. Кандидатури керуючого санацією та інвестора (інвесторів) можуть бути запропоновані комітету кредиторів будь-яким із кредиторів, представником органу, уповноваженого управляти майном боржника. Керуючим санацією може бути запропоновано особу, яка виконувала повноваження розпорядника майна, або керівник підприємства, якщо на це є згода комітету кредиторів та (або) інвесторів.
Згідно з ч. 2 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора.
Судом перевірено і встановлено відсутність обставин, передбачених п. 3 ст. 3 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо кандидатури голови ліквідаційної комісії Булаха Юрія Миколайовича.
Отже, суд призначає голову ліквідаційної комісії Булаха Юрія Миколайовича ліквідатором боржника.
Оскільки нормами ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не визначений порядок або особливості здійснення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство, то ліквідаційна процедура щодо боржника, що ліквідується власником, здійснюється також відповідно до вимог, що передбачені розділом ІІІ Закону - "Ліквідаційна процедура". Отже, на ліквідатора покладаються, зокрема, обов'язки ліквідатора у справі про банкрутство, що передбачені ст.ст.23, 25, 51 Закону. Відповідно до ч. 3 ст.23 Закону, ліквідатор зобов'язаний опублікувати в офіційних друкованих органах відомості про визнання боржника банкрутом та відкриття відносно останнього ліквідаційної процедури.
Також, з положень ч. 3 ст. 51 Закону вбачається, що кредитори мають право заявити свої претензії до боржника, який ліквідується, в місячний строк з дня публікації оголошення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом.
Оцінивши подані документи, заслухавши пояснення боржника, з'ясувавши актив і пасив приватного підприємства "Металлум"(код ЄДРПОУ 35427327), належно з'ясувавши коло його кредиторів та обсяг кредиторської заборгованості, суд дійшов до висновку, що в матеріалах справи містяться належні докази щодо заборгованості боржника перед кредиторами та докази, що підтверджують його неспроможність погасити заборгованість.
Керуючись ст. ст. 22, 23 і 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", -
ПОСТАНОВИВ :
1. Визнати приватне підприємство "Металлум"(01010, м. Київ, Печерський район, вул. Січневого повстання,3, літера "Б", офіс 197, код ЄДРПОУ 35427327) банкрутом.
2. Припинити процедуру розпорядження майном боржника і відкрити ліквідаційну процедуру.
3. Призначити ліквідатором приватного підприємства "Металлум"(01010, м. Київ, Печерський район, вул. Січневого повстання,3, літера "Б", офіс 197, код ЄДРПОУ 35427327) у справі №5011-15/3149-2012 голову ліквідаційної комісії Булаха Юрія Миколайовича.
4. З метою виявлення всіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь в ліквідації боржника, зобов'язати ліквідатора у відповідності до чинного законодавства подати до офіційного друкованого органу Верховної Ради України чи Кабінету Міністрів України у десятиденний строк за його рахунок оголошення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури боржника, надати суду докази публікації вищевказаного оголошення протягом двох тижнів з моменту опублікування (оригінал примірника газети). Газетне оголошення має містити: найменування та інші реквізити боржника, визнаного банкрутом; найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство; дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відомості про ліквідатора (ліквідаційну комісію).
5. Зобов'язати ліквідатора письмово повідомити про визнання банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, а також направити запити до органів державної податкової служби, інших державних органів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.
6. Скасувати арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
7. Зобов'язати відповідних посадових осіб банкрута (засновників, директора, головного бухгалтера, тощо) протягом п'ятнадцяти днів з дня призначення ліквідатора передати бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності банкрута ліквідатору.
8. Підприємницьку діяльність банкрута завершити.
9. Зобов'язати ліквідатора у разі отримання ним заяв з вимогами до банкрута письмово повідомити про це суд.
10. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) вважати таким, що настав з 25.09.2012.
11. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута з 25.09.2012.
12. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном з 25.09.2012 .
13. Зобов'язати ліквідатора виконувати у повному обсязі обов"язки ліквідатора, які передбачені розділом ІІІ Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у тому числі: прийняти до свого відома майно боржника та вживати всіх заходів щодо його збереження; провести оцінку майна банкрута відповідно до норм чинного законодавства; проаналізувати фінансове становище банркута; вжити всіх можливих заходів щодо виявлення дебіторської заборгованості та пред"явлення до 3-х осіб вимог щодо повернення дебіторської заборгованості. Про виконання зазначеного та про проведену роботу у справі щоквартально інформувати суд.
14. Ліквідатору провести ліквідаційну процедуру і надати суду свій звіт та ліквідаційний баланс банкрута у строк до 25.09.2013 . Звіт ліквідатора повинен містити: докази вчинення належних дій ліквідатором по виявленню активів та пасивів боржника, встановлення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, встановлення неможливості задоволення визначених за звітом ліквідатора вимог кредиторів та необхідності у зв'язку з цим ліквідації боржника. До звіту ліквідатора повинні додаватись письмові пояснення та докази проведення ліквідаційної процедури, реєстр вимог кредиторів (в разі наявності кредиторів) з урахуванням вимог ініціюючого кредитора, докази встановлення наявності активів боржника та докази вчинення ліквідатором дій по встановленню грошових вимог кредиторів шляхом надіслання відповідних запитів до державної податкової інспекції, Головного управління статистики; Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об"єкти нерухомого майна; Головного управління земельних ресурсів; УДАІ МВС України в м. Києві; Київської міської інспекції державного технічного нагляду; Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку; державних реєстраторів заборон рухомого та нерухомого майна Державного підприємства "Інформаційний центр"Міністерства юстиції України; Державного підприємства "Український інститут промислової власності"Філія "Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг"; Державного департаменту інтелектуальної власності; Інспекції головного державного реєстратора флоту України; Державної митної служби України; Державної авіаційної адміністрації Міністерства транспорту та зв"язку України , Київської державної інспекції котлонагляду і підіймальних споруд щодо наявності/відсутності підіймальних споруд та котлів; Територіального управління державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по м.Києву та Київській області щодо наявності/відсутності об"єктів підвищеної небезпеки, високотонажних автомобілів, технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації у вулично-дорожній мережі, трубопроводів, об"єктів нафтогазового комплексу, ділянок надр, наданих для експлуатації та будівництва підземних споруд; Державної архітектурно-будівельної інспекції Міністерства регіонального розвитку та будівництва України щодо наявності/відсутності дозволу на виконання будівельних робіт та переліку замовника будівництва , тощо.
15.Дана постанова може бути оскаржена.
16. Копію постанови направити заявнику(боржнику), ліквідатору, ДПІ у Печерському районі м. Києва, державному органу з питань банкрутства, - державному реєстратору Печерської РДА для внесення до Єдиного державного реєстру запису про відповідне судове рішення (п 1 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
Суддя Л.Д.Головатюк
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2012 |
Оприлюднено | 03.10.2012 |
Номер документу | 26240676 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Головатюк Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні