11/87
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 11/87
07.11.08
За позовомГромадської організації "Товариство бджолярів міста Києва"
до Київської міської ради
третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача
Комунальне підприємство "Київжитлоспецексплуатація"
третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача
Всеукраїнська громадська організація "Братство бджолярів України"
третя особа-3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача
Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
проспонукання вчинити дії
Суддя Смирнова Ю.М.
Представники:
від позивача Олійник Т.О., Максименко А.І. –представники
від відповідача не з'явились
від третьої особи-1 Ковальчук В.М. –представник
від третьої особи-2 не з'явились
від третьої особи-3 Нечипорчук Н.О. –представник
В судовому засіданні 07.11.2008 на підставі ч. 2 ст. 85 ГПК України за згодою присутніх представників учасників судового процесу було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про зобов'язання відповідача розглянути заяву про передачу в оренду Громадській організації "Товариство бджолярів міста Києва" будинку № 20/4 по вул. Боричів Тік/пров. Зелінського та винести зазначене питання на сесію Київської міської ради.
Позов мотивовано тим, що позивач подавав до Київської міської ради заяви про бажання орендувати спірний будинок. Головне управління комунальної власності м. Києва відмовило позивачу в передачі вказаного будинку в оренду, обґрунтовуючи відмову тим, що вказаний будинок переданий в оренду іншій юридичній особі. Після закінчення терміну оренди будинку з третьою особою-2 Управління комунальної власності м. Києва ігнорувало звернення позивача.
Відповідач у письмовому відзиві на позовну заяву просить розглядати справу за відсутності представника Київради та проти позову заперечує. Вказує, що спірне нерухоме майно по вул. Боричів Тік/пров. Зелінського в установленому законом порядку було передано в орендне користування Всеукраїнській громадській організації "Братство бджолярів України".
Третя особа-1 проти позову заперечує та вважає, що скільки між позивачем та відповідачем відсутні договірні відносини, користування позивачем нежилим приміщенням в будинку № 20/4 на вул. Боричів Тік/пров. Зелінського є протиправним.
Третя особа -2 письмових пояснень по суті спору не надала.
Третя особа-3 листом від 28.10.2008, адресованим суду, повідомила, що згідно рішення Київської міської ради від 28.08.2008 №93/93 дозвіл на укладення оренди нежилого будинку, що знаходиться за адресою: Боричів Тік, №20/4/пров. Зелінського надано Товариству з обмеженою відповідальністю "Титан-Інвест".
Дослідивши наявні матеріали справи та заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, суд
В С Т А Н О В И В:
Рішенням № 214/3 Виконавчого комітету Подільської районної ради народних депутатів від 28.04.1986 надано в тимчасове орендне користування Київському міському товариству Українського товариства бджолярів-любителів приміщення будинку № 4 по пров. Зелінського та зобов'язано Управління житлового господарства заключити договір на зайняття приміщення.
Міським житловим управлінням виконкому Київської міської ради народних депутатів видано ордер № 15112 від 01.04.1987 Київському міському товариству Українського товариства бджолярів-любителів на право зайняття приміщень відселеного ветхого будинку по пров. Зелінського буд. 4.
Пунктом 2 рішення № 214/3 від 28.04.1986 зобов'язано орендаря виконати вимоги пожежної та санітарної частин та провести ремонт наданого будинку за рахунок власних коштів.
Позивачем були укладені прямі договори із спеціалізованими підприємствами та організаціями на забезпечення електро-, тепло-, водопостачання (належним чином засвідчені копії договорів містяться в матеріалах справи).
Позивач здійснив ремонтні роботи спірного будинку, що підтверджується Актом на ремонтно-будівельні роботи будинку по пров. Зелінського, 4, Актом на внутрішні ремонтно-будівельні роботи будинку по пров. Зелінського, 4, Паспортом на ремонт та фарбування фасаду.
Трест нежитлового фонду Управління житлового господарства виконкому Київської міської ради народних депутатів листом № 09/342 від 12.05.1991 повідомив позивачу про готовність перезакріпити приміщення по пров. Зелінського, 4 за музеєм бджільництва після реєстрації вказаного в якості музею.
18.10.1991 Головним управлінням культури Київського міськвиконкому зареєстровано музей бджільництва Товариства бджолярів м. Києва, який розміщується в приміщенні Товариства бджолярів м. Києва за адресою м. Київ, пров. Зелінського, 4, про що видано відповідний паспорт.
Будинок, в якому знаходиться музей, як вказує у своєму листі Головне управління охорони культурної спадщини від 19.02.2008 №1161, належить до числа рідкісних пам'ятників дерев'яної архітектури м. Києва, побудованих у 30-х роках ХІХ століття за проектом архітектора Дубровського П.А., входить до складу архітектурного заповідника "Стародавній Київ", історично будувався для причту церкви Миколи Доброго, перебуває на державному обліку як пам'ятка архітектури місцевого значення, включений до енциклопедичного видання Зводу пам'яток історії та культури України. Також в цьому листі Головне управління охорони культурної спадщини зазначило, що музей, як орендар пам'ятки, провів відновлення споруди у 1980-х роках і до цього часу підтримує її задовільному стані, та повідомило про те, що управління, як спеціальний уповноважений орган охорони культурної спадщини Київської міської державної адміністрації, погоджує питання постійного функціонування народного Музею бджільництва у будинку №20/4 на вул. Боричів Тік.
Відповідно до п. 5.1 Порядку передачі майна територіальної громади міста Києва в оренду, затвердженого Рішенням Київської міської ради від 28.09.2006 № 34/91 (далі - Порядок), фізична або юридична особа, яка виявила бажання укласти договір оренди комунального майна, подає заяву на ім'я начальника Головного управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) готує та вносить на розгляд постійної комісії Київради з питань власності пропозиції щодо передачі в оренду майна територіальної громади міста Києва (п. 5.2 Порядку).
Згідно з п. 5.3 Порядку постійна комісія Київради з питань власності разом із запрошеними на засідання з правом дорадчого голосу головами фракцій, головами постійних комісій Київради, заступниками голови КМДА (відповідно до розподілу повноважень), представниками Головного управління, представниками відділу з питань власності секретаріату Київради розглядає матеріали, подані їй Головним управлінням.
Постійна комісія Київради з питань власності за наслідками розгляду підтримує поданий Головним управлінням проект рішення Київради про передачу майна в оренду або про відмову у передачі майна в оренду. Причина, за якою ухвалена відмова, зазначається у протоколі засідання постійної комісії Київради.
Засідання постійної комісії Київради з питань власності оформляється протоколом, який підписує голова і секретар постійної комісії Київради з питань власності.
Головне управління у 3-денний термін після засідання постійної комісії Київради з питань власності готує протокол і на підставі його проект рішення Київради та подає у постійну комісію Київради з питань власності для внесення на розгляд чергового пленарного засідання сесії Київради.
У відповідності з положеннями вказаного Порядку позивач листами № 5-01 та № 4-01 від 31.01.2007 звернувся до Управління комунальної власності міста Києва та Постійної комісії з питань власності Київської міської ради з заявами про надання в оренду будинку по вул. Боричів Тік, 20/4 (провулок Зелінського, 4) Товариству бджолярів м. Києва.
Листами № 042/11/7-1767 від 12.03.2008, № 042/11/7-2795 від 16.04.2008, № 042/11/7-4072 Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчий орган Київської міської ради народних депутатів (Київська міська державна адміністрація) повідомило позивачу, що прийняття рішень про передачу в орендне користування нежилих приміщень, будівель, споруд комунальної власності територіальної громади м. Києва належить до виключної компетенції Київської міської ради. Спірний будинок в установленому порядку переданий в користування на умовах оренди іншій юридичній особі. Питання щодо надання в орендне користування нежилого будинку № 20/4 по вул. Боричів Тік не може бути вирішено позитивно.
Однак, обґрунтоване та належним чином оформлене рішення Київської міської ради з цього приводу позивачем відповідачу не направлено.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування управляти майном, - щодо цілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого майна, яке відповідно належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності.
Згідно Роз'яснень Президії Вищого арбітражного суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" від 26.01.2000 № 02-5/35 акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин. Форми, найменування і порядок прийняття актів державними чи іншими органами (далі - акти) залежать від місця даного органу в системі відповідних органів та його компетенції і регламентуються Конституцією України, відповідними законами України та положенням (статутом) про такий орган.
Статтею 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти в формі рішень.
Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
З вищевикладеної норми вбачається, що єдиною формою акту, який суб'єкт владних повноважень має право прийняти, є рішення, яке прийняте на пленарному засіданні.
Частиною 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Вищевикладені норми свідчать, що відмова органу місцевого самоврядування в передачі майна в оренду повинна бути оформлена відповідним рішенням, яке в установлений строк може бути оскаржене в судовому порядку.
Відповідачем не направлено позивачу будь-якого повідомлення, яке б свідчило про прийняття на пленарному засіданні Київської міської ради будь-якого рішення щодо надання згоди або відмови позивачеві на передачу в оренду будинку № 20/4 по вул. Боричів Тік/пров. Зелінського. Доказів прийняття такого рішення відповідач не надав і суду.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідач доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, суду не надав.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У зв'язку з задоволенням позову судові витрати згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Київську міську раду (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, ідентифікаційний код 22883141) винести на пленарне засідання Київської міської ради питання щодо розгляду заяви Громадської організації "Товариство бджолярів міста Києва" (04070, м. Київ, пров. Зелінського, 4, ідентифікаційний код 22906118) про передачу в оренду Громадській організації "Товариство бджолярів міста Києва" будинку № 20/4 по вул. Боричів Тік/пров. Зелінського.
3. Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, ідентифікаційний код 22883141, р/р № 35416001001642 в УДК м. Києва, МФО 820019) на користь Громадської організації "Товариство бджолярів міста Києва" (04070, м. Київ, пров. Зелінського, 4, ідентифікаційний код 22906118, п/р 26002013323701 в Київській обл. АКБ "Укрсоцбанк" МФО 322012) державне мито в розмірі 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржене в порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.
Суддя Ю.М. Смирнова
Дата підписання рішення: 21.11.2008.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2008 |
Оприлюднено | 05.01.2009 |
Номер документу | 2624220 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні