УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 серпня 2012 р.Справа № 2а-7175/11/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Бондара В.О.
Суддів: Донець Л.О. , Кононенко З.О.
за участю секретаря судового засідання Білоус А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2012р. по справі № 2а-7175/11/2070
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Караван будівельний Харків"
до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Караван будівельний Харків" ( далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова ( далі - відповідач ) за участю Прокуратури Київського району м. Харкова в якому просить суд: визнати незаконним і скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у Київському районі м. Харкова від 22.11.2010 року № 0004512302/0.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2012 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Караван будівельний Харків" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова за участю Прокуратури Київського району м. Харкова про визнання незаконним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволено частково.
Скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова (61002, м. Харків, вул. Чернишевська, 41) № 0004512302/0 від 22.11.2010 року.
В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Стягнено з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Караван будівельний Харків" (61168, м. Харків, вул. Героїв Праці, 7, код ЄДРПОУ 34859030) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1 (одна) гривень 70 копійок.
Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду 13.02.2012 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що вважає постанову суду першої інстанції незаконною та необґрунтованою у зв"язку з неповним з"ясуванням судом, обставин, що мали значення для справи та невідповідністю висновків суду обставинам справи. Окрім того, відповідач посилається на те, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що на думку відповідача і призвело до не правильного вирішення справи.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, вивчивши матеріали справи, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Задовольняючи частково позовні вимоги суд першої інстанції прийшов до висновку, що відповідач не довів правомірності свого рішення про донарахування позивачу податкового зобов'язання на загальну суму 5 446 645,00 грн. і застосування до нього штрафних санкцій на суму 2 723 337,50 грн., у зв'язку з чим податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова № 0004512302/0 від 22.11.2010 року, про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 5 446 645,00 грн. і застосування штрафних санкцій на суму 2 723 337,50 грн. підлягають скасуванню.
Колегія суддів погоджується з даним висновком суду виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що позивач зареєстрований 30.01.2007 року у Виконавчому комітеті Харківської міської ради - свідоцтво про державну реєстрацію від 30.01.2007 року № 1 480 102 0000 032761, код суб'єкта господарювання за ЄДРПОУ - 34859030. Взято на податковий облік в ДПІ у Київському районі м. Харкова з 30.01.2007 року за №823.
На підставі направлень проведена планова виїзна перевірка ТОВ "Караван будівельний Харків" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2009 року по 30.06.2010 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009 року по 30.06.2010 року.
За результатами , якої складено акт від 03.11.2010 року № 6435/23-506/34859030 "Про результати планової виїзної перевірки "ТОВ "Караван будівельний Харків" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.04.2009 року по 30.06.2010 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009 року по 30.06.2010 року.
За результатами акту перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова складено податкове повідомлення-рішення № 0004512302 від 22.11.2010 року на підставі якого ТОВ "Караван будівельний Харків" донараховано податок на додану вартість у розмірі 5 446 675,00 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 2 723 337,50 грн..
Не погодившись директор ТОВ "Караван будівельний Харків подав скаргу начальнику ДПІ в Київському районі м. Харкова на податкове повідомлення-рішення від 22.11.2010 року № 0004512302/0. Рішенням начальника ДПІ в Київському районі м. Харкова від 25.01.2011 року за № 892/10/25-022, за результатами розгляду зазначеної скарги, - її залишено без задоволення.
07.02.2011 року, позивач звернувся до Державної податкової адміністрації у Харківській області з повторною скаргою про перегляд податкового повідомлення-рішення від 22.11.2010 року № 0004512302/0. Рішенням заступника голови ДПА у Харківській області від 22.02.2011 року № 746/10/25-103, повторну скаргу директора ТОВ "Караван будівельний Харків" залишено без задоволення.
Також, встановлено, що директором ТОВ "Караван будівельний Харків" підписано наказ від 02.01.2009 року № 1 "Про організацію бухгалтерського обліку та облікової політики підприємства", керуючись принципом послідовності ведення бухгалтерського обліку, забезпечення єдиних (постійних) принципів, методів, процедур при відображенні поточних операцій в обліку та складанні фінансової звітності у 2009 році зазначено наступне:1. Ведення бухгалтерського обліку на підприємстві покласти на бухгалтерську службу підприємства на чолі з головним бухгалтером;2. Застосувати План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій;3. Застосувати журнально-ордерну систему обліку із застосуванням автоматизованої системи;4. Вести податковий облік відповідно до Законодавства України.
30.09.2010 року директором ТОВ "Караван будівельний Харків" попереджено перевіряючих, що перевірка податкового законодавства буде проводитись на підставі первинних бухгалтерських документів, податкових накладних та реєстрів податкових накладних (виданих, отриманих), а регістри синтетичного та аналітичного бухгалтерського обліку, враховуючи внутрішнє розпорядження від 17.08.2009 року № 17, не передбачено для користування в роботі перевіряючими.
Також, як встановлено судом першої інстанції, ДПІ у Київському районі м. Харкова листами від 01.10.2010 року № 21263/10/23-516 від 06.10.2010 року, № 21559/10/23-516 запросило у ТОВ "Караван будівельний Харків" надати всі без виключення, первинні бухгалтерські документи та документи синтетичного та аналітичного бухгалтерського обліку перевіряємого періоду на паперових носіях.
Згідно з письмовими поясненнями директора ТОВ "Караван будівельний Харків в яких зазначено, що для проведення перевірки будуть надані лише первинні документи, що можуть забезпечити досягнення цілей перевірки, а саме перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків.
Також судом першої інстанції зазначено, щодо обсягу первинної документації, яка була надана підприємством та досліджена ревізором під час перевірки, фізичні можливості людини під час дослідження такого обсягу та зазначає про неможливість опрацювання зазначеного обсягу інформації за час 05.10.2010 року з 11:10 год. до 16:20 годині та 14.10.201 року з 10:30 год. до 10:45 год. перебування перевіряючого на території зберігання оригіналів первинної документації саме у позивача.
Матеріали справи містять службову записку від 13.12.2010 року № 1883/25-518, щодо не надання під час проведення перевірки синтетичного та аналітичного бухгалтерського обліків.
Відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та дати службової записки (13.12.2010 року № 1883/25-518), враховуючи терміну проведення перевірки (з 30.09.2010 року по 27.10.2010 року),встановлено факт не реалізації податковою установою своїх повноважень, стосовно отримання документів (даних синтетичного та аналітичного бухгалтерського обліку), у спосіб їх вилучення у позивача під час проведення перевірки.
Ухвалою суду від 25.10.2011 року по справі призначено судово-економічну експертизу.
Проведення експертизи доручено експертам ХНДІСЕ ім. Бокаріуса.
23.12.2011 року надійшов висновок судово-економічної експертизи, з якого вбачається:
Згідно даних, наданих на дослідження, податкові накладні виключені перевіркою, оформленою Актом ДПІ у Київському районі м. Харкова № 6435/23-506/34859030 від 03.11.2010 року з урахуванням змін, внесених Листом про розгляд заперечень від 17.11.2010 року включені до складу податкового кредиту ТОВ "Караван будівельний Харків" по датах, вказаних у додатку № 1, що не заперечується даними перевірки ДПІ.
Згідно наданих на дослідження облікових документів підтверджується віднесення до податкового кредиту суму податку на додану вартість за період з квітня 2009 року по червень 2010 року, відповідно до податкових накладних, вказаних у додатку № 1, що також підтверджено даними перевірки ДПІ.
Використання ТОВ "Караван будівельний Харків" товарів (робіт, послуг), вказаних у податкових накладних (додаток № 1) у господарській діяльності підтверджується даними бухгалтерського обліку ТОВ "Караван будівельний Харків".
Висновки Акту перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова № 6435/23-506/34859030 від 03.11.2010 року з урахуванням змін, внесених Листом про розгляд заперечень від 17.11.2010 року в частині завищення ТОВ "Караван будівельний Харків" податкового кредиту з ПДВ в сумі 5486181 грн. внаслідок відображення податкового кредиту на підставі наявних податкових накладних, складених у попередніх періодах, - не підтверджуються.
Враховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що відповідно до п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
У відповідності до п.п. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" зазначено, що Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
Зведені результати такого обліку відображаються у податкових деклараціях, форма і порядок заповнення яких визначаються відповідно до закону. Платник податку веде реєстр отриманих та виданих податкових накладних у документальному або електронному вигляді за його вибором, у якому зазначаються порядковий номер податкової накладної, дата її виписки (отримання), загальна сума та сума нарахованого податку, а також реєстраційний номер платника податку продавця, який надав податкову накладну такому платнику податку. Платники податку подають органу державної податкової служби на безоплатній основі разом з податковою декларацією за відповідний звітний період копії реєстрів виданих та отриманих податкових накладних за такий період в електронному вигляді. Державна податкова адміністрація розробляє та розміщує на своєму офіційному веб-сайті програмне забезпечення з відкритим кодом для ведення обліку записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді і забезпечує його безоплатне розповсюдження (включаючи зміни і доповнення) шляхом надання можливості для копіювання такого програмного забезпечення як через Інтернет, так і шляхом запису на носії інформації платника за його запитом. Зведені результати обліку, що відображені у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних, підлягають документальній невиїзній (камеральній) перевірці. За наявності оригіналу податкової накладної невключення її до зазначеного реєстру не є підставою для відмови у зарахуванні суми податку, визначеної у такій податковій накладній, до складу податкового кредиту такого платника податку. Форма і порядок заповнення реєстрів отриманих та виданих податкових накладних встановлюються центральним податковим органом.
Згідно з пп.7.5.1 п. 7.5 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість" №168/97-ВР від 03.04.1997р., датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків, або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
В матеріалах адміністративної справи наявні реєстри отриманих податкових накладних.
Також, колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні відомості про те, що позивач отримував від постачальників відмову від надання податкових накладних, а відповідачем не подано доказів, що вказані відмови мали місце. Беручи до уваги відсутність таких відмов, позивач не мав підстав для подання заяв зі скаргами на таких постачальників у порядку, визначеному абз. 2 пп. 7.2.6 п. 7.2 ст. 7 Закону "Про податок на додану вартість".
Відповідно до пп. 7.2.6. п. 7.2 ст. 7 Закону "Про податок на додану вартість" надає підприємству право на подання скарги лише в разі наявності відповідних документальних підтверджень (копій товарних чеків або інших розрахункових документів), таким чином, подання такої скарги не є обов'язком підприємства необхідним для відображення отриманих із запізненням податкових накладних. Невикористання зазначеного вище права (у зв'язку із відсутністю відповідних документальних підтверджень) не може вважатися порушенням податкового законодавства.
Неподання позивачем скарги на несвоєчасне надання постачальником податкових накладних не позбавляє його права на відображення в податковому кредиті наступних звітних періодів податку на додану вартість, сплаченого за податковими накладними, отриманими із запізненням.
У зв"язку з встановленими обставинами справи, колегія суддів зазначає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Караван будівельний Харків" є частково обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню. Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та зазначає, що відповідач не довів правомірності свого рішення у зв'язку з чим податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова № 0004512302/0 від 22.11.2010 року, про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 5 446 645,00 грн. і застосування штрафних санкцій на суму 2 723 337,50 грн. підлягає скасуванню.
Згідно з положеннями ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення в межах апеляційної скарги.
З огляду на вищезазначене, постанова суду першої інстанції ухвалена з дотриманням норм процесуального права, у відповідності до вимог норм матеріального права, тому колегія суддів вважає, що підстав для її скасування немає.
Доводи апеляційної скарги є необґрунтованими з урахуванням вище викладеного та висновків суду першої інстанції не спростовують.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, , 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13.02.2012р. по справі № 2а-7175/11/2070 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Бондар В.О. Судді Донець Л.О. Кононенко З.О.
Повний текст ухвали виготовлений 13.08.2012 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2012 |
Оприлюднено | 03.10.2012 |
Номер документу | 26244331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бондар В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні