Постанова
від 25.09.2012 по справі 28/146-б
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.09.2012 № 28/146-б

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Верховця А.А.

суддів: Гарник Л.Л.

Разіної Т.І.

За участю представників:

від заявника -не з'явились;

від боржника -не з'явились;

від ДПІ у Голосіївському районі м. Києва ДПС - не з'явились;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва ДПС

на ухвалу господарського суду міста Києва від 26.06.2012

у справі № 28/146-б (Копитова О.С.)

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Юніверсал-Транс"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Прем"єра-Агро"

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду міста Києва від 26.06.2012 р. у справі № 28/146-б затверджено звіт ліквідатора; затверджено ліквідаційний баланс станом на 26.06.2012 р.; ліквідовано банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Прем'єра-Агро"; провадження у справі припинено; дію мораторію припинено, інше.

Не погоджуючись з винесеною ухвалою господарського суду міста Києва від 26.06.2012 р. Державна податкова інспекція у Голосіївському районі м. Києва ДПС звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою від 10.08.2012 р. № 2670/9/10-009, в якій просить суд скасувати оскаржувану ухвалу господарського суду міста Києва у даній справі.

Скаржник в апеляційній скарзі зазначає, що судом першої інстанції при прийнятті оспорюваної ухвали було порушено норми матеріального та процесуального права, зокрема норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме: факт проведення ліквідації підприємства - платника податків викликає необхідність обов'язкового проведення позапланової перевірки органами державної податкової служби повноти нарахування та сплати підприємством податків.

В судове засідання представники ініціюючого кредитора, боржника та ДПІ, незважаючи на те, що про час та місце судового засідання повідомлялися належним чином, в судове засідання, так і не з"явилися, не повідомивши суд про причини своєї неявки, у зв"язку з чим апеляційна інстанція вважає за можливе розглянути апеляційну скаргу без участі вказаних представників.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, судова колегія Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

На підставі частини 2 статті 41 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство в порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Як видно з матеріалів справи, 21.02.12 до господарського суду Київської області на затвердження надано звіт ліквідатора про проведену роботу та ліквідаційний баланс.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до повноважень ліквідатора відноситься формування ліквідаційної маси, пред'явлення до третіх осіб вимог щодо повернення дебіторської заборгованості банкруту, вжиття заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб, тощо.

Якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Якщо майна банкрута вистачило, щоб задовольнити всі вимоги кредиторів, він вважається таким, що не має боргів, і може продовжувати свою підприємницьку діяльність.

Із звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу вбачається, що у банкрута відсутні основні та оборотні засоби для ведення господарської діяльності, своєчасного погашення грошових зобов'язань, відсутня платоспроможність, оскільки у банкрута відсутнє будь-яке майно.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатор з дня свого призначення здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, подає до господарського суду заяви про визнання недійсними угод боржника, тощо.

Відповідно до п.6 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно з ч.2 ст.32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо за результатами ліквідаційного балансу після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Відповідно до ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" підставою для припинення провадження у справі є затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.

Звіт ліквідатора та поданий ним ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вжиття ним заходів по виявленню кредиторів та активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або його ліквідацію та припинення провадження у справі.

Ухвала суду першої інстанції мотивована тим, що ліквідатором боржника проведено у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" порядку ліквідаційну процедуру банкрута, подано суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс і таким чином звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс підлягають затвердженню, боржник - ліквідації, а провадження по справі - припиненню.

Також, відповідно до вимог ч. 5 ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, ті в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору свої заяви з вимогами до банкрута.

Спеціальний Закон не передбачає іншого порядку повідомлення кредиторів відсутнього підприємства - банкрута, ніж направлення ліквідатором на адресу відомих йому кредиторів письмового повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Разом з тим, в матеріалах справи є запит ліквідатора від 28.11.2011 до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва.

Таким чином, в матеріалах справи наявні докази повідомлення про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, яка в місячний строк з дня одержання повідомлення може направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута.

На підставі викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що ухвала господарського суду м. Києва від 26.06.2012 р. постановлена у відповідності до фактичних обставин справи та вимог чинного законодавства і підстав для її скасування не вбачається.

Відповідно до ст. 33 ГПК України, обов'язок доказування та подання доказів розподіляється між сторонами виходячи з того, хто посилається на певні юридичні факти, які обґрунтовують його вимоги та заперечення.

Проте, в даному випадку, всупереч вимог вказаної норми закону, ДПІ у Голосіївському району м. Києва не було надано суду апеляційної інстанції належних доказів на підтвердження своїх доводів та вимог, заявлених в апеляційній скарзі.

Таким чином, місцевим господарським судом було повністю з'ясовано всі обставини справи та надано їм правильну юридичну оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які б могли призвести до зміни чи скасування Ухвали від 26.06.2012 по даної справі, судовою колегією не встановлено.

Керуючись Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ч. 2 ст. 41 , ст. ст. 99, 101 - 105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції Голосіївському району м. Києва залишити без задоволення, а ухвалу господарського суду м. Києва від 26.06.2012 р. у справі № 28/146-б- без змін.

2. Справу № 28/146-б повернути до господарського суду м. Києва.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через суд апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання постановою законної сили.

Постанова виготовлена та підписана 28.09.2012

Головуючий суддя Верховець А.А.

Судді Гарник Л.Л.

Разіна Т.І.

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення25.09.2012
Оприлюднено05.10.2012
Номер документу26287217
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/146-б

Постанова від 20.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Ухвала від 08.11.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Постанова від 25.09.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Верховець А.А.

Ухвала від 26.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 17.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 03.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 05.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 19.01.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 23.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

Ухвала від 27.12.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Копитова О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні