УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2012 р. Справа № 65727/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Глушка І.В.
суддів: Макарика В.Я., Обрізка І.М.,
за участю секретаря судового засідання: Шаблій Х.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон" на постанову Господарського суду Тернопiльської областi від 22.06.2011 року по справі за позовом Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон" про стягнення за рахунок активів заборгованості перед бюджетом,-
встановив:
Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон" про стягнення за рахунок активів заборгованості перед бюджетом в сумі 2.776,24 грн.
Позивач свої вимоги мотивує тим, що в порушення п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ з наступними змінами та доповненнями відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкового зобов'язання, що призвело до виникнення податкового боргу.
Постановою Господарського суду Тернопiльської областi від 22.06.2011 року адміністративний позов задоволено. Ухвалено стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон", вул. Лук'яновича, 4, м. Тернопіль (ідентифікаційний код 33091063) шляхом звернення на активи: 1.148,74 грн. боргу по податку на прибуток приватних підприємств на р/р 31118009700002, код платежу 11021000 державного бюджету ВДК у м. Тернополі, код одержувача 23588119, банк УДК в Тернопільській області МФО 838012 та 1.628 грн. боргу по податку з доходів найманих працівників на р/р 33218800700002, код платежу 11010101 місцевого бюджету ВДК у м. Тернополі, код одержувача 23588119, банк УДК в Тернопільській області.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду відповідач оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана постанова прийнята з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, з помилковим застосуванням норм матеріального права, порушенням норм процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам колегія суддів виходить з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю "40 тон", вул. Лук'яновича, 4, м. Тернопіль, зареєстроване як юридична особа (ідентифікаційний код 33091063) Виконавчим комітетом Тернопільської міської ради 26.08.2004р., що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію.
Відповідач як платник податків, зборів (обов'язкових платежів) перебуває на обліку у податковій інспекції та подає податкові декларації.
Статтею 67 Конституції України визначено, що кожна особа зобов'язана сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Органи державної податкової служби, у відповідності до ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" № 509-ХІІ від 04.12.1990р. (із наступними змінами та доповненнями) здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
У відповідності до чинного на момент спірних відносин п.п. 2.1.4, 2.3.1 п. 2.1 ст. 2 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. № 2181-111 (далі Закон № 2181) (втратив чинність з прийняттям Податкового кодексу України), контролюючим органом стосовно сплати податків є податкові органи, які уповноважені здійснювати заходи з погашення податкового боргу.
Згідно п. 1.3 ст. 1 Закону № 2181, 14.1.175. п. 14.1. ПК України, податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації (п. 5.1 ст. 5 Закону № 2181). Визначене податковою інспекцією податкове зобов'язання, згідно підп. 5.2.1, 5.2.3 п. 5.2. ст. 5 Закону № 2181 вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, а в разі апеляційного узгодження податкового зобов'язання - в день закінчення процедури адміністративного оскарження.
Податкова інспекція, як контролюючий орган, що здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення податкових зобов'язань (податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та строки визначені законодавством) встановила за даними облікових карток платника, які ведуться інспекцією на підставі "Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України" затвердженої наказом ДПА України № 276 від 18.07.2005р. (із наступними змінами та доповненнями), податкових декларацій з податку на прибуток підприємства, акту виїзної планової документальної перевірки № 4851/23-09/33091063 від 29.05.2007р. проведеної на предмет дотримання ТзОВ "40 Тон" вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 06.09.2004р. по 31.12.2006р., що відповідач в порушення норм Закону № 2181, несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкового зобов'язання, що призвело до виникнення податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 1.908,44 грн. (із яких: 760 грн. основного платежу, 838,77 грн. основного платежу донарахованого податковим повідомленням-рішенням № 0000422309/3/235 від 27.12.2007р. та 302,01 грн. застосованих штрафних санкцій, 7,66 грн. пені) із яких станом на день розгляду справи (з врахуванням часткової оплати в сумі 759,70 грн.) залишилась неоплаченою сума в розмірі 1.148,74 грн.; по податку з доходів найманих працівників в сумі 1.628,00 грн. (із яких: 609,29 грн. основного платежу донарахованого податковим повідомленням-рішенням № 0001011703/3/85050 від 27.12.2007р. та 1.218,58 грн. заснованих штрафних санкцій) із яких станом на день розгляду справи (з врахуванням часткової оплати в сумі 200 грн.) залишилось неоплаченою сума в розмірі 1.628 грн.
Частиною 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" (втратив чинність з прийняттям Податкового кодексу України) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (ч. З ст. 9 вищеназваного Закону).
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (ст. 11 виключено у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України) органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених законами України. Фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками добровільно або стягуються у судовому порядку.
Матеріалами справи підтверджено, що вищезазначені податкові повідомлення-рішення направлені на адресу відповідача, ним отримані та оскаржені в судовому порядку.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 24.03.2009р. у справі 2-а-277/09 в позові Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон" до об'єднаної державної податкової інспекції в місті Тернополі про: визнання незаконними дій суб'єкта владних повноважень ОДПІ у м. Тернополі при проведенні планової перевірки ТОВ "40 тон"; скасування повідомлень-рішень про застосування штрафних санкцій до ТОВ "40 тон", а саме: № 0000922309/2 (70110) від 18 жовтня 2007 року на суму 662,66 грн., № 0001011703/3 (85050) від 21 грудня 2007 року на суму 1.827,87 грн., № 0000422309/3 (235) від 27 грудня 2007 року на суму 1.140,78 грн. та зобов'язання суб'єкта владних повноважень ОДПІ у м. Тернополі зарахувати в майбутні платежі виявлене під час перевірки завищення ПДВ в сумі 1.344,50 грн., відмовлено.
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 10.03.2011р. у справі № 28689/09/9104 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон" залишено без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 24.03.2009р. у справі № 2а-277/09 залишено без змін.
Згідно п. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Статями 69-71 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинства є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Враховуючи, що матеріалами справи підтверджено заборгованість відповідача в заявленій сумі, та беручи до уваги, що доказів добровільного погашення податкового боргу в повному обсязі не надав, а тому суд першої інстанції вірно дійшов висновку, що позовні вимоги позивача щодо стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон", вул. Лук'яновича, 4, м. Тернопіль, 2.776,74 грн. податкового боргу є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають до задоволення на підставі пп. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3. Закону № 2181, відповідно до якого активи платника податку можуть бути стягнуті в примусовому порядку виключно за рішенням суду.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови суд апеляційної інстанції не вбачає.
Керуючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд -
ухвалив:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "40 тон" залишити без задоволення, а постанову Господарського суду Тернопiльської областi від 22.06.2011 року по справі № 15а/127-2232 - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Ухвала складена в повному обсязі 01.10.2012 року.
Головуючий суддя І.В. Глушко
Судді В.Я. Макарик
І.М. Обрізко
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2012 |
Оприлюднено | 09.10.2012 |
Номер документу | 26320103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні