Постанова
від 10.09.2012 по справі 2а-9024/12/0170/23
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 вересня 2012 р. (12:39) Справа №2а-9024/12/0170/23

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Алексєєвої Т.В., при секретарі судового засідання Ходус Д.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керчі

про стягнення

за участю:

представник позивача - Бахарева Н.Ю., довіреність № 04-5/03 від 05.01.2012 року;

представник відповідача - не з'явився

Обставини справи: Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керчі (далі відповідач) 100652,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за робочі місця не незайняті інвалідами робочі місця у 2011 році.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем несплачені адміністративно-господарські санкції за незабезпечення працевлаштування на одне робоче місце інваліда у 2011 році.

Позивач у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представники відповідача у судове засідання не з'явився, заперечень проти позовних вимог не надав.

Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим, на підставі ч. 6 ст. 71, ст. 128 КАС України, розглядати справу за відсутності відповідача на підставі наявних доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідач - Централізоване автогосподарство охорони здоров'я м. Керчі є юридичною особою, ідентифікаційний код 24868499.

Порядок, підстави та умови участі суб'єктів господарювання в реалізації державний гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюється Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875.

Відповідно до статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 (далі -Закон) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону. Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до частини 9 статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. №70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, суми штрафних санкцій визначаються у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за №1534/11814 затверджена Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій" (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН "Звіт про наявність вакансій", зазначено, що відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Судом встановлено, що відповідач використовує найману працю, та відповідно до Закону подає Кримському республіканському відділенню Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів.

Як вбачається з матеріалів справи від відповідачем надана форма № 10-ПІ поштова-річна "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік, затверджена наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42, зареєстрована у відділенні Фонду за вх. № 3892 від 29.02.2012 року.

Відповідно до наказу відділення Фонду № 30 від 08.06.2012 року і п. 4 ч. 2 "Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року № 70 була проведена позапланова невиїзна перевірка щодо заповнення ф. 10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік, відповідно вимог "Інструкції щодо заповнення форми № 10-ІП "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" та виконання ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" на підставі наданої форми № 10-ІП "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" за 2011 рік, про що складений Акт від 16.06.2012 року.

Згідно даних Акту невиїзної перевірки виконання ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 26.06.2012 року у ході перевірки виявлені розбіжності у показниках рядків 03, 05, 06 звіту.

Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 130 осіб (01 р.).

Фактична середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 1 особа (02 р.).

Кількість інвалідів, що повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст. 19 закону - 5 осіб (03 р.=130 осіб* 4%).

Фонд оплати праці -3271,2 тис. грн. (04 р.).

Середньорічна заробітна плата становить 25652,00 грн. (05 р.=04р./01 р.)

Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів становить 100652,00 грн.

27.06.2012 року акт перевірки від 26.06.2012 року були направлені на адресу відповідача та отримані ним 02.07.2012 року.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідач не виконав встановлений норматив працевлаштування інвалідів на 2011 рік в кількості 4 осіб.

Таким чином, відповідач був повинен до 15 квітня 2012 року самостійно визначити та сплатити адміністративно-господарську санкцію за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 100652,00 грн.

Однак, як вбачається зі звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2011 рік відповідачем самостійно не нарахована сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Фактично стягненню підлягає заборгованість по адміністративно - господарським санкціям за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі 100652,00 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи і організації, незалежно від форм власності, їх службові особи зобов'язані сприяти проведенню державної політики зайнятості на основі:

додержання законодавства про працю, а також прийнятих відповідно до нього умов договорів та угод;

організації професійної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників, а також професійного перенавчання тих, хто підлягає вивільненню з виробництва, у тому числі інвалідів;

працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці, в кількості, визначеній місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, та інвалідів у кількості, визначеній згідно із Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»;

інформування працівників про наявність вакантних робочих місць (посад), у тому числі з неповним робочим часом.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19.12.2005р. № 420 «Про затвердження форм звітності та інструкцій щодо їх заповнення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.12.2005р. за № 1534/11814 затверджена Інструкція щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій».

У абзаці 1 Інструкції щодо заповнення форми звітності №3-ПН «Звіт про наявність вакансій», зазначено, що відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» підприємства, установи й організації, їх структурні підрозділи та філії незалежно від форми власності та господарювання повинні за наявності вакансій у повному обсязі подавати інформацію про наявність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятості за місцем їх реєстрації як платника страхових внесків.

Листом від 14.08.2012 року за № 05-5105 Керченський міський центр зайнятості повідомив Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів про те, що Централізоване автогосподарство охорони здоров'я м. Керчі за період з 01.01.2011 року по 01.01.2012 року подавало 17 звітів, окремо звітів про наявність вакантних місць для працевлаштування інвалідів не було надано.

Таким чином, суд дійшов висновку, що у 2011 році на підприємстві відповідача не працевлаштовувалися інваліди, а відтак, відповідач повинен був за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, самостійно провести розрахунок та сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 100652,00 грн.

При цьому суд вважає необхідним визначити, що здійснювати функції контролю за своєчасним і повним отриманням коштів бюджетом неможливо без вживання і стягнення Фондом адміністративно-господарських санкцій підприємств, установ, організацій, які не забезпечують встановлених нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, якщо ними добровільно не сплачуються у відповідне відділення Фонду санкції за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Пунктом 11 Порядку встановлено, що у разі несплати адміністративно-господарських санкцій у встановлений термін відділення Фонду вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано доказів працевлаштування у 2011 році 4 інвалідів, також не надано суду доказів сплати за не працевлаштування інвалідів адміністративно - господарських санкцій у розмірі 100652,00 грн., а також не доведено того, що відповідач вживав заходи щодо подання щомісячних звітів до місцевого центру зайнятості про наявність вакансій, в тому числі для інвалідів, натомість позивач надав суду докази наявності такої заборгованості.

Таким чином, суд вважає, що вимоги позивача доведені матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

У судовому засіданні 10.09.2012 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текс постанови складено та підписано 14.09.2012 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163, ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Централізованого автогосподарства охорони здоров'я м. Керчі (98290, м. Керч, Цементна слободка, 14, р/р 35410002000861, ГУ ДКСУ, МФО 824026, ЄДРПОУ 24868499) до державного бюджету м. Керч 100652,00 грн. адміністративно-господарські санкції за робочі місця не зайняті інвалідами у 2011 році (ГУ ДКС України в АР Крим, ЄДРПОУ 37978388, р/р 31219230700019, МФО 824026, призначення платежу ЄДРПОУ платника; 50070000; 01; адміністративно-господарські санкції за 2011 рік).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.В. Алексєєва

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.09.2012
Оприлюднено10.10.2012
Номер документу26351329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9024/12/0170/23

Ухвала від 28.01.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 10.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

Ухвала від 16.08.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Алексєєва Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні